Mongol Derby - Één van de extreemste paardenraces ter wereld

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Novalues

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 13:19

Dus stel dat een van hen weet dat ie het bont heeft gemaakt en ook denkt dat de ander niet gaat herstellen kan ze misschien zelfs beter 100m voor de finish overnachten omdat haar paard dan kan herstellen en morgen fit over de finish kan komen, terwijl die ander een tijdstraf incasseert.

Wow. Stel dat er toch een tijdstraf komt voor rijden na half negen dan zou je zelfs als nummer twee kunnen beslissen 100m voor de finish kunnen overnachten en dan morgen in stap, binnen de penalty tijd van die ander binnen kunnen komen, direct worden goed gekeurd en dan alsnog winnen. Hahaha. Bizar. Maar dat hangt helemaal af van hun exact de regels worden nageleefd en hoe exact de tijd in de gaten wordt gehouden.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 13:20

ja, t zou leuk zijn als ze een stukje hadden met kort de regels en de straffen uitgelegd!

Ik vind de twitter (wat ik normaal onzin vind) wel echt geniaal! Leuke comments komen erop als:
"shewee only casualty on this ride" xD

Er staat nu trouwens ook op dat de eerste die de finishlijn haalt gewonnen heeft, er vanuit gaande dat beide paarden binnen een uur goed zijn voor de vet. Ik denk dus dat ze die tijdstraffen niet bij elkaar optellen.

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 13:21

O jongens. Ik zit echt op het puntje van mijn stoel :D Nog maar 3 km.

Twitter:
"Leaders within 3kms finish. Holding breath for news on who crosses line first. NB time to pass vet irrelevant; both have 60 mins."

en

"i.e. 2nd placed rider cd pass vet first, and still be 2nd. Winner can only lose if they do not pass vet in 60 mins. Clear as mud, I know"

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 13:21

twitter zegt dat ze nu 3km voor finish zijn ... spannend wie het 1st over de lijn is en 1st paard goedgekeurd enzo :=

mirriezz

Re: Mongol Derby - Één van de extreemste paardenraces ter wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 13:23

oh man, volgens de trackers minder dan 1 km en ze zijn nog steeds samen (tijdsverschil tussen trackers nu weer 1 minuut)

Novalues

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 13:25

Zag t net ja. Dat is ook een veel makkelijkere regel. Haha. Iets minder tactisch doordenken dan dat waar ik net in verzijld raakte. Haha. Oeps.

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 13:29

ze zijn binnen!!! Heel benieuwd nu

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 13:43

Ja, ze zijn binnen .... ben benieuwd wie eerst of dat ze samen over de finish gekomen zijn. En of de hartslag van de paarden binnen de 60 min. herstellen.

Milkberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 13:46

Zo spannend!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 13:47

Spannend :D , ben erg benieuwd!

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 14:15

Zuid Afrika heeft gewonnen

Alvaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 14:19

Ruud_O schreef:

Merde :+
Maar BE gefeliciteer!

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 14:24

Naast Eternal Glory, wat kun je nu eigenlijk winnen?

Novalues

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 14:42

Een wikipediapagina :+

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 14:43

Volgens mij niets Riddershow. Volgens mij is het echt een race waar je aan meedoet voor een herinnering die je je leven lang bij zal blijven. Sterker nog, je moet best een bedrag hebben om mee te mogen doen aan de derby.

Wow echt maar 30 sec. verschil tussen de binnenkomst van BE en EP! Paard van BE kwam gewoon binnen met een hartslag van 68 en al na een kwartier goedgekeurd!

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 14:45

Wow, dat is echt een close finish!

Als ik al ooit mee kon, zou het voor mij ook puur voor de belevenis zijn! Ik vind het echt zo gaaf!

(en die wikipediapagina natuurlijk :+ ) ;)

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 14:46

Chris, wat was eigenlijk het eerste dat je deed en dacht na jouw finish? Toch balen dat het er op zit of juist blij dat het erop zit en nog blijer dat je hem uit hebt kunnen rijden?

Blijf je dan lang bij die finish 'hangen' of wordt je dan naar een ger gebracht of misschien wel een hotel (zag nu een plaatje van een mooi hotel op twitter) om uit te gaan rusten en te douchen?
Zo'n douche moet dan echt hemels zijn denk ik :)

Het lijkt mij ook zo gaaf! Maar ik zou denk ik zelf best bang zijn wilde paarden te treffen die me eraf zouden gooien .... ben niet zo'n waaghals meer :')

__laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 14:59

Ruud_O schreef:

Hoi buurman! :+

T was spannend! Lijkt me echt geweldig om over die finnisch te komen

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 15:00

Olympia schreef:
Catherine komt op zondag in de Boktlounge op Horse Event wat vertellen over haar ervaringen tijdens deze derby. Misschien is het leuk als jullie wat vragen verzinnen die we haar die dag kunnen stellen en daar later een verslag over maken? :)

Ik vraag me ook wel af of de keuze om voor de race te gaan of om bij de zieke mederuiters te blijven een weloverwogen beslissing is geweest en waarom ze daarvoor gekozen heeft

