Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
splash1999 schreef:brr 90 km in de heuvels. bikkelen hoor. vond 60 al veel daar. Hoop dat het volgend jaar fijner gaat. Al moeten we nog veel leren.
Dus zo slecht ging het niet.
Djilan schreef:Oh en Moniek, mocht Liekie tzt toch zo fit zijn dat je liever de 90 start, voel je dan absoluut niet bezwaard om dat gewoon lekker te doen hoor!!

Nina_rex schreef:splash1999 schreef:brr 90 km in de heuvels. bikkelen hoor. vond 60 al veel daar. Hoop dat het volgend jaar fijner gaat. Al moeten we nog veel leren.
Je had wel gewonnen!Dus zo slecht ging het niet.
![]()
Wat ons als organisatie de afgelopen keren is opgevallen, is dat de "polderpaarden" verrassend weinig moeite met de heuvels blijken te hebben.![]()
Natuurlijk, er wordt een stuk langzamer gereden bij ons dan op de meeste andere Nederlandse wedstrijden, en je moet echt zorgen dat je beslag goed in orde is, maar er wordt met mooie waarden gefinisht! Een hoogtepunt was voor ons bijv. ook toen alle deelnemers aan de 90 km finishten en goedgekeurd werden.
Waar de ruiters vooraf zo hun twijfels hebben of hun paard dat zware terrein wel aankan, blijken de paarden het hartstikke leuk te vinden en zich (door de vele afwisseling in spiergebruik?) heel goed te handhaven.
Shyla25 schreef:Is de ondergrond dan weer zo slecht dit jaar?
Mijn merrie heeft namelijk erg gevoelige voeten, misschien dus toch handig om mijn hoefschoenen mee te nemen?
). Het voordraven is als het goed is op het harde. 
Shyla25 schreef:Gisteren de hoefschoenen weer eens uit de kast gehaald en getest.
Als de ondergrond niet te mul is moet het prima lukken
Ik zou zo snel niet weten waar het dichtsbijzijnde mulle pad is... op de Brunssummerhei ofzo? 
)
, maar vanuit Mechelen richting Vaals heb je idd wel een paar ruiterpaden met zand.
Neem aan dat je die kennismakingsklasse kan starten als je niet officieel rijdt?
Nagyl schreef:nee, datum is zoals eerdere posten nog niet bekend.
Nina_rex schreef:Nou, onze datum is sinds het organisatorenoverleg van afgelopen woensdag bekend: 9 mei, wordt het.