Endurance Katwijk Klasse I:Wie start ook?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

gerritje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 15:31

Gracy schreef:
OPROEP: iemand uit de omgeving den haag, zoetermeer, nootdorp of delft met een E-rijbewijs, en heeft tot beschikking een auto met een trekhaak. of als alternatief iemand die nog plek heb voor 'paard'meerijders.. Bloos

Hi Gracy,

Waar sta je met je paard? Ik kom uit den haag. Paarden staan in Nootdorp. Weet nog niet of ik katwijk ga rijden. Ik kijk steeds van wedstrijd na wedstrijd. Zijn in nootdorp meer mensen die endurance rijden. Wellicht kan iemand je oppikken.

Groetjes Gerritje

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-03 22:26

Loopt iedereen tijdens zo'n wedstrijd nou met een hartslagmeter trouwens?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 22:30

Nope, en is ook niet verplicht ofzo. Ik heb 'm ook pas sinds afgelopen voorjaar, vorig jaar reed ik zonder (toen mocht het ook nog niet in klasse 1). Moet wel zeggen dat ik nu meer durf te rijden sinds ik zo'n ding heb. Ik weet nu dat Ret best lang in een hoog tempo kan lopen zonder dat z'n hartslag gekke dingen doet, en van die wetenschap maak ik dankbaar gebruik. Haha!

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 23:31

In klasse 1 lang niet hoor Baduh, dat kan makkelijk zonder. Vanaf klasse 2 word het echt nuttig voor je training denk ik, maar voor klasse 1 durf ik best 'blind te varen' wat betreft hartslag. 't is wel nuttig tijdens je training om met een stethoscoop af en toe te luisteren naar z'n rusthartslag, en dat bijvoorbeeld na een stevige rit, voordat je uit gaat stappen (en dan erna weer). Krijg je een beetje een idee van hoe snel z'n herstel is. Maar hoe dan ook is het de kunst je paard te kennen en te weten wat hij aankan...

gerritje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 07:49

er zijn ook ruiters op hoger niveau die zonder hf meter rijden hoor! in ermelo op de fasna trail in klasse 3 startte ik samen met pieter en die had geen hf meter. gaat ook prima zonder hoor, ik rij als ik samen met mijn moeder start zelf ook zonder hf meter, moeders gebruikt hem dan voor uck. die heeft meer tijd nodig om te zakken. nasir is eigenlijk altijd wel goed. tijdens de wedstrijd kijk ik er af en toe op. Vanaf 2 km voor ga ik kijken en op 1 km voor let ik op hoe de waardes zakken. verteld mij of ik meer / minder moet koelen/ harder of zachter kan gaan.

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-03 10:44

Baduh heeft gigantische longen, en ik merk dat dat ervoor zorgt dat zijn hartslag nooit over de kop slaat. Het enige waar zijn hartslag flink van stijgt is als ie zich echt kapot schrikt, maar dat gebeurd niet zo snel.

gerritje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 12:15

ik heb een keer tijdens een trainingsritje dat gehad. We rijden het rondje (door westerpark) wel vaker. Nasir schrikt altijd bij een bankje. Ik dacht aanstellerij, de HF meter om en zijn waarde schoot van 100 naar dik 125. Mmm misschien is dat bankje zo achter de bomen inderdaad een groot monster....wel leuk om te zien, nu nog leren om er langs te gaan zonder te schrikken

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 13:24

Vandaag een echt serieuze trainingsrit gedaan. 18,4 km afgelegd, gemiddelde snelheid 8,4 km/u. Veel gedraafd vooral.
De trainingsmaatjes (ruiters) waren na afloop meer afgedraaid dan ik dus qua conditie zit ik al goed Haha!. Nu Kevje nog Lachen.

Arabendu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 13:45

Gracy schreef:
OPROEP: iemand uit de omgeving den haag, zoetermeer, nootdorp of delft met een E-rijbewijs, en heeft tot beschikking een auto met een trekhaak. of als alternatief iemand die nog plek heb voor 'paard'meerijders.. Bloos

Ik ga niet, weet ook (nog) niet wie er uit de buurt wel gaan.
Kan je wel helpen met een tel.nr. waar je een bus met trekhaak kan huren. Je hebt ook de Paardentaxi bij ons, maar geen idee wat die nu kost.

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-03 16:02

Wat bekijken ze tijdens de voorkeuring allemaal trouwens?

gerritje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 16:05

hi bubbels, kijk even op de der site daar staat de vet.kaart uitgelegd en wat er dus gecontroleerd wordt op de voorkeuring.
je kunt daar al veel info vinden over hoe het eraan toe gaat op een wedstrijd.

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-03 16:07

Cool, zal ook vast wel in mijn regelement staan enzo, maar praktijkvoorbeelden zijn meestal wel zo handig. Ga toch nog even op de DER site kijken.

