Ginkelse hei 11/09

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 21:59

WiskyBokjes schreef:
Hmm ik baal dat ik niet mee kan doen. := Ik zou voor het eerst kennismakingsklasse mee rijden maar helaas NK gaat voor. :=

Oooit, ja ooit rijd ik nog een keer een kennismakingsklasse :Y)

Is voor jou Wanroy dan niet te doen? Geen idee hoever dat van Cuijk is en of je dan zou kunnen, maar dat is misschien nog een alternatief voor dit jaar!

Amber, leuk dat het toch goed gegaan is, ik hoorde trouwens van andere ruiters van daar dat hun paarden moeite hadden met van huis en naar huis stukjes, had jij daar geen last van of was het niet jouw paards "echte" thuis?

WiskyBokjes

Re: Ginkelse hei 11/09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 22:01

Ik rijd in Wanroy idd mee maar dan met de recreatierit :D

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 22:08

Jet schreef:
WiskyBokjes schreef:
Hmm ik baal dat ik niet mee kan doen. := Ik zou voor het eerst kennismakingsklasse mee rijden maar helaas NK gaat voor. :=

Oooit, ja ooit rijd ik nog een keer een kennismakingsklasse :Y)

Is voor jou Wanroy dan niet te doen? Geen idee hoever dat van Cuijk is en of je dan zou kunnen, maar dat is misschien nog een alternatief voor dit jaar!

Amber, leuk dat het toch goed gegaan is, ik hoorde trouwens van andere ruiters van daar dat hun paarden moeite hadden met van huis en naar huis stukjes, had jij daar geen last van of was het niet jouw paards "echte" thuis?

Haha ja.. nogal, dat stuk was echt een ramp ! Vooral op de hei, dat is ons race pad richting huis.
Ik heb in igg mijn armen goed getraind vandaag :D.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 22:19

WB, leuk dat je Wanroij de recreatierit start, is toch net endurance!

Amber, het verbaast me dus niet, wel knap dat je het dan toch zo goed hebt gedaan!

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 22:20

Klopt! Afgelopen jaar heb ik ook mee gereden :j

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 22:21

Haha :D Dank je wel !
Kon helaas niet blijven tot prijsuitreiking, vriendlief (groom) had het helemaal gehad O:). Dus ben wel super benieuwd naar mijn gemiddelde.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 07:49

Ik parkeer vaak aan het eind van het rechte stuk op de hei (tegenover steakhouse Amadeus) en moest ook even iets moeite doen om mijn paard ervan te overtuigen dat de trailer daar nu niet stond, haha!

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 11:48

voor nevada was t een zware rit.
niet lichamelijk maar geestelijk, zo zonder maatje, tempo veranderde daardoor vaak, niet echt constant, maar alle waardes goed dus niets te klagen.

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 13:53

super shet Dinky heeft het weer super gedaan en ben bere trots op beide meiden (Lotte & Anouk) en vooral op onze Dinky Toy.
1e helft ging echt super, Dinky voorop en Sera & Karrimh erachter. alle 3 de paarden oortjes erop en lekker de gang erin. echt iedereen keek ons na, van ahhh wat lief/wat klein/wat zielig ???? / maar vooral alles positief.
aangezien het wat warmer was dan in Renkum en wat verder hadden we besloten om 1km voor de P/A te gaan stappen. we waren het bordje 15km tegengekomen en Lotte zei nog dat het over 2km was, maar het bordje nooit gezien. inmiddels wist ik wel dat we al bijna 2km verder waren, maar nog steeds geen bordje 2 en/of 1km P/A. we zagen grooms staan en toen wist ik het van vorig jaar, gelijk gaan stappen en Anouk eraf / singel los en flink balen dat de P/A dus al om de hoek was. na flink koelen was Dinky's hartslag precies 60 en mochten we weer verder. oortjes er weer op en we werden door Dinky in gehaald in galop, dus even afremmen, je moet nog een eindje hoor Dinky.
mooie 2e helft en ook wat galopjes gedaan op de wat hardere paden in de schaduw en wat bleef hij lopen.
bij de finish weer even flink koelen, pal in de zon en 32km in de benen voor onze shet. harslag goed dus aanbieden en hij was 56.
over 30min de nakeuring dus even naar de vrachtwagen lopen, maar bij de tijd we daar waren konden we al bijna weer terug. wat een geloop.... en bij de nakeuring een drukte en een paard die besloot naar alle paarden te gaan schoppen die in de buurt stonden. een ander gestresst paard wat continue stond te hinniken en Dinky's hartslag was 68 helaas. half uurtje wachten, en toen was hij weer 56! de rest zal ik iedereen besparen, maar het heeft wel 1,5uur gekost.
al met al een super rit gereden en een super pony heeft maar toch klasse I gestart en helemaal uitgereden!!! bij het voordraven bij de nakeuring moest Anouk nog aardig doorrennen, want ze hield hem bijna niet bij.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 13:57

Gaaf hoor. Ik was zo benieuwd naar de resultaten van Dinky
Wat was jullie snelheid eigenlijk?? Al last van wintervacht?

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 14:18

Napie schreef:
Gaaf hoor. Ik was zo benieuwd naar de resultaten van Dinky
Wat was jullie snelheid eigenlijk?? Al last van wintervacht?

onze snelheid zal rond de 9km hebben gelegen in totaal, maar veel tijd verloren bij de P/A. hij heeft wel al wat last van wintervacht ja. zei gister nog voor de grap: we zouden hem eigenlijk moeten scheren :o
jammer dat ze volgend jaar niet meer met hem kan starten, dus opzoek naar een andere ruitertje die dat wel kan. volgend jaar zal Anouk een van onze grotere pownies starten, ze wil heel graag naar de junioren en ze is pas 11.

Napie: respect voor jou en jouw 2 kanjers _/-\o_ en tanx voor altijd jouw positieve reacties, heel tof +:)+

wanneer is jouw volgende wedstrijd?

even voor de duidelijkheid voor iedereen: Dinky zijn schofthoogte ligt maar rond de 90cm

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 15:03

Onstwedde wordt mijn volgende
Helaas klasse 1 gezien de vachten (en na drie keer scheren dit jaar vind ik het wel genoeg gezien shetlander+deken=gefrusteerde baas) en mijn achterstand in training in augustus door de organisatie van Wateren.
Wie weet is er nog een kleine ruiter die bij jou de eerste stappen in de endurance wereld wil maken.
Ik ben van plan om aankomend jaar in Wateren een klasement te maken voor ruiters onder de 14 gezien ik daar een leuk groepje van had.

Match

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 21:10

In juni 2009 kocht ik June. Ik wist dat er wel wat werk aan de winkel was, want mevrouw haar hobby is/was bokken.
Met veel rust, regelmaat en ook hard werken wordt ze steeds makkelijker en stabieler. Dus uiteindelijk maar eens besloten om na jaren van vrijwilligen, wedstrijden organiseren en groomen ook maar weer eens zelf een wedstrijd te gaan rijden.

Voor June dus de eerste keer op wedstrijd. Maar ze heeft zich voorbeeldig gedragen. Heerlijk gereden en net binnen de tijd gefinisht. Dus de eerste 3 winstpunten zijn binnen :D
Er zijn uiteraard ook een aantal verbeterpunten, maar we worden samen steeds meer een team en raken steeds meer vertrouwd met elkaar.
Vanmiddag in de wei kwam ze meteen hinnekend naar me toe lopen zodra ze mijn stem hoorde <3 Ze had echt zoiets van "wij hebben gisteren iets leuks gedaan en ik was stoer" 8-)

Hier een foto bij de start
Afbeelding

En eentje op een groompunt
Afbeelding