Belgie: Pulderbos/ Stekene

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 21:57

Dat zeg jij, dat dat voor anderen niet interessant is, maar juist dat soort dingen is interessant voor iedereen die met endurance te maken krijgt of heeft ;) . In elk geval zou ik het leuk vinden als het hier gewoon verder verteld wordt, of anders in een nieuw topic, maar wat mij betreft, zelfs liever niet via pb...

Inn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 08:12

Voor endurance op initiatie niveau heb je echt geen aangepaste voeding nodig elk paard dat regelmatig in de week gereden wordt kan dat aan zonder extra training. Op hoger niveau heb je wel aangepaste voeding meer vetrijk en vit. E. Maar meestel hangt dat van paard tot paard af. Ik heb er ook die op een sobere voeding rijden enkel spelt met haver en daar suplementen bij van vit. enz. Er zijn aangepaste sportvoedings verkrijgbaar die geschikt zijn voor duursport of uithouding.
Ik train vooral op gevoel heb ik jaren gedaan en dat ging goed nu heb ik ook trainingschema's volgens levels. De dingen die ik via stages leer mag ik niet doorgeven dat is uitdruikelijk gevraagd door de stagebegeleiders maar ieder die lid wordt van endurance club (team elite) kan daar aan meedoen.
http://www.endurance-elite.be/
Nu het eerste jaar moet je zien als een ontspannend leerjaar veel kijken en vragen en al doende leren. De instapdrempel is lager dan bij dressuur, je moet enkel een goede buitenrit kunnen rijden met je paard van een 2 uur met veel draf en/of galop.

gaellehtc

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 17:07

Heb een nieuw topic gestart : voeding en endurance

Hoop dat ik reactie krijg.

Hoop dat het leerzaam is/wordt voor een ieder die interesse heeft

connie1964

Re: Belgie: Pulderbos/ Stekene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 18:42

gaellehtc (lekker naampje zeg)
ik ben ook van zuid holland en neergestreken in zeeuws vlaanderen.
Wij hebben een clubje van de grensgevallen.
Doen zo nu en dan eens een rit samen...misschien wat voor jou?
meestal richting stekene of vanuit koewacht of axel...
als je interesse hebt,wees welkom

gaellehtc

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 19:06

Lijkt me leuk. Dank voor het aanbod
Ik heb hier wat jonge paarden die wel wat ervaring kunnen gebruiken. Alleen in het weekend moet ik vaak lesgeven. Maar ik hou me aanbevolen. Geef maar een keertje een PB als jullie gaan