Endurance Wateren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Napie

Re: Endurance Wateren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 20:12

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 20:24

Farah_ schreef:
Muzefee schreef:
:wave:

Heb vandaag weer een tijdje op de heide gezeten, vlak voor de 10K om foto's te maken! Deze zijn inmddels te vinden op mijn website http://www.jw-fotografie.nl!

Zo, jij bent snel! Mooie plaatjes weer!

Bedankt!

BenteAmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 20:25

Faline schreef:
Wij hebben last-minute toch besloten om niet te starten, inderdaad vanwege het weer. Dat icm met mijn gezondheid gewoon niet zo'n goed idee. Nu ik lees dat het inderdaad erg nat en glad was, toch heel erg blij dat we thuis gebleven zijn. Het was anders de bedoeling gewoon voor de gezelligheid een rondje mee te doen, maar ja, dan moet het weer en de bodem toch wel een beetje meezitten, helaas was dat niet het geval.
Vind het erg jammer, maar ja, gezondheid gaat voor, misschien later dit jaar nog voor de herkansing en anders zijn we er hopelijk volgend seizoen weer bij. :j

Is denk ik wel verstandig geweest. Er waren ook best wat frisse paarden (mijne ook behoorlijk..) en dan is het belangrijk dat je je helemaal goed voelt. Ik hoop dat je snel weer opknapt, wie weet kun je Onstwedde nog meepakken :)

weslyjune

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 20:29

Het was weer een superwedstrijd!! Heerlijk gereden. Organisatie bedankt :D

weslyjune

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 20:30

Napie; wat is er trouwens met de 0.5 van vorig jaar gebeurd? (29.5 km)

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 20:49

Volgens velen was hij vorig jaar geen 29,5 dus heb ik hem netjes afgerond. Maar wel naar beneden vanwege de mendurance (klasse 1 mendurance tot 29 km)

weslyjune

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 21:18

Nu moet ik wel naar Onstwedde om van die ellendige .5 in de km stand van mijn paarden af te komen :P

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 13:44

Ik heb heerlijk gereden.
De paden vond ik niet echt slecht! Hooguit het laatste stukje bos voor de finish, daar waren alle klasses overheen gedenderd. 's Morgens lag dat er nog perfect bij.

Met 13km/u gemiddeld een nette 4 plaats behaald in de kl2.

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 19:17

De impulsrubriek, latere starters dus, hadden wel last van slecte paden. Maar ik vond het super georganiseerd, heerlijk de 30km uitgereden. Helaas was mijn merrie bij nakeuring onregelmatig, onderweg was hier nog niks van te merken. Zal zich toch verstapt hebben, wat na het half uurtje rust eruit kwam.
Maar verder, echt leuk om te doen. Zelfs in de regen!

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 20:03

Viennanova schreef:
De impulsrubriek, latere starters dus, hadden wel last van slecte paden.

Die paden die jullie gereden hebben hebben wij voor een groot deel twee keer moeten rijden :+

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 20:14

Je hebt altijd baas boven baas :+

Ik ben blij dat ik maar 1 rondje hoefde.

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 21:49

Was wel een mooi waterballet. Als je nou een paard had die watermak moest worden ... :P
Vond de meeste paden wel mooi stevig zand hebben, laatste stuk tussen de beide hekken zeg maar, was echt slecht (i.c.m. beetje vermoeid paard).

Heb eigenlijk best fijn gereden :D Paard had ook erg nette waarden overal ... finish met 44, ik sloeg bijna stijl achterover :+
We hebben vooral stuk voor de p/a lekker doorgereden, uiteindelijk werd het 10km/u. Mooi sneller dan de vorige keer (4 jaar geleden, maargoed :o ).

Ik zie nu ook pas wat voor invloed die punten (snelheid, p/a, finish) hebben .. vond het maar een onnozele regeling zo vanaf papier. Maar zie nu dat het beetje zelfde soort idee is als de nieuwe stijlbeoordeling bij het springen.
We rijden niet ontiegelijk snel, maar konden wel mooi snel aanbieden en goedgekeurd worden. Wat een 2e en 3e plaats in de KK heeft opgeleverd zag ik 's avonds, schrok d'r van :D

Weet iemand hoe laat die prijsuitreiking is geweest?
Wordt dat normaliter gedaan als alle klasses binnen zijn, of wordt dat ook wel per klasse afgewerkt?

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 21:53

Prijsuitreiking was rond 17:15. Meestal is het alle klasses op hetzelfde moment.

