Endurance woensdrecht 21.08.2011 BE THERE !!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 11:01

Was weer een zeer geslaagde rit!!! Helaas in mijn eentje moeten rijden maar geen seconde alleen gevoeld :D
ook supertrots op mn paardje dat ze het toch maar mooi weer uitgereden heeft met dat warme weer!

Malenka

Re: Endurance woensdrecht 21.08.2011 BE THERE !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 11:12

Gefeliciteerd! Wat leuk om een berichtje te lezen. Ik vroeg me al af hoe het was gegaan met de hitte. Vorig jaar was het ook al zo warm.

Ik baal echt dat ik niet mee kon doen dit jaar. Maar paardlief hersteld nu goed en daar ben ik erg blij mee.

Ilivus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 11:43

Was weer een ontzettend leuke rit en wederom goed georganiseerd.
Ben wel benieuwd naar de uitslag (kon er 's avonds helaas niet bij zijn). We waren niet de snelste, maar wel lekker gereden!

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 12:51

Ook wij hebben genoten van de rit, het weer was heerlijk en de omgeving super.

Ik vond de omgeving zo mooi dat ik zelfs nog de grond van dichtbij bestudeerd heb :o
Paard schrok zich wild van paarden-tegenliggers die ineens om het hoekje kwamen en trok aan de noodrem met daarna een flinke draai, helaas was ik hier niet op voorbereid en maakte een niet zo'n zachte landing op een boomstam met uitsteeksel op de grond en om het daarna nog even extra pijnlijk te maken ging paardjelief daarna nog bovenop mijn knie staan, ben intussen al helemaal bont en blauw :D

Helaas hebben we wel iemand met paard achter moeten laten, het paard was even voorbij de 15km helemaal op en bleef extreem hijgen, bij het water net voorbij de 20km is ze opgehaald met de trailer. Om de verloren tijd weer in te halen hebben we de rest van de rit met galop afgelegd om toch nog binnen de tijd te eindigen, wij blij en uitvaller ook blij omdat zij zich niet schuldig hoeft te voelen naar ons toe.

Op naar volgend jaar +:)+

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 13:43

Oeh, wat is er mis gegaan dat het paard met 15km al op was? Had het dier zo'n last van de hitte? Of had het niet voldoende conditie?

Ik hoop dat je lichaam snel weer hersteld. Zo'n val is niet niks. Maar je paard is wel netjes bij je gebleven begrijp ik. Dat is dan toch wel weer fijn. Die van mij rent er in paniek vandoor als ik er af val.

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 15:00

Het paardje van mijn vriendin kan blijkbaar niet zo goed tegen de warmte, het is ook een fjord kruising dus dat kan misschien ook schelen qua warmte kunnen afvoeren.
Ze waren goed getraind want thuis rijden we wel de 30 zo uit en dan is ze nog fit dus het moet haast wel de warmte zijn geweest.

Ze was blijkbaar niet de enige die dag die moest worden opgehaald hoorde ik.

Als ik val laat ik nooit de teugels los, dat is een reflex die er in gebakken zit, helaas was het nu ook de reden dat hij daardoor op mijn knie stond.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 15:13

Ik kan het me best voorstellen hoor. Sommige paarden kunnen gewoon wat minder goed tegen de warmte. Weer iets geleerd over de paarden dus!

arun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 17:04

't was leuk, zeer mooi parcour trouwens.
Alleen die nederlandse bierkes zo klein :)

Inn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 09:42

Ja ik was er niet mijn stro werd juist geleverd en dat moest droog binnen en de boer had zijn kar nodig om ander te gaan halen. Dat was wel balen ik ging natuurlijk liever rijden maar ik heb mooi geel stro, ik heb bij anderen veel slechter gezien.