Endurance Holterberg (4/9)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 16:18

Haha, wie ik? Hoe moet ik daar komen? Knipoog Het is btw 31.5. Dat valt dus nog best mee, is "maar" 4.5 km verder dan nu. Ik wou dat iemand hier een km teller op de fiets had, dan kon ik zien hoe sloom Roskur draaft in een sloom tempo (in vergelijking met al die andere endurance paarden Bloos!!!! die gaan zooo snel in draf!). Want als ik lid wordt - ik mag nml niet 2 keer in een jaar kennismaking doen - dan moet ik ook nog eens 9 km/u halen... Lips are sealed

Irsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 16:21

@ Roskur: Misschien dat je het aan de hand van de rit van gister een beetje kunt uitrekenen. Mijn gemiddelde snelheid lag nl iets hoger dan 8 km per uur. hoe ik het eerste gedeelte van de rit heb gereden weet je. Het tweede gedeelte heb ik minder lang achter elkaar gedraaft, maar wanneer ik draafde, had ik wel een hoger tempo.
Als je het mij vraagt, zou ik eerst proberen om roskur te leren om sneller te draven. wanneer hij dat makkelijker volhoudt, zou ik gewoon weer eens een endurance rijden, kijken hoe het dan gaat

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 16:27

Volgens mij gingen we voor de p/a best wel hard, ik denk niet dat ik het goed kan uitrekenen aangezien dat boven een voor Roskur normaal tempo lag.

Maar misschien heb je gelijk en kan ik er beter mee kappen...

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 16:35

Ah Roskur Ach gut
Volgens mij zag ik je lopen maar keek niet zo blij. daarom durfde ik niks te zeggen.

Kom op hoor! Je weet nu voor een volgende keer waar je op moet letten en hoe je kan trainen.
Ik ben bewust in mn eentje gegaan zodat we zelf ons tempo kunnen bepalen. Jammer genoeg heb ik te lang op de groompunten gehangen dus net buiten de tijd...
Domi had ook erg veel last van de warmte. Ik kwam paarden tegen die nieteens bezweet waren, en domi was na 10min al nat. Maarja dat is eigenlijk altijd zo. ze zweet erg snel.
Probeer het gewoon nog eens in een koelere periode. Je zal zien dat het dan makkelijker gaat. Ik heb ook veel geleerd van deze rit.
Ik kan me goed voorstellen dat het rot is als je paardje echt doodop is. Maar dan ben je juist goed voor je paard want je trekt je dat aan en verzorgt em dan goed. Juist dan ben je een echt paarden/Roskur vriend! Hij zal je dankbaar zijn omdat je em goed verzorgt na zo'n zware tocht!

Neem de ervaring van gister in je op en probeer het gewoon nogmaals!

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 16:42

Ja ik had eerder ook al gezegd, ik had je nog gezien bij de p/a... Kan niet missen, ik nou nml van zwarte paarden en van rood, vooral de combinatie rood op zwart... Vind jouw met Domi dan ook prachtig, aah wat een paard, en wat een tuigage... Vingers aflikken Maarja ik was dus ook niet echt in de stemming om te praten met iemand, achteraf zag ik je ook nog met je moeder zitten maarja toen had ik ook nog eens net gehoord dat ie kreupelde en er twee ijzers loszaten, dus bij het eerste woord zou ik ws alweer in janken uitbarsten als iemand me (daar over) aansprak. Scheve mond

Ik hoop dat ik een volgende keer in aanspreekbare staat ben zodat ik nog wat bokkers kan meeten, dat vond ik nml ook erg jammer... Lips are sealed

Irsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 16:44

Roskur schreef:
Volgens mij gingen we voor de p/a best wel hard, ik denk niet dat ik het goed kan uitrekenen aangezien dat boven een voor Roskur normaal tempo lag.

Maar misschien heb je gelijk en kan ik er beter mee kappen...

