[END] Jullie doelen voor dit jaar? 2011

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 23:10

Lindsey, ik snap je :D . Maar je hoeft je echt niet heel druk te maken voor endurancewedstrijden, als jij het reglement kent en je kent je paard aardig, kom je er wel. Ik was voor dressuurwedstrijden echt altijd megazenuwachtig, heel vervelend, maar vanaf mijn eerste endurancewedstrijd niet voor endurance. Ik had een groom mee die vond dat ze alles van endurance wist, ik kende haar niet, had haar één keertje ontmoet bij haar paard... Toen ik gefinishd was moest ze ineens naar huis omdat haar kinderen haar nodig hadden en toen stond ik er dus alleen voor... Gelukkig ging dat goed en ik was gelijk door alles heen en wist dat dit heel leuk was en dat dit was wat ik wilde doen met mijn paard!
Inmiddels heb ik een heel aantal klasse 1 wedstrijden en drie klasse 2 wedstrijden goed uitgereden, maar nu start ik als ik zover ben weer rustig klasse 1. De sfewer is goed, iedereen helpt elkaar, zeker als je zelf een beetje open bent en niet loopt te mokken en te grommen }> .

LindseyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 13:29

hé Jet, thanks voor je berichtje! ik zal er nog eens over nadenken, doelen zijn er om bijgesteld te worden... ;)

en wat een verhaal zeg over je eerste ervaring, gezellig hoor! :S
gelukkig is het wel goedgekomen!
en ik heb inderdaad al vaker gehoord dat de mensen zo lief zijn! ik hoop maar dat ik van de zenuwen niet ga mokken en grommen, dat zou zonde zijn, haha! ;)

Karrimh

Re: [END] Jullie doelen voor dit jaar? 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 22:23

Lindsey, inmiddels ben je toch wel wat wijzer geworden en ga je zaterdag mee trainen in Leersum :)

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 22:31

Dat is mooi! Veel plezier zaterdag met de training.

Novalues

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 09:53

Inmiddels durf ik ook weer een doel voor ogen te hebben.
Na een half jaar van vreemde kreupelheden, veel verschillende dierenartsen en nog meer verschillende diagnoses met de conclusie dat we nog steeds niet weten wat het is geweest, zijn we nu weer aan het opbouwen. Na letterlijk 5-6 maanden stilstaan draven we nu al weer 2 x 2 minuten! *\o/* Mijn doel is om ten eerste te zorgen dat die vage kreupelheid weg blijft en om een nog hoger doel te hebben: ik hoop in September weer een klasse I afstand af te kunnen leggen.

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 14:10

Daar gaan we al _O- , het weekend van Bierbeek moet ik testen voor mijn onderzoek, dus dat wordt niks. Waar nog bij komt dat ik vanwege het afronden van mijn proefschrift er helemaal niet mijn hoofd naar heb staan, we hebben nog nauwelijks fatsoenlijk getraind, en Bucks zit tussen 2 behandelingen door Laarakkers in. Met name de behandeling van zijn scheefheid is nog niet afgerond, dus ik wil eigenlijk niks gaan forceren met nu al een wedstrijd.

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 07:59

Nou, de kop is eraf, het eerste stukje van de planning is achter de rug. Gisteren een fijne wedstrijd in Villers-Poterie gereden, 2x20. Er zaten flink stenige stukken in, zowel met losse stenen als met gladheid, maar alles is super gegaan. Het was voor ons een training (in Belgie start je automatisch HC als je in een lagere klasse uitkomt dan je maximaal gereden hebt), dus ik heb me niet aan de maximum snelheid gehouden (1e ronde 14 en 2e rinde 14,5 per uur, ik vond dat Speed wel aan een tandje sneller toe was). Speed was super fit en het weer was geweldig. Een super start van het seizoen! Iedereen die volgende week het spits afbijt, alvast heel veel succes!

Romee_Endu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 22:08

Mijn doel is mijn nieuwe Arabier om te scholen van Ren Arabier tot Endurance Arabier kijken hoe die het doet en dan 2 of 3 maal een klasse 1 te starten en dan een klasse 2 aan het einde van het seizoen als het allemaal goed gaat!

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 22:15

Je hebt wel 15 winstpunten nodig. Dat is dus 5 wedstrijden voor je klasse 2 startgerechtigd bent. Of je moet de mogelijkheid hebben om versneld te promoveren.

corrina1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 19:24

Mijn 1ste doel is bereikt, ik heb een paard gevonden, het volgende doel is dus starten in katwijk!

