trec wedstrijden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LovesSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 14:32

Anoniem

Re: trec wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 14:34

Ik twijfel nog over eersel, laatst clinic gereden en vond erg leuk!

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 14:39

LovesSam schreef:

Op mij gericht? Heb hem ondertussen al gelezen hoor maar oke :Y)
Ik had namelijk ooit zoiets gehoord dus denk ik vraag het gewoon eventjes na, maar blijkbaar mag ik die vraag niet stellen..

Neemt niet dat ik gewoon nog geen ervaring heb, en het meer de vraag was of het leuk is om eens een keertje te proberen. Vooral de POR is een onderdeel waar ik een beetje tegenopkijk aangezien ik een totale ramp ben met kaarten en routes :+

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 14:46

Nee, maximus91 denk ik :)

XxJustinexX schreef:
Ik heb het nog nooit gedaan maar ik zit te kijken naar die van Heilo, dat is lekker in de buurt, en het klopt toch dat je 1x mee mag doen als 'uitprobeer?' net als impulsrubrieken van de KNHS? Het klinkt allemaal erg leuk. Maar ik heb dus gewoon nog helemaal geen ervaring met de POR.. en ook niet echt een rijmaatje of iemand die al eerder trec gestart heeft. Dus dat wordt nog even goed nadenken.

Heiloo is geen officiële TREC wedstrijd. Voor wedstrijden die wel onder de vlag van de TREC Club georganiseerd worden mag je in totaal 3x meedoen zonder lid te worden, waarvan maximaal 2x in één jaar.

LovesSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 14:47

Nee dit was naar Wendy, het is zo handig om alles in één bestand te kunnen vinden. Vooral voor nieuwe leden of mensen die erin geïnteresseerd zijn. :j

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 14:52

XxJustinexX schreef:
Neemt niet dat ik gewoon nog geen ervaring heb, en het meer de vraag was of het leuk is om eens een keertje te proberen. Vooral de POR is een onderdeel waar ik een beetje tegenopkijk aangezien ik een totale ramp ben met kaarten en routes :+

Dat valt te leren hoor! Er worden wel cursussen in gegeven. Je moet gewoon even weten waar je op moet letten, hoe je je kan oriënteren en wat je tegen zou kunnen komen tijdens een wedstrijd :) Je kan ook bij de wedstrijdorganisatie aangeven dat je evt. samen met iemand wilt rijden, soms bieden mensen zich wel aan. Samen verdwalen is ook leuk :+

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 14:53

Ohh misverstand dan :)

Ohhh dat is mooi! Ik zie dat ze ook een oefendag hebben, eens kijken of de chauffeur die dag tijd heeft en dan ga ik het gewoon een keer proberen, mocht het bevallen dan ga ik me inschrijven! En die dag kan ik natuurlijk ook nog al mijn vragen droppen, en les is niet voor niets een les!

Ohh dat is ook wel een idee inderdaad, lijkt me veel leuker de eerste keer met iemand samen te rijden haha!

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 20:04

horsies5 schreef:
Ow dat is een EK.. dat had ik helemaal niet door haha.. maar ben inmiddels ook alweer 23 dus die vlieger gaat sws niet op..
Wellicht de aangespannen dan :D

er in het voorjaar naast aangespannen TREC ook TREC wedstrijden onder het zadel voor kennismaking hoor dus dan kun je ook meedoen

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 20:21

Ja had ik gezien maar de data die genoemd zijn voor eersel kan ik helaas niet.. de andere wedstrijden zijn dan weer best ver weg dus ben bang dat ik moet overslaan..
Ik ga iig wel een clinic organiseren bij ons op stal met de hindernissen :D

piecon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 20:22

Trec wedstrijden die op de NHAV site staan vallen ook niet onder het reglement van de trec club. Er wordt wel gereden in de geest van de trec, alleen de regels zijn soepeler. Je kan bv zoveel trec wedstrijden starten als je wilt zonder lid te worden.. Het zijn basis trec wedstrijden, dus laagdrempelig en speciaal voor beginners.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 20:24

Maar die waren ook niet dichtbij geloof ik :+
Vind het jammer dat loon op zand weg is want die had ik graag gereden

piecon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 20:31

Die kan dit jaar misschien zo maar doorgaan, alleen vanaf de andere kant

meganxzandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 12:02

Hoi allemaal,
Nou ben ik door verhalen en filmpjes geintreseerd geraakt in trec en dit lijkt me erg leuk om met mijn paard te gaan proberen. Is er iemand die mij meer informatie hier over kan geven? :) zo dat ik kan kijken of het iets voor ons is.
Ik heb een super braaf paardje en we houden allebei van uitdaging.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 12:15

piecon schreef:

We zouden het dolgraag vanaf onze locatie willen organiseren hoor :j

Ik heb vorig jaar een trec/PtV onderdeel meegereden en wat ontzettens leuk is dat! In april wil ik weer een dag organiseren met piecon maar dan alledrie de onderdelen.

piecon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 19:18

Komt helemaal goed Blingh! We houden hier contact over. Meganxzandu, kijk maar op mijn onderschrift.

