Endurance Holterberg (4/9)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lageveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 21:57

Hee... stelletje stresskippen !!! Kreeg vanavond een lijst onder mijn neus met nummers van bokkers.
Heb nu 23, 36, 40, 46, 60, 214, 215, 222, 163, 171, 177, 178, 101,15, 17... en 87 heb ik er zelf maar even bijgezet
O.. nog meer Lachen ... 106, 118, 124, en 127.

Ik zal een poging doen om hier en daar een foto'tje te maken... met een cameratje van niks overigens, maar voor internetgebruik ik het al gauw goed toch ?

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 22:08

Ja....en 29 dus, maar die zul je niet zo snel vergeten hoop ik. He Bertus ?

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 22:11

Jaaaaa foto's!!!! ik ben 124!!!! Ik kan niet hard schreeuwen om een foto want ik heb geen stem meer. helemaal hees door verkoudheid...
Als je een zwart beest voorbij ziet komen met alles in het rood ben ik het!

lageveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 22:49

Westernfreak schreef:
Ja....en 29 dus, maar die zul je niet zo snel vergeten hoop ik. He Bertus ?

29 stond er niet bij en die lijst heb je toch echt zelf gemaakt haha. Dus dat kun je mooi vergeten. Bovendien heb je denk ik liever dat ik een beetje groom i.p.v. foto's maken toch Schijnheilig

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 17:34

ik heb vanmiddag even bij controlepost E gestaan.leuk om te zien weer.
Ik moet even zeggen vippie.Mijn pony teddy is echt smoorverliefd op tjody geworden.Hij stond vandaag weer smachtend naast hem in de wei.
Hij vind het helemaal niet leuk dat jullie weer weg gaan.
Hopelijk is het bij iedereen goed gegaan.
groeten baudy

Kaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 17:41

NOu, 87 is afgekeurd op de p/a - 64 bij binnenkomst en die bleef ook 64. Volgens de vet alleen de warmte, maar mocht hoe dan ook niet verder. Fijn dat Anita Lamsma, ons aller superkampioen, even op de p/a kwam buurten en ik heb natuurlijk even aan haar gevraagd wat zij ervan dacht. Ja, vacht natuurlijk, ademhaling wordt dan te hoog en hartslag ook, en ja, toch wat meer onderhuids vetweefsel, wat er ook voor zorgt dat koelen door het lichaam langer duurt. Fijn, zo'n topper die toch even goed vertelt wat er mis ging. Mijn arabier, die ook meeliep, kwam fluitend binnen met 46. Heeft ook al een redelijke vacht, maar nergens last van. Maar ja, op hem hou ik het niet vol en met Kaya had ik makkelijk nog 2x die afstand kunnen doen. Helaas, volgende keer beter. Wel balen hoor, maar ja, goed dat het zo gecontroleerd wordt.

Kaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 17:45

Ik zie dat hier een aantal mensen uit die buurt (Holten) zitten. Ik ga woensdag op trektocht van Holten naar Amen (Drenthe). Ik zoek voor dinsdag op woensdag nacht een weitje voor 2 merries. Iemand een tip?

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 18:49

Nr 17 is helaas ook afgekeurd op de locomotie bij de nakeuring. We begonnen al met een B, de hele rit is verder vlekkeloos verlopen, maar op de nakeuring helaas een C. Maar aangezien ze in KWB al was afgekeurd met de voorkeuring (ook op de locomotie) is dit al weer een hele vooruitgang.

Irsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 18:55

Ik kom net thuis van een vermoeiende dag Holten. Gelukkig ging alles goed en heb ik de rit net binnen de tijd afgerond! Ik ben echt mega trots op Irsa. Voor een eerste keer ging het allemaal best heel goed. Ik vond het wel behoorlijk warm, maar goed, regen was ook niet leuk geweest Knipoog
Kortom, een super dag gehad en alles was echt top georganiseerd! OK dan!

Anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 19:08

Kim was dinsdag ineens kreupel geworden ( wondje was gaan ontsteken, ze had een wat dik been en liep iets onregelmatig )… was er dus al van uit gegaan dat ik niet echt kon starten in Holten. Donderdag liep ze al weer goed aan de longe en vrijdag heel even gereden en toen voelde ze weer helemaal 100 % dus ik had besloten toch te starten.
Wilde wel rustig aan doen ( Bloos ) aangezien ze de hele week niet had gelopen.

Bij de voorkeuring had Kim hartslag 36, ademhaling 16 en verder alles ok, locomotie een A OK dan!
Met lepel was ook alles goed dus we konden gezellig saampjes starten! Eerste stuk tot de p/a rustig aan gedaan zoals de bedoeling was *uch Bloos * we reden 15 km/h...
Hartslag 52 en een klein beetje 'gezeur' over Kim, ze is nl heel rustig en als ze stil staat, staat ze half te slapen en die vets vonden dus dat ze er niet meer fit uit zag... Scheve mond
Moest ik ridgeway trot ( tog? ) doen,
vóór het draven 52, na het draven 48 Clown
Was dus niks aan de hand, ze hadden geen reden om der af te keuren maar ze vonden der niet fit...
Tweede stuk wel echt rustig aan gedaan had geen last van het feit dat kim niet fit was, ze baggerde nog vrolijk verder Lachen
Maar goed, bij de finish hartslag 60, wel een stuk hoger dan dat ze normaal heeft maar vind dat ook niet zo gek na een week niks doen en met dat warme weer dus was heel erg tevreden!
Nakeuring, 52 ( ook eigenlijk hoger dan verwacht, maar goed ) en locomotie een A!! Lachen

Uiteindelijk 12,88 km/h gereden en een 2e prijs Lachen
Lepel had een derde prijs, wel een beetje op een banketstaaf manier maar dat verteld ze vast wel zelf enzo

owja ik fietste de 38 km poownies
Laatst bijgewerkt door Anne op 04-09-04 19:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 19:52

Ik heb 7.92 km/u gereden... 2 min te lang dus. Moest bij alle 2 de keuringen 10 min wachten. Ze had het erg warm. Maar toch ben ik super tevreden! Ik heb wel het diploma gekregen!!!
P/A: eerst 64 daarna 54
Finisch: eerst 72 daarna 48. Ze liep echt te stinkmoddern het laatste stuk.... Dat heeft veel tijd gekost 1km voor het eind met koelen enzo...

