11 en 12 mei endurance Leersum

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Re: 11 en 12 mei endurance Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 20:33

Ach, we zullen wel weer opdrogen ook, haha!

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 20:49

mazzeltje schreef:
Karrimh schreef:
wij zijn zeker goed bezig, respect voor ons _/-\o_

hopelijk volgen nu meer mensen zodat er genoeg vrijwilligers zijn :j

Whahahahaha, het issss moeilijk bescheiden te blijven, wanneer je zo goed bent als wij!

:= _O- +:)+ <<) :)) _/-\o_ :j *\o/* ~~}> +:)+

Djilna schreef:
Hm, weet niet of die op dezelfde wedstrijd willen helpen als zulke zelfingenomen mensen als jullie hoor O:) :P :D

ga jij maar lekker met de trailer de snelweg op _O-

Frensie schreef:
Ik hoop voor jullie toppers dat het morgen niet al te nat is tijdens het voorrijden!!!

ach wij rijden zo hard dat we tussen de druppels doorrijden ~~}>

MyrtheJ schreef:
*\o/* Jeej ik kom jullie donderdag helpen met dank aan donna!

ik ben benieuwd :9

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 08:12

Het was modderig met narijden gisteren! Als het vandaag droog blijft zal het morgen al een stuk beter zijn.
Route is prima uitgezet, maar toch ook even een tip:
Als je ergens af moet slaan en je zoekt het gele bevestingslintje na de bocht, even omlaag kijken, die hangt vaak op kniehoogte paard ipv ooghoogte ruiter! Dat was dus soms even goed kijken :D

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 20:40

nog meer handige tips, want er zijn inderdaad veel lintjes die om de paaltjes zitten van het ruiterpad; check ieder kruispunt voor de zekerheid
houd alleen de lintjes aan de rechterkant aan
volg ten alle tijden het ruiterpad, je rijdt nooit op het gras

neem kap- of lieslaarzen mee :P

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 20:53

Ik heb rondje groen gedaan.
De 35 km en die viel best nog mee en ik had ook geen moeite met het vinden van de lintjes.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 20:54

Ik heb er zin in *\o/*

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-12 20:05

Wij zijn weer thuis! Heerlijk gereden, weer helemaal trots op mijn poown. Nu benieuwd naar de uitslagen!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 11:34

Gisteren was dan onze eerste wedstrijd van het seizoen. Na lang twijfelen had ik besloten om mijn inschrijving voor de 68 om te zetten in de 54 km.

Voorkeuring
Bij de voorkeuring was alles goed. Waar we altijd standaard 44 als hartslag hebben, hadden we gisteren 40! En een mooie A dus we mochten van start.

Eerste rondje
Onze eerste massastart, en alles wat ik ervan verwacht had gebeurde niet... Ik stond als enige rustig te wachten en toen er niemand startte ben ik maar weg gereden. Ik had geen ambities vooraan te rijden, dus ik bleef links rijden om iedereen te laten passeren, maar er kwam niemand...

Massastart korte klasse II:
http://www.youtube.com/watch?v=AjuZZ1Ew ... e=youtu.be

Uiteindelijk ontstond er een kopgroep met 6 mensen. Nuut liep lekker voorop . Op groompunt 1 stonden geen grooms dus we reden verder, Nuut besloot al snel dan maar uit een plas te drinken en bij groompunt 2 waren mijn grooms ook niet die al snel in paniek op belden. Dus ik reed verder en opeens kwam ik tot de ontdekking dat ik helemaal alleen aan kop reed. Een paar kilometer heb ik alleen gereden tot Melisa aansloot en we samen doorreden. Een stuk later sloot ook Edda aan en eigenlijk liepen de paarden heerlijk met z'n drieën. Op 24 kilometer zag ik dan eindelijk mijn grooms en wat was het fijn om even met water te kunnen gooien!
Daarna lekker doorgereden, alleen onderweg struikelde Nuut ergens flink, waardoor ze op haar knieën lag maar ze draafde vrolijk verder. Ik kon ook geen wondje ontdekken. Er kwam nog iemand voorbij, maar we bleven erg vooraan rijden. Edda en ik gingen 1 km voor de vetgate stappen terwijl Melisa door reed. En vlak voor de vetgate werden we nog ingehaald door 2 paarden.
http://www.youtube.com/watch?v=AvDlrUkQ ... e=youtu.be

Flink staan koelen en eindelijk de rust op wedstrijd gevonden om de hartslag te luisteren met de stethoscoop en ze was goed dus op 7 minuten aangeboden. Ze was inderdaad (net) goed met 60. We kregen een B, die ik zelf niet helemaal kon verklaren, maar oké vol goede moed naar het tweede rondje, want ze voelde erg fijn aan het einde van het eerste rondje. De turgor was ook 2, wat ik niet snapte want ze had heel veel gedronken onderweg.
Eerste rondje met 13,6 gemiddeld gereden.

Vet-gate
Ik heb Nuut lekker verzorgd en ze heeft heerlijk staan eten en drinken. Toen ik haar op ging zadelen merkte ik al dat ze dacht dat ze echt klaar was.

