Mongol Derby - Één van de extreemste paardenraces ter wereld

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Moragh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 12:12

mirriezz schreef:
Jammer dat de Cath's op HS 20 zijn gebleven, ik had gehoopt dat ze vandaag weer 3 etappes konden rijden

Ik ook , dus dat zou betekenen dat ze wellicht toch ook niet helemaal fit zijn...

Finish razend spannend!

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 12:14

horsies5 schreef:
LindyH schreef:
Is het dan het slimste om door te rijden tot vlak voor de finish en morgenochtend in de eerste minuut over de finish te komen?
Wat kost het doorrijden buiten de tijd eigenlijk als je niet op een HS aankomt?

Zie hierboven:
Tot 9 uur is de time penalty 2 min per minuut en na 9 uur binnen komen is een 3 uur durende penalty..

Doorrijden na half 9 is dus tot 9 uur 2 min per min en na 9 uur doorrijden is 3 uur penalty maakt dan niet uit of je tot 10 of tot 11 zou rijden is gewoon altijd 3 uur

Maar dat gaat over het binnenkomen op een HS. Wat als je niet binnen komt maar besluit om in het veld te overnachten? Gelden de penalty's voor doorrijden dan ook?

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 12:14

Spannend! Leuk dat je dus nog zo tactisch kunt rijden het laatste stuk..

Licor

Re: Mongol Derby - Één van de extreemste paardenraces ter wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 12:17

Dat denk ik wel LindyH.. het zijn immers tijd penaltys voor te lang doorrijden.. maakt dan volgens mij niet uit of je buiten overnacht of op een hs binnen komt
denk dat je ze ook zou krijgen als je te lang zou doorrijden ivm het rijden naar een ger om te slapen

Moragh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 12:22

EP lijkt alleen in de leiding te zijn, ze lijkt op de foto's en beschrijving zo'n lief penny meisje.
Maar ondertussen zeg, wat een bikkeltje!

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 12:23

Nog een uur te gaan en ze zijn halverwege! Vind het zo spannend.. hoop dat ze het gaan redden!

De andere 3 overnachten op HS27 denk ik.. daar staan ze nu iig nog stil

Ja dat viel mij ook al op moragh

Moragh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 12:28

nu weer samen dus tracker van BE lijkt iets trager up te daten
Echt razend spannend want ze gaan hard!!! (ruim 23 km/uur nu... lekker doorgalopperen ;) )

Novalues

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 12:43

Die rijden echt wel door tot de finish. Of ze overnachten ergens samen. En doen dan morgen wedstrijd wie als eerste het paard heeft opgezadeld en naar de finish is geracet.
We moeten ook niet vergeten dat die hs nog moet zakken als ze vanavond nog binnen komen he! Ben heel erg benieuwd! Continu twitter refeshen en de tracking. En bokt natuurlijk.

Moragh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 12:47

Lijkt er toch echt op dat ze straks gaan finishen!!
Ik moet eigenlijk weg, maar dit is wel mega spannend!!

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 12:47

CG is toch vertrokken van HS20. Dat wordt overnachten op de steppe. Knap hoor!

Of ze rijden door tot HS21. Ze krijgen toch geen penalty's meer.

Moragh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 12:50

Gut ja, wat goed dat de 2C's weer onderweg zijn!!

Novalues

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 12:50

LindyH schreef:
CG is toch vertrokken van HS20. Dat wordt overnachten op de steppe. Knap hoor!

Of ze rijden door tot HS21. Ze krijgen toch geen penalty's meer.

Klopt inderdaad. Maar de penalty's die eigenlijk gegeven worden is natuurlijk ook niet voor niets he? Heeft met veiligheid te maken. Als er iets gebeurt in het donker is het veel lastiger om je op te sporen.. dus ik weet niet of ik het slim vind om door het donker te gaan rijden.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 12:51

Catherine komt op zondag in de Boktlounge op Horse Event wat vertellen over haar ervaringen tijdens deze derby. Misschien is het leuk als jullie wat vragen verzinnen die we haar die dag kunnen stellen en daar later een verslag over maken? :)

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 12:55

Volgens mij is het nog minder dan 10 km tot de finish.. dat zou toch moeten lukken!

Door rijden in het donker vind ik ook niet heel verantwoord.. die regels zullen er niet voor niets zijn toch.. mss weten ze een plek om te overnachten.. wel tof dat ze toch zijn doorgereden

Anoniem

Zondag ben ik net niet op HE , jammer de bammer gemiste kans :P

bakkabouter

Olympia schreef:
Catherine komt op zondag in de Boktlounge op Horse Event wat vertellen over haar ervaringen tijdens deze derby. Misschien is het leuk als jullie wat vragen verzinnen die we haar die dag kunnen stellen en daar later een verslag over maken? :)

Ik zou heel graag willen weten welke "methode" zij gebruikt om een paard te kiezen, en hoe "betrouwbaar" die is.
Verder heb ik een paar keer gelezen (oa in de facebookverslagen van novalues) dat de methode van beleren en rijden gewoon heel anders is, daar zou ik ook gerust meer over willen weten :)

Moragh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 13:01

BE lijkt nu voor EP te rijden!!
Bijna bij finish en dat was om 1 uur onze tijd
Laatst bijgewerkt door Moragh op 11-08-15 13:02, in het totaal 1 keer bewerkt

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 13:01

Chris, weet jij hoe het zit met de tijdstraffen als de paarden niet fit zijn enzo?
Ik zit even zomaar wat te denken: is het paard aanbieden, hartslag niet goed, wachten, weer paard aanbieden? en dan pas als de hartslag goed is stopt je tijd? Of krijg je echt als de hartslag zo hoog is of zo hoog een bepaald aantal minuten/uren straf?
En wat doe je als je paard kreupel raakt? Zal toch ook niet echt gewaardeerd worden door de staff als je een paard zover afragt dat hij kreupel raakt of iets anders heeft. Krijg je dan ook straffen?