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 10:15

ik start definitief niet. Annabel is de afgelopen week helemaal van slag geweest door alles in holten dat ik haar dit niet nog eens aan wil doen. Geen endurance meer voor ons.

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-03 16:43

Wat jammer. Gelukkig gaat Baduh samen met zijn vriendinnetje. Ook in de trailer. Ik hoop dat dat hem wat meer gerust stelt.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 20:17

susan schreef:
ik start definitief niet. Annabel is de afgelopen week helemaal van slag geweest door alles in holten dat ik haar dit niet nog eens aan wil doen. Geen endurance meer voor ons.

Wat jammer ! Heb je enig idee waar dit door komt ?

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-03 20:35

Oh ja, hoe zit dat met die regeling voor de maximale snelheid. Die snap ik niet precies. Wat als je die een beetje of heel erg overschreid?

Arabendu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 21:41

Als je in de kennismakingsklasse een eindtijd hebt die omgerekend sneller is dan 12 km/uur wordt je gediskwalificeerd.
Als je in klasse 1 een eindtijd hebt die boven de 13 km/uur komt, dan wordt alles boven de 13 vermenigvuldigt met 1,25 en dan van 13 afgetrokken. Dit wordt dan je gecorrigeerde plaatsingssnelheid.

Heel simpel. Uit deze regels blijkt ook dat snel rijden niet wordt aangemoedigd, netjes uitrijden daarentegen wel.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 21:43

Overigens is de minimale snelheid in Katwijk voor zowel de klasse 1 als de kennismakingssnelheid op 8 km/u gezet. Ik denk vanwege het zware terrein in de duinen.

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 21:53

bubbels schreef:
Oh ja, hoe zit dat met die regeling voor de maximale snelheid. Die snap ik niet precies. Wat als je die een beetje of heel erg overschreid?

Voor de kennismakingsklasse word je dan dus gediskwalificeerd. Zonde. Dus van te voren uitrekenen wat je vroegst toegestane finishtijd is, en dan met behulp van de kilometeraanduiding een beetje uitmikken.

Voor de kennismakingsklasse is geen klassement, dus op het scherpst van de snede rijden is vrij zinloos. Kan je beter nog een stukje extra stappen en netjes binnen de tijd finishen.

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 22:47

Westernfreak"]
[quote="susan schreef:

Wat jammer ! Heb je enig idee waar dit door komt ?
[/quote]

Tja ze is niet meer de jongste, heeft de laatste jaren geen wedstrijden meer gelopen en dan is je baasje ook nog eens gespannen. De afstand was het probleem niet maar de singen eromheen waren niet goed voor d'r.
Gelukkig heeft ze deze week elke dag, hele dagen in de wei mogen lopen en is ze nu weer goed te pas en weer vrolijk.

Gracy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 23:36

gerritje"]
[quote="Gracy schreef:

Hi Gracy,

Waar sta je met je paard? Ik kom uit den haag. Paarden staan in Nootdorp. Weet nog niet of ik katwijk ga rijden. Ik kijk steeds van wedstrijd na wedstrijd. Zijn in nootdorp meer mensen die endurance rijden. Wellicht kan iemand je oppikken.

Groetjes Gerritje
[/quote]

Hai Gerritje,
Ik stal op stal samen met Vippie die ook endurance rijdt.. ze heeft mij aangestoken!een klein prive stal in Nootdorp - 5 min. van manege Molenkamp Haha!
Ik moet snel wat verzinnen want het inschrijfformulier moet voor de 22ste ingezonden worden... Bloos!

YouKnowWho

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 15:06

Gracy schreef:
een klein prive stal in Nootdorp - 5 min. van manege Molenkamp Haha!

je weet wel, gerritje, die stal waar jij ook hebt gestaan Haha! Knipoog

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-03 19:22

Ik rij geen kennismakingswedstrijd. Ben lid van de DER inmiddels dus doe officieel mee.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 13:30

Ik rij 11 oktober mee in de kennismakingklasse Haha! Dit wordt ook mijn 1e endurance wedstrijd en ik heb er heel veel zin in

Zijn er nog meer die mee doen aan de kennismakingsklasse Verward Mijn stalgenootje waar ik samen mij kom doet mee met haar NRPS aan klasse I maar die gaat voor de winst Bloos! en wil dus voor zichzelf rijden Scheve mond Ik wil gewoon de rit lekker uitrijden binnen de tijd met een paard wat nog in goede conditie is als we over de finish komen Knipoog

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 13:44

Ik wil gewoon de rit lekker uitrijden binnen de tijd met een paard wat nog in goede conditie is als we over de finish komen, zei AnneOmie

Nou AnneOmie daar is de kennismakingsklasse ook voor, dus heel veel plezier!!