Endurance Kootwijkerbroek

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Endurance Kootwijkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 22:14

Haha idd.
Alleen wel erge zware dagen voor mij zo, (gisteren nog gewerkt + overwerk en hele avond op manege bezig geweest tot 12 uur) en morgen schijn ik een dressuur werdstrijd te hebben := Maar gellukig kan ik wel uitslapen en heb ik een goede voorlezer.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 22:23

Succes morgen met je dressuur wedstrijd.
Wel al je spullen al klaar liggen?
Ik had tijdje geleden wedstrijd en toen bleken mijn plastrons foetsie en mijn rijbroek ook. (oeps!)

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 22:39

mazzeltje schreef:
Tegenwoordig mag je bij de klasse 1 ook binnen 10 minuten aanbieden Arwen!

Ik loop duidelijk achter! Maar dat is super voor de paardjes die wat lager in het bloed staan.
Het begon echt weer te kriebelen vandaag, maar ik kan nog geen half uur op m'n paard zitten. Als ik ooit weer comfortabel langer kan rijden schrijf ik me volgens mij echt direct in voor de eerstvolgende wedstrijd :D

Ik ben er morgen dus niet (had in m'n hoofd dat alles vandaag tegelijk zou zijn, ik was weer lekker helder in m'n hoofd) maar ik ga denk ik kijken of ik bij de wedstrijden in de buurt kan vrijwilligen of mezelf als groom aanbieden. Ik vind het toch wel heel jammer om helemaal uit het wereldje te zijn...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 23:39

Sjolvir,
Heb nog niks klaar liggen maar komt morgen wel goed. Is maar onderlingen hoef gelukig maar pas 11:12 de proef te rijden. Maar zou wel leuk zijn om toch nog even wat punten te scoren.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 23:41

Heel veel plezier en succes allemaal morgen. *\o/*

En tot morgen.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 23:48

Nu net eindelijk thuis uit KWB. Het was een hele lange dan.
Vanmorgen om half 5 wakker en er toen ook maar uit gegaan. Om half 7 reden we van stal weg. Lekker rustig aan gedaan en zo waren we om 8 uur al in KWB. In alle rust uitladen en klaarzetten, netwerken, voorbespreking en daarna keuren. Hartslag beide 44. Locomotie beginnen ze ook helemaal te begrijpen dus draafde ze mooi vlot. Mooie A voor beide. Rustig inspannen en om 10:45 u naar de start.

Daar kreeg ik te horen dat ik niet mag starten, want volgens de aspirant jurylid moet er per koppaard 1 groom zijn dus heb ik er twee op de wagen nodig. Pardon? Rij al twee jaar samen met mijn man en (vooral in het kader van het welzijn wat zo hoog in het vaandel staat bij de KNHS) vind ik dat we al genoeg gewicht op de wagen mee hebben voor twee shetten. In dat geval kan ik wel stoppen met het mendurance rijden. Hoofdjury erbij en na enige discussie is het netjes opgelost en konden we toch nog op tijd starten. Ik had het even niet meer....

Pony's hadden er enorm veel zin in. Zonnetje erbij, in hun bloot, oortjes erop en gaan. Veel gegaloppeerd en hun een beetje hun gang laten gaan. Ze waren lekker licht in de hand.
Op twee km voor de PA stappen. Laatste km echter megamul zand en heuvels. Tja, dan ga je dus in galop op de finish af en mijn groom kon ook niet meer naast de kar lopen. Vervolgens nog maar 200 meter om te stappen.
Op ademhaling na een minuut of drie aangeboden. Helaas 80 voor beide pony's dus 15 minuten wachten. Daarmee zaten we op de PA op 10,96 km/u. Na de PA wilden we de tijd wel weer inhalen omdat we wel op 12 km/u wilden binnenkomen. Mooi stuk heideveld, lekker galopje. Binnen op 13:00 u en 4 min gewacht met aanbieden. Ze waren toen beide prima. Ook de nakeuring alles goed en weer beide 44.
Vanaf de PA hebben we 13,33 km/u gereden wat uiteindelijk neer kwam op 11,68 km/u gemiddeld. Dit is dus incl 19 min wachttijd. Een supersnelle ronde voor mijn shettenmannen.
Op 2 punten tweede.

Bij terugkomst sprak ik Joram die niet kon starten met zijn span shetten omdat de auto met de kar met autopech stond. Mijn kar uitgeleend en ons op het terras gesetteld. Na de uitslag om half 6 richting huis. Ik zou net de autoweg opdraaien 400 meter vanaf "Onder de kastanje" toen ik ineens een heleboel kabaal achter mijn auto hoorde. Ik heb de aanhangwagen met kar achter de auto. Van 1 wiel bleken 3 van de 4 wielbouten te zijn afgebroken.
Wagen weer afgeladen en bij een pensionstal neergezet. Met de pony's zijn we toen naar Klarenbeek gereden waar een kennis woont. Pony's daar op het land en een grote aanhangwagen mee terug. Kar en aanhangwagen op de aanhangwagen gezet en die bij die kennis neergezet.

Ik ben dus nu voorlopig kar-loos, die staat nog in Klarenbeek.
Het was een geweldige wedstrijd en dat maakte het dan wel weer goed. Pony's staan tevreden te eten op stal.

