TREC voorhout

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 06:06

piecon schreef:
Allemaal veel plezier morgen! Ik heb een berichtje "naar boven"gestuurd dat hij het morgen droog moet houden voor jullie. Ik hoor graag jullie verhalen! *D

Gelukkig maar. Nu miezert het, naja dat kan nog wel :j. Net laatste dingen geregeld. Zo paard poetsen en gaan met die banaan *\o/*

Mocca

Re: TREC voorhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-11 06:22

Jeeeeh NU richting stal.
Beetje jammer dat het hier hoost, maar volgens buienradar blijft het de rest vd ochtend zo goed als droog in Voorhout!

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 06:55

Allemaal succes!

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 07:12

piecon schreef:
Gilbey schreef:
hij heeft toen ook al aftrek gekregen voor het niet juist geleiden van zijn paard

Nee hoor..

dat zou dan heel gek zijn wand de jury bij het labirinth heeft zelfs mij aftrek gegeven voor het niet gebruiken van een geleide lijn, terwijl ik die wel had.
Terwijl dat bij de hindernis erna wel gezien is

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 07:14

Elpharo schreef:
Gilbey schreef:
onverwacht ben ik er morgen toch ook bij en wordt lekker ingezet als vliegende kiep :D

Nou, da's wel fijn, want ik ben er in de ochtend ineens niet om te helpen...moet paardje van een vriendin onverwacht ophalen op de Veluwe en dat gaat even voor, maar daar heb je juist vrienden voor als het nodig is...maar natuurlijk kom ik daarna zo snel mogelijk jullie kant op...adressen zijn opgeschreven, TomTom is mee en de stoelen liggen in de auto klaar...succes iedereen en tot vanmiddag!!

maar dat lees ik nu pas en moet nog vertrekken.
tja, we zien zo wel

Sanco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 10:16

Ik heb heel veel leuke paardjes op de foto gezet vanmorgen :D:D bij de start van de POR. Ik ga alleen over 10 minuten op vakantie dus zodra ik terug ben ga ik zorgen dat jullie ze kunnen bewonderen ;)

piecon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 12:47

Gilbey schreef:
piecon schreef:
dat zou dan heel gek zijn wand de jury bij het labirinth heeft zelfs mij aftrek gegeven voor het niet gebruiken van een geleide lijn, terwijl ik die wel had.
Terwijl dat bij de hindernis erna wel gezien is

Maar jij reed T4, misschien dat dat het verschil was....

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 17:26

Serieus, topic bestaat blijkbaar al maanden, maar zo vaak kom ik hier niet kijken. Maar voorhout was prima te doen ook voor mij, om even te komen kijken. Grmbl, waarom zie ik het topic nu pas :=

Hoop dat het weer nog een beetje leuk heeft meegedaan daar!! Hoe ging het?

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-11 17:46

Ik vond het een leuke dag! POR ging goed, paard was wel helemaal hysterisch omdat we alleen reden, maar wel steeds andere paarden zagen. Eigenlijk op alle stukken, behalve op het laatste stukje, heb ik een deel met anderen opgereden (of ik hen ingehaald, of zij mij). Hij was heel braaf, kaart lezen ging prima (maar jeetje wat een klein kaartje zeg!). Keer moeten afstappen om kaart te kunnen lezen want paard sprong alle kanten op. :+ MA was tijdens de POR. Heen ging prima, galop van de groep weg. Terug was lastiger, naar mijn idee geen draf, maar hij stap heel kort dus het zou zomaar eens voor dribbelen/draf aangezien kunnen zijn.

PTV, tja, dat was een ander verhaal. :D Een aantal zullen zich mij nog wel herinneren. Nummer 15, juist, diegene die zo'n mooie duik in de blubber maakte. :)) Bak was ook wel echt heel nat, ik reed netjes aan maar heb er geen ijzers onder dus het was glibberig. Paard twijfelde, schoof met zijn achterhand tot tegen de hindernis aan, en besloot tóch maar te springen. Dit in combinatie met een nat zadel en natte en glibberige beugels heeft mij een mooie duik lagen maken! :+ Moest tot 10 cm met mijn handen in de bagger want mijn zweep was helemaal niet meer zichtbaar, bleek maar weer hoe baggerig het was. Heel jammer want was dus bij hindernis 3 al gediskwalificeerd, terwijl het bij droog weer echt een huppeltje van niks was geweest waar hij niet eens naar omkijkt. De rest ging prima. Waterbak niet gedaan, er stond al een pony stil en Amo was al van slag, dus die besloot direct op de rem te gaan. De rest van de sprongen, labyrinth etc ging prima. Enige andere moeilijk moment ( :D ) was het stiltaan. Dat was het tweede lachmomentje voor het publiek. Ik netjes afgestegen, doe 1 stap achteruit en HUP. Paard nam gelijk de benen. :)) Bleef halverwege nog even staan om achterom te kijken en besloot toen hard naar de finish te rennen. Met wat hulp toch paard maar weer gevangen. Geen tweede poging tot stilstaan gewaagd haha. Rechts opstappen prima, slalom ook. Erg jammer want ookal was het de 1e keer TREC, stiekem ben ik dan toch wel fanatiek als het lekker gaat en dan door één zo'n stomme uitglijer gelijk afgelopen. Nouja, even balen en toen klaar.