De vet vond dat ze er nog superfris uitzag. D'r waarden bij de nakeuring waren beter als bij de voorkeuring

Ik was super tevreden!! Ik ben supertrots op Domi!!!

Ohja en bij de voor en na keuring voor locomotie een A!!

horssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 19:58

hey merens ik heb jou gezien Tong uitsteken
wij stonden met 2 ijslanderd en een busje met trailer en een schilderij erop en een tentje daar op het veld ,zag je daa rnog staan Knipoog

Irsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 20:16

hee, da's gek, merens. ik was wel op tijd binnen, maar heb geen diploma gekregen Huilen

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 21:25

hey Horssie! die heb ik wel gezien ja! waarom heb je niet even geschreeuwd? Tong uitsteken

Ja Irsa; als je em goed uitgereden hebt kreeg je een diploma. Heb je wel je vet karat terug? Anders zou ik gewoon even bellen.

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 21:48

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 21:56

Leuk verslag, leuke foto's erbij. Het filmpje is ook leuk, maar ik zie maar een gedeelte ervan volgens mij ( alleen de bovenste helft...). Viv is duidelijk herkenbaar, maar verzer zou ik het niet weten of er bokkers tussen zitten, maak je bekend als je er op staat, leuk om te zien voor "thuisblijvers".

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 21:57

Ik stond vandaag bij de eerste controlepost, veel mensen gezien en veel foto's gemaakt! Zal ze morgen even uitzoeken.
Leuk om zo'n wedstrijd eens van dichtbij mee te maken!

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 22:25

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 22:31

Merens, leuk verslag met leuke foto's. Ik was er dus duidelijk neit bij dit keer, maar wie weet volgend jaar... Succes in elk geval en ga je nu lid worden of volgend jaar weer een kennismakingsrit rijden?

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 22:39

Ik denk volgend jaar nog een kennismakingsrit... Dit jaar iig nog geen lid want de andere wedstrijden kan ik toch niet starten...

michiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 00:25

Als mensen foto's hebben maar geen plaats hebben om ze online te zetten, stuur me dan even een PB'tje... Als organisatie van "Endurance Holten" kunnen we webruimte aanbieden... ('t zou toch jammer zijn als goede foto's niet gepubliceerd worden)...

(voor nu:) Welterusten, namens de hele organisatie...

lageveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 01:08

Valt nog vies tegen om al groomend en met een flutcamera'tje met beperkte ruimte wat bokkers te spotten Lachen
Niet zo gek veel foto's kunnen maken, maar ik heb "gevangen": 35,46,15,40,20,122,73 en 17. Zitten er maar 4 bij van mijn eerdere lijstje haha.
Oh ja... en natuurlijk nummer 29 Haha!

Irsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 08:15

Merens schreef:
hey Horssie! die heb ik wel gezien ja! waarom heb je niet even geschreeuwd? Tong uitsteken

Ja Irsa; als je em goed uitgereden hebt kreeg je een diploma. Heb je wel je vet karat terug? Anders zou ik gewoon even bellen.

Nee, m'n vet kaart heb ik ook niet terug. Ik was na de rit heel erg moe en ben voor de prijsuitreiking vertrokken. Ik had nog wel aan de organisatie gevraagd of ik nog ergens voor moest blijven, maar die zeiden dat ik gewoon kon gaan. Jammer, want ik had wel heel graag mijn vet kaart terug gehad. Gewoon als leuke herinnering.
Ik heb ze net gemailed. Hoop dat ze het willen opsturen

Manon 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 08:40

IK ben ook voor de prijsuitreiking weg gegaan.

Maddox had bij de voorkeuring hartslag 36 en ademhaling 12. Alle andere dingetjes < 1. Locomotie was goed.

P/A 56 en mocht meteen door, maar heb toch 10 minuutjes gewacht, appeltje gegeven en geprobeerd water te geven maar dat wilde hij niet.

Bij de finish hartslag 52 en 2 uur en 25 minuten gereden over 28 km. Voor je gevoel ga je eigenlijk veel sneller, maar doordat je toch voor de P/A en de finish 2 km stapt gaat je gemiddelde snelheid behoorlijk naar beneden. Was nu dus rond de 11.

Nakeuring, hartslag 44 en ademhaling 16, alle andere dingen <1 behalve turgor, die was 1. Locomotie goed.

Lekker naar huis gegaan en m nog even in de molen gezet want hij liep wel wat stijf. Vandaag molentje, wei en even rijden.

Wat doen jullie allemaal als naverzorging (voer, spieren insmeren etc?)

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 09:02

Jet schreef:
Leuk verslag, leuke foto's erbij. Het filmpje is ook leuk, maar ik zie maar een gedeelte ervan volgens mij ( alleen de bovenste helft...). Viv is duidelijk herkenbaar, maar verzer zou ik het niet weten of er bokkers tussen zitten, maak je bekend als je er op staat, leuk om te zien voor "thuisblijvers".

Ik sta er ook nog 2 sec. op! Bij de PA, nr. 17. Bruine pony met Hackamore.

@ lageveld: zou je mij de foto willen doormailen? Ik ben dus nr. 17.