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 22:07

piecon schreef:

Dat zou wel erg fijn zijn :j

Ik vind TREC erg leuk, maar mijn voorkeur gaat uit naar eendaagse wedstrijden.
Tweedaagse vind ik in mijn geval eigenlijk teveel in combinatie met gezin en werk.

Vanuit jullie is inderdaad ook fijn Blingh!
Ik blijf graag op de hoogte (en dan hopen dat het niet samen valt met een pony-wedstrijd van dochterlief O:) )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 14:16

Mickey schreef:
piecon schreef:

Dat zou wel erg fijn zijn :j

Ik vind TREC erg leuk, maar mijn voorkeur gaat uit naar eendaagse wedstrijden.
Tweedaagse vind ik in mijn geval eigenlijk teveel in combinatie met gezin en werk.

Vanuit jullie is inderdaad ook fijn Blingh!
Ik blijf graag op de hoogte (en dan hopen dat het niet samen valt met een pony-wedstrijd van dochterlief O:) )

Dat zou ik ook erg leuk vinden zo dichtbij en eendaags, dan kunnen we rustig kennismaken met de sport!

LovesSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 23:56

Let dan wel op met het verschil tussen TREC wedstrijden van de TREC Club Nederland en wedstrijden van de NHAV wat dit is niet gelijk namelijk ;)

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 00:03

LovesSam schreef:
Let dan wel op met het verschil tussen TREC wedstrijden van de TREC Club Nederland en wedstrijden van de NHAV wat dit is niet gelijk namelijk ;)

Zoveel verschil zal er ook niet zijn hoor :)

Overigens ben je met een weekend wel een dag extra kwijt, maar de wedstrijd zelf is veel rustiger. Je moet toch inpakken en alles meeslepen, dus je voorbereiding is gelijk. Maar op de dag zelf kun je rustiger aan doen omdat je minder onderdelen hebt.
Ik vind zelf tweedaagsen vaak ook gemoedelijker, omdat er meer mensen overnachten en gezamenlijk eten. :)

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 00:36

Ik vind juist de 1 daagse veel vermoeiende, en zeker voor de paarden.
Een trailer rit naar het terrein, keuren, zadelen en 15 km rijden, afzadelen, korte pauze, terug weer zadelen MA en PTV rijden, afzadelen, wachten en weer een trailerrit.
Zeker voor de jongere paarden of paarden die nog niet veel op pad geweest zijn is dit alleen al mentaal heel erg zwaar.
En lichamelijk moeten ze ook top fit zijn.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 00:40

Dat probeerde ik dus ook te zeggen. Als je die dag kunt missen (het moet wel kunnen natuurlijk) dan is een tweedaagse juist relaxter. :j

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 21:45

Klopt, dat neem ik meteen van jullie aan.
Maar paardlief kan de dagen erna lekker bij komen in de wei.
Ik moet daarna gewoon vol aan de bak met meer dan 30 kinderen in een klas ;)

piecon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 16:57

LovesSam schreef:

Ja hoor de wedstrijden zijn wel gelijk, alleen vallen niet onder de trec club vlag, maar dat was al gezegd.

Ik vind eendaagse juist relaxter. Het aantal km van de Por is een stuk minder (ongeveer 2 en een half uur een normale bosrit dus) en de middag is maar een kwartiertje hooguit. Is voor ieder paard met een basisconditie goed te doen. Ook voor een jong paard, want dan is ie in ieder geval 's avonds weer in zijn eigen omgeving. Bij de meeste 1 daagse is ook geen keuring ivm de tijd. ja als je 2 uur moet rijden met de trailer wordt het wat zwaarder.

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 19:00

Hoeveel km is het bij een eendaagse wedstrijd. Want ik zit sterk te twijfelen, als het nou maar 15 km is ofzo kan het wel prima! Moet je hier trouwens ook een bepaalde snelheid lopen?

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 00:13

De Por bij een eendaagse is idd max. 15 km. Daarbij kan het wel zo zijn dat je verkeerd rijdt en dus wat extra meters maakt, houd daar rekening mee als dat voor jezelf ook echt het maximum is.

Er is zeker een bepaalde snelheid, je probeert namelijk de gegeven snelheid zo goed mogelijk te benaderen. De snelheden liggen niet hoog. Wel kan het zijn dat je veel stappen/draven-stoppen hebt als je op de kaart moet kijken. Daarbij moet je op controleposten soms wachten. Dit kan juist vermoeiend zijn voor de paarden (en ruiters), omdat je steeds weer moet 'optrekken'.