Hier wil je toch niet eens opzitten...
Is het trouwens zeker dat dit het paard is wat overleden is tijdens de rit ?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
dravergekkie schreef:Bizar dit..![]()
Ibbel schreef:Maar de 'uitlener' had tegen de lener gezegd dat-ie er vol mee aan de bak kon, dat kon het paard prima aan. En als de lener dat dan doet, wie moet je dan de schuld geven?
Overigens dacht ik dat onbekende combinaties volgens de FEI-regels niet meer zo maar mochten starten. Tijdens de WEG in Jerez (weet even niet meer welk jaar dat was) zijn er toen ook een paar paarden fors overnomen doordat het gelegenheidscombi's waren, en toen zijn de regels bijgesteld.
Ibbel schreef:Muurp schreef:Napie schreef:Ik las vandaag dat er op die wedstrijd een paard dood is gegaan door totale uitdroging en een hersenbloeding tot gevolg. Ruiter had het paard in "bruikleen" en kon het paard niet
Pfff heftig! Dan leen je 'even' je paard uit..
Maar de 'uitlener' had tegen de lener gezegd dat-ie er vol mee aan de bak kon, dat kon het paard prima aan. En als de lener dat dan doet, wie moet je dan de schuld geven?
Overigens dacht ik dat onbekende combinaties volgens de FEI-regels niet meer zo maar mochten starten. Tijdens de WEG in Jerez (weet even niet meer welk jaar dat was) zijn er toen ook een paar paarden fors overnomen doordat het gelegenheidscombi's waren, en toen zijn de regels bijgesteld.
Ibbel schreef:dravergekkie schreef:Bizar dit..![]()
Dat overleden paard heeft met deze foto niet van doen, voor zover ik weet.
Overigens kan ik me heel goed manegepaarden herinneren die er ook zo uitzagen, in mijn tijd, 45 jaar geleden. Plus nog fors wat oude drukplekken op de rug. Om nou van 1 foto te zeggen dat dit paard in beslag genomen moet worden...
Ibbel schreef:Overigens kan ik me heel goed manegepaarden herinneren die er ook zo uitzagen, in mijn tijd, 45 jaar geleden. Plus nog fors wat oude drukplekken op de rug. Om nou van 1 foto te zeggen dat dit paard in beslag genomen moet worden...
Djilna schreef:Het te magere paard is op de 2e vetgate afgekeurd. Als ik het goed heb vertaald uit het Frans is dat door de dierenarts en hoofdjury van de FEI besloten.
https://www.facebook.com/#!/photo.php?f ... =1&theater
Djilna schreef:Het te magere paard is op de 2e vetgate afgekeurd. Als ik het goed heb vertaald uit het Frans is dat door de dierenarts en hoofdjury van de FEI besloten.
https://www.facebook.com/#!/photo.php?f ... =1&theater
Somebitch schreef:Zo wordt er wel een heel naar beeld van de endurance neergezet.
Furrow schreef:in elke sport gebeuren wel zo een dingen.
Zeker als het om topsport gaat...
Joolien schreef:Maar die manegepaarden lopen geen 160 km op een dag
Djilna schreef:Tja ik kan op de foto helaas het startnr niet zien, maar bij de foto staat een paar keer dat het om nr 74 zou gaan en die is afgekeurd in de 2e vetgate.
En wedstrijd moest niet nog komen, die 160km was vrijdag. De 120km was gisteren. Zat een dag tussen.
Maar dan nog vind ik het jammer dat er in de OP staat dat hij door alle keuringen kwam.
ohjajoh6 schreef:Nou ken ik geen frans, maar mijn vertaling bij die foto op fb, zegt juist dat hij wel de keuringen door kwam en trouwens; ik vind het al schandelijk dat het paard pas na de 2e vetgate is afgekeurd. Zo een dier moet je niet eens laten starten, arm beest!
Napie schreef:Ik las vandaag dat er op die wedstrijd een paard dood is gegaan door totale uitdroging en een hersenbloeding tot gevolg. Ruiter had het paard in "bruikleen" en kon het paard niet