Drents Friesche Wold 19-8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ruud_O

Re: Drents Friesche Wold 19-8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 09:33

joelledsr schreef:
Ons almachtige bestuur heeft gesproken... Lips are sealed

Was natuurlijk te verwachten zo'n uitkomst Slapen

En wat wil je daar mee zeggen??
Het sluit schijnbaar niet aan met je eigen beleving

joelledsr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 10:54

Nee niet bepaald...
maar misschien komt dat ook door mijn persoonlijke ervaringen met dit bestuur en wat inside info.

Ik heb in ieder geval al zin in de eerstkomende ALV en ben heel erg benieuwd hoeveel er dan gedaan is door het bestuur om dit soort dingen in de toekomst te voorkomen.

Ook verbazend om nu opeens te merken hoe groot de problemen zijn op veterineair gebied, terwijl dat nooit eerder door het bestuur naar buiten gebracht is. Confronterend en typerend...

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 11:04

Denk dat ik ook wel over de nodige info beschik zowel vanuit bestuur, jury als andere aanverwante personen. En geen enkel bestuur zal het ooit goed doen. Wees blij dat mensen hun nek uit willen steken.

Veterinair probleem is al jaren bekend en dat zal met het groeien van de sport alleen maar groter worden. Hiervoor zal inderdaad een andere oplossing moeten worden gezocht en wellicht houd dat in dat minder mensen kunnen starten per wedstrijd.
Maar voor mensen die al wat jaren mee draaien is dit geen nieuw nieuws.

Maar zin in een ALV... tja die zijn toch te kort om iets te kunnen doen. Is meer een uitwisseling van informatie en een hoop emotie.

joelledsr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 12:07

Ruud, natuurlijk ben ik blij dat mensne hun nek uit willen steken. Maar de vriendjes politiek en de nare sfeer en manier van omgang met de (nieuwe) organisatoren vind ik absoluut niet acceptabel.
De schuld schuiven op de organisatoren is zo ongelovelijk makkelijk, zeker als het een jong en nieuw koppel betreft.

Was iets dergelijks bij KWB gebeurd dan was er heel anders mee omgegaan en dat is iets wat iedereen weet.

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 12:13

Volgens mij wordt nu niet de totale schuld op de wedstrijd geschoven, maar neemt het bestuur ook een deel opzich.
Jury en Vets hebben niet meer gedaan dan ze hadden kunnen doen. En het lijkt me heel sterk dat als bijvoorbeeld Holten het presteert om geen vets te hebben, ze dan wel besluiten om door te gaan. En ook dan zullen organisatie en bestuur een steek hebben laten vallen.

En veel vriendjes politiek zit er niet rondom het bestuur, meer het tegenover gestelde.
Is mede de reden dat zowel Yvonne als ikzelf niet veel meer willen doen.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 12:31

joelledsr schreef:
De schuld schuiven op de organisatoren is zo ongelovelijk makkelijk, zeker als het een jong en nieuw koppel betreft.

Heb je het stuk wel goed gelezen?

joelledsr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 12:56

Ja, ik heb het stuk goed gelezen. En het volgende valt mij op:

Citaat:
4. Deze wedstrijdorganisatie had een max van 100 deelnemers opgelegd gekregen (dat kan met drie dierenartsen). Zij hadden echter 120 inschrijvingen geaccepteerd waardoor er vier dierenartsen nodig waren.

Gelukkig er iets gevonden waardoor we de schuld aan de organisatie kunnen geven!!!!

Citaat:
Conclusies:
1. De endurancesport heeft het paardenwelzijn hoog in het vaandel. Een wedstrijd staat of valt dan ook met de aanwezigheid van voldoende dierenartsen.

Lang leve ons!

Citaat:
2. Het bestuur vindt dat zijzelf tekort zijn geschoten door niet eerder te overleggen met de jury zodat in een eerder stadium noodscenario’s of afgelasting had kunnen plaatsvinden.

Goh en dit is het enige puntje zelf kritiek???

Citaat:
3. Het bestuur vindt ook dat de wedstrijdorganisatie tekort geschoten is door geen zorg te dragen voor adequate informatie naar de wel beschikbare dierenarts (een e-mail is níet voldoende).

Waar blijft in het hele verhaal alle moeite die deze organisatie gedaan heeft om dierenartsen aan te dragen? Ook de week voor de wedstrijd al!!!

Dit is toch gewoon beschamend?

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 12:58

Ik heb in al die jaren nog op geen enkel moment iets van vriendjespolitiek ervaren. En als eveneens nieuwe organisator ook nog niets van nare sfeer of vervelende manier van omgang. Verward Jij wel?

Dat er wat terughoudend wordt gereageerd op een nieuwe wedstrijd vind ik wel logisch, niet iedereen kan uiteindelijk de verwachting waarmaken en voldoen aan de gestelde voorwaarden. Maar in mijn ogen is er voldoende begeleiding in informatie naar nieuwe organisatoren toe.

Misschien heeft de betreffende organisatie na vorig jaar deze keer misschien niet helemaal het voordeel van de twijfel gekregen, maar ook daar kan ik me vanuit jury-oogpunt wel iets bij voorstellen. Lachen
En ik vind het juist wel heel gemakkelijk om de juryleden (nogmaals, óók vrijwilligers waar we van afhankelijk zijn Knipoog ) en het bestuur (idem) de zwarte piet toe te schuiven, en het te doen voorkomen alsof de organisatie van alle kanten tegengewerkt werd. Dat strookt niet met de bekende feiten.