Tweede rondje
Vol goede moed gingen we alleen van start, want Edda mocht 5 minuten eerder starten. Maar al snel merkte ik dat Nuut niet echt lekker meer wilde lopen, we kwamen niet in een ritme.
Al snel kreeg ik een smsje van mijn grooms dat het weer niet goed ging, dus dat ze terug naar de finish gingen waardoor we het hele rondje geen grooms hebben gezien. Wat hadden we het zwaar samen. Ik kon wel huilen!
Toen we eindelijk iemand tegen kwamen, moesten we die al snel weer verlaten omdat onze route naar links liep en die van haar naar rechts waardoor we weer op elkaar aangewezen waren en we waren allebei moe en op. Wat was ik blij toen we op 3 km ongeveer achterop gereden werden en een klein beetje mentale steun kregen! De laatste km ben ik ernaast gaan lopen en toen ik op het veld net weer opgestapt was viel er iemand die net gestart was af en kwam er een paard in volle galop op ons af.
Gelukkig niks aan de hand (behalve een paard dat rond de start liep te rennen) en we konden door stappen. Flink gekoeld weer en na 6 minuten aangeboden met 56, wat een opluchting!
Uiteindelijk 10,3 km/u gemiddeld gereden in het tweede rondje.

Nakeuring
Nuut heeft weer lekker staan eten en drinken, dus op naar de nakeuring. Hartslag 42 en verder weer alles goed. Alleen 3x heen en weer moeten lopen voor we een (terechte) B kregen.

Lief paard
Afbeelding

Allebei moe
Afbeelding

We waren allebei echt heel blij dat we er waren en zeker toen ze weer lekker op stal stond. Uiteindelijk 10de geworden met 12,352 gemiddeld. En wat was ik blij toen ik haar vanmorgen blij en met strakke benen aantrof in de wei.

Al met al toch wel blij, ook al heb ik niet echt een lekker gevoel aan de wedstrijd overgehouden. Het is de derde keer dat we hier de 54 uitgelopen hebben, maar het was de zwaarste wedstrijd voor ons...
Organisatie weer heel erg bedankt, het was weer mooi!!

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 20:19

mooi verslag en super resultaat :j

van harte gefeliciteerd *\o/*

nikkielvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 06:10

Nou ik het zaterdag mijn wedstrijd gehad.
En wat ben ik apetrots op de kleine man *\o/*
We hebben de wedstrijd keurig uitgereden met een fit en lekker lopend paardje :j
De eerst 2 a 3 kilometer heb ik gestapt omdat hij zo druk was.
verder heerlijk gereden en wat een machine is dit paardje zeg.
Hij bleef gaan en hij vond het geweldig.
We waren iets te langzaam wij zaten net op de 8.763.
Maar dat neemt niet weg dat ik nog steeds in een jubbel stemming ben.
De eerste wedstrijd en mijn planning was dat we hem goed en gezond uit gingen rijden.
En dat is gelukt +:)+
Wolgende dag was ie ook lekker aanwezig en wakker.
Liep goed iets wat stram maar dat vind ik net heel gek.
Hij was fit vrolijk en was blij dat ie weer naar buiten mocht het land in.
Durfde hem toch niet in het land te zetten.
we waren kwart over 7 thuis en hij was nog warm van de trailerrit.
Dus toch besloten dat ie maar in stal moets een nachtje wat hem volgens mij niks uitmaakte als er maar eten is. :D
Organisatie en vrijwillergers super bedankt voor de geweldige dag.
We hebben genoten +:)+

Daarom heb ik me ingeschreven voor 11 Augustus in kootwijkerbroek :D
We hebben er weer zin in

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 11:04

jammer dat je de minimum snelheid niet hebt gehaald, misschien onderweg toch te lang gestopt en teveel tijd verloren.

uiteraard wel gefeliciteerd met het behalen van je doelen *\o/*

mijn super shet van 90cm loopt ook endurance met 2 vingers in zijn neus en haalde zelfs dit jaar in KWB een snelheid van 10,4km/uur _/-\o_

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 11:16

@nikkielvis; goed gedaan voor de eerste keer. Helemaal uitgereden & plezier gehad en Elvis mag trots zijn.

Karrimh, voor iedereen een eerste keer, ik vind dit een hele nette prestatie zeker voor iemand die een full time baan heeft en traint in parken in de avonduurtjes na het werk.

nikkielvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 12:33

Karrimh schreef:
jammer dat je de minimum snelheid niet hebt gehaald, misschien onderweg toch te lang gestopt en teveel tijd verloren.

uiteraard wel gefeliciteerd met het behalen van je doelen *\o/*

mijn super shet van 90cm loopt ook endurance met 2 vingers in zijn neus en haalde zelfs dit jaar in KWB een snelheid van 10,4km/uur _/-\o_

Gaaf hoor van je shet.
Ik had geen idee die dag was zo zenuwachtig waardoor mijn paard erg druk was in het begin.
Ik weet waar ik nu op moet letten en gewoon lekker doorhobbelen.

Had eerst een training bij jou willen volgen.
Maar dat was precies rond de tijd dat het kon sneeuwen dus uiteindelijk niet gedaan.
Maar wil dat nog steeds met hem doen. :D

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 20:54

_Noah schreef:
@nikkielvis; goed gedaan voor de eerste keer. Helemaal uitgereden & plezier gehad en Elvis mag trots zijn.

Karrimh, voor iedereen een eerste keer, ik vind dit een hele nette prestatie zeker voor iemand die een full time baan heeft en traint in parken in de avonduurtjes na het werk.

precies en vandaar dat ik altijd bereid ben om tips mee te geven, dus niet gelijk verkeerd opvatten :(:)
en ook ik vind het een nette prestatie vandaar mijn reactie: van harte gefeliciteerd .......

degene waar het omgaat begreep wel hoe ik het bedoelde ;)

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 09:33

Dankjewel Donna :D

nikkielvis, trots :D Heerlijk dat je je eerste rit lekker en gezond uitgereden hebt!