Hee Iris, kop op! Dat zei ik toch helemaal niet. Je moet de moed niet laten zakken hoor. Ach gut
Zo gek is het toch niet dat het de eerste keer niet meteen goed gaat? Ik denk alleen dat het verstandig is om je draftempo iets hoger te leggen, om teleurstellingen voor de volgende keer te voorkomen. Wanneer je paard aan een hoger tempo gewend is, dan is die hartslag ook veel minder hoog en rij je die rit zonder problemen uit! Knipoog

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 16:51

Ja, maar ik wil eigenlijk eerst nog een keer proberen hoe het gaat in de tempi die ik normaal alleen op buitenrit rij. Dan laat ik hem niet helemaal wegzakken hoor, dan moet hij ook aardig aan het werk maar naast Irsa moest hij toch wel erg snel lopen in verhouding. Vandaar dat ik zelf denk, dat ik beter tussen dat tempo en zijn slome draftempo in kan gaan zitten. Als ik ooit nog echt verder wil in de endurance, dus verder dan 30 km ritten enzo, moet hij natuurlijk wel ruimer kunnen lopen (het ligt niet zozeer aan het tempo). Maar elk paard is anders, en Roskur kennende ik denk niet dat het hem ten goede komt om hem elke wedstrijd in dit tempo te laten lopen, hooguit later als hij uit zichzelf ruimer gaat lopen. (wat ik dus 'oefen' met zigzaggen op buitenrit) Ik heb hem zelf moeiteloos een uur zien draven in een voor hem normaler tempo (met normalere weersomstandigheden en de wintervacht ongeveer net zoals nu, dat was dit voorjaar ergens), ik weet dat hij zo'n rit kan uitrijden, daar heb ik gewoon vertrouwen in... Ik finish dan nog liever buiten de tijd de volgende keer, en dat ik het idee heb dat we ons best hebben gedaan en de rit verder juist hebben be-eindigt. Dan zou ik al supertrots op Roskur zijn, ook al zouden we dan alsnog gediskwalificeerd zijn, dan is het iig op een paardvriendelijke manier.....

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 16:57

Ej heeft hem goed uitgereden. Net als vorig jaar vonden ze de rit niet heel geweldig. Veel km's lange paden die ze soms geestdodend vonden. Maar het was een supergeorganiseerde en gezellige wedstrijd.

Ik heb plaatjes geschoten en geplaatst op www.beyond-limits.net en dan klikken op fotografie Haha!

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 16:57

Marek was overigens supertjefit vanochtend. Geen opgelopen benen, lekker draven uit zichzelf en totaal niet begrijpen waarom hij niet mee mocht met Raak Haha!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 17:09

Ro was van begin tot eind zo fris als een hoentje. vorkeuring hartslag 40 loc. een A. Bij de P/A 44 en bij finish 52. bij nakeuring weer 44 en weer een A. daarnaast heb ik wat bokkers gezien sommigen ben ik de naam kwijt. Ik heb de 28 km kennismakingsrit gereden en heb er 2 1/2 uur over gedaan. liep lekker. was de eerste keer en ik ben heel tevreden over hoe Ro zich gedragen heeft. het was een hele leuke ervaring heb een hoop lol gehad. nergens last van gehad alleen nu erge last van spierpijn Haha!

Metellica

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 17:15

Merilyn schreef:
Ro was van begin tot eind zo fris als een hoentje. vorkeuring hartslag 40 loc. een A. Bij de P/A 44 en bij finish 52. bij nakeuring weer 44 en weer een A. daarnaast heb ik wat bokkers gezien sommigen ben ik de naam kwijt. Ik heb de 28 km kennismakingsrit gereden en heb er 2 1/2 uur over gedaan. liep lekker. was de eerste keer en ik ben heel tevreden over hoe Ro zich gedragen heeft. het was een hele leuke ervaring heb een hoop lol gehad. nergens last van gehad alleen nu erge last van spierpijn Haha!

Nogmaals super gedaan Meri! Die spierpijn gaat vanzelf weer over! Knipoog

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-04 20:38

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-04 20:42

Irsa schreef:
Wij zijn idd met drie IJslander om 11.06 gestart.

Dan heb ik jullie ingehaald op het stuk langs de weg, ik begon om 11.07 aan mijn tweede rondje. Het zag er erg leuk uit, drie van die IJsjes zo bij elkaar! Lachen

Ik ben ook Merens op Domi tegengekomen, jullie hebben toch een knalrood hoofdstel? Ik heb gewoon heel vrolijk 'hoi' geroepen naar iedereen die ik tegenkwam of inhaalde, en volgens mij zaten daar een boel Bokkers bij! *LOL*

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 21:06

Tja... Ik heb ook geen 'echte' boktmeetings gehad... Ik baal wel vreselijk, ik had zoveel dingen anders willen doen... Zoals altijd. Scheve mond Ohja en Marieke, het is natuurlijk wel makkelijk praten voor jou he... Want jij mocht wel door. Knipoog Jij hebt alle rede om trots te zijn op jezelf en Irsa, terwijl ik me hier nog steeds vreselijk voel. Frusty Anders zou ik (nog meer, want ws heb ik geen keus) best tot volgend jaar willen wachten... Hoe duur is zo'n endurancestartkaart eigenlijk? (excl. lidmaatschapsgeld dus...)

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 21:46

Roskur, waren jullie dat die met de IJslanders als laatste nog bij de P/A stonden? Ik ben met 3 anderen met auto en trailer met spullen dan voor jullie als laatste vertrokken. Hebben jullie daarna nog lang moeten wachten voordat jullie opgehaald werden?

horssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 21:53

Naz schreef:
Roskur, waren jullie dat die met de IJslanders als laatste nog bij de P/A stonden? Ik ben met 3 anderen met auto en trailer met spullen dan voor jullie als laatste vertrokken. Hebben jullie daarna nog lang moeten wachten voordat jullie opgehaald werden?

euh lang P
waren jullie van de organisatie met die vet's dan was het nog aardig lang Tong uitsteken
duurde geloof ik wel een half uur 3 kwartier voordat kaya de trailer ging halen,en toen ze aankwam met trailer bij de p/a weer dacht ze dat we een uur hebben gewacht. en daarna hebben wij ook (met 2 ijslanders) nog ene hele tijd gewacht op de moeder van heleen (met de bruine ijslander).

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 21:55

Juist, dat waren wij Haha! Ik was overigens pas tegen half 1 op de P/A, daarvoor stond ik op de eerste post in het bos.
Ik ben bij de P/A nog een paar keer met die (brakke) mountainbike tot 1 km terug gefietst, ook wat aan m'n conditie gedaan Haha!

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 21:55

Ja, dat was nog slopender. Ik voelde me al **** en totaal gesloopt, en dan zit je daar ook nog uren te wachten voor er een trailer komt... (je hebt me vast wel gezien, ik zat / lag met een rode huilkop verslagen langs de kant van de weg met een bezweette, grazende ijsco.)

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 22:18

horssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 22:24

leuke foto;s Lachen

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 22:33

Ik heb trouwens de volgende nummers op de foto:
8 15 16 18 26 29 32 33 34 35 37 41 45 47 48 49 104 107 118 122 127 163 177 178 203 205 214 215. De bokkers in dit rijtje die ik wist staan al in bovenstaand topic.

Anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 08:44

Zou je misschien de foto van nummer 35 willen pb-en Lachen

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 10:50

lageveld schreef:
Valt nog vies tegen om al groomend en met een flutcamera'tje met beperkte ruimte wat bokkers te spotten Lachen
Niet zo gek veel foto's kunnen maken, maar ik heb "gevangen": 35,46,15,40,20,122,73 en 17. Zitten er maar 4 bij van mijn eerdere lijstje haha.
Oh ja... en natuurlijk nummer 29 Haha!

Nr 15??? Dat ben ik Haha!

Zieeeeeennn!!!! *LOL*

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 10:52

Merilyn schreef:

*gniffel* Eindelijk een keer Merilyn met spierpijn *LOL* Tong uitsteken

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 11:27

grrrr je bent erg Mayo....... Knipoog