Hoe heeft ze het vooruitplaatsen ervaren
en heeft ze het moeilijk gevonden om de hekkensluiter te zijn of was ze gewoon al blij hem uit te kunnen gaan rijden

En toen ze aan t infuus lag dacht ze toen aan morgen weer te paard verder of dacht ze aan opgeven omdat de race behoorlijk zwaar is

En wat zou er over n aantal dagen door haar heen gaan als ze eindelijk over die finishlijn rijd

Even wat dingen die in me op komen en waar ik benieuwd naar ben

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 15:31

CG lijkt toch al redelijk in de buurt van 21 te zijn. Zou mooi zijn als ze de nacht daar zou kunnen doorbrengen.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 16:10

Ze is binnen!
Andere Catherine lijkt met auto te zijn vervoerd. Nu ook op 21.

Novalues

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 17:50

Delphi schreef:
Chris, wat was eigenlijk het eerste dat je deed en dacht na jouw finish? Toch balen dat het er op zit of juist blij dat het erop zit en nog blijer dat je hem uit hebt kunnen rijden?

Blijf je dan lang bij die finish 'hangen' of wordt je dan naar een ger gebracht of misschien wel een hotel (zag nu een plaatje van een mooi hotel op twitter) om uit te gaan rusten en te douchen?
Zo'n douche moet dan echt hemels zijn denk ik :)

Het lijkt mij ook zo gaaf! Maar ik zou denk ik zelf best bang zijn wilde paarden te treffen die me eraf zouden gooien .... ben niet zo'n waaghals meer :')

Het eerste wat ik deed. Huilen. Van vermoeidheid. Ik zat er echt behoorlijk doorheen. Eigenlijk was ik het tegenovergestelde van Heather: zij was enorm blij en aan het lachen en mij moesten ze echt meesleuren en enthousiast maken. Maar.. ik wil daar deze week nog over schrijven, dus als je het niet erg vindt kom ik daar later nog op terug. :)
Finishcamp is eigenlijk een soort 'resort' in Mongolië. Je blijft daar tot iedereen binnen is. Bij ons was het zo dat er een hoop moderne gers stonden met bedden zoals in een hotel. Daarnaast was er een soort gebouw dat diende als eetzaal. Daar konden we inderdaad uitrusten en douchen. (Dat was heel hard nodig haha). Er was alleen geen internet of bereik. Ik heb wel even gebeld met mijn familie toen ik heel even bereik had. Aan het begin van de derby lever je een tas af met spullen voor na de start, dus zo heb je dan ook schone kleding etc.
Over de douche: ik was echt verbaasd dat ik zo smerig was. Zag het niet meer zelf in de spiegel haha.

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 18:49

Wow, dat ze zo vlak na elkaar over de finish kwamen, dat was spannend!
Ik ben erg benieuwd hoe het de rest nu vergaat.
Wordt je ook op de hoogte gebracht van dat er een winnaar is als je in de race zit?

Novalues

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 18:57

miekel92 schreef:
Wow, dat ze zo vlak na elkaar over de finish kwamen, dat was spannend!
Ik ben erg benieuwd hoe het de rest nu vergaat.
Wordt je ook op de hoogte gebracht van dat er een winnaar is als je in de race zit?

Ja, over het algemeen wel. Je weet wel wie er in de kopgroep ligt en ieder horsestation vraag je op een moment wel of er al iemand over de finish is.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 20:20

Novalues schreef:
Het eerste wat ik deed. Huilen. Van vermoeidheid. Ik zat er echt behoorlijk doorheen. Eigenlijk was ik het tegenovergestelde van Heather: zij was enorm blij en aan het lachen en mij moesten ze echt meesleuren en enthousiast maken. Maar.. ik wil daar deze week nog over schrijven, dus als je het niet erg vindt kom ik daar later nog op terug. :)
Finishcamp is eigenlijk een soort 'resort' in Mongolië. Je blijft daar tot iedereen binnen is. Bij ons was het zo dat er een hoop moderne gers stonden met bedden zoals in een hotel. Daarnaast was er een soort gebouw dat diende als eetzaal. Daar konden we inderdaad uitrusten en douchen. (Dat was heel hard nodig haha). Er was alleen geen internet of bereik. Ik heb wel even gebeld met mijn familie toen ik heel even bereik had. Aan het begin van de derby lever je een tas af met spullen voor na de start, dus zo heb je dan ook schone kleding etc.
Over de douche: ik was echt verbaasd dat ik zo smerig was. Zag het niet meer zelf in de spiegel haha.

Leuk om te lezen! En helemaal prima, want ik lees elke dag met plezier je blogs! Heerlijk om te lezen en ik vind je een hele fijne en leuke manier van schrijven hebben. Eigenlijk zou je daar iets mee moeten doen! :)

Ik moet straks echt afkicken van het volgen van de ruiters, twitter, verslagen en Chris haar blogs!

Zo jammer dat er geen uren durende docu over gemaakt wordt, waarin iedereen gevolgd wordt. Maar anderzijds is dan het hele idee van 'alleen in de wildernis met je paard en op jezelf aangewezen' weg. En daar doe je het als ruiter natuurlijk ook voor.