Endurance Kootwijkerbroek

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Djilna

Re: Endurance Kootwijkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 22:58

UItslagen staan al online

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 23:07

Ik heb genoten! Nog nooit zo snel aangeboden, nog nooit zulke nette waardes en een fris paard aan de finish. Helemaal top! En dat in combi met het super weer en een fijne organisatie. Super!

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 07:44

Napie schreef:
, want volgens de aspirant jurylid moet er per koppaard 1 groom zijn dus heb ik er twee op de wagen nodig. Pardon?

Dat kan niet want dat was ik en ik stond bij de PA ;) ik heb jou iig niet van start zien gaan. En aangezien je daar al met 1 groom aankwam had ik zoiets van, zal welgoedgekeurd zijn bij de start door mijn collega. Overigens staat het wel zo in het reglement hoor. Maar dat is dus een schrijffout want het moet per koppel paarden 1 groom zijn. Zeker bij pony's is 1 groom meer dat genoeg.
Dit wordt ook gecommuniceerd naar de overige juryleden dus daar heb je volgende wedstrijden geen last meer van :D

Napie schreef:
Tja, dan ga je dus in galop op de finish af en mijn groom kon ook niet meer naast de kar lopen. Vervolgens nog maar 200 meter om te stappen.
Op ademhaling na een minuut of drie aangeboden. Helaas 80 voor beide pony's dus 15 minuten wachten.

PA is geen finish (finish is op het hoofdterein en kom je van een verharde weg af en moet je groom idd op de kar zijn als je over die lijn gaat. Dus 1 meter ervoor erop, en er daarna meteen weer af ;) ) en bij de PA mag je er dus gewoon naast lopen als groom en alvast vooruit koelen (merk dat veel menners geen grooms langs de route hebben trouwens).

Ik vond het iig een superleuk spannetje wat je hebt :D En top gereden in een toch wel zwaar parcours!!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 08:05

mazzeltje schreef:
En het móet me echt even van het hart hóe trots ik op Jip ben!
We zaten is het groepje achter de koploper die echt heel hard gereden heeft.
ik reed samen met Jeanne Liinnewever, Donna Oudshoorn en Mandy Bertens en het ging echt zó fantastisch. Ik zweef echt op mijn roze wolk!
Wat was Jip in haar hum vandaag, echt zó fijn te rijden!
HF voorkeuring 28, vetgate na zadel er afhalen 52, finish 48 en nakeuring ook 48, Verder locomotie 3 keer een A, ze heeft super gegeten en na de wedstrijd ook heel veel gedronken.
Ik heb geen idee hoeveelste we geworden zijn. Maar we kwamen in de prijzen niet voor iig!
We hebben ook wel boven de zg ideale snelheid gereden, was ook het plan. KWB moest een training zijn voor Fischerhude!

Heerlijk gevoel hè.

Ik kon niet meekomen met jouw groepje omdat ik wat problemen had bij de start (Anouar wilde perse galoperen) waardoor ik helemaal achterop raakte. Eerste 15 km was een gevecht om hem enigsinds in draf te kunnen houden, dus ik heb niet meer geprobeerd om door te rijden. Dus deze rit is meer een opvoedkundige rit geworden en uiteindelijk zijn we dan toch maar voor de ideale tijd gegaan, aangezien we daar al dicht bij in de buurt zaten.

Anouar was qua hartslagwaardes bijna dood voor zijn doen. Voorkeuring 44, vetgate 48 (op 0,08 seconde niet binnen de minuut), finish 44, nakeuring 36.
De hartslagmeter is toe aan een nieuwe batterij, die gaf bij de vetgate en finish steeds 60 aan, waardoor ik bij de finish onnodig tijd ben verloren.

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 08:08

De uitslag op deronline klopt iig van geen kant wat mij betreft. Ik kan nooit 15.56 hebben gereden als Donna 14 nog wat gereden heeft... We kwamen samen binnen en boden volgens mij ook tegelijk aan.
Zo werd het ook niet op de prijuitreiking gezegd gisteren.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 08:13

De prijsuitreiking klopte niet. Wij zijn binnen een half uur naar de jury gegaan, die heeft toen uitgezocht wat er verkeerd was gegaan en het opnieuw berekend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 08:15

heleenxx schreef:
Super allemaal dus! Iederen heeft fijn gereden :)
Ik ook, mijn paard liep erg goed!
Bij de PA kwamen we binnen op 48, bij de finish was ik zo stom om hem pas na 1 minuut aan te bieden, toen had hij 44. Dat kostte me een punt en dus mijn plaatsing.
We hadden een snelheid van 11,40, terwijl ik bij de PA nog 10 min. op de herkeuring van het paard van mijn man heb moeten wachten.
Ik ben erg trots op mijn paard, hij heeft het supergoed gedaan. Het terrein was mooi, de paden, het weer en organisatie goed. Toppie!

