Kootwijkerbroek aug 2009

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

morelia

Re: Kootwijkerbroek aug 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 08:37

@slolvir wat een mooie waarden zeg, je hebt echt een toppertje! Het was voor mij al weer 2 jaar geleden dat ik de laatste wedstrijd reed. Het was super wat een mooie omgeving! jammer dat het zo warm was en er veel mulle stukken tussen zaten, dat is mijn paard niet echt gewend. Ik kon lekker aansluiten bij Faline waardoor mijn paard niet over haar tempo ging rijden. Bedankt nog daarvoor! Bij de finish gelijk aangeboden, maar toen had ze opeens 66!... zal toch de temperatuur geweest zijn denk ik. Herstel was wel weer heel goed 10 minuten later was hij al weer 44. Al met al heerlijk gereden en de organisatie was echt super!!! Bedankt.

Margreetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 09:08

Zo hee, dat was me gisteren het weertje wel, zag vanochtend dat m'n neus is verbrand..... :o
We startten om 13.16 dus het zonnetje was toch wel errug warm, was erg blij met het windje wat er zo af en toe was.
M'n vriend en ik rijden samen dus helaas geen grooms voor de nodige koeling.
We hebben echt heerlijk gereden, vind kwb echt een fantastisch mooi gebied. De zandverstuiving was toch wel zwaar, de paarden gingen meteen over in slowmotion. P/a was al na 17 km en ging allemaal lekker vlotjes. Hartslag was 48 dus vond het echt super. Daar nog even de paarden laten drinken en weer verder.
We reden met een groepje en doordat ik achterop reed was het echt een stofwolk waar ik inreed, heerlijk :P
De laatste kilometers had Vienna er niet zoveel zin meer in en ik had het eerlijk gezegd ook wel gehad. 2 km voor finish zijn we gaan stappen. Bij de finish een hartslag van 52 dus ik was beretrots op m'n meissie. Helaas had het paard van m'n vriend een hartslag van 64 en moest dus 10 minuten wachten, daarna gelukkig wel 60. Vind het typisch dat ze qua hartslag zo verschillen terwijl ze dezelfde training en tempo lopen.
Daarna nog naar de nakeuring en zelfs een hartslag van 32! :))
Bij de locomotie had ze niet zoveel zin om weg te draven omdat haar vriendinnetje verderop gekeurd werd. (dat krijg je als je 10 min na elkaar loopt) Nog een keertje wegdraven met een iets te enthousiaste yell van de beide dierenartsen waardoor ze bijna bovenop mij dook van schrik........maar ze draafde in ieder geval wel }> Alles prima en een A gekregen.
Paardjes verzorgd, patatje naar binnen gewerkt en gewacht op de prijsuitreiking.
Wiehoe, 2e geworden! *\o/* M'n vriend was 57e....... kan je zien hoeveel punten je naar beneden keldert als je met een te hoge hartslag aanbied.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-09 12:23

Nou ik heb het ook gedaan! Ik ben gestart en heb de kennismakingsklasse ook goed uitgereden , ben zelfs 4de geworden! Ik vond het erg leuk om te doen. Paardje liep zo anders als thuis, lekker oortjes erop, lekker tempo. Zo nu en dan draafde ze zo voorwaarts dat ik het niet kon uitzitten. Toen ik de eerste keer wilde aandraven vloog ze weg in galop! Hoezo zin. Thuis vind ik buitenrijden best eng alleen, maar daar had ik (gek genoeg) hier geen last van. Heb heerlijk gereden, alleen het laatste stuk was paard moe en wilde ze niet verder. heb nog samen gestapt met 2 anderen en daarna weer een stuk gedraafd, toen wilde ze wel weer. Ze rook vast "huis". Mijn waardes waren prima, 52 op de vk, op de PA 48, op de finish 60 en op de nk 40. Snelheid was 9,399. Netjes toch. Had alleen op de locomotie bij de vk A/B; ze liep namelijk een beetje kort achter. Ze vonden haar ene achterbeentje ook wat dik. Ja die is altijd dik, vooral na een nachtje op stal staan en een uur in de trailer. ik moest het bij de PA laten controleren, heb dat niet gedaan; ze liep als een trein. Bij de nk zelfde verhaal; de eerste paar passen draafde ze niet zuiver en daarna wel. Die Da was een beetje aan het zeuren want ze liep niet helemaal goed, hij had zijn twijfels, maar toch kreeg ik een A. Ik dacht nog van mij krijg je een dikke zoen :o . Zo blij was ik met mijn A-tje. O ja en de darmgeluiden waren niet helemaal aanwezig. Na de finish heeft ze heerlijk staan bunkeren in appels wortels (ook van de buren :D )en muesli, dus dat zat wel goed. Ik maakte mij daar geen zorgen over. En vanmorgen stond ze heerlijk te doezelen in de wei in het zonnetje, even een dikke knuffel gegeven en een appel. O ja ze had nog netjes geplast na het rijden. Ze stond lekker te grazen en opeens moest ze plassen. Braaf paard! Bij thuiskomst haar eerst even in de buitenbak gezet en daar moest ze eerst even lekker rollen in het zand. Ik ben best trots op mezelf dat ik het gered heb en ik ben nog meer trots op mijn superpaard die goed gelopen heeft. Nog wel een aantal gekke momenten beleefd, oa bij die woestijn. Paard keek haar oogjes uit van zo'n grote buitenbak. Ze ging netjes in een rustige draf erdoor. Verder echt genoten van de rit door de bossen en door de heide. Vond de omgeving super, ook al waren sommige zandpaden best zwaar. En heuveltjes op en weer af. Ooh zo gaaf. Heb maar een paar kleine stukjes met iemand meegelift en voor de rest heb ik de rit alleen gereden. Was toch wel goed te doen.

