Endurance Kootwijkerbroek 11 augustus

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hilli

Re: Endurance Kootwijkerbroek 11 augustus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 07:10

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 08:33

Wij haken ook af, Zem zijn blessure is over maar de rit zal nog te zwaar zijn. 14 september op de ginkelseheide in otterlo zijn wij hopelijk weer van de partij. :)

Mariekyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 10:12

Hilli schreef:
Dopheetsdel zit om de hoek, misschien is dat wat?
http://www.ponykampen.com/

Die heb ik toevallig gemaild. Maar krijg net reactie dat je iet 1 nacht kan logeren..

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 11:15

Jammer zeg... Nu heb ik al een trailermaatje geregeld hoor, maar toch. Had wel graag een paar dagen van tevoren er geweest :)

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 09:12

Hebben jullie allemaal gelijk een bevestigingsmail ontvangen?

Ik heb mij nu 2x ingeschreven met 2 verschillende mail adressen maar nu na 3 dagen nog steeds niets ontvangen. Gemaild naar de organisatie maar hier ook geen reactie op terug...

MissPippin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 10:11

je kan op de site kijken bij mijn inschrijvingen en moet er dan tussen staan

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 10:13

Ik start de impulsklasse, dus ik kan daar helaas niet kijken..

MissPippin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 10:16

ok......

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 10:39

Kaygee schreef:
Hebben jullie allemaal gelijk een bevestigingsmail ontvangen?

Ik heb mij nu 2x ingeschreven met 2 verschillende mail adressen maar nu na 3 dagen nog steeds niets ontvangen. Gemaild naar de organisatie maar hier ook geen reactie op terug...

Je hebt als het goed is een bevestigingsmail gekregen, maar die eindigen nog wel eens in de spambox.
Die mail krijg je binnen enkele secondes.

Maar ik zie een Nero uit Zwartewaal in de lijst staan. Ingeschreven op 22-7.

Vreemde is dat ik inderdaad in de uitgaande mailbox geen bevestigingsmail zie op jouw naam. Ik ga het uitzoeken, maar je bent dus ingeschreven voor de impulsrubriek.

Edit:
Je hebt ook op 25-7 ingeschreven. Daar is wel een bevestigingsmail van verstuurd op 9:37.
Ik zal je inschrijving van 22-7 verwijderen.

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 10:52

Ja dat zijn wij! Super!

Die van vandaag heb ik via mijn werkmail aangemeld, hotmail filtert een hoop mails die nooit bij mij aan komen, staan ook niet in mn spambox. Zal straks op mijn werk eens kijken of hij daar bij ongewenste mail staat, want postvak in ontvang ik thuis en daar heb ik tnt ook nog niks van ontvangen. Anders neem ik weer contact met jullie op. Wel fijn om te weten dat de inschrijving in ieder geval ontvangen is.

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 13:40

Ik ga dit weekend beslissen of ik ga en met wie, dan nog hopen dat als ik wil er ook nog plek is

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 16:21

Via Mijn Endurance te zien loopt het nog niet zo storm hoor voor KWB.
Of mensen schrijven last minute in of het is vakantietijd..

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 16:23

Ik denk dat veel mensen op vakantie zijn idd.. Kan ze geen ongelijk geven :D

Tuc

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 18:45

Ik ga voor de eerste keer mee doen: korte klasse I.
Heb er zin in!! Wel heeft Ovi nu achter dikke voeten, dus even aanzien hoe dit verder gaat.
Is het t beste om 1-2 uur te rijden en er naar te streven zo'n rit in draf uit te rijden (qua training)?

Larissabest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 19:07

Geweldig van die enthousiaselingen!! :D Wens jullie allemaal succes!

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 19:24

Het is het belangrijkste om naar je paard te luisteren Tuc! In sommige gevallen lijkt het allemaal van een leien dakje te gaan, maar dan gaat het met het paard eigenlijk helemaal niet goed. Om deze reden is het belangrijk je paard te kennen en om naar hem te luisteren.
Kijk wat hij aankan, beetje de boel aftasten op die 22 km. Als je merkt dat het draven te moeilijk wordt, trap hem niet over zijn toeren, maar ga dan gewoon een stuk stappen om weer op te laden.

Qua training kun je het beste zoeken naar endurance training op google en dan de link van de peelrand aanklikken. Dat is een goede richtlijn. Niet voor iedereen een geknipt schema, maar zeker een goede richtlijn!

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 19:24

Tuc schreef:
Ik ga voor de eerste keer mee doen: korte klasse I.
Heb er zin in!! Wel heeft Ovi nu achter dikke voeten, dus even aanzien hoe dit verder gaat.
Is het t beste om 1-2 uur te rijden en er naar te streven zo'n rit in draf uit te rijden (qua training)?

Ligt eraan wat je hiervoor gedaan hebt met je paard ;)

Tuc

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 21:45

Jolinda: bedankt :)
Ik luister altijd naar mijn paard en dit zal ook geen probleem opleveren, maar soms vind ik t moeilijk te trainen in conditie, omdat je wel op een gegeven moment net wat langer door moet draven dan je gewend bent en ik weet niet of ze dat aankan of wel leuk vindt. Misschien laat ze dit bv weinig merken en kan ze het maar net aan of ze vindt het fantastisch, wat ik altijd vermoed :D
Altijd staan haar oren naar voren en ik moet haar met mijn buitenrit van 2 uur altijd inhouden, omdat ze het liefst alles in galop uitrijdt haha:)
Ik ga die training opzoeken, bedankt;)

Attitude: ik rijd over het algemeen om de dag met haar en tot nu toe gaat het prima, behalve dan de iets gezwollen benen. Het zijn ritten over echt alle ondergronden variërend van 30 min tot 3 uur.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 09:45

Ik zou wel even de gezwollen benen aankijken... Meestal is dat namelijk een duiding van overbelasting, zeker als het meerdere benen betreft..

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 12:36

Idd, met gezwollen benen zou ik niet doortrainen. Eerder een aantal dagen aankijken met 10 minuten stappen op t harde en als t na 2a 3 dagen niet beter is, toch de da even bellen :-)

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 13:18

Na een paar dagen vakantie weer een klein rondje getraind vandaag. Ga het de komende dagen weer lekker oppakken. Vandaag 8km gereden met een gemiddelde snelheid van 9km/h. Baal er van dat we eerst een heel stuk over het harde moeten voor we in het bos/duinen/strand zijn. Gelijk even ons "setje" voor de endurance getest. Rode frontriem, rood zadelvormig dekje en zadelbontje voor mijn eigen kont. Nu nog even een nieuwe neusriem halen.

Paard heeft het in ieder geval lekker naar zn zin gehad.
Afbeelding

Hoe zit het daar in KWB eigenlijk met vliegen en dazen? Rijden jullie met een vliegendeken?

Tuc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 14:24

Ik rijd nooit met vliegendeken, van tevoren flink insprayen met vliegenspray en dan gaan :)
Vliegendeken lijkt me ook erg heet worden, maar kan me vergissen.

Mooi paard heb je!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 14:35

Hier ook geen vliegendeken, vaak als je draaft heb je niet echt veel last van de dazen, maar zodra je gaat stappen...

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 15:24

Vliegendeken met gewoon gaatjes lijkt mij niet echt warm worden?
Hier werkt vliegenspray tot hij zweet, dan is het gelijk weer een aanval van die rotbeestjes.
Dan maar heel de rit draven en een vliegenmepper mee voor tijdens het stappen :+

En dankje :D

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 15:26

Ik doe juist geen vliegenspray op, omdat ik het idee hebt dat als je paard dan gaat zweten het nog erger wordt dan wanneer hij normaal zweet..

Op ettenleur heb ik tijdens het rijden geen last gehad van de dazen, maar toen ik bij de finish kwam zaten er gelijk 10 dazen op hem..

Ik zou dus wel een vliegendeken meenemen voor de momenten dat je niet aan het rijden bent. ;)