Trec trainen, hoe te beginnen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LovesSam

Re: Trec trainen, hoe te beginnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 20:51

Midden in het land ligt wel centraal voor alle wedstrijden! :)

misschien zit de hunebedtrec en t nk trec bij jou in de buurt?

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 21:00

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 21:04

Als mijn oude pony nog geleefd had was ik ook graag TREC wedstrijden gaan rijden. Met mijn huidige paard durf ik het helaas niet aan. Paard is ontzettend onzeker met springen en ik ook. Daarnaast zie ik mezelf ook niet alleen door het bos rijden met hem.

Zou wel graag een keer met iemand mee willen. Woon in Voorthuizen

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 21:12

19marjo90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 21:29

dat zijn dan wedstrijden in midden nl? bedoelde meer iets van n oefening ofzo:P

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 21:32

Sussanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 22:14

WendyBZ schreef:
Sussanne schreef:
Ik ga wel naar zwiggelte om te kijken, staat op de kalender :D

Of vrijwilligen? <<)

Haha ik wist het :+ Zou wel willen, maar dat zou ik moeten overleggen met mijn man. Hij is dat weekend wel vrij, maar het landwerk (akkerbouw) is ook in die periode. Heb twee Kids van 1 en 2 jaar.

Ow heb ik nog even een vraagje zonder direct een discussie opgang te helpen over boom of boomloos. Maar kun je beter boomloos of semi-boomloos een trecwedstrijd rijden. De voor en nadelen ken ik inmiddels wel een beetje. (Ik heb nog geen zadel ivm haar overgewicht) Een boomzadel zie ik niet zien omdat ze nog enorm gaat veranderen.

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 22:34

Het mag volgens de regels. Of het verstandig is, vind ik een tweede...

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 22:36

Een zadel moet passen. Dat is normaal al belangrijk, maar als je op lange ritten gaat helemaal. Dan moet je toch rekening houden met drukverdeling en het voorkomen van puntbelasting. Als tijdelijke oplossing kan het best een optie zijn, maar als je echt van plan bent om wedstrijden te gaan rijden zou ik toch kijken naar een goed passen boomzadel.

19marjo90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 07:38

Bedankt voor de tip! Bennekom is voor mij nog wel te doen:)

piecon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 09:56

Sussanne ik en mijn man rijden al jaren trec met een boomloos zadel. Onze paarden hebben nergens last van. Is dus heeeel goed te doen.

pasp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 14:54

Fijn te horen dat er mensen zijn die ook trec rijden met een boomloos zadel.
Zelf heb ik altijd endurance gereden klasse 2/3 met een boomloos zadel wat heel goed bevallen is
ik hoop ook de trec te kunnen starten met dit zelfde boomloze zadel. :j

Sussanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 17:32

Dat vind ik ook zeker fijn. Ik ben namelijk bang dat ik als ik een boomzadel koop, dit jaar alleen al 4x een maker erbij moet halen of weer een nieuw zal moet kopen. Toen ik dit paardje kocht in november was ze zeker 100 tor 150kg te zwaar. Ik ben haar net sinds twee week weer aan het oppakken met een bare backpad.

PinkyPie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 13:58

Hoi allemaal,

Ik heb me toevallig ook net eens verdiept in het TREC gebeuren. Ik heb een 8 jarige KWPN merrie, een heel groot paard met een heul klein hartje :D en ik wil m'n grenzen eens verkennen door ook buiten de dressuurstal wat te ondernemen. We rijden regelmatig buiten, ook in het bos en hier in de buurt (polder) en ze is echt wel heel verkeersmak. In het voorjaar ga ik starten met springlessen en ik heb me nu ingeschreven voor een TREC weekend. Ben absoluut onervaren en paardlief ook, maar voor de mensen in centraal NL en Brabant, je kan eens kijken op TREC-training.nl, daar worden -ook voor beginners- voldoende lesdagen georganiseerd. Ze zitten net over de grens in de buurt van Nijmegen.

LovesSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 14:12

Leuk! Welk trec weekend heb je ingeschreven? Ik train zelf vaak bij TREC team Eersel :)

PinkyPie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 14:28

Reichswald, 26/27 april. Ben zo benieuwd...ga in mijn uppie met m'n paard en ik weet nog niks, dus alle tips zijn welkom, zoals wat absoluut niet vergeten mee te nemen.... ;-)

Verder was ik nog even benieuwd waar ik aan moet denken qua uitrusting. Op foto 's zie ik veel mensen met bodyprotectors en borsttuig rijden. Is dit voor een eerste keer kennismaking ook al aan te bevelen, want ik ben natuurlijk een dressuurmuts met bijbehorende dressuurspulletjes :D

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 14:40

Oeh, als ik dit lees begint het allemaal ook wel weer te kriebelen hoor. Ik heb jaren geleden Trec gereden, maar door tijdgebrek, kleintje gekregen, opleiding etc moest ik even kiezen...Maar misschien dit seizoen eentje? Voor de newbies...Het is echt onwijs leuk! Mijn paard kan echt raar uit de bocht komen en ik heb een keer een heel hindernisparcours in stap gedaan, ipv draf of galop. De MA ging ook niet erg goed, maar de POR wel. En toch heb ik genoten. Hindernissen waar je als een berg tegenop ziet kan je gewoon overslaan. En de sfeer vond ik altijd geweldig. Zo hartelijk. De meiden die hier cursussen aanbieden zijn echt superaardig en weten heel veel. Eerst een keer kijken naar een wedstrijd kan, maar je kan ook gewoon gaan.

Er stond op de site altijd keurig wat je nodig hebt (PinkyPie) en alle hindernissen stonden er ook op. Ik rijd zelf met bodyprotector PunkyPie maar het hoeft niet. Borsttuig ook niet. Een hoofdstel waar een halster onder kan is handig. Iets om een kaart in te stoppen en een buideltje/zadeltasje om wat spullen in te stoppen en je bent een heel eind. Superleuk als je als

Oeh...toch es stiekem op de site kijken hoor....

PinkyPie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 15:00

Ik zie een date !! :+ :D ha ha !

LovesSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 15:30

Van trec-training hoor ik verschillende verhalen. Maar als het bij jou wel goed klikt veel plezier :D

verder moet je kijken of je een paddock of box wilt. Anders moet je zelf zorgen voor paaltjes, draad stroom, voerbakken, brokken etc. Of je zelf in een tent slaapt of een bed huurt ;) Tijdens de rit in t1/t2 heb je naar mijn weten niet genoeg aan een buideltasjes, snacks en drinken voor onderweg moet je namelijk zelf meenemen. (lunch word vaak wel verzorgd ter plekke) Ikzelf gebruik de zadeltassen van stoaraway ideaal! Duur maar goed voor langer en intensief gebruik!

PinkyPie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 16:01

Zoals LovesSam? Stuur je me anders even PB?

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 20:41

Stipje.

Wil graag dit jaar gericht gaan trainen voor trec en endurance en dan volgend jaar een aantal wedstrijden meepakken. :)

LovesSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 10:35

Stuur n berichtje na t weekend, ben carnavaluu *\%/*

maris76

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 17:39

Wat mij betreft is er niks mis met trec training reichswald, kijk er naar uit om er binnenkort weer eens naar toe te gaan! :j

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 23:42

Trec training Reichswald is een absolute aanrader! :j

Sussanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 20:46

Het topic ligt al even stil, maar ik wilde een start maken om te trainen. Helaas loopt dat even anders. Ik had een alround instructrice gevonden. Maar helaas zij contateerde overbelaste pezen en nog wat andere dingen. Mijn paardje heeft behoorlijke overgewicht, buiten mijn schuld, omdat ik haar veel te dik heb gekocht. Ze is al enorm afgevallen, dus tijd om met haar te trainen, maar dat loopt dus even anders. Paardje op rust, niet longeren, geen zadel kopen even helemaal niks, behalve har laten herstellen, en op eigen kracht nog verder laten afvallen -O-
Sorry moest even mijn verhaal kwijt.