Tuc

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 12:25

Ik was van plan te starten, maar vakantie kwam ertussen en zou dus de training opbreken :(:)

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 12:39

Leuk dat iedereen zoveel plezier heeft gehad.

Enne Sheela, in de kennismakingsklasse is geen klassement ;)

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 12:43

sheela schreef:
Had alleen op de locomotie bij de vk A/B; ze liep namelijk een beetje kort achter. Ze vonden haar ene achterbeentje ook wat dik. Ja die is altijd dik, vooral na een nachtje op stal staan en een uur in de trailer. ik moest het bij de PA laten controleren, heb dat niet gedaan; ze liep als een trein. Bij de nk zelfde verhaal; de eerste paar passen draafde ze niet zuiver en daarna wel. Die Da was een beetje aan het zeuren want ze liep niet helemaal goed, hij had zijn twijfels, maar toch kreeg ik een A.

Even een opmerking. Als tegen je gezegd wordt dat je iets bij de p/a moet laten controleren ben je dat VERPLICHT ook daadwerkelijk te laten doen. Dat is dus geen kwestie van zelf bepalen. Bij een B op de voorkeuring (of a/b zoals jij) had je dus echt op de pa nog een keer moeten voordraven...

Daarnaast weet een da niet of bij jouw paard dat beentje altijd dik is. Hij ziet alleen wat er op dat moment is en zal daar een opmerking over maken ;) Je zult, als je vaker gaat starten, dit dan nog vaker te horen krijgen vermoed ik zo.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-09 12:52

Djilan: maar er is niet op mijn kaart gezet dat ik haar moest laten controleren op de PA. Er is gezegd dat ik dat moest doen, maar er waren daar zandpaden en daar loopt ze toch anders als op het harde. Dus naar mijn idee had dat weinig zin. Ik weet ook wel dat zo'n Da op dat moment constateert dat dat beentje dik is en dat hij niet weet dat ze dat vaker heeft. Maar ik weet dat toch wel en dan vertel ik ze dat ook vriendelijk. Mijn dochter heeft al 4 wedstrijden met haar gereden in klasse 1 (zij heeft wel een startkaart), maar ze hebben er nog nooit wat over gezegd.
Nou ja ik sta als 4de in de uitslag en ik meende dat het toch een soort klassement was en geen willekeurige volgorde. Maar laat mij lekker in de waan dat ik 4de ben geworden, is mijn dag ook weer goed. ;)

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 12:55

Bij mij is het ook gezegd dat ik moest voordraven op de PA en stond het niet op mijn kaart.
Maar uiteraard wel gedaan..
Achter de PA was ook een verhard fietspad waar je kon voordraven.

cids

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 12:59

waar kun je de uitslagen zien? vrienden van mij hebben ook meegereden nl. ben wel benieuwd naar de uitslag

Misty12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-09 13:01

sorry over het fietspad heen gekeken. :o Ik zag alleen maar zand.

Op de site van de DER: www.deronline.nl, onder het kopje wedstrijden, dan de uitslag van Kootwijkerbroek opzoeken.

