Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
zichzelf niet van de spierpijn afhelpen dus.Jolindaa schreef:Ik doe ook niet echt aan die weiderust... We rijden natuurlijk ook nog niet zo hoog, maar vind het zoiezo geen strak plan om dezelfde reden als jij, roxanne.
Onze eerste wedstrijden heb ik lekker gewandeld met Daya, maar merkte na de 31 km in augustus op KWB dat hij wel wat stijf was toen ik hem pakte om te poetsen. Waarschijnlijk door de dikke bart. Ik heb hem toen opgezadeld en ben rustig een stapritje gaan maken, lekker lang en laag. Hij lag daarvoor namelijk alleen maar te maffen in de zonzichzelf niet van de spierpijn afhelpen dus.
Voor de wedstrijd heeft hij wel een paar dagen vrij. Dag of 4/5. Dan wedstrijd, dan nog 2 dagen rustig aan doorrijden en dan heeft hij wel een paar dagen (4/5) vrij. Daarna weer rustig oppakken.
Idd ook zo dat wij ook door moeten bewegen na een heftige inspanning. Al is het alleen maar even rekken en strekken, maar afvalstoffen hebben beweging nodig om afgevoerd te kunnen worden en niet elk paard geeft zichzelf voldoende beweging, ookal staan ze op de wei.

Misschien dat hij/zij iets teveel binnenkrijgt van een of ander of juist te weinig... 
Lekker afgelopen week 2 x 10 gedaan, een keer rustig en een keer op tempo en een langere heuveltraining van 15 km met aardig wat galop. Beer was zoooo blij dat we weer op pad gingen! Zaterdag een 20 km rondje en dan komende week wat bakwerk en volgend weekend nog wat langere ritten. Hij zit zo weer op het oude niveau volgens mij (heb ook geen echte stop gehad, veel bakwerk gedaan met lange, rustige ritten en nu dus het tempo wat omhoog). AlaskaTorrie schreef:Nou, wonder boven wonder ga ik toch weer een schema opstellen! Mijn Friezel krijgt ivm PPID (voorheen Cushing genoemd) een voorlopige en waarschijnlijk definitieve wedstrijdstop.. Heb vanaf a.s. woensdag een ontzettend leuk paard om te rijden, minimaal een half jaar! Hij is beleerd onder het zadel, maar moeten wel op punt 0 beginnen... Leuk project dus!
Somebitch schreef:ik was vroeger met mijn Haflinger een fanatieke polder rijder. Ook veel asfalt dus. Deze tilde echter zijn benen niet genoeg op ( stukken). Hierdoor sleet de voorkant van zijn hoef af en het ijzer ook. 1 keer bijna ijzer in twee stukken omdat ie zover door was en ik er zoveel km's mee maakte. In t donker zag je t soms vonken als ie sleepte. Ik had achter zijlippen. Je kunt je smid ook vragen of hij de ijzers zo wil vormen dat de hoef beter kan afrollen. Verder technisch gezien, verzameld maar actief rijden om meer buiging in t achterbeen te krijgen.Hier ook een vraagje. Had het al besproken in het endurance topic maar misschien zijn hier ook mensen met advies.
Mijn achter ijzers slijten verkeerd af, enkel aan de voorkant. Waarschijnlijk omdat hij teveel stuwt. Nog goede tips om hier op buitenrit aan te werken? Ik rij met hackamore wat het extra moeilijk maakt. In de bak gaat het goed en merk ik al snel vooruitgang. Maar nu buiten nog.
Hackamore uitlaten en bit in op buitenrit is geen optie. Ik rij wel met bit in de bak.
Somebitch schreef:AlaskaTorrie schreef:Nou, wonder boven wonder ga ik toch weer een schema opstellen! Mijn Friezel krijgt ivm PPID (voorheen Cushing genoemd) een voorlopige en waarschijnlijk definitieve wedstrijdstop.. Heb vanaf a.s. woensdag een ontzettend leuk paard om te rijden, minimaal een half jaar! Hij is beleerd onder het zadel, maar moeten wel op punt 0 beginnen... Leuk project dus!
he wat leuk! Is dat n.a.v. die advertentie in uhmm waar was het nou, vlakbij ons iniedergeval Nispen roosendaal daar in de buurt?
dan zie ik je vast eens in het echt op wedstrijd.
(geen fan hiervan dus). 
ik heb nu duplos achter met lip en dat scheelt gewoon de helft bijna in slijtage.
)