Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
hij heeft over het algemeen niet veel moeite met zwaar zand, maar het ene zware zand is het andere niet
. Leuk!
dat is hier niet zo ver vandaan! Geloof ruim een half uurtje met de trailer, dat is prima te doen. Day loopt in ons bos(je) veel door zwaar zand. Wanneer het een poosje niet geregend heeft is het flink zwaar en daar galoppeert hij fijn doorheen. Als hij eenmaal in een fijn draftempo loopt, draaft hij er ook als een treintje doorheen. Als we starten met 6km duin is het voor mij zaak om hem goed warm te rijden voor we starten 
. Paard staat eigenlijk altijd rustig op de trailer wat hooi te knabbelen en vind wel prima. Hier in de buurt zie je eigenlijk nooit endurance wedstrijden dus dat is best jammer want ik denk dat endurance het leukste voor ons is kwa wedstrijden aangezien we hier ook altijd buitenrijden
.
vorig jaar ook in castricum geweest met mijn andere paard - van de winter. De duinen waren toen goed hard en de ruiterpaden maakten onverwacht steile hellingen en dalingen. Was wel even oppassen!
risky schreef:Ik zag net dat de kennismaking maar 20km is, vind het wel een heel eind rijden voor zo'n klein ritje.... twijfel nu of ik mee ga doen.
Ben ik nu zo'n .... of niet, hoeveel km reizen zouden jullie max. maken voor deze afstand?
pam15 schreef:Deze afstand heeft mij doen besluiten dat ik Wassenaar niet rijd. Ik vind 20 km veel te kort. Heeft in mijn ogen weinig met endurance te maken. Ik weet dat het terrein zwaar is maar dan moet men niet besluiten om de afstand in te korten maar moeten de ruiters hun tempo verlagen of hun ritopbouw aanpassen.
Ik zie dat veel wedstrijden hun afstanden uitbreiden met een korte klasse1 met als gevolg dat combinaties snel een winstpunten verdienen. Hiermee zijn ze in een kort tijd klasse 2 startgerechtigd, terwijl ze in de verste verte niet voorbereid zijn op zulke afstanden.
Zeeland was ook heel zwaar. Hierdoor was het in mijn ogen bijna onmogelijk om 13 km/uur te rijden. Is ook niemand gelukt. Gelukkig bood Zeeland wel een lange klasse 1.
Jolindaa schreef:Ik ken een ruiter in mijn nabije omgeving die alleen maar de laagste afstanden rijdt. 22, tops. Ik wil me er niet mee bemoeien, maar idd, zoals jullie al zeggen komen zulke mensen zichzelf tegen als ze klasse 2 mogen starten. Het is juist mooi dat je altijd kan varieren en dat niet elke wedstrijd dezelfde afstand heeft. Dat maakt het imo juist zo'n leuke sport!