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 13:02

je moest daarvoor ook helemaal door de PA heenlopen, langs de waterbak en dan daarachter was een fietspad.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 13:05

Het wordt niet apart vermeld op je kaart,maar als je een B hebt op de voorkeuring moet je standaard altijd op de p/a nog een keer voordraven. Het kan nl zijn dat het daar evt alnog (in het ergste geval) een C wordt en dan moet je worden opgehaald. Daarom wordt het wel gezegd bij de voorkeuring. De veterinair assistenten letten er daar bij de p/a in principe ook op als ze je kaart krijgen, maar soms kijken ze er overheen.

Misty12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-09 13:15

Maar bij de nakeuring werd geconstateerd dat de darmgeluiden niet helemaal in orde waren. dat werd op de kaart gezet zodat de DA bij de monsterbaan daar ook even aandacht aanbesteedde. waarom wordt dit dan niet op de kaart gezet? Voor mij is het de eerste keer en er wordt wel gezegd dat ik het kan laten controleren, maar aangezien mijn paard lekker liep, heb ik het zo gelaten. Er was niet gezegd dat ik het MOEST laten controleren, dat het verplicht was. Er was mij niet verteld dat ik bij een locomotie van A/B verplicht was dit op de PA nog eens te laten bekijken.
We hebben ook wel eens een opmerking op de kaart gehad dat paard een beetje een snotneus had. Nette heldere neusuitvloeiing, dus niets aan de hand. Maar dat zetten ze er ook op.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 13:27

Wat op de kaart staat is vooral ter info voor de dierenarts die het paard de keer erop ziet, niet voor jou.
Daarom gaven ze jou die opdracht mondeling mee.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 13:43

Sheela, fijn dat je zo'n lekkere rit hebt gehad.

Je had met een B bij voorkeuring inderdaad moeten voordraven, het is ook de bescherming van je paard uiteraard.
Ik zou graag hebben dat ze me dan uit de wedstrijd halen als mijn pony niet oke is.
(hoewel ik ervan uit ga, dat ik het dan net als jij zelf al gevoeld heb en dan allang afscheid heb genomen van de wedstrijd,
nog voordat iemand anders me eruit haalt. )

Leuk he Bianca dat fietspad.. daar achter... %)
Roddel circuit is snel!!!
Bij de finisch wisten ze nog voor we binnen waren wat er zich allemaal afspeeld op zo'n PA.. ;)

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 13:48

ow oeps, fijn hoor..

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 13:50

biancavos schreef:
ow oeps, fijn hoor..

Vond het wel grappig dat "het" voor ons uit al bij de finisch was.....
Nou ja, Sjol heeft haar verslag geschreven, en moet een keer in gesprek met Frankie..
Ze vind dat hij liever moet zijn voor zijn mens...

Misty12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-09 19:56

Sjolvir: tuurlijk als ik had gevoeld dat mijn paard niet goed zou lopen, was ik gestopt of ik had op z'n minst een DA er naar laten kijken. Maar ze liep goed en ik weet hoe het aanvoelt als ze kreupel is. En aangezien ik niet wist dat het VERPLICHT was om bij een B (of A/B) op de PA nog een keer voor te draven heb ik het zo gelaten. Het is geen onwil hoor, maar meer onwetendheid. Nergens staat dat vermeldt tussen alle regeltjes. En ik heb ook het beste met mijn paard voor. Ze hoefde niet kostte wat het kostte uit te lopen. Als ze zich weer verstapt had, was ik gestopt. Heel makkelijk.
Maar al met al heb ik wel genoten van mijn paard en de rit. Paardje stond er vanmiddag fris bij, wel een beetje moe, maar niet te. Geen dikke benen. Lekker gepoetst en gewandeld. Even verwennen en een paar daagjes vrij.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 20:56

Dan heeft de jouwe mazzel, mijne is morgen al weer uitgesnipperd en moet aan het werk.

adnariM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 16:09

Hebben jullie nog een fotograaf gezien...?

Misty12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-09 20:26

Neeh :n balen he. ik denk rij ik ook een keer een wedstrijdje mee, kom ik ook eens leuk op de foto in het bos. nergens een fotgraaf.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 20:56

adnariM schreef:
Hebben jullie nog een fotograaf gezien...?

Ja eentje... Maar vrees dat die niet van iederen foto's heeft gemaakt.
Die kwam mij soort van bij toeval tegen. (fjord kent fjord zeg maar...)
Ik haar, is ook duidelijk te zien aan mijn gezicht als ik haar spot.. met toestel midden in mijn mik..
Dankjewel Marijke!!!!! :D
Ik ben heel blij met die foto's ze zijn eigenlijk wel heel grappig.

Moet nog toestemming krijgen om de foto's legaal op bokt te zetten.
Als ik dat heb, maak ik wel itp endurance topic...

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 22:47