Endurance Holterberg (4/9)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 15:54

Licht eraan hoe je paardje reageert op de warmte, mijnes (fjord) zit bv al behoorlijk in de wintervacht en heeft er best veel last van, die moet ik dus onderweg extra koelen denk ik (beslis ik op het moment zelf).
Ik zeg altijd maar zo. Beter teveel mee dan te weinig, bij de PA stond vorig jaar ook een grote bak met water overigens, was prima geregeld.

PS: gaan we nog saampies starten? Dan bekijken we onderweg of Kaasje een lekkere douchebeurt kan gebruiken, mijn grooms hebben toch water te over mee hihihii. No problem.

Navy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 16:41

Die van mij gaat flink gekoeld worden!

Vanmorgen is trouwens mijn zadelmannetje nog langs geweest, en ook na het rijden vond hij dat het er nog uit zag. Zadel is dus nu definitief van mij Haha! Echt een superdeal gekregen. En, ik krijg weer een verse Endurancebroek (h8uidige vertoond wat gaatjes..) Fijne sponsor Haha!

Kaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 17:39

Mayo schreef:
Zal het nodig zijn om de paarden extra te koelen met water? Naast het normale drinken?

Ik heb daar nl nog geen ervaring mee Haha!
Koelen en drinken zijn verschillende dingen. Koelen brengt de hartslag sneller naar beneden. Drinken is altijd nodig, maar zoveel te warmer het is, zoveel te belangrijker is drinken - EN koelen. Mijn paardje begint alweer een wintervacht te maken (in juli al!) en ik ben dus minder blij met het warme weer wat voorspeld wordt. Helaas pindakaas, ik zal dus toch ergens voor de p/a en de finish water over haar hals moeten storten, ik heb alleen geen groom...
Oh ja - koelen doe je over de hals, beter niet over de lendenen.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 17:57

Dat koelen en drinken verschillende dingen zijn weet ik, dat had ik ook neergezet of het nodig was naast het normale drinken tijdens de rit, thanx Lachen Knipoog

Ik zal m'n groom (Wat klinkt dat leuk hè Paul Haha!) ook extra 1,5L flessen water voor het koelen meegeven, een stuk of 6 is dat genoeg?

En dan natuurlijk de jerrycans voor het drinken

Vippie, lijkt me een plan Leuk OK dan!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-04 19:48

Weet je wat handig is voor je groom? Moet je zo'n flessenrekje kopen bij de Blokker o.i.d. waar zes flessen in passen. Flessen als Spa-flessen of van drinkontbijt passen daar prima in. Anders sjouwen ze zich een ongeluk, flessen zijn niet handig om vast te houden. Haha!

Maar idd, met 25 graden zou ik zeker koelen, ook in klasse 1. Niet overdreven veel, maar ieder beetje water helpt. Lachen

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 20:41

Ik zal morgenochtend eens kijken Thanx!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-04 20:43

De Xenos heeft ze ook. En als je 'm in Nieuwegein niet kunt vinden: wij hebben hier in 't ooooosten ook Blokkers. Haha!

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 20:44

Hahaha! Dan komt het vast goed Haha!

Manon 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 21:03

Endurancebroek? Wat moet ik me daar bij voorstellen?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-04 21:07

Met een pamper tussen je benen. Haha!

Een endurancebroek heeft een soort schuimvulling, op de manier van een leren inzet, maar dan helemaal tot aan je enkels. Dit zit erg lekker op lange ritten.

Ik heb er ook eentje, maar op het moment geef ik de voorkeur aan mijn katoenen rijbroek met leren kont. Maar wie weet ga ik op een dag wel weer met die pamperbroek rijden. Haha!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-04 21:09

Op de onderstaande foto heb ik 'm aan. Je kunt ze in allerlei kleurtjes kopen, meestal met een andersgekleurde streep aan de zijkant. En ze hebben geen sluiting, er zit elastiek in de taille. Ze zijn er in katoen en lycra, en volgens mij alleen van het merk Carousel.

