Endurance Holterberg (4/9)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 09:20

Ik heb dus geen kans gehad leuke foto's te maken. Had het te druk met de p/a te vinden Cool

Maddox ging super, zeker zo voor de 1e keer!!

Manon 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 09:23

Maddox was 12e, heb ik net opgezocht. Snelheid 10,836 km per uur.

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 09:24

klasse 2 weer goed uitgereden, wel heeeeeeeeeeel rustig gereden omdat Latoy gewoon niet tegen warmte kan!
Snelheid 11.390!
Maar we gingren dus ook duidelijk voor het uitrijden.
Vorig jaar in holten waren we voor het eerst klasse 3 gestart op de 82 km, maar ik was echt blij dat ik er gisteren in die hitte maar 56 moest!
Ik heb nl mijn beide knieholtes open liggen en precies onder mijn rechterbil een gat van 5 bij 5 cm het is maar goed dat ik een donkerblauwe rijbroek aan had want er zit echt een enorme bloedvlek in.. Ik snap zelf niet dat ik het einde ermee gehaald heb want oh oh het deed echt wel pijn!
Latoy stond er na de thuisreis van 2 uur weer keurig bij en ging meteen lekker eten en was duidelijk erg blij haar geliefde vriendin Sil weer te zien!

geeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 09:30

ik vond het acheraf ook een geslaagde rit halverwege bij de pa had ik hartslag 64 dus 10min wachten nou dat werd wel 20 min want ze vonden dat ze niet helemaal fit was dus moest ik extra lopen en temperatuur opnemen oke ik mocht dus wel verder nou laatste stuk wel wat rustiger aan en ja bij de finisch net 60 dus gelijk goedgekeurd nakeuring ook alles met een A dus toch dik tevreden want mijn haf heeft toch moeite met het warme weer! Lachen heeft er iemand nog foto's gemaakt van nr 92?
rijtijd was 9,8 (zoiets) dus kwas toch wel super trots op d'r Pling

horssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 09:31

Merens schreef:
hey Horssie! die heb ik wel gezien ja! waarom heb je niet even geschreeuwd? Tong uitsteken

Ja Irsa; als je em goed uitgereden hebt kreeg je een diploma. Heb je wel je vet karat terug? Anders zou ik gewoon even bellen.

ik durfde niet Bloos haha Tong uitsteken
ik was dat meisje met die rode jas en bordeau rijbroek aan en rijlaarzen *en dat terwijl ik niet eens gereden heb Bloos!* ik had lyngvi nog een super massage gegeven haha Knipoog

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 09:33

Ik heb net even op de DER site gekeken en ik sta in de uitslag als 18de, terwijl ik op de locomotie ben afgekeurd bij de nakeuring Verward . Foutje??

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 09:47

Tammie schreef:
Ik heb net even op de DER site gekeken en ik sta in de uitslag als 18de, terwijl ik op de locomotie ben afgekeurd bij de nakeuring Verward . Foutje??

Dat moet dan idd wel een foutje zijn!

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 10:36

Hoi Merens, jou heb ik ook nog gezien, ook op de p/a. Helaas was ik niet echt in de stemming om even naar je toe te stappen, als ik er aan terug denk moet ik al bijna weer huilen. Frusty Eigenlijk wist ik het al toen ik op de p/a afstapte. Roskur had het zwaar en ik kon het zien, ik voelde me zo'n dierenbeul. Ik ga NOOIT meer met iemand (Irsa in dit geval, Roskur zat boven z'n eigen tempo maar hij liep echt super en had er veel plezier in...) mee rijden als ik ooit nog een endurance wedstrijd ga rijden. Ik schrok echt van die waarde, na 2 km aan de lange teugel stappen had hij iets van 82!! En na 10 minuten nog steeds 64, en een temperatuur van 39.5. Ik had me nog ingehouden (ik HAAT huilen als er anderen bij zijn, dus ik verstopte me maar in Roskur's manen) maar ik kon er echt niet meer tegen, ik voelde me zo ongelofelijk schuldig tegenover Roskur... Hij zit ook al een beetje in z'n wintervacht en hij was helemaal bezweet en moe, ik had gewoon rustiger aan moeten doen en op zijn eigen - superslome - draftempo moeten zitten. Wat ik de volgende keer, als het hopelijk of minder warm is, of Roskur z'n zomervacht (nog) heeft, ook zeker ga doen. Het is definitief, ik heb geen talent voor / met paarden. Frusty