Ik wist dat je mee reed. (volgens mij van het draversforum?) En had nog even rond gekeken of ik jullie zag, nu pas valt het kwartje dat jullie die hele tijd naast ons stonden met de trailer.

We zijn langer met de trailer onderweg geweest dan dat ik gereden heb, ben onverwachts derde geworden terwijl ik dat zelf niet had aan zien komen. Cloud had een slechte turgor bij de nakeuring en begon ook daarna pas met drinken. Tot die tijd was het alleen gras en wortels wat iets van vocht leverde. Bij de nakeuring verscheen er in eens een tweespan paarden op de monsterbaan toen ik aan het dravern was, hij liep in eens totaal niet lekker. Zowel ik als de DA hadden twijfels of hij echt kreupel was of dat het door de kar kwam. Tweede keer bleek dat hij niet kreupel was, maar ook niet 100% rad.
Op mijn verzoek is nogmaals zijn rug en turgor na gekeken. Rug was prima en turgor was was al iets beter geworden.

Toch een beetje met een rotgevoel naar de trailer, niet om de B, maar omdat ik niet wist waar het vandaan kwam. Tot ik nog eens goed naar zijn benen keek en er achter kwam dat er een wondje op zijn kroonrand zat. Vrij onopvallend aangezien het flapje nog omhoog stond zegmaar. (lekker duidelijk. :+) Terug gegaan en op advies van de studenten uit gespoelt en gekoelt onder de waterslang.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 08:17

Judith, hopelijk valt het mee met je paardje en gefeliciteerd met je 3e plaats.

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 08:17

Lenneke_ schreef:
De prijsuitreiking klopte niet. Wij zijn binnen een half uur naar de jury gegaan, die heeft toen uitgezocht wat er verkeerd was gegaan en het opnieuw berekend.

Dan hebben ze mij zeker vergeten opnieuw te berekenen!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 08:19

Dat kan niet. Er stond nog 45 minuten vetgate in de computer ipv 30, waardoor iedereen opeens harder had gereden. Dat hebben ze toen veranderd in het systeem waardoor iedereen wel de goede snelheid had.

Maar je zult er nu weinig meer aan kunnen doen.

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 08:21

Toch kán het niet kloppen!
Want ik reed met Donna en die heeft een andere snelheid staan als ik.
Die uitslag zal me worst zijn, maar ik wil nu wel graag mijn snelheid weten.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 08:27

Dat is idd gek.
Ik vond de finish trouwens wel waardeloos. Het was hartstikke druk, het was maar gokken of wel je goede tijd werd opgeschreven, we stonden allemaal in een piepklein afgezet stukje met drie hengsten ertussen, iedereen liep te schreeuwen dat je moest oppassen en er liepen een stuk of 2/3 veterinairen tussendoor die zoveel paarden nooit op tijd konden tellen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 08:36

Ik heb gisteren genoten, was mijn allereerste poging tot een endurance.
Bedankt aan de organisatie het was super voor ons klasse I kort in ieder geval.

Voorkeuring hf 36/min.

Vervolgens gestart lekker een eind meegereden met de starter voor me (Mzuri).
Die uiteindelijk ietsje te hard ging voor mijn beige bolleke, dus afscheid genomen, Sjol al gillend in het bos :o
1 km voor de pa gaan wandelen, helaas achteraf niet direct aangeboden, had ik wel moeten doen, maar ach, aldoende leert men.
Na 2 minuten hf van 44/min. (zal dus direct bij aankomst ook wel oke zijn geweest)

Weer opgestapt, aldaar gezellig stuk opgereden met wat andere ruiters (Rhona, Revenge en Mzuri), waarvan er 1 uiteindelijk ook weer door reed (Mzuri).
Laatste 2 km gestapt voor de finisch, direct aangeboden hf 52/min, en na 1/2 uur 40 /min.
Had gedacht 9 km/u te gaan rijden, uiteindelijk werd het 11.624 km/u. (met 26 pnt)

Ben wel heel heel blij met mijn fjordje!