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 12:59

joelledsr schreef:
Citaat:
3. Het bestuur vindt ook dat de wedstrijdorganisatie tekort geschoten is door geen zorg te dragen voor adequate informatie naar de wel beschikbare dierenarts (een e-mail is níet voldoende).

Waar blijft in het hele verhaal alle moeite die deze organisatie gedaan heeft om dierenartsen aan te dragen? Ook de week voor de wedstrijd al!!!

Dat doet er toch niet toe? Verward Feit blijft dat er (veel) te weinig DA's waren, moeite of niet. En dat er geen goede info naar de wél beschikbare DA is gestuurd wordt vooralsnog nergens tegengesproken.

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 13:10

joelledsr schreef:
Ja, ik heb het stuk goed gelezen. En het volgende valt mij op:

Citaat:
4. Deze wedstrijdorganisatie had een max van 100 deelnemers opgelegd gekregen (dat kan met drie dierenartsen). Zij hadden echter 120 inschrijvingen geaccepteerd waardoor er vier dierenartsen nodig waren.

Gelukkig er iets gevonden waardoor we de schuld aan de organisatie kunnen geven!!!!

Citaat:
Conclusies:
1. De endurancesport heeft het paardenwelzijn hoog in het vaandel. Een wedstrijd staat of valt dan ook met de aanwezigheid van voldoende dierenartsen.

Lang leve ons!

Citaat:
2. Het bestuur vindt dat zijzelf tekort zijn geschoten door niet eerder te overleggen met de jury zodat in een eerder stadium noodscenario’s of afgelasting had kunnen plaatsvinden.

Goh en dit is het enige puntje zelf kritiek???

Citaat:

Dit is toch gewoon beschamend?

Tja in jouw ogen zal het bestuur en de jury het nooit goed doen.
Ik heb Pieter daar gezien en gesproken en reken maar dat hij het niet leuk vond (druk me voorzichtig uit).
Heb later ook met de vrouw van Rien gesproken, ook die was behoorlijk van de leg.

Organisatie had vorig jaar al een paar fikse steken laten vallen, en ze hebben dit jaar wederom hun best gedaan. Maar soms gaat het gewoon niet. Jammer. Maar om alle schuld te leggen bij bestuur en jury, no way.
En voordat dan de vinger richting de begeleiding gaat, die zijn ook al heel lang aan het trekken geweest voor enige info.

Maar als je ideeën hebt om dit probleem op te lossen dan horen we die uiteraard graag. Daar is dan iedereen bij gebaat. En met vingers blijven wijzen en elkaar de zwarte piet toe spelen is een leuk tijdverdrijf, maar resulteert alleen maar in frustratie en geen constructieve oplossing.

joelledsr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 13:37

Volgens mij geef ik absoluut helemaal nergens de jury waar dan ook de schuld van. Die hebben hun taak perfect ten uitvoer gebracht en heel duidelijk een statement afgegeven dat we een probleem hebben voor wat betreft de veterinairen, die voor onze sport absoluut onmisbaar zijn.

Ik ben alleen van mening dat het bestuur wel eens wat minder beschuldigend naar de organisatoren zou kunnen zijn en wat meer zelf het boete kleed zou kunnen aantrekken.

En Ruud wat mij betreft gaat er geen druppel energie meer in deze vereniging. Ik heb mijn best gedaan op meerdere manieren, ben er wel klaar mee...

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 14:15

joelledsr schreef:
Volgens mij geef ik absoluut helemaal nergens de jury waar dan ook de schuld van. Die hebben hun taak perfect ten uitvoer gebracht en heel duidelijk een statement afgegeven dat we een probleem hebben voor wat betreft de veterinairen, die voor onze sport absoluut onmisbaar zijn.

Ik ben alleen van mening dat het bestuur wel eens wat minder beschuldigend naar de organisatoren zou kunnen zijn en wat meer zelf het boete kleed zou kunnen aantrekken.

En Ruud wat mij betreft gaat er geen druppel energie meer in deze vereniging. Ik heb mijn best gedaan op meerdere manieren, ben er wel klaar mee...

Ik denk niet dat je moet generaliseren vwb bestuur richting organisatoren. Ik heb daar in zowel m'n eigen bestuursperiode als die van Yvonne nooit iets van gemerkt. Wel wordt heel kritisch gekeken naar nieuwe organisaties, maar dit is gekomen nav wat voorvallen bij nieuwe organisaties.
Bestuur is wel degelijk betrokken bij organisaties en tracht met de beschikking staande middelen de boel zo goed mogelijk te organiseren.

En om heel eerlijk te zijn, in al die tijd heb ik weinig van jouw inspanningen gezien. Maar wellicht vergis ik me. Organiseren van Amsterdam is het enige dat in mijn geheugen schiet (maar ja dat geheugen kan me wel eens in de steek laten).

joelledsr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 18:27

Ik geloof niet dat dit de plek is om mijn persoonlijke leven en/of inspanningen neer te zetten ruud en ik vind jouw persoonlijke aanval op mij hier ook niet erg correct.

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 19:00

Dan moet je niet met de opmerking komen dat je al heel veel voor de vereniging hebt gedaan. En naar je persoonlijke leven heb ik geen interesse getoond.

joelledsