De Utrechtse Heuvelrugrit!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Match

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 09:46

marsyl schreef:
Aiai! Ik sta dus niet op de startlijst :?
En mijn mams, die met me meerijdt ook niet! We hebben al naar Match gebeld, maar die nam niet op..

Gewoon nog een keer proberen. Ben aan het werk en dan kan ik niet altijd opnemen :D

Novalues

Re: De Utrechtse Heuvelrugrit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 09:48

Weet iemand wat de exacte afstand is van de korte klasse II?

Want als je naar de routekaarten kijkt, dan is de 1e ronde 36 km en de tweede 18, dus 54 in totaal, maar verder staat boven de routekaarten dat de eerste ronde 35,5 en de 2e ronde 18 km is, dus dat zou dan 53,5 zijn, maar verder staat overal dat de korte klasse II 50 km is?! Dus ik weet het niet meer, iemand anders wel?

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-10 11:46

@Match; Dankje, we gaan het zo weer proberen ;)

Edit: We hebben al 4x geprobeerd? :P

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:24

Ik zit als vrijwilliger op de vetgate dit jaar!

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-10 13:25

Ik ga dadelijk maar vast een lijstje maken met alles wat mee moet :D
Vrijdag ben ik de hele dag weg, want 's avonds heb ik gala.. Tot één uur.. Dus dat wordt een kort nachtje :z

delfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 16:56

|o ;( geen utrechtse heuvelrugrit voor mij.. pony heeft sinds anderhalve week dikkke pees. Heb me vorige week al afgemeld.

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-10 17:32

Ah joh, dat is balen! :(:)
Dat heb ik dus ook gehad, tot twéé keer toe zelfs. Een week voor de wedstrijd werd mijn pony kreupel.. altijd vreselijk, ik weet het..
Sterkte!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 21:36

Voor mij is het afwachten...
Liek heeft gisteren een trap van een ander paard op zijn schouder gehad. Hij valt heel minimaal op links. Ik kijk het ff aan.

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-10 08:10

Hé, dat is vervelend! :\

ChelseaAyLee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 20:47

Ay Lee heeft zich ook verstapt, dus haar klasse 2 debuut wordt nog even uitgesteld, zucht.
Nu start ik toch 50 km maar dan als trainingsrondje met Chelsea.

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-10 10:24

@Match; We staan op de startlijst, alleen ik rijdt klasse 1 ;) En mam rijdt kennismakingsklasse, maar we rijden wel samen.
Ik heb me vorig jaar al aangemeld als lid bij DERonline duss ;)

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 03:50

Ik ben bijna klaar om te vertrekken.

Allemaal heeeeeeeeeel veel plezier!!

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 07:12

Nou het weer kon niet mooier zijn vandaag in Leersum!
Ik woon 5 min van het wedstrijd terrein, hoef er pas om 10 uur officieel te zijn, en tóch was ik al om 5.15 wakker!
Mijn systeem vertelde me zeker dat ik een wedstrijd had...
Dus Jip (paard) was heel vroeg al buiten, Douwe (hond) uit geweest en ik ontbeten!
Ik neem nog een bakkie en dan ga ik eens kijken op het terrein voordat ik op de vetgate plaats neem!
Iedereen veel plezier!

marrie1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 09:24

Weet iemand waar de start is en of er een route is die wij ook kunnen zien? ik woon in Amerongen en wou wel even gaan kijken als ik de route weet..

edit; route gevonden.

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-10 17:36

Nou, dan plaats ik wel als eerste mijn verslag.. :o
Wij woonen vrij ver weg, dus ik ben vanmorgen om half vijf opgestaan terwijl ik (vanwege het gala) pas om half één sliep.. :z

Iets na half negen zijn we naar de voorkeuring gegaan. Ze constateerden dat Syl wat wit snot in een van zijn neusgaten had. Nou, helemaal onderzocht enz enz. Ze wilden toch voor de zekerheid de tempratuur opmeten. En dan ging niet zo gemakkelijk als we dachten.. Heel drama, het lukte niet. Jaaaa, ik was degene met die moeilijke pony.. :')
Toen zijn we er maar mee gestopt, en ze vertelden me dat ik niet mocht starten. Ik was helemaal verdrietig, we hadden net een flinke blessuretijd gehad en ik baalde ontzettend. Maar mam dreef door, en toen hebben we de tempratuur opgenomen in de trailer.
Gelukkig, die was goed en ik mocht toch starten!

De hele rit heb ik voorop gereden, en Syl vondt het erg leuk! Beide pony's hadden zo'n goede conditie dat we ze de hele tijd moesten inhouden.

Bij de vetgate hebben ze nog een extra controle gedaan vanwege de verkoudheid. Maar ze vonden dat Syl er goed uitzag, en de hartslag was 56 dus we mochten door! Zara had een hartslag van 70, maar na tien minuten ook 56.

Het laatste deel werd Syl iets moe, maar hij bleef stevig doorlopen. Bij de finish een hartslag van 60 en bij de nakeuring 56.
Bij het draven( de nakeuring) was Syl toch wel moe, dus daar heb ik een B gekregen i.p.v. een A. Maar ik ben super tevreden en heel erg trots op onze paardjes!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 17:46

Wat vervelend, maar fijn dat ze toch lekker gelopen heeft!

Ik was uit gegaan van een rustige wedstrijd, maar dat werd het niet. 9 km/u had ik ingedachte, maar dat werd 13 km/u. Overigens wel snel kunnen aanbieden en uiteindelijk gewonnen in de klasse II kort. Ik ben helemaal verrast. Dit had ik écht niét verwacht.

Wat een super mooie route dit jaar +:)+ En alles was weer top geregeld.
Laatst bijgewerkt door SplashIsLief op 12-06-10 17:55, in het totaal 1 keer bewerkt

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-10 17:51

Proficiaaatt! *\o/*

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 17:53

Whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa Anouk, wat goed!!!!

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 11:09

Wij waren ook van de partij en het was echt een heerlijke rit.
(klasse1)

@ Mazzeltje, zo dat is nog eens een thuiswedstrijdje. Heerlijk lijkt me dat.

@ Marsyl, fijn dat je evengoed lekker hebt gereden en voldaan bent. Daar gaat het om toch!

ons verslag staat op het EF!

Nienke83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 11:32

Eej grappig! Masyl, volgens mij stond jij namelijk naast ons! Ik was groom bij die grote zwarte merrie namelijk.....Haha! Top dat jullie het gehaald hebben!!!

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-10 12:02

Oh, ja? :) Wat grappig :D
Wie weet er waar er foto's staan? Want ik heb diverse mensen foto's zien maken.. :o
Edit: Ik wil zo graag weten wat de uitslag isssss...maar het staat nog nergens :+

Margreetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 12:35

1e wedstrijd van dit jaar en we hebben echt heerlijk gereden!
De ochtend viel alleen wat tegen, het is voor ons al ruim anderhalf uur rijden en op de A2 kwamen we een bord tegen met "ongeluk, 68 min. vertraging" :wow: WHAT??? Zal je natuurlijk net zien.......toch maar eraf gegaan en omgereden via de A1 waarin we later ook nog in langzaam rijdend verkeer terecht kwamen. Was me echt aan het afvragen waar al die mensen naartoe moesten....
Tomtom bedacht vervolgens een creatieve route door Woudenberg met tal van drempels en rotondes....heel fijn. Maar uiteindelijk toch nog aan gekomen om 11.30 uur en snel aangemeld, we waren de laatste :o
Bij de voorkeuring alles goed en we mochten van start. Die van mij stoer voorop totdat we rechtsaf het bos in moesten en mevrouw daar een aantal grote plassen water op het pad zag. IEHH, in de ankers, want mevrouw houd absoluut niet van natte voeten...trutjehola. Paard van m'n vriend boeit dat niet zo erg dus die nam het maar even over. De mijne op het uiterste randje erlangs en ja hoor, we konden weer verder. Lekkere temperatuur, mooie paden (op wat stenen na) en enthousiaste paarden, wat wil je nog meer. 8-)
Bij de P/a een hartslag van 52, even gedronken en weer verder. Bij de 30 km toch wel last van zere kuiten maar verder ging het eigenlijk lekker vlotjes. M'n vriend zat er toch meer doorheen, maar heeft de laatste 3 km goed volgehouden tot we gingen stappen bij de laatste 2 km. We waren lekker rustig aan het stappen, we komen het bos uit en allebei opeens op de rem en omdraaien. Ja, want hier is toch wel weer een hoop enge dingen om te zien.... }> Ben er meteen afgesprongen want had even geen zin in gezeik net voor de finish. Stuk ernaast gelopen tot we weer op het "veilige" gras liepen en toen er weer op. Bij de finish een hartslag van 48 dus echt super. Bij de nakeuring ook alles prima dus ik was echt beretrots op m'n meissie! <3
Gewacht op de prijsuitreiking en we zijn 3e en 4e geworden, kon dus niet beter voor de eerste wedstrijd. *\o/*

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-10 17:01

Wauw, super Margreetje!
Volgens mij waren jullie dat dus, we hebben jullie een aantal keren ingehaald. Ik hoorde je ook schreeuwen, toen ze op de rem gingen, niet? :')
Wij reden met die tinker ;) En ik zat op die vos, met het blauwe setje :D

Margreetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 07:38

marsyl schreef:
Wauw, super Margreetje!
Volgens mij waren jullie dat dus, we hebben jullie een aantal keren ingehaald. Ik hoorde je ook schreeuwen, toen ze op de rem gingen, niet? :')
Wij reden met die tinker ;) En ik zat op die vos, met het blauwe setje :D

Is denk ik toch een ander paard met natte voetenvrees }>
We zijn 1 keer ingehaald door een haflinger (als ik me goed herinner.... :o ) samen met een pony en een jong meisje erop.

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-10 08:31

Ah oke :D
BTW, ik ben 19e van de 39. Dus ben heel tevreden voor eerste keer klasse 1 :) Ook gelijk 3 winstpunten gehaald :))