[END][KWB-I] Wie gaat?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 13:22

wph1 schreef:
Ik wil ook graag starten maar voor mij is het de 1ste keer :D .
Ik rij nu elke week 5 dagen maar niet buiten dit is alleen maar in de bak en af en toe buiten als het kan maar dat is heel weinig.
Buitenrijden is bij ons moeilijk vanwegen het weer(zoals er zoveel last van hebben)
Mijn vraag is dan train je wel genoeg om dan mee te doen.
Ik rij een fries ruin 4 jaar zijn conditie is goed :D .
Graag hoor ik meningen van andere.

Zo ben ik ook begonnen hoor, gewoon vanuit het rijden in de bak. Kan prima hoor de korte Kl 1/KM. Je hoeft niet meteen full speed rond te gaan natuurlijk. Lekker staptrajectjes tussendoor in je rit inlassen en dan hou je dat prima vol die 26km.
En als je straks weer meer buiten kunt rijden en je vind het leuk endurance dan kun je langzaamaan kilometers gaan maken buiten en/of op je snelheid gaan trainen.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 13:25

wph1 schreef:
Maar hoe kunnen de andere zich dan wel opgeven want iedereen heeft toch last van de sneeuw en vorst.
Voor 15 december reed ik 3 keer in de week buiten gemiddeld 2 uur maar toen begon de vorst.

Omdat die gewoon naar hun paard kijken ;)
Je weet zelf het beste of je paard die rit aan kan of niet lijkt me. En als je paard een normale basisconditie heeft kun je prima Kl1 starten.

wph1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 13:34

Als ik in de bak rij dan draaf ik minimaal 45 minuten aan een gesloten.
Dat kan mijn fries zonder problemen en binnen verwacht je meer van hem als dat je buiten rijd.
De buitenritten van minimaal 2 uur deed ik voor 15 december zonder problemen.
Het is dat toen de vorst begon en aangezien mijn paard nog niet verkeersmak is kan ik moeilijk met gladheid rijden.
Ga op het moment wel door woonwijken naar buiten en dat gaat goed maar dan draf ik een heel stuk minder op het asfalt.
Dus wat betreft de basis conditie die moet er nog wel zijn want hij heeft niet meer als 2 dagen aan 1 gesloten stil gestaan verder heb ik wel nog steeds gereden alleen dan in de bak.
heleenxx schreef:
Ik kan ook al een tijdje niet goed buitenrijden, maar als je paard een goede basisconditie heeft moet het wel kunnen lijkt me.
Nou ben je vaak met de basisconditie van een fries niet echt in het voordeel.

Ik train met mijn kwpn-er met veel volbloed erin momenteel genoodzaakt ook bijna alleen maar in de bak, maar ik galoppeer altijd al heel veel in de training.

Lenneke_

Re: [END][KWB-I] Wie gaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 13:43

Die conditie is niet zo snel weg hoor, al helemaal niet als je wel íets blijft doen.

Maar wat betreft het verkeersmak. In KWB start je langs de weg en steek je na een klein stukje weg een drukke N weg over. Dus het is wel handig als je paard een beetje gewend is aan auto's en vrachtwagens.

wph1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 13:51

Lenneke_ schreef:
Die conditie is niet zo snel weg hoor, al helemaal niet als je wel íets blijft doen.

Maar wat betreft het verkeersmak. In KWB start je langs de weg en steek je na een klein stukje weg een drukke N weg over. Dus het is wel handig als je paard een beetje gewend is aan auto's en vrachtwagens.

Ja dat lukt wel hij kan wel wat hebben.
Het enige waar hij nog moeite mee heeft zijn vrachtwagens :o en mountainbikers daar is hij ook van onder de indruk.
Heb afgelopen zaterdag ook al een schriktraining gedaan en doe ook nog het vervolg.
Dus er wordt aan gewerkt.

delfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 20:05

hoi iedereen :D
ik wil misschien KWB mijn eerste endurance rit gaan rijden. ik ben er nog niet helemaal over uit, anders wordt de eerste keer een thuis wedstrijd (drentse loo rit) maar is natuurlijk voor als ik daar ga rijden hartstikke leuk om alvast wat voor pret te hebben met mede deelnemers :)

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 23:03

Ik zit er toch sterk aan te denken om de klasse 1 te rijden ipv klasse 2. Pony's hebben voor het laatst half december in het bos gelopen. Nu alleen maar over de weg en gezien de gladheid en het weer (het is koud op de kar) zijn mijn rondjes niet langer als 17 km geweest. Dan moet ik nu ook nog oppassen met de schaarse km omdat ze op blote voeten lopen. Ik denk er nog over na

delfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 09:12

Napie schreef:
Ik zit er toch sterk aan te denken om de klasse 1 te rijden ipv klasse 2. Pony's hebben voor het laatst half december in het bos gelopen. Nu alleen maar over de weg en gezien de gladheid en het weer (het is koud op de kar) zijn mijn rondjes niet langer als 17 km geweest. Dan moet ik nu ook nog oppassen met de schaarse km omdat ze op blote voeten lopen. Ik denk er nog over na

ja voor mij hetzelfde (maar dan niet met de kar) ik heb ook nog nooit endurance gestart.. dus het wordt als ik hier mee doe in ieder geval de korte klasse 1. ik denk dat ik er maar gewoon voor ga! mijn pony heeft een top basisconditie en ik heb haar deze winterperiode wel fanatiek doorgetraint in het springen.. dus wat zeggen jullie? gewoon doen? :)

jowien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 20:33

@delfa: ja, doen!
Zeker de korte klasse 1 moet kunnen hoor!