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 13:02

Moragh schreef:

En best een eindje ook!

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 13:04

Moragh schreef:

Spannend nu!

Olympia schreef:

Ik ben wel benieuwd hoe ze zicht voorbereid heeft op de race. (Of is dat al bekend en heb ik dat gemist?)

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 13:05

Letten jullie wel op de tijd waarop de trackers geupdate worden?

Volgens mij rijden ze nog steeds heel dicht bij elkaar nu.

Novalues

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 13:12

mirriezz schreef:
Chris, weet jij hoe het zit met de tijdstraffen als de paarden niet fit zijn enzo?
Ik zit even zomaar wat te denken: is het paard aanbieden, hartslag niet goed, wachten, weer paard aanbieden? en dan pas als de hartslag goed is stopt je tijd? Of krijg je echt als de hartslag zo hoog is of zo hoog een bepaald aantal minuten/uren straf?
En wat doe je als je paard kreupel raakt? Zal toch ook niet echt gewaardeerd worden door de staff als je een paard zover afragt dat hij kreupel raakt of iets anders heeft. Krijg je dan ook straffen?

Eigenlijk weet ik niet wanneer de tijd stopt in het geval van de finish. Stel je komt over de finish om 20.30, dan is je paard niet direct gekeurd. Sterker nog ik denk dat ze met de huidige snelheid even hersteltijd nodig hebben. Zolang de paarden binnen de 30 minuten na binnenkomst onder de 64 zitten én niet kreupel zijn is er niets aan de hand. (Simpelweg omdat of ze nu een tijdstraf krijgen of niet voor te lang doorrijden, de volgende groep ruiters is morgen niet het eerste uur dat de rijtijd weer gaat lopen binnen). Als het paard langer dan een half uur erover doet dan kan het wel eens spannend gaan worden. Dan heb je namelijk én te maken met een eventuelw tijdstraf voor te lang doorrijden (tot half tien, twee uur, na half tien drie uur straf); plus je hebt te maken met tijdstraf voor het niet snel genoeg laten herstellen van het paard (na een half uur nog niet goed, een uur, en daarna weet ik het niet maar dat kan oplopen tot maximaal drie uur of diskwalificatie als je het echt heel bont heb gemaakt).

Oftewel als ze beiden tegelijk over de finish komen (of een een minuutje later dan de ander) dan gaat het erom wie als eerste goed gekeurd wordt.
Hebben ze het heel bont gemaakt met rijden en wil de hartslag niet zakken (of de paarden zijn kreupel) dan kan het spannend worden en kan er tot wel zes uur tijd bij komen of zelfs diskwalificatie. Dan gaat het erom hoe laat de anderen binnen komen morgen en hoe hun paarden herstellen.

Denk dat ik zo wel ongeveer alle realistische scenario's heb geschetst.
(Niet zo handig om zo veel te schrijven op mijn telefoon)

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 13:15

Toch dankjewel voor je antwoord Chris! Dit verduidelijkt wel wat over hoe de tijdstraffen in elkaar zitten ivm gezondheid van het paard.

Ik had zonet gekeken, toen was er een verschil van 1 minuut in de trackers en een afstand van ongeveer een kilometer. Toch wel redelijk wat, vond ik!
Op dit moment zit er 5 min tussen de trackers en ongeveer 1 km. Elise rijdt voorop, maar zij gaat ook harder dan Byeronie, dus is dan de vraag of ze sneller haar paard ook gekeurd krijgt.
Laatst bijgewerkt door mirriezz op 11-08-15 13:16, in het totaal 1 keer bewerkt

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 13:18

Dankje voor deze info! Het kijkt een stuk fijner als je dit soort dingen weet. Dan weet je tenminste waar je naar kijkt. Eigenlijk jammer dat de organisatie daar zelf niet voor zorgt.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 13:18

Leuk dat ze toch nog verder rijden +:)+ 8-) en de 1-sten alweer bijna binnen! ene update ligt idd wat voor op de andere (nu 13:07 versus 13:12 ;) ) dus moeilijk te zien adhv tracker of er 1 voor ligt heb t idee dat ze nog samen rijden en pas net voor de finish misschien nog gaan sprinten :o :)

Idd Chris echt ontzettend gaaf om nu de dagverslagen erbij te lezen +:)+
Weet nog precies hoe bijzonder ik het vond dat je vanaf t begin al zo goed weg was... en toen ineens toch wel "bezorgd" toen de tracker stuk trager ging...
Om vervolgens weer op puntje van stoel te refreshen omdat zag dat je aan zo'n enorme inhaalstunt bezig was :wow: Wow is dat echt, is ze echt alweer bij een volgende HS aangekomen *\o/* =:) Go Girl!!
en oh oh oh wat vond ik het toen balen en enorme tegenvaller voor jou om zo on hold gezet te worden echt een gevoel van oneerlijkheid -O- omdat je idd zó goed aan t racen was...
Maar gelukkig werd dat verrekend en had dat geen invloed op je plaatsing 8-) maar nu met je verhalen erbij denk je helemaal pfff |o maar idd aan de andere kant "wát áls" is ook niet te voorspellen en had ook erg tegen kunnen vallen...
Laatst bijgewerkt door grid op 11-08-15 13:20, in het totaal 1 keer bewerkt