Ja dit heb ik allemaal gevonden en gelezen voordat ik alles ging aanvragen. Maar de misvatting zit hem hier in:
Citaat:
Om mee te doen aan endurancewedstrijden heb je ofwel een startlicentie ofwel een reguliere startpas nodig én ben je lid van de KNHS Endurancevereniging.
waarin ze dus aangeven, of een start licentie of een startpas en niet licentie en een startpas
vervolgends zeggen ze:
Citaat:
Rij je alleen endurancewedstrijden? Dan heb je per 1 januari 2016 voldoende aan de nieuwe persoonsgebonden startlicentie. Deze startlicentie vervangt de oude startpas en is 12 maanden geldig.
Je hebt voldoende aan alleen een persoonsgebonden licentie en de informatie dat de licentie de startpas vervangt (waar ik dus uit opmaak dat er dus de licentie een nieuw soort startpas is, want hij wordt immers vervangen)
en dan vervolgens
Citaat:
Is het paard waar je mee wilt starten nog niet bij de KNHS geregistreerd, dan kun je dat zelf doen in Mijn KNHS en er vervolgens een (gratis) startpas voor aanmaken.
Waarin dit wel staat; maar hier heb ik dus startpas verward met de startlicentie, want immers d e licentie vervangt de startpas en ze hebben namelijk in het stukje al twee keer aangegeven, dus typfout oid?. Ik heb dus mn pony geregistreerd en daarna licentie aangevraagd.
Daarna vond ik alles OK aangezien je startlicentie (plus identificatie codes) gewoon onder het kopje startpassen staat in mijnknhs, en hij was persoonsgebonden (stond op mijn naam) en nergends werd aangegeven dat je dus nog een combinatie moet maken.
En nu heb ik helemaal geen wedstrijdervaring, dus weet ook niet hoe dit vroeger ging of hoe dat zit met andere disciplines