Organisatie en vrijwilligers: helemaal top gedaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 00:02

Wat een pech zeg, ondanks dat er geen wolk te zien was hing er toch iets in de lucht :S
Gelukkig staan de shets in iedergeval lekker op stal en wat tof dat jullie 2de waren geworden.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 05:32

Jeetje wat een dag zeg Napie!
Wel gefeliciteerd met je geslaagde rit!

Eens zin hoe het vandaag gaat, zo die kant op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 09:58

Heel veel succes vandaag, en ook voor de andere endurance ruiters.

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 17:31

Dank je!
Wij zijn ook net terug uit kwb.
We moesten als eerste starten, was een supermooie omgeving
heb echt genoten van het uitzicht.
Had voor het eerst gereden met bitlooshoofdstel en ging supergoed.
Bij de p/a hartlag van 52 dus mochten meteen door, de finisch was ook goed.nakeuring had ik alleen een B voor locomotie de rest was goed.
Ik heb niet gewacht op de prijsuitrijking die was best laat voor de korte klasse 1, dus ik zie wel hoe ik geeindigd ben.
Vond het echt een leuke rit, op naar kootwijk!

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 19:20

Wat een geweldige dag!! heb er zo ontzettend van genoten! Complimenten voor de organisatie! echt petjes af!

Was mijn eerste rit ooit.... nog nooit een hartslag geteld dus op goed geluk direct aangeboden bij de p/a een hartslag van 60 dus mocht direct door.... Bij aankomst ook weer direct aangeboden en wederom 60. Nakeuring ook helemaal goed!! Zo trots op mijn paardje!!!

Weet voor de volgende keer dat ik heel even wacht met aanbieden dan is zijn hartslag nog net wat lager waarschijnlijk maar voor een eerste keer ben ik echt super tevreden. Het was leuk, lekker rijden en ook nog eens erg gezellig!!

Fleda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 19:35

Ik ben ook thuis, het was weer een heerlijke dag! Ik heb genoten, Fleur was ( redelijk) braaf, het weer zat super mee, de organisatie was echt helemaal super en de omgeving was fantastisch! Zo maar eens een verslagje schrijven en foto's kijken.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 19:42

Ik ben ook net weer terug. We zijn 5e geworden en ik heb heerlijk gereden.

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 19:44

Ik heb ook heerlijk gereden! Wachten op de uitslag duurde helaas te lang, dus ik hoop dat ie vanavond of morgenochtend op internet komt.
Gefeliciteerd met je 5e plek Lenneke!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 19:47

Iedereen die hem goed uit heeft gereden, gefeliciteerd!

Uitslag van de 66 gaf nog weer een hoop gedoe. De vetgate was van 45 naar 30 minuten gegaan, maar niet veranderd in het systeem. Waardoor iedereen harder had gereden dan in het echt en de uitslagenlijst helemaal verkeerd was. Ik was laatste op die lijst. Uiteindelijk is alles goed uitgerekend, maar een aantal mensen moesten hun prijs weer inleveren.

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 19:49

ow dat is niet leuk zeg :(:)
gefeliciteerd met je 5de plek

Fleda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 19:50

Jeetje, dat was wel eventjes rekeken dan..

Ik ben ook benieuwd of ik nog ergens op een lijst sta qua uitslagen. Ik volgens mij nét binnen de tijd binnen.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 19:51

Uitslagen komen tzt op deronline, meestal wel binnen een week.

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 19:52

die van de menendurance staan er al op, dat is vrij snel :P

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 20:06

Bij de meeste wedstrijden staan de uitslagen er de dag er na wel op. Jammer dat ik niet dichterbij woon, dan had ik Safyra thuis gebracht en was ik teruggekomen, maar Leeuwarden-KWB is net een beetje te ver voor dat soort dingen ;-)

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 21:07

Uitslag van de mendurance stond er gisteravond al meteen op (maar nog niet kompleet want de enkelspan paarden kl 1 mist nog)

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 21:17

Lenneke, heb jij een uitslagen lijst?

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 21:19

En het móet me echt even van het hart hóe trots ik op Jip ben!
We zaten is het groepje achter de koploper die echt heel hard gereden heeft.
ik reed samen met Jeanne Liinnewever, Donna Oudshoorn en Mandy Bertens en het ging echt zó fantastisch. Ik zweef echt op mijn roze wolk!
Wat was Jip in haar hum vandaag, echt zó fijn te rijden!
HF voorkeuring 28, vetgate na zadel er afhalen 52, finish 48 en nakeuring ook 48, Verder locomotie 3 keer een A, ze heeft super gegeten en na de wedstrijd ook heel veel gedronken.
Ik heb geen idee hoeveelste we geworden zijn. Maar we kwamen in de prijzen niet voor iig!
We hebben ook wel boven de zg ideale snelheid gereden, was ook het plan. KWB moest een training zijn voor Fischerhude!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 21:21

dat is fijn om te lezen mazzeltje!!! superjipje!!

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 22:24

Super allemaal dus! Iederen heeft fijn gereden :)
Ik ook, mijn paard liep erg goed!
Bij de PA kwamen we binnen op 48, bij de finish was ik zo stom om hem pas na 1 minuut aan te bieden, toen had hij 44. Dat kostte me een punt en dus mijn plaatsing.
We hadden een snelheid van 11,40, terwijl ik bij de PA nog 10 min. op de herkeuring van het paard van mijn man heb moeten wachten.
Ik ben erg trots op mijn paard, hij heeft het supergoed gedaan. Het terrein was mooi, de paden, het weer en organisatie goed. Toppie!