Bisker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 22:25

Ik reed met mijn Connemara Bisker en met mijn maatje Danielle met Andalusier Fuego. Wij hebben een heerlijke rit gehad. Wij reden voor de derde keer klasse 1. Wij hebben nu 4 prima ritten gehad (1x KK) en zijn 9 punten verder. Daar zijn we erg trots op! Onze pony's doen het geweldig!

We schrokken wel even van degene die was gevallen en met de ambulance mee ging. Wij kwamen precies langs toen de politie aankwam. Onze grooms waren haar aan het helpen. Heftig hoor! Ik hoop dat het in orde gekomen is.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 09:23

Helaas hebben we daadwerkelijk een keer de EHBO nodig gehad. Er is zeer adequaat gereageerd door de mensen die erbij stonden, dikke pluim voor de groom die continu de nek heeft gestabiliseerd van de ruiter. De ruiter is een nacht in het ziekenhuis geweest met een jukbeenfractuur, klaplong, hersenschudding en hechtingen. Gelukkig redelijk goed afgelopen.

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 11:55

Erg jammer dat wederom heel veel mensen niet de moeite hebben genomen op de prijsuitreiking te wachten!
Hij was (zeldzaam!!) zelfs vroeger dan gepland! Er konden paddockjes gemaakt worden, dus geen punt om niet te blijven.
Is een stuk leuker voor de organisatie!

AlaskaTorrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-12 13:06

Tsja,als je dichtbij woont is een prijsuitreikig iets waarop ik altijd wel wacht,gewoon leuk voor iedereen. Maar als je nog ongeveer 4uur mag rijden en 2kids bij je hebt,dan vind ik t wat anders.. Ben dit jaar dus wel eerder vertrokken..

BenteAmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 14:26

Het is inderdaad leuker voor de organisatie en de winnaars als veel mensen blijven. Degenen die eerder zijn weggegaan, zullen hun redenen hebben gehad. Ik denk dat mensen voor zich moeten kunnen bepalen of dat goede redenen zijn :)

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 15:15

Als ik m'n rijbewijs had gehad en zelf wel had gereden, had ik zeker weten gewacht, lekker picknicken bij je paard! :D
Maar als ik al met anderen mee mag rijden, ben ik de laatste die zegt dat we langer moeten blijven! De chauffeur bepaalt!

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 16:27

Ach, de meeste wedstrijden zijn niet in de buurt. Het is gewoon iets wat je incalculeert! Je ben gewoon een dag zoet.
Wij moeten ook altijd ver rijden, maar zelfs in het buitenland blijven we tot na de prijsuitreiking.
Nu in Wateren zat er maar een handje vol mensen. Triest!

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 20:02

Als het lukt, blijf ik ook, of kom ik terug. Aangezien ik ook van anderen afhankelijk ben, kan blijven niet altijd. Da's niet om naar te doen, maar wel realiteit.

rox_en_wilvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 20:25

Ik zie het wachten tot de prijsuitreiking als een mooie gelegenheid om wilv lekker te laten rusten in een paddockje! Een trailerrit is voor een paard erg intensief en vind het wel zo eerlijk tegen het paard om ze rust te gunnen voordat we weer naar huis gaan! Misschien ook een idee voor anderen!

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 20:46

Dat is zeker waar :j

AlaskaTorrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-12 22:01

Precies, daarom bleef ik tot nu toe altijd.. Paard lekker nog even in de wei of paddock, zelf ook even uitrusten. Normaal gesproken waren onze kids nooit mee, dan waren ze bij hun vader. Ze hebben allebei een beperking, waarvan de jongste autisme en een verstandelijke beperking. Superknap dat hij heel het weekend meegehobbeld heeft.. :j Dus ja, in dit geval kon ik niet van hem verwachten dat hij het zo lang uit ging houden. Maar snap dat het voor een organisatie erg jammer is en teleurstellend als er maar zo weinig mensen zijn. Daarnaast... ik bewaar de lijsten en uitslagen altijd... dit keer dus met lege handen weg... |(

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 08:34

rox_en_wilvy schreef:
Ik zie het wachten tot de prijsuitreiking als een mooie gelegenheid om wilv lekker te laten rusten in een paddockje! Een trailerrit is voor een paard erg intensief en vind het wel zo eerlijk tegen het paard om ze rust te gunnen voordat we weer naar huis gaan! Misschien ook een idee voor anderen!

Dat vind ik zelf ook altijd wel prettig, mezelf en pony even lekker tot rust laten komen en lekker patat eten! :D
Helaas heeft niet elke chauffeur tijd en zin om te wachten en ik en pony moeten toch terug naar huis.