Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
loessie1986 schreef:Zelf ben ik een fanatieke sporter. In de winter loop ik halve marathons en voorjaar en zomer houd ik het bij en train ik met me paard. Ik merk zelf dat wanneer ik minder sport, meer last van mijn spieren krijg op lange afstandrijden. Daarmaast denk ik altijd... Als me paard van mij lange afstanden moet afleggen, moet ik ook beetje weten hoe hij zich voelt tijdens de wedsrijd.
Daarom dus ook aan het sporten naast het rijden en merk wel verschil!
Mar__ schreef:Maar wat verstaan jullie onder rust? Helemaal vrij? Of stapritjes/wandelen/longeren?
Hij staat 24/7 buiten in een hit-actief stal dus hij loopt zelf ook wel wat km's van voerstation naar voerstation
Als ik 1x 30 km rijd, betekent het dan dat ik voor die week verder niet meer 'mag' rijden? Dus maar 1x per week te paard zit?
Ja, dat kan, klopt, maar in de winter ben ik helaas aangewezen op de straten, ik heb de paarden aan huis en geen piste..
ik heb een allweatherbak tot mijn beschikking, maar meestal geen zin om daarin te rijden. Dan pak ik buiten een wat kleiner rondje (10km) en ga ik veel goede overgangen rijden, in bredere beemen af en toe voltes 10 meter, pasje wijken, enz. Beetje sleutelen aan kracht en lenigheid dus
arun schreef:Dressuur in 't bos noemen wij dat. Is id leuker dan in die zandbak