Afbeelding

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 21:15

Ik heb er al zo'n zin in! vandaag maar een beetje vroeg gaan slapen, alhoewel gezien de tijd nu (en de tijd van kwart voor 7 die mijn wekker heeft....) daar wel niet zoveel van zal komen. Scheve mond Ga zo dus kappen. Ik ben vet zenuwachtig of m'n paspoort wel in orde is, volgens de DA hoefde al die andere zooi niet worden ingevuld dus daar hoop ik op, het is niet dat ik hem niet vertrouw maar het is nog zo leegjes. Scheve mond Of datter iets mis is met de voorkeuring... Nee hoor ik ben geen zenuwpees. Haha! Als er een huilend meisje rondwandelt, dan weet je wie het is en wat er is gebeurd... Bloos

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 22:06

Nou Roskur je bent niet de enige die zenuwachtig is hoor!
Over mn paspoort maak ik me geen zorgen maar zo'n voorkeuring vind ik een beetje te spannend Haha!

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 23:11

Karin schreef:
Op de onderstaande foto heb ik 'm aan. Je kunt ze in allerlei kleurtjes kopen, meestal met een andersgekleurde streep aan de zijkant. En ze hebben geen sluiting, er zit elastiek in de taille. Ze zijn er in katoen en lycra, en volgens mij alleen van het merk Carousel.

[image]

Je kunt het ook gewoon een legging noemen. Want dat is het eigenlijk gewoon. Haha!

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 23:14

Afbeelding

Allemaal verzamelen bij dit bussie en trailer. Als alleen de trailer er staat ben ik dus nog niet terug.....

Achterop de trailer staat op 2 van die gele nummerbord platen : "endurance paarden"

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-04 23:16

Ik denk dat ik een bord ga laten maken met 'Veelzijdigheidsknol'. Haha!

Maar ik vind het best, jouw paarse bus weer als centraal punt.

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 23:24

Nou ja, het hoeft allemaal niet natuurlijk, maar hij is makkelijk herkenbaar. En mijn wip wil nog steeds per se pannenkoeken bakken direkt na mijn finish en nakeuring.

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 23:25

Karin schreef:
Maar ik vind het best, jouw paarse bus weer als centraal punt.

BLAUW!!!!!!!!!!! Boos! Alles is paars bij mij, maar de bus echt niet hoor!!!!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-04 23:27

Net zo blauw als de muur van Suus en de gitaar van mijn wip. Tong uitsteken

Jij moet eens met het vriendje van Suus gaan praten, die heeft ook iets met kleuren van bussen. Tong uitsteken

Maar ik vind het prima hoor, als jij jouw eh.. blauwe bus als centraal punt wilt instellen, dan wil ik nog steeds wel langskomen. Knipoog

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 23:30

Okee, nog 1 keer dan.........

DE MUUR BIJ SUUS IS PAARS EN MIJN BUS IS BLAUW!!!!!!!!!!Ik zal mijn paarse spullen er naast houden en dan zie je dat ie echt blauw is!!!

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 06:25

Jorie schreef:
Nou ja, het hoeft allemaal niet natuurlijk, maar hij is makkelijk herkenbaar. En mijn wip wil nog steeds per se pannenkoeken bakken direkt na mijn finish en nakeuring.

Jjaaaaaaahhhhh pannekoeken!!!!!!!!!!
Mag er alvast 3 bestellen?

Irsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 06:57

Nog even een vraagje: Is het transponder nummer gewoon het chipnummer?

De zenuwen beginnen bij mij ondertussen ook best op te lopen. Ga vanmiddag de bus inpakken en hopen dat ik niks vergeet. Irsa is hengstig en mega nukkig, heb ik weer
Ik ben trouwens te herkennen aan mijn gele bus plus trailer waarop staat 1 PK Haha!

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 07:36

ja irsa het transpondernr is het chipnummer!

Ik ben te herkennen aan een trailer met het Merens Stamboek logo!

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 07:39

ik vertrek vandaag naar Holten dus tot vanmiddag en anders tot morrege!

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 07:50

Ikke ook!! Rond 1 uur willen we wegrijden.