Daarna ook maar niet meer gebleven voor prijsuitreiking, zou pas 18 uur zijn en ik was 15 uur al klaar (en helemaal koud, vies en blubberig). Hele fijne dag gehad ondanks de regen, paard vond het machtig mooi. Moraal van het verhaal: volgende keer hindernissen die eigenlijk niet te doen zijn gewoon overslaan, en misschien in equipe rijden, voor rust van paard én van mij. :)

Organisatie, bedankt, zat heel veel regelwerk bij maar het zat goed in elkaar!!

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 17:48

Jou heb ik gezien :j.

Heb om je gelachen hoor, toen ik zag dat alles goed was :j.

Ga nu mijn verslag typen.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-11 17:50

Ach ja, iemand moet het publiek een beetje vermaken. ;) Dat was ik dus vandaag. Tijdens de POR de ruiters voor en achter me al vermaakt omdat paard steeds zo hysterisch liep te gillen en de halve route in travers heeft afgelegd. En tijdens de PTV met een mooie blubberduik en een paard dat heul hard de benen nam.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 17:57

Naja die blubberduik helemaal gemist, pownie die recht op ons af kwam galopperen wel, was inderdaad erg grappig!

Wij deden alleen de PTV, dus aangezien er1 hindernis (wat voor 1 was dat?) en MA tijdens de POR vielen hadden we een bliksemoptreden met alleen de hindernissen :D
Heb 2,5 jaar bijna niks met dr gedaan en met laats weer een paar hechtingen had ik het al opgegeven, maar ging zonder veel voorbereiding best goed. Had alleen even achterwaarts moeten meenemen met inrijden, nu overviel ik dr een beetje, en met stilstaan was dat grassprietje buiten de cirkel toch lekkerder :D En nadeel als je niet echt tempo kan maken is dat ze dan tijd heeft te bedenken dat daar ergens de uitgang was en dat we er nu vanaf reden dus even een klein omdraaisteiger momentje, maar die kennen we. Was superblij met dr in ieder geval. <3

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 18:16

Nou hier mijn verslag dan :D

Vanochtend om kwart voor 6 op om alles nog even klaar te zetten etc. En om 8 uur vertrokken richting voorhout. Daar aan gekomen paardjes gezadeld en richting het wedstrijdsecretariaat gegaan. Daar even ingeschreven, gsm check, even wachten en we mochten de kaart intekenen. Stiekem hoopte ik dat we richting de polder gingen, want daar weet ik de weg :). Maar nee hoor we gingen een kant op waar ik nog nooit was geweest (uiteindelijk wel wat bekends tegen gekomen, waar ik de vorige verdwaald was op de fiets :') )
En toen mochten we vertrekken. Ik reed equipe met Jessica en we gebruikte eerst haar kaart, want mijne zat in een rot plastic mapje (wisten wij veel dat je een mapje mee moest nemen ) dus was niet zo handig. Maar Jessica kon niet eens vinden waar we waren, dus mocht ik de route bepalen :D.
Begin ging super :j. Vlak voor het soort industrie tereintje nog wat verdwaald doordat we ergens over allemaal stoepjes reden, maar toen kwamen we nr. 28 tegen en daar even achteraan gehobbeld.
Toen ingehaalt en we kwamen de eerste post tegen. Helemaal blij dat we de eerste post hadden en wit links en Rood Rechts :D.
Toen was het erg lang wachten voor de MA volgens mijn paard. T ging waaien en paarden die steeds weg galopeerde maakte hem erg onrustig. En toen waren we aan de beurt. Netjes van start, maar halverwege zat een enge vrouw, dus hop op de noodrem, toch door gegallopeerd, is altijd een goede oefening :D. Even later zaten er nog meer enge mensen met vlaggen en daar kwam ik niet eens in de buurt. Dus even afgestapt, want achter iemand aan is t natuurlijk veeel minder eng O:) .
Maar toen moest ik er weer op. Ik wil opstijgen, draait hij ineens om en zo een kont in m'n gezicht. #)
Daarna er toch weer op geklommen en terug stappen. Tot halverwege ging het goed, maar toen ging het lint wapperen en wapperend plastic vind hij dood eng. Dus hop in z'n noodrem achterwaarts, bijna de sloot in. Volgens mij een minuut voetje voor voetje verder gegaan, maar uiteindelijk gefinisht zonder een pas draf. :D Maar wel voor allebei 0, dus 0 voor de MA. :=