En alsof het allemaal nog niet erg genoeg was, werd hij ook nog kreupel bevonden op de nakeuring, toen we na uren wachten op de trailer eindelijk weer terug waren. En die man waagde ook nog te zeggen "maar ja, je hebt zeker wel een leuke dag gehad of niet?" Ohja, super, eerst beul je je paard af en is ie helemaal moe, vervolgens sta je je uren te vervelen langs de kant van de weg, en daarna is je paard kreupel en zitten er twee achterijzers al weer ietsje los. Echt super. Frusty Ik kon die dag ook helemaal niks meer hebben, nu nog steeds niet eigenlijk, ik heb nu nog steeds een brok in m'n keel en voel me klote. Ik dacht echt dat endurance iets voor mij en Roskur was... Maar nu heb ik alleen weer dat eeuwenlange gevoel dat ik mijn wereldpaardje Roskur uberhaupt niet waard ben... Verdrietig

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 10:47

Nou ja Roskur niet zo negatief als het weer niet zo was om geslagen was t vast voor je paardje geen probleem geweest (want dat is een hele omschakeling wat temp betreft)
Dus Kop op en schouders eronder je kan t!

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 10:51

Kop op joh....
Het was gisteren gewoon heel erg warm, en je had nog geen evaring, als je paard er vandaag gewoon goed bijstaat heeft hij er niet onder geleden....
Bekijk het zo, je hebt er van geleerd en probeer het met je nu opgedane ervaring gewoon nog een keertje!
Tuurlijk ben je Roskur wel waard, je baalt nu ontzettend (en ik ken het gevoel) en toch gewoon door gaan hoor!
Volgende keer je eigen tempo rijden, en ach je gaf het zelf eigenlijk al aan!
Het is rot en zo had je het je natuurlijk niet voorgesteld, baal er even een paar dagen van en ga weer door!
Succes!!! Saskia

.

Kaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 11:07

susan schreef:
op www.rtvhellendoorn.nl staat een erg leuk stuk over vandaag
Doet het weer niet op mijn mac... Fout geprogrammeerd, alleen voor windows machines. Heb wel windows mediaplayer, maar als in de link de start verkeerd geprogrammeerd staat wordt die niet geladen.

Iedereen gefeliciteerd met de behaalde resultaten!
Groet, Karin Schouwenburg

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 11:37

geeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 12:05

roskur je paardje kan het heus wel hoor! mijn haflinger had ook moeite tis nou eenmaal koudbloed en dan met die hitte is zwaar voor ze, mijn haf had bij de pa ook te hoge hartslag en de temp was zelfs 38 ik mocht wel door ik was dan wel goedgekeurd aan het eind dus niet zo denken dat het niks is voor jullie! want volgende keer gewoon beter en dan gaat het wel goed!! Knipoog

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 12:24

Tja... Ik zou het liefst nu meteen weer gaan. Ik heb dan ook niet veel bokkers gezien op de dag zelf, ik had echt het gevoel alsof ik elk moment kon instorten, dus ben op zich ook wel blij dat niemand me heeft aangesproken na de nakeuring, dan was ik meteen in huilen uitgebarsten als ze me ook maar iets vroegen ivm de wedstrijd... Verdrietig Heb ook van half 10 tot half 10 geslapen vannacht (paardjes moeten ook in de wei he) maar ben nog steeds best wel moe. Was dus best een slopende dag voor me. Scheve mond

Ik heb ook nog een of andere ilona met fjord van bokt ontmoet, maar heb geen idee hoe ze er uit ziet... Aangezien het donker was toen ze bij mijn en lineke / horssie's tent kwam buurten... (Heleen en haar vriend sliepen in de bus)

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 12:27

Was het niet Annalynn (Ganna op bokt) met de fjord Ilonka? (zij is eerste geworden in het ponyklassement van de klasse 2)

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 12:34

Ahh, juist, dat kan wel ja. Ik was toen al een beetje moe geloof ik... Scheve mond Maar dat kon ik me nog herinneren dat ze iets met Ilona (of blijkbaar Ilonka Bloos) zei... Ik weet het niet meer zeker, maar ik heb haar of andere bokkers, behalve Merens, de dag erna niet meer gezien.

Ohja, er was nog wel iemand die vroeg "bokkende ijslanders?" toen ik met Roskur, en Heleen met Lyngvi en Marieke met Irsa daar in die bak aankwamen. Maar ook daarvan heb ik geen idee wie het was...

horssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 12:35

jah ik herken haar ngo wel dnek ik even kijken in het proefiel Tong uitsteken

geeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 12:47

hoe laat moest je starten met de ijslanders dan? rond 11.06? ik heb nog 3 ijslanders ingehaald waarvan ik met 1 nog een stukje ben opgereden.

Irsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 14:47

Wij zijn idd met drie IJslander om 11.06 gestart.

Roskur: Je hoeft je echt niet schuldig te voelen tegenover je paard hoor! Hij had het hardstikke naar zijn zin, maar hij was waarschijnlijk niet gewend om op een wat hoger tempo te draven. Voor volgend jaar gewoon wat meer oefenen op een hoger tempo draf en dan komt het vast wel goed!
Ik denk dat je het nl niet red met een langzamer tempo draf, want met het tempo van Irsa was ik nog maar net op tijd binnen. Gewoon wat werken aan je draf tempo en dan lukt het je heus wel de volgende keer!

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 15:47

Ja dat was Heleen, geeek! Ze zei al dat ze met iemand met haf was samen gereden, een stukje.

Ach, ik weet het niet... Ik kan me nu niet meer voorstellen dat ik hier een jaar lang van heb gedroomd, van een totale mislukking... Verdrietig Altijd als ik iets (te) graag wil, dan mislukt het, ik HAAT dat. Frusty En als ik iets niet verwacht dan gebeurt het ineens (zoals vorige week op die samengestelde wedstrijd). Frusty

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 15:50

Probeer het in Ommen gewoon nog een keer over 3 weken...
Dan is het ook vast minder warm!
en rij je eigen tempo! (alhoewel...ze hebben daar geloof ik als kortste afstand de 35?)

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 15:59

Ik heb zelf geen vervoer... Ik heb Heleen nog gemaild of zij nog wilde dit jaar... Aangezien ik me nu dus enorm klote erover voel en heel graag nog een keer wil. Ik vreet mezelf echt op. Frusty

Het ligt puur aan het weer denk ik. Ik rij zelf nooit met dit soort weer, dan rij ik 's morgens of 's avonds, niet midden op de dag, en hij zit door het koude weer van afgelopen weken al best in z'n wintervacht. Als het regent / waait vind ik het nog fijner ook, voor hem. Ik heb zelf last van allergie voor kou (|o) dus als m'n benen dan helemaal nat worden krijg ik uitslag en jeuk, maar ik heb nog liever dat Roskur een beetje happy is met 't weer. Ik rij regelmatig op z'n eigen tempo langere afstanden, blijf vaak uren weg. Daarom was ik ook zo verbaasd en geschrokken van z'n pols, met normaal weer kan ik in zijn tempo rustig een uur draven zonder dat hij bezweet is of snel ademhaalt. Hij is ook erg rustig dus maakt zich niet druk, daar zou het niet door moeten komen (maar misschien dat hij zich tijdens het rijden wel druk maakte om Irsa bij te houden ofzo Verward). Maar 35 km is wel best ver. Katwijk lijkt mij super maar m'n paps vind het waarschijnlijk te ver (hij is nog tot 25 september in IJsland, dus vandaar) en Lyngvi heeft geloof ik een peesblessure gehad, dus dat strandzand kan dan miss slecht zijn ofzo. Tja, het hangt van mijn kant dus van Heleen af, voornamelijk... Alhoewel we ook nu merkten dat dat nog best een probleem kon zijn, als Lyng niet was afgekeurd, wat dan? Nu zijn de ouders van Heleen gekomen omdat ze nog relatief dichtbij waren. Anders had Heleen moeten rijden, maar ze wilden me ook nog na een half uur keuren en dan stappend naar de finish laten rijden die laatste 12 km, mits hij weer goed in temperatuur en conditie zat. (wat ie wel zat na een half uur, hij stond al blij gras te vreten toen we nog maar net gediskwalificeerd waren. volgens een van de p/a mensen had ie het expres gedaan Tong uitsteken.)

Tja... Ik weet / denk niet of / dat het erin zit voor mij en Roskur, dit jaar nog een keer... Ik dacht nog, "wat een mooi weer, wat een geluk zeg", toen we weg gingen... Frusty

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 16:04

Ik denk altijd als ik wedstrijd heb "laat het alsjeblieft koud en droog zijn" Latoy kan ook niet tegen warmte nl, en regen is nooit fijn!

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 16:06

Nee, Roskur haat regen ook, dan gaat ie zielig lopen de eerste paar minuten, zo van, "jezus wat ben jij gemeen zeg, mij laten lopen met DIT weer??" Maar ik moet toegeven dat ik het toch liever heb dan dit warme weer...

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 16:08

ik ook!!
En sie joe in ommen!! (toch??)