Seizoen 2010

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

YankeeBoy

Re: Seizoen 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 10:49

@ Djilna, als je toch bezig bent..
Kun je mij vertellen hoe Kootwijk eruit ziet?
Dat wordt de eerste wedstrijd voor mij & mn paard

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 11:00

Kootwijk is veel zandpaden. Als het een droge periode is kan het zelfs redelijk zwaar zijn. Een paar stukken met muller zand en de paden door het bos zijn op sommige stukken wat heuvelig.

Als het heel nat is is een deel van de route juist weer behoorlijk modderig en daardoor aan de zware kant.

Ik vind het zelf een mooie route om te rijden.

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 11:19

Dankjewel! Dan weet ik wat ons te doen staat

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 15:05

Djilna schreef:
Is 1 van de Feuerkreisritten. Dit is de website:
http://www.schloesschenwasem.de/

Hij staat tussen de meerdaagsen: Elsass-Wasgau

Wauw dat klinkt cool, erg mooie streek daar! Even onthouden voor over een jaar of 2 ofzo. :D

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 13:22

Fasna gaat helaas niet door. Dus ik heb de planning ook weer om moeten gooien.

Ik heb nu de gewone CEI in Compiegne op het oog voor de 160.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 13:25

Jammer van de Fasna, toch wel aardig om zo'n internationale wedstrijd en gelegenheid voor NK in NL te hebben. Heeft het niet-doorgaan van de Fasna voor de rest van de kalender nog gevolgen?

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 17:20

Ik vind het eigenlijk ongelooflijk dat de KNHS zoiets beslist zonder overleg met de organisatie.. Plus dat de enige CEI van NL dan gewoon niet doorgaat. Zonde.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 18:44

Gaat Laag Soeren dan wel naar de originele datum of blijft die op de nieuwe plek staan?

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 21:48

Ik heb geen idee, maar denk dat ze nu in juli blijven.

Inn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 13:46

Djilna schreef:
Ik vind het eigenlijk ongelooflijk dat de KNHS zoiets beslist zonder overleg met de organisatie.. Plus dat de enige CEI van NL dan gewoon niet doorgaat. Zonde.

Ik snap dat ook niet dat er in Nederland zo weinig CEI wedstrijden zijn en helemaal geen is toch wel straf.
Nu gaat het in België juist beter eindelijk meer CEI's en zelfs Vlaamse.

Wij moeten in België zelfs een CEI* rijden om verder te kunnen kwalificeren, een 100km CEN telt niet en is nu minder waard dan een CEI* van 90km.

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 14:08

Ik weet ook niet precies wat het probleem is, wel hoor ik al jaren elk jaar tot op het laatste moment dat het onzeker is dat de Fasna doorgaat, dit jaar dus blijkbaar definitief. Een CEI organiseren is wel enorm duur en daar moet je als organisatie dus wel 3 keer over nadenken, maar er zijn in Nederland toch verschillende organisaties die al vele jaren een succesvolle wedstrijd presenteren en die waarschijnlijk inmiddels ook wel wat reserve in kas hebben..?

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 14:34

Ik zit sinds vorig jaar onofficieel in de organisatie en er worden nog wat zaken uitgezocht. Blijft raar dat de organisatie er niets van afwist dat dit besluit is genomen door KNHS/EC.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 08:36

Ik snap ook niet waarom het in ieder ander land wel lukt om meerdere CEI's te organiseren en in Nederland gaat één CEI al niet lukken.

Misschien willen de Nederlanders te veel. Want als je een wedstrijd als bijvoorbeeld Fischerhude bekijkt, die is zoveel simpeler. Stallen in een tent, vetgate in de bak en camperen in het maisland (of wat was het) Haast nog soberder dan onze nationale wedstrijden.

Ik vind het iig ontzettend jammer, de Fasna is een mooie wedstrijd en goed voor de Nederlandse endurancesport.
En voor mij ook nog eens op loopafstand :D

araber

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 08:42

Djilna schreef:

en het nederlands kampioenschap ik heb nog nooit gehoord dat het NK dressuur is afgelast daar hebben ze ook altijd wel een potje voor. Ik vind dit echt een diepte punt voor de sport die ene CEI zou juist gestimuleerd moeten worden!

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 09:31

Lenneke_ schreef:
Misschien willen de Nederlanders te veel. Want als je een wedstrijd als bijvoorbeeld Fischerhude bekijkt, die is zoveel simpeler. Stallen in een tent, vetgate in de bak en camperen in het maisland (of wat was het) Haast nog soberder dan onze nationale wedstrijden.

Mee eens! :j Ik denk dat iedereen die een beetje ervaring met (nationale) buitenlandse wedstrijden heeft, wel inziet dat de Nederlandse enduranceruiters ontzettend in de watten gelegd worden! ;)

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 09:47

Mee eens. En als het dan een keer soberder is wordt er geklaagd. In NL worden 'we' teveel verwend. Maar daar kom je idd pas achter als je in het buitenland bent geweest. Dat geluk heb ik dus wel gehad :+
Wat niet wil zeggen dat het soms best fijn kan zijn als je zelf iets minder moeite hoeft te doen 8-)

Zowel LS als Zelhem roepen ook dat ze ook wel CEI willen doen. Zou mooi zijn als we er straks 2 of 3 zouden hebben. En dan natuurlijk niet dat ze alle 3 binnen een maand zijn (mei/juni zoals nu)

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 10:57

Tuurlijk is het als ruiter fijn, en als organisatoren doen wij er ook vrolijk aan mee :D , je wil alles toch zo goed mogelijk regelen. En het is zo leuk om achteraf te horen dat mensen een superweekend hebben gehad, daar doe je het voor.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 08:28

Ik heb de planning maar weer om gegooid, door het weer heb ik niet zo kunnen trainen als de bedoeling was. En om dan naar Duitsland te gaan voor een eerste wedstrijd én een afstand die nog niet helemaal bevestigd is.

Dus ik begin lekker dichtbij, in Kootwijk, klasse 3.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 08:32

Het weer gooit wel aardig roet in het eten. :=

Cloud heeft ruim een maand al stil gestaan en we zijn nu langzaam bezig om weer wat te rijden. Maar helaas, hier ligt al weer sneeuw. Een dun laagje welliswaar, maar ik moet over asfalt wat niet schoon gemaakt is. Dat gaat behoorlijk glijden met ijzers.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 08:48

Kootwijk klasse III heb ik ook in de planning staan. Banholt ook, maar weet daar nog niet of het klasse II of III wordt.