Rit weer vervolgd, bij de tweede rotonde verkeerde rechtdoor genomen, maar snel terug gedraafd en goede afslag genomen. Toen zijn we een heel eind goed gegaan en kwamen we post 2 tegen, midden in de bosjes :):). En nog de goede kant aan gereden ook, dus die was ook binnen :D. En we gingen weer verder meteen al verkeerd :'), gelukkig weer optijd erachter gekomen en snel terug gedraafd en de route vervolgd. Ook post 3 gevonden, bijna verkeerd aangereden, maar snel omgedraaid en de goede kant aan gereden :D. Daar was oefening 1 van de PTV natuurlijk, bruggetje aan de hand deed hij super netjes ik netjes ervoor, wat we toch flink hadden moeten oefenen. Dus mooi 10 punten binnen!
Laatste stuk was geen probleem en dus netjes gefinishd.
Geen fouten gemaakt en uiteindelijk 222 punten. En zelfs een keer precies op de goede tijd binnen gekomen :D En dat zonder op de tijd te letten :).

Toen DA check, was helemaal super met z'n hartslag van 36 +:)+
Toen paard op de trailer gegooid, nog wel even lekker nat geregend en toen droge kleren aangedaan. NOg even wachten en toen was het tijd om weer te zadelen. Stiften erin en gaan met die banaan. Nog een heerlijke hoosbui toen we even aan het wachten waren. En de twee mensen voor mij die vielen uit, dus een rondje gedraaft en we mochten beginnen :D.
Start ging al erg slecht, t was allemaal erg eng, dus we kwamen met moeite bij de eerste hindernis.
Hindernis 2 (1 was in de PTV) laag hangende takken, vaak geoefend, dus dat moest lukken. Niet dus. Paard stoot z'n eigen hoofd aan de eerste tak, dus die lag eraf. Toch nog 1 punt.
Tijd voor het hek, naja die was zo eng en raar, hij wou er niet naast, dus na drie fouten verder gegaan. 0 punten.
En toen mochten we springen over het heggetje, die hadden we al geoefend, dus 10 punten :D.
Opsprong was ook een makkie, weer 10 punten. Afsprong gaf ook geen problemen, dus nogmaals 10.
Waterpassage had hij nog nooit gezien en dat deed hij dus gewoon niet. Ach binnekort naar Ermelo op kamp, dus lekker oefenen. Weet zeker dat hij het doet als hij iemand kan volgen, maar alleen is het gewoon een muts. Dus daar ook 0.
Toen was het tijd voor de berg op, netjes in stap gaf geen problemen, gewoon 10. Berg af 4 punten gekregen, waarom? Geen gangen wissel, geen getrek in z'n mond en naar mijn idee en op de foto's zat ik verticaal t.o.v horizon. Ach maakt niet uit kunnen niet overal 10 voor hebben :P
Toen tijd voor het labyrind, tja was nog nooit goed gegaan met het oefenen. Was ook wel wat spannend, maar we gingen er uiteindelijk gewoon doorheen, dus 10 punten!!! :D
En de dubbelsprong, die echt niet goed lag voor Val. Was geen dubbel en geen inuit, dus heel langzaam inkomen en dan hopen dat hij zich red. Val was erg slim en dacht ach waarom erover al ik er langs kan, dus hop langs de tweede. Nogmaals aangereden en toen er netjes in draf erover 5 punten.
En weer een sprong, tja makkie natuurlijk 10 punten. Daarna lag een plas waar ik er bijna af lag, omdat hij daar ook een sprong maakte :+.
Onbewegelijk stilstaan terwijl je er niet bij stond was ging ook goed. Hij zette een pasje, maar ik hoefte niet in te grijpen. Geloof 10 punten, maar weet t niet meer.
En tijd om rechtsop te stappen. Heel veel geoefend en lukte ook :j. Helaas een stapje opzij, maar niet uit de cirkel, dus 6 punten :D.
En slalom, waar we zoo hard gingen dat Carla ons niet zag :P. Dus die zijn ze vergeten, maar deed m in draf dus 7 punten, alleen zijn die helaas niet mee geteld in de PTV ;(

En paardjes weer naar huis en zelf even eten, prijsuitreiking was toch pas om 18 uur, dacht ik. Was toch eerder, dus wij kwamen aan was t net afgelopen. Maar was 10e geworden met mijn knapperd!! :D Totaal niet verwacht.
En we hadden ook nog prijs omdat Val de beste conditie had volgens de DA, dus weer een pas de deux jas erbij voor mijn verzameling :'). Maar vond het toch wel een groot compliment :j.

Vond het een erg geslaagde dag! Ondanks de regen en mijn complimenten aan de organisatie. Hoewel ik het toch wel slecht vind van je Carla dat je zo'n spetter van een paard niet zag :P

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 18:17

Verslag is wel erg lang geworden :')

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 18:27

Gefeliciteerd met je jas, altijd handig! Had ik idd ook, dat Tal over de plas heen sprong. Neem aan dat de uitslag nog ergens komt, ben ondanks dat het nergens heen ging wel benieuwd naar de punten.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 18:47

Wat een leuke verslagen :-)

Leuk dat zoiets ook bij ons in de buurt georganiseerd wordt :-) Gaat dit een vast item worden elk jaar?

Foogul

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 18:57

Wij hebben ook genoten van deze dag. Ik deed met mijn stalgenootje voor het eerst mee (Beli). Echt een top kaartlezertje is dat +:)+

Was een heel bijzondere rit zo door de vinexwijken en hoe vonden jullie dat spoortunneltje? :+ Er kwam nog een boze man op controlepunt 2 klagen over de paardendrollen in de woonwijk. Hij ging er werk van maken... :=

Wij hebben een behoorlijk goede POR gereden. Met mijn langzame galop op de MA heb ik punten gescoord. De stap durfde ik niet voorwaarts te rijden. MA was zo vroeg in het traject, dat de paarden allemaal nog behoorlijk hipperig waren. En de PTV hadden we een misser op de laaghangende stokjes. Niet geoefend thuis en dat kwam me duur te staan :\ De andere gingen allemaal redelijk, 1 weigering op de 1e sprong, achteruit misstap. Mijn slalom ging perfect in galop. Wel jammer dat ik strafpunten voor tijd kreeg vanwege een treuzelaar voor me. Maar het mag de pret niet drukken want.... ik was beste debutant en winnaar T1 :oo :oo :oo *\o/*

Nog even onze complimenten voor de organisatie en hulde aan alle vrijwilligers (en daar heb je er nogal wat van nodig!) +:)+

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 19:01

Wat goed! Gefeliciteerd!

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 19:04

Super goed! Gefeliciteerd :D.

Die treuzelaar was denk mijn vriendin, die wist niet dat je een bepaalde tijd had, die dacht dat je gewoon heel rustig aan mocht doen, die deed er tussen ook gewoon rustig stappen :')

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-11 19:05

Foogul, gefeliciteerd zeg!!

Elise ook, leuk een jas. :)

Ik ben toch ook benieuwd naar mijn punten, hoop dat ze redelijk snel online staan. POR en MA gingen prima, en de rest van de hindernissen van de PTV ook. En ach, wellicht wat bonuspuntjes voor het vermaken van het publiek? ;)

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 19:07

Apple schreef:
Wat een leuke verslagen :-)

Leuk dat zoiets ook bij ons in de buurt georganiseerd wordt :-) Gaat dit een vast item worden elk jaar?

Volgend jaar ook Apple? :D

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 19:08

Nou ik ook maar even dan!
Ik vond het een super dag, super georganiseerd en best redelijk weer.

Kaart over tekenen heb ik heel precies gedaan daar was ik wel blij mee. De POR ging goed! kaart lezen was niet zo een probleem, tijden waren ook best goed.
Ik vond het spoor vriaduct wel spannend! erg laag, op de terug weg kwam er een trein over heen maar de paarden waren zeer braaf!
De MA schrok Amaretto van de stoel in het midden dus daar helaas geen punten voor, jammer want hij ging erg fijn, mooi klein, ECHT BALEN dit heeft heeel veel puntnen gekost!
Alle checkpoints gehad. Bij het bruggetje aan de hand -5 geen idee waarom??

Dierenarts Check was goed mijn paard had ook 36!!! Ik hoorde al dat er nog een was.

PTV: Takken in galop maar viel helaas in draf, Poort 1 paal om getrokken maar wel t hek nog dicht gedaan.
schrongen, water, heuvel,labitint, achteruit, stilstaan, opstappen allemaal geen probleem. Slaom ging in galop heel fijn maar ik miste de 1 na laatste!! weer balen!!
Uiteindelijke 5de.....

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 19:10

Gefeliciteerd met je prijs hé! :D
Laatst bijgewerkt door Elise95 op 17-07-11 19:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 19:11

Tal, lijkt me wel lollig ja :D

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 19:12

Volgend jaar idd weer. Dan zijn wij van de partij! :D