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 21:48

Ik heb mij toch maar niet ingeschreven. Te kort dag, te weinig kunnen doen de laatste tijd met die sneeuw ;(

KW klasse 1 een herkansing, dat moet te doen zijn....

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 21:51

delfa schreef:
Napie schreef:

ja voor mij hetzelfde (maar dan niet met de kar) ik heb ook nog nooit endurance gestart.. dus het wordt als ik hier mee doe in ieder geval de korte klasse 1. ik denk dat ik er maar gewoon voor ga! mijn pony heeft een top basisconditie en ik heb haar deze winterperiode wel fanatiek doorgetraint in het springen.. dus wat zeggen jullie? gewoon doen? :)

Dan kom ik je vast en zeker tegen!!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 23:37

Misschien toch klasse 2 omdat de drentse loo uitvalt. Anders kan ik te weinig klasse 2 rijden. Anders maar stoppen in de vetgate.

delfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 11:06

valt drentse loo uit? hoe bedoel je, gaat die niet door dan?

F3nn3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 13:09

Drentse loo rit gaat inderdaad niet door

delfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 20:48

:( das balen zeg, is nou juist zo lekker dichtbij.

delfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 16:48

ja voor mij hetzelfde (maar dan niet met de kar) ik heb ook nog nooit endurance gestart.. dus het wordt als ik hier mee doe in ieder geval de korte klasse 1. ik denk dat ik er maar gewoon voor ga! mijn pony heeft een top basisconditie en ik heb haar deze winterperiode wel fanatiek doorgetraint in het springen.. dus wat zeggen jullie? gewoon doen? :)[/quote]
Dan kom ik je vast en zeker tegen!![/quote]

Gezellig :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 13:55

Ik zit wel heel erg te twijfelen... Drentse Loo valt uit, kootwijk heb ik geen vervoer dan blijft alleen kwb over om mee te starten. In Ommen zou ik namelijk graag mijn tweede klasse I starten om dit seizoen voorzichtig te beginnen.

Paard is heeft afgelopen jaar klasse II gelopen maar staat nu sinds december zo goed als stil. Loopt overdag buiten en gemiddelt twee kleine rondjes van een half uurtje in de week buiten gereden.

Zou dan gaan voor de korte klasse maar blijf twijfelen of we dat moeten doen of niet :=

delfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 08:37

ik heb me gisteren ingeschreven! :D

Margreetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 12:30

We waren wel van plan om mee te doen, vind KWB echt een mooie rit.
De wedstrijd die we daarna willen rijden is Ommen, maar die is pas in mei. Betekent dat we 2 paarden moeten beslaan voor 1 wedstrijd, word dus wel een erg duur geintje.
Helaas dus maar besloten om niet mee te doen.... ;(

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 16:27

Kan makkelijk zonder ijzers
Toch ingeschreven op klasse 2 mendurance

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 17:46

Waarschijnlijk heb ik 21 maart mijn debuut in de kennismakingsklasse van Kootwijkerbroek.
Ik ben benieuwd hoe het zal verlopen :D !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 18:32

Alleen het begin stukje loopt je langs de weg, maar er is meer dan genoeg berm om daar door heen te rijden. Als de paarden thuis zonder ijzers gereden worden zou ik ze niet laten beslaan. Deze wedstrijd is prima te doen zonder ijzers. :j

Wij gaan voor de korte klasse I, mooie veilige route die we als training ga rijden. :)

Margreetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 08:24

Ik durf het echt niet meer aan zonder ijzers, ook als bijna geen asfalt in voorkomt. (kan de route van kwb bijna wel dromen :o ) Ik rijd alleen een wedstrijd als er minimaal voorijzers onder zitten.

Met m'n vorige paard ben ik in Zelhem afgekeurd op de voorkeuring omdat ze op eieren liep, nou toen was ik toch wel erg gefrustreerd dat ik er geen ijzers onder had gedaan en ook omdat we er ruim 2 uur voor moesten rijden..... ;(
Met m'n huidige paard afgelopen jaar toch weer de gok gewaagd (tegen beter weten in...) en bij de voorkeuring ook gevoelig lopen en gelukkig toch nog een B, ook bij de nakeuring.

Heb dus besloten om niet meer te starten zonder ijzers. :o
Ik heb ze in de winter altijd op blote voeten lopen dus je zou toch zeggen dat ze er aan gewend moeten zijn.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 17:16

Ik ben de zaterdag vrijwilliger op de P/A dus alle klasse 1 menners zie ik dan wel langskomen :D

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 16:22

ik rijd mee samen met vriendin op mijn jonge merrie. korte klasse. mooi begin van nw jr.