Viv super bedankt! voor je groomen.
En ja, ik heb nu 1 compleet blauwe teen :D , altijd fijn als net voor je endurance je paard er precies op gaat staan, omdat
madam een graspolletje ziet.

voor de fjord waarmee ik mee heb gereden, viv zet de foto's op http://www.fjordenwereld.nl, pic's plaza.

Dit was leuk, gaan we vaker doen!

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 09:46

Ik stapte net in mijn auto om te gaan werken, werd ik door klant 1 afgebeld. Ziek!
Dus ik meteen door naar Jip, die precies op het moment dat ik aankwam in de paddock gezet werd. Ik heb me werkelijk rot gelachen, rennen en stuiteren en bokken en dan op de grond héél hardgrondig rollen en dan weer omhoog met een scheet en een bok!
en toen zag ze mij en dacht blijkbaar "Baas in zicht...lekkers!!)
Haar benen zijn echt zo superdroog en ze staat er geweldig bij, nu ben ik nog véél blijer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 10:43

Leuk dat zo goed ging :D
Alleen de fotos kan ik op fjordenwereld niet vinden, of staan ze er nog niet op ?

Super voor ieder die hem heeft uitgereden.
Ik ga wel met eigenaar overleggen wanneer we opnieuw een poging zullen wagen. Is jammer dat de meeste ritten zover van Amsterdam vandaan zijn. Maar ik ga wel informeren of we mischien mee kunnen doen met de wedstrijd in Zelhem.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 10:51

Vippie schreef:
Napie schreef:
, want volgens de aspirant jurylid moet er per koppaard 1 groom zijn dus heb ik er twee op de wagen nodig. Pardon?

Dat kan niet want dat was ik en ik stond bij de PA ;) ik heb jou iig niet van start zien gaan. En aangezien je daar al met 1 groom aankwam had ik zoiets van, zal welgoedgekeurd zijn bij de start door mijn collega. Overigens staat het wel zo in het reglement hoor. Maar dat is dus een schrijffout want het moet per koppel paarden 1 groom zijn. Zeker bij pony's is 1 groom meer dat genoeg.
Dit wordt ook gecommuniceerd naar de overige juryleden dus daar heb je volgende wedstrijden geen last meer van :D

Napie schreef:
Tja, dan ga je dus in galop op de finish af en mijn groom kon ook niet meer naast de kar lopen. Vervolgens nog maar 200 meter om te stappen.
Op ademhaling na een minuut of drie aangeboden. Helaas 80 voor beide pony's dus 15 minuten wachten.

PA is geen finish (finish is op het hoofdterein en kom je van een verharde weg af en moet je groom idd op de kar zijn als je over die lijn gaat. Dus 1 meter ervoor erop, en er daarna meteen weer af ;) ) en bij de PA mag je er dus gewoon naast lopen als groom en alvast vooruit koelen (merk dat veel menners geen grooms langs de route hebben trouwens).

Ik vond het iig een superleuk spannetje wat je hebt :D En top gereden in een toch wel zwaar parcours!!

Ik bedoelde wel de PA ipv finish maar heb dat stukje bij thuiskomst geschreven en was toen niet zo helder meer. Ik dacht dat het een aspirant jury was. Ik kon hem niet (iets oudere man) Was er met Elti al uitgekomen dat het een schrijffout moet zijn regelement. Mijn groom heeft het laatste stukje na het hek richting PA er wel naast gelopen maar anders loopt hij de laatste km naast de kar en stap ik een kilometer. Dat kon nou niet vanwege het mulle zand en mijn tempo daar door heen (zo goed is hij niet in conditie)

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 10:55

Hoe vonden jullie het puntensysteem in de praktijk werken?

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 11:54

Hallo!

Hier ook de 1e keer endurance.... En helemaal trots thuisgekomen!

Wat deed die muts het goed zeg! Ik vond het toch zwaarder dan ik had gedacht, maar Chey liep alsof ze iedere week op wedstrijd gaat :j oortjes constant naar voren, heb met een losse teugel de hele rit kunnen uitlopen met haar. Ik had geen hartslagmeter dus heb steeds tegelijk aangeboden met degene met wie ik was. Achteraf had ik al sneller aan kunnen bieden, maar who cares :D

Hartslag voorkeuring (die overigens super ging!!) 44
Hartslag p/a na 2 min. 52
Hartslag finish na 3 min. 44
hartslag eindkeuring 48 maar dat kwam volgens mij meer omdat ik naast 2 mensen stond die hun paarden totaal niet in de hand hadden.

we hebben er als ik me niet vergis 2 uur en 42 minuten over gedaan :)

Verder ook helemaal goedgekeurd al had ze wel wat weinig darmgeluiden. Ga zo eens kijken hoe het met haar is, zal wel een beetje spierpijn hebben (ik in ieder geval wel zeg ;) )
Laatst bijgewerkt door Ididit op 23-03-09 11:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 11:55

Oh ja Sjolvir, ik heb jou volgens mij zien starten!! :j

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 12:07

Weet iemand wie de fotografen onderweg waren?

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 12:13

Oh ja, vroeg ik me nog af. Tijdens de nakeuring, ik zou net het draven laten zien, kwam er iemand een beetje in paniek naar de artsen toe dat er een paard was met een nogal extreem hoge hartslag en dat er zo snel mogelijk iemand moest komen kijken.

Heeft iemand dit mee gekregen? Was denk ik tussen 3 uur en half 4...

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 12:40

Sjolvir schreef:
Weer opgestapt, aldaar gezellig stuk opgereden met wat andere ruiters (Rhona, Revenge en Mzuri), waarvan er 1 uiteindelijk ook weer door reed (Mzuri).
voor de fjord waarmee ik mee heb gereden, viv zet de foto's op http://www.fjordenwereld.nl, pic's plaza.

Hee Sjol! Was gezellig gister, maar weer veel te kort die rit. Dappere fjord heb je hoor! We houden de site in de gaten. En ik zal Zoe (van Rhona) even wijzen op die site....

Dit was de fotograaf (in ieder geval 1 van de)
http://www.horsefotografie.nl/Wedstrijd%20foto's.html

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 12:53

Thanx! Ik heb mezelf gevonden, leuk!

Meer in het begin was er ook nog ergens een fotograaf, iemand nog enig idee wie dat was?

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 13:07

snelheden en tijden kloppen nog steeds niet, vind het ook erg raar. Saskia en ik reden gelijk over de finish en boden inderdaad tegelijkertijd aan.

maar...

ik ben erg tevreden, verga wel van de spierpijn :o maar met mijn knie gaat het super, ik voel helemaal niets +:)+ testrit KWB was dus geslaagd _/-\o_ op naar Fischerhude 120km *\o/*

JoNew

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 13:11

Heb mezelf ook gevonden!

Wat was t weer leuk en wat een lekker weer hadden we! Organisatie heel erg bedankt!

Mijn ritje ging erg lekker! Waren lekker op tijd en paarden waren gelukkig goed met de keuring. Daarna even eten gegeven, naar briefing gegaan, rustig aan opgezadeld, ingestapt en toen kon t aftellen beginnen.. En daar gingen we!

In t begin waren we bang dat we verkeerd zaten maar dat was gelukkig niet zo.. Helaas werd new na 10 km slomer en slomer en zijn buik harder en harder. Maar plassen of mesten ho maar.. km voor p/a gaan stappen en bij p/a heeft mijn maatje gelijk aangeboden en daar had zijn paard een hartslag van 56. Dus dat was goed! Ik nog even gewachten totdat new geplast en gemest had en toen ook aangeboden en toen had New 52. Ook goed dus! Paarden nog wat wortels gegeven voor vocht gehalte want drinken uit grote emmers wilden ze helaas niet. Toen weer erop en toen was new er weer helemaal bij hoor! haha al bokkend en springend gingen de heren er weer voor! Echt leuk! Laatste stukje nog even lekker gegaloppeerd en toen waren we al bijna weer terug. Ik gelijk aangeboden en new was gelijk goed! Weer 52! Mijn rijmaatje bood ook gelijk aan maar des vond de vlaggen etc best spannend en had dus een hartslag van 64. Dus die moest na 10 minuten weer aanbieden en toen was die 40. Netjes dus!

Op naar de trailer.. Weer wat eten en daarna op naar de nakeuring. Ook allebei weer helemaal goed! Om half zes weer naar huis en daar waren we om kwart over zeven.. Paardjes verzorgd en toen lekker naar huis.

Vanmorgen nog even wezen kijken en t zag er allemaal goed uit gelukkig!