Romee_Endu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 16:14

Ik heb idd de mogelijkheid om versneld te promoveren omdat ik klasse 3 ben!

joske_vuran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 10:57

Ik wil dit seizoen 3x klasse 1 goed uitrijden..

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 10:59

Ik geloof dat ik een nieuw doel heb:
Zelhem klasse 2 is 38 km mendurance en Renkum klasse 3 is 61 km mendurance. Misschien dat toch mijn doel wordt om klasse 3 Renkum te starten

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 11:00

gaaf hoor napie..
ga je dan zonder ijzers starten?

ik wil misschien renkum ook klasse III starten, maar frank gaat dan wel rondom op ijzers vorig jaar wilde hij op sommige paden echt niet lopen (hij heeft alleen voor ijzers)
Laatst bijgewerkt door biancavos op 03-04-11 11:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Mglii____

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 11:01

Mijn doel is om de band tussen mij en mijn paard extra te versterken ! ;)

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 15:51

biancavos schreef:
gaaf hoor napie..
ga je dan zonder ijzers starten?

ik wil misschien renkum ook klasse III starten, maar frank gaat dan wel rondom op ijzers vorig jaar wilde hij op sommige paden echt niet lopen (hij heeft alleen voor ijzers)

Op Renkum wel een nadeel maar er waren naar mijn weten maar een paar kleine gedeeltes met stenen. We blijven sowieso ijzerloos.

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 18:07

leuk te horen dat sommige al gestart hebben en met succes. wij hebben vorig weekend 2 dagen in 2 landen met 5 paarden gereden en met succes/plezier.

zaterdag Bierbeek - Lotte reed Adami op de 30km en ik Sera op de 60km
zondag KWB - Lotte op Khariton, Femke op super shet Dinky en ik op Mask (26km)

vlg week met Karrimh naar Gartow CEI** 120km en dan op naar Kootwijk met Lotte en Khariton en ik met Mask *\o/*

voorlopig loopt alles volgens "plan" ;)

NewForestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 18:11

Mijn doel voor 2011 is mijn nieuwe pony ( heb hem nu 4 dagen) voor de wagen te laten beleren, en hem onder het zadel te laten beleren (bijrijdster) En gewoon eerst een jaar GENIETEN!!!

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 14:23

Mijn doel voor 2011 is mijn paard die sinds zaterdag mankt, terug goed te krijgen en dan hopelijk dit jaar nog een introductierit kunnen rijden.... afhankelijk aan hoe de mankheid zich ontwikkeld en de beschikbare tijd en geld om tot wedstrijden te raken ;)

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 08:59

Ik wil dit jaar een aantal keer een klasse 1 wedstrijd starten met onze merrie en dan kijken hoever we komen.
Mijn dochter wil 2 of 3 x een klasse 1 starten met haar nieuwe arabiertje en dan na de zomer klasse2. (zijn allebei al klasse 2, alleen nog niet samen gereden).

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 20:51

Groentje in de endurance meldt zich :D

Ik ben tot nu toe 1x met de eigenaresse van mijn verzorgpony meegeweest op wedstrijd om te groomen (Kootwijk) en mijn doel voor dit jaar is om zelf minimaal 1x klasse 1 te starten :) Dit is een enorme stap voor mij, want heb altijd behoorlijke buitenrij-angst gehad..Ga nu vooruit, maar een endurance wedstrijd zou echt een overwinning zijn :j

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 22:41

Oei Corelli, kennelijk heeft het groomen je toch aangestoken :D . Endurance is erg leuk, dit jaar valt mijn jaar een beetje in duigen, we hadden/hebben droes op stal en ik vrees dat mijn paard daar een vleug van mee heeft gekregen. Maar ik zal vast wel een paar keer gaan vrijwilligen, wie weet kom ik je dan wel tegen.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 08:38

Ja, ik ben absoluut aangestoken :j Vond de sfeer heel leuk en gezellig en Stoffel (mijn verzorg haf) heeft er zo'n plezier in! Dat wil ik ook eens met 'm delen :)

Wat vervelend dat jij je doelen waarschijnlijk niet gaat bereiken dit jaar..Balen! :\
Maar goed, vrijwilligen is ook leuk, krijg je er in ieder geval nog iets van mee :)