Beginnen met endurance

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 23:41

Lein_ schreef:
Dilan93 schreef:
Heb ondertussen een mail gehad met stapsgewijs de uitleg over het aanmelden als lid. Dus hopelijk is de laatste mail nu gestuurd om het lidmaatachap te regelen :)

En dan nog een startpas :))

De startpas kun je zelf aanklikken via mijnknhs, stelt niks voor :j

Goed om te weten :j

Hilli

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 00:28

En anders mail je maar weer :))

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 08:31

Hilli schreef:
En anders mail je maar weer :))

Precies

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 12:58

Ik wil dit jaar ook voor het eerste starten bij een endurance wedstrijd.
Maakt het nog uit of ik kies voor de impulsrubriek of en korte klasse 1? Lidmaatschap is mij duidelijk. Het voelt een beetje zonde om eerst de impulsrubriek te starten die niet mee telt voor je winstpunten.
Ik ben een keer als toeschouwer bij een wedstrijd geweest maar heb nog nooit geholpen als groom.
Binnenkort is er in Smilde een informatie avond van de KNHS. Is hier toevallig iemand ook van plan om daar heen te gaan?

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 13:19

carika schreef:
Ik wil dit jaar ook voor het eerste starten bij een endurance wedstrijd.
Maakt het nog uit of ik kies voor de impulsrubriek of en korte klasse 1? Lidmaatschap is mij duidelijk. Het voelt een beetje zonde om eerst de impulsrubriek te starten die niet mee telt voor je winstpunten.
Ik ben een keer als toeschouwer bij een wedstrijd geweest maar heb nog nooit geholpen als groom.
Binnenkort is er in Smilde een informatie avond van de KNHS. Is hier toevallig iemand ook van plan om daar heen te gaan?

Had graag gegaan, maar Smilde is helaas een beetje te ver voor mij dan. :=

Ik ga denk ik gewoon voor de klasse 1 als eerste wedstrijd. In het ergste geval gaat het niet goed of haal ik de snelheid niet. Maar dan hebben we iig een ervaring erbij :)

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 13:23

Als je al denkt dat je wel meer gaat rijden zou ik lekker een lidmaatschap aanvragen en klasse 1 gaan rijden. Als je nog twijfelt over de sport zou ik eerst kennismakingsklasse rijden.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 13:24

Malenka schreef:
Als je al denkt dat je wel meer gaat rijden zou ik lekker een lidmaatschap aanvragen en klasse 1 gaan rijden. Als je nog twijfelt over de sport zou ik eerst kennismakingsklasse rijden.

Zit ook zeker wat in :j

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 13:54

Malenka schreef:

Dank je wel! Dan weet ik het wel, het wordt meteen klasse 1.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 21:53

Ik lees net dat de wedstrijd in Ysselsteyn is afgelast voor dit jaar. Dat zal een hoop planningen nu al in de waar schoppen.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 22:00

Malenka schreef:
Ik lees net dat de wedstrijd in Ysselsteyn is afgelast voor dit jaar. Dat zal een hoop planningen nu al in de waar schoppen.

Oh dat is wel balen voor veel mense :( hoorde van velen dat ze ongeschreven hadden.

Ik had gehoopt dat er buiten Etten-Leur nog iets in Breda en/of Waalwijk kwam ivm afstand er naartoe, maar helaas.

Denk dat ik in september in Otterlo wil rijden. Iemand ervaring met de wedstrijd daar?

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 22:31

Ik heb Otterlo een aantal jaar geleden voorgereden (controle of alle lintjes duidelijk hangen). Als ik ergens voor het eerst zou starten, zou dat een goede kandidaat zijn. Paard moet wel tegen koeien en paarden kunnen, je rijdt door een begrazingsgebied.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 22:35

Hilary schreef:
Ik heb Otterlo een aantal jaar geleden voorgereden (controle of alle lintjes duidelijk hangen). Als ik ergens voor het eerst zou starten, zou dat een goede kandidaat zijn. Paard moet wel tegen koeien en paarden kunnen, je rijdt door een begrazingsgebied.

