Mendurance Laren 11-9

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 09:37

Joram ken ik van de Paarden4daagse en van eeeeehhhh..... (daarvoor kon ik hem al maar ik weet niet meer waarvan, stom he).

Ik train wel met hartslagmeter. Ik doe de zender onder de rugriem vast en het horloge die ik aan de achterste passanten van de startriem (vlak boven de staart) Zo kan ik hem prima vanaf de kar aflezen. Ik heb ook nog een sulkykabel liggen eventueel maar die nog niet bevestigd
Laatst bijgewerkt door Napie op 10-08-10 09:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 09:48

Minimum snelheid KK 6 km/u max 12 km/u

Pomski: eigenlijk mag je als lid van de endurancevereniging geen KK starten. Nou zou het natuurlijk onzin zijn als je een startkaart aan moet vragen en het blijkt niks voor je span te zijn. Het is natuurlijk een hele andere situatie. Neem even contact op met de KNHS (Djilan Boelen zit daar redelijk goed in)

Napie

Re: Mendurance Laren 9-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 10:16

Ik weet het al weer: hij was groom van een shetlanderaanspanning in KWB vorig jaar maar de auto met kar stond met pech. Hij was dus alleen met twee pony's en tuig daar en heb hem spontaan mijn kar aangeboden. om toch een rondje te kunnen rijden. Had ik trouwens nog nooit gedaan want ik ben heeeeel zuinig op mijn wagen (het zweet brak me dan ook bijna uit toen ik later een foto zag van de aanspanning gemaakt door de menner van 5 meter afstand, aaaaahhhh.....:D)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-10 07:52

aha vandaar, wel erg aardig van je!
Waren zeker de bonte shetties?

Mijn inschrijfformulier is gister op de post gegaan :D

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 12:15

De bonte van Bart? En die ken ik weer van de jubileummanifestatie van het stamboek en van Paard en Koets. Daardoor had ik wel vertrouwen in het span.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-10 12:21

Ja :D.. heb laatst nog een lange rit met hem gemaakt samen met rivaldo :D Ik zal is aan hem vragen of hij in laren ook mee gaat doen :)

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 12:59

Hij zou nog steeds een keer mee doen.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-10 21:59

Zal hem morgen even bellen :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 19:04

Omdat we met een vervoerprobleem zitten met de wagen en de pony: hoe krijg je dat zonder trailer met wagenframe en met slechts een auto beschikbaar met trekhaak op hetzelfde moment in Laren (pfffff lange zin zeg :P ), had ik gemaild met de organisatie of we de wagen op vrijdag zouden kunnen brengen. En dat kan gelukkig. Wilde toch de dag van tevoren even terrein verkennen, maar neem nu dus gewoon alvast de wagen mee, staat dat spul daar en kunnen we zaterdag in alle rust afreizen met Snuit.

Misschien anders ook een idee voor jou Laura?

Ook al mennen we maar 1000 meter (hoop het niet :+ ) dan vind ik het al geslaagd :D

Hartslagmeters doen we nog niet aan hoor ;)

Zou er ook nog iemand met een paard meedoen? Anders is het een echt mini mouse competitie :D Is Snuit de 'grootste' met zijn 1.15 :+

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 19:17

Das wel gaaf met allemaal kleintjes. Wel even een foto met z'n alle voor de mini-mendurance.
Ik ben aan het kijken of we in de week ervoor ergens op de camping kunnen. Pony's mee en rijden over de Utrechtse heuvelrug of zuid-veluwe. Moet m'n hubbie nog even overtuigen. Hoeven we in ieder geval niet om 4 uur 's nachts naar stal.
Ben erg benieuwd naar de wedstrijd en de omgeving.
Nog benieuwder of mijn pony's niet in conditie terug zijn gegaan. Afgelopen maand 1 keer gereden. Afgelopen woensdag 18 km gedaan in 1,5 uur. Viel me niets tegen.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-10 00:06

Wat fijn dat je je wagen daar kwijt kan vhu. Ik ga met mijn sulky en die kan ik met 6 bouten zo voorin de trailer doen en dan nog 2 paarden vervoeren :D.. daarom doe ik de sulky toch maar niet weg :P.. Kan je dat met jou sulky niet?.. wij maken onder de zitting de veren los en de lamoenen. Dan zetten we de sulky op de achterkant voorin.. de zitting gaat dan omhoog zodat die niet uitsteekt.

Bart van de bonte shetties vergeten te bellen, morgen weer een poging :D

Zou erg leuk zijn als je nog op vakantie daarheen kon en je niet vroeg op hoeft te staan :D..
Foto zou erg leuk zijn :D

Wil morgen even met die lamoenen naar een winkel gaan.. weet nog niet waar :P.. met de hoop of ze recht gebogen kunnen worden. Misschien hier? http://www.debalk.nl/

Vandaag liep rivaldo echt heerlijk voor de wagen :D.. van het weekend maar even een lekkere buitenrit maken :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 12:13

Hoop dat het lukt met de lamoenen!
We gaan met de wagen niet met de tweewieler want mijn groom krijgt last van haar rug op de tweewieler. Aan de andere kant heb ik een bokkussen gewoon op rechts zitten, niet in het midden en dat vind ik dan weer best lastig met de wagen. Maar goed groom moet het natuurlijk wel leuk vinden en vol kunnen houden dus we gaan met de wagen.
Ik hoop wel dat Snuit het volhoudt met de wagen zo'n eind, heb in mijn achterhoofd zitten dat tot de p/a zeker zal lukken en als ik dan denk dit gaat niet meer houden we er gewoon mee op. Snuit is wel gewend met een wagen te rijden ook door het zand maar ik kan echt niet inschatten hoe zwaar het terrein is. Zeker omdat ze zeggen dat het met regen zeer zwaar is ... Met de tweewieler weet ik dus wel zeker dat hij het aan zou kunnen, alleen dat kan ik dus mijn groom niet aandoen :o
We hebben in ieder geval nog twee langere oefensessies ook door zand gepland staan met de wagen.

Mijn tweewieler kan inderdaad ook helemaal uit elkaar, dus als ik die zou meenemen zou het wel lukken in een keer.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-10 12:28

Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik lekkerder zit op mijn 4 wieler dan mijn 2 wieler. Maar ik offer mij wel op en het zal al een hoop schelen als de sulky aangepast is.

Vandaag gaat helaas niet lukken en probeer het morgen.
De 2 mannen gaan namelijk in het span :D

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-10 16:21

Ik hoorde dat bart bij mijn nieuwe stal is langs geweest met zijn 2 span, we liepen elkaar net in 5 min mis. Zal hem nu gelijk even bellen of hij mee gaat doen.

Krijg je te horen of je inschrijving ontvangen is?

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 18:42

Ik denk niet dat je bevestiging krijg van je inschrijving, dat doet bijna geen enkele wedstrijd. Omdat ik dat zelf altijd erg vervelend vind (ik ben twee keer op een SGMW geweest waarbij ik niet op de startlijst bleek te staan) stuur ik wel iedereen een bevestiging. Het is even vingers blauw typen maar wel wat service.

Ik sprak gisteren de technisch afgevaardigde, er is inderdaad 8 km verhard in de route. Omdat er zo weinig wedstrijden zijn wordt dit door de vingers gezien en afgeweken van de 10% regel. Even iets om rekening mee te houden dus.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-10 21:20

Zit van binnen echt te vloeken, waarom nou juist nu.

Trailer een lekke band en heb geen wagen voor de wedstrijd.
Band wil vast iemand mij wel mee helpen (ouders 3 weken op vakantie), maar de wagen gaat nog moeilijk worden.

Dit omdat we de sulky ook door het rechtbuigen niet passend krijgen. We gaan morgen nog een dingetje proberen. Ga nu even rondkijken voor een sulky, maar die kan ik pas aanschaffen als deze weg is.

Ik ga er alles aan doen om toch te kunnen starten -O-

L_Rivaldo

Re: Mendurance Laren 11-9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-10 23:25

Ik ga deze week aankijken of het te doen is met mijn marathonwagen. We zullen dan niet voor de goede snelheid gaan maar puur voor de ervaring :)

Zal morgen even een belletje doen naar de organisatie om te vragen hoe de paden precies zijn.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 08:14

Niet gehoord dat het niet door gaat, dit weekend zou de knoop worden doorgehakt.
We gaan heel rustig aan doen, bijna recreatief (volgens planning wordt dit de eerste wedstrijd onder de 10 km/u) Ik kom nauwelijks aan rijden toe momenteel

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 08:27

Het zou mooi zijn als het op de kalender blijft, zoveel mendurance-wedstrijden zijn er ( nog) niet.

Napie, niet zo gek dat jij weinig tijd hebt om te trainen, ga je dan klasse 1 of 2 starten?

L_Rivaldo, je doet toch kennismakingsklasse pony, dan ligt de minimumsnelheid toch niet zo hoog, of vergis ik me nu?

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 08:51

Ja dat klopt!
Ik las wel dat het erg zwaar kan worden als er veel regen gevallen is. Pony heeft een goede conditie, maar wil hem niet overvragen. We kijken de rit gewoon aan hoe het gaat ;)

Ik zag trouwens in het lidle krantje dat ze zo'n tank van 5 liter met sproeier te koop hebben voor 11,99 (zo een die napie ook gebruikt) misschien is dat wat voor de andere?

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 12:19

Klasse 1 start ik, en dan hoop ik in Onstwedde weer klasse 2. Ik vind de klasse 2 van Laren sowieso te ver (bijna 60 km) voor mijn shetten en met het oog op de vakantie van de pony's afgelopen maand.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 14:02

Je hebt volkomen gelijk! Ik had even niet gezien dat de afstand zo lang was, voor mij is dat op dit moment onder het zadel ook teveel.
En als het dan met nattigheid ook nog eens heel zwaar wordt is een klasse 1 al heel wat om goed uit te rijden.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 15:56

Ik heb net een trieste mededeling gehad :(.. ik belde om te vragen hoe mul het zand was van de route. Toen vertelde ze mij dat ze helaas 12 inschrijvingen heeft en er 15 had moeten hebben. Morgen gaat ze nog in overleg met de der om het toch voor elkaar te krijgen vanaf dan zal ze iedereen contacten als het echt niet doorgaat.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 19:12

Dat zou erg jammer zijn. Wij hebben ons wel moeten afmelden omdat mijn wagen naar de wagenmaker moet. Maar goed, dan zouden ze nog niet aan de 15 zitten. Heb wel zoiets van ze moeten het gewoon een keer door laten gaan, dan hebben ze iets om op voort te bouwen.
Denk wel dat het afschrikt dat de route blijkbaar zo zwaar kan zijn. Van wat ik nog weet van daar te rijden onder de man is het niet zozeer mul, als wel dat er op de ruiterpaden vrij veel van die boomstronken zijn / boomwortels en dat dat lastig rijden is. Met mennen is dat natuurlijk net zo. Maar heb geen idee hoe die 'halfverharde wegen' , waar ze het in de info over hebben zouden zijn.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 21:14

Daar ben ik het zeker mee eens! Ik had alle voorbereidingen al getroffen (tuurlijk wist ik dat de kans er wat dat het niet doorging), maar ben altijd zo een persoon dat als ik me ergens voor opgeef dat ik mezelf echt gek kan maken met de voorbereiding zo enthousiast was ik. Erg jammer.

Jammer dat jij niet kon ivm je wagen.
Een vriend van mij wilde ook nog met zijn 2span maar is net een dagje te laat, maar ik heb het idee dat het toch al niet meer doorgaat. Wel kon ik de route krijgen zodat we daar konden gaan trainen.