Hm, dan gaat die m niet worden :') hij vind koeien eng, dus loslopende exemplaren lijkt me een slecht plan

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 22:37

Haha, nee, geen goed idee dan. Mijn ruin vindt ze machtig interessant. Als ik hem niet de goeie kant op stuur, gaat ie koeien drijven :+

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 22:44

Hilary schreef:
Haha, nee, geen goed idee dan. Mijn ruin vindt ze machtig interessant. Als ik hem niet de goeie kant op stuur, gaat ie koeien drijven :+

Haha dat kan je dan beter hebben.
Ik krijg m opzich wel langs koeien in een weiland, maar dan is ie wel gespannen.

Dan even kijken om Montferland of Hoog Soeren te rijden. :)

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 23:44

Dan zou ik Hoog Soeren pakken, tenzij je paard in z'n eigen omgeving ook echt hoogteverschillen gewend is.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 23:52

Hilli schreef:
Dan zou ik Hoog Soeren pakken, tenzij je paard in z'n eigen omgeving ook echt hoogteverschillen gewend is.

Dat leek me idd verstandiger. Had als gezien dat Montferland heuvels heeft in het parcours. Dus denk idd dat het hoog soeren wordt.

Is wel een maand na die in Etten-Leur, maar dat hoeft geen probleem te zijn denk ik?

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 00:34

Als je in die vier weken maar rustig aan doet en voldoende hersteltijd geeft. Niet meer trainen om beter te worden. Maar bewegen om de conditie en soepelheid te bewaren.

En ik zag je topic trouwens. Leuk!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 00:41

Malenka schreef:
Als je in die vier weken maar rustig aan doet en voldoende hersteltijd geeft. Niet meer trainen om beter te worden. Maar bewegen om de conditie en soepelheid te bewaren.

En ik zag je topic trouwens. Leuk!

Dankjewel! :)

En bedankt voor de tip. :j Wil in die tijd ook zeker niet meer verbeteren.

Een paar rustige ritjes per week. Hij staat 24/7 buiten, dus qua stappen komt ie redelijk aan zn bewegen.

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 08:48

Someren mag je niet missen ;) :D :Y)

Jubileum, 5e jaar dat we organiseren dus gaan er een 'nog groter' feestje van maken Y)(^) :)F

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 09:03

Psydoxy schreef:
Someren mag je niet missen ;) :D :Y)

Jubileum, 5e jaar dat we organiseren dus gaan er een 'nog groter' feestje van maken Y)(^) :)F

Someren lijkt me heel leuk, maar dat is een meerdaagse met k2 als laagste klasse :+ en daar zijn we nog niet aan toe

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 09:06

In april niet hè? ;-)

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 09:14

Hilli schreef:
In april niet hè? ;-)

Heb de dag erna al een rit gepland staan. Geen wedstrijd, maar enjoy the ride :)

Wilde qua wedstrijden eentje in juli rijden en dan eentje eind zomer/ begin herfst

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 09:17

Dilan93 schreef:
Hilli schreef:
In april niet hè? ;-)

Heb de dag erna al een rit gepland staan. Geen wedstrijd, maar enjoy the ride :)

Wilde qua wedstrijden eentje in juli rijden en dan eentje eind zomer/ begin herfst

Tja.... kiezen of delen :D

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 09:25

Zeker haha :P

Teveel leuke dingen om te doen met een paard :D

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 09:28

Begin nu eerlijk gezegd wel te twijfelen :o

Mn ETR inschrijving is nog niet definitief. En Someren is qua afstand best aantrekkelijk :j

Dan zou mn eerste wedstrijd wel eerder zijn dan gepland, maar debk opzich wel dat Titane de afstand aan kan. Hoef niet per se een top tempo natuurlijk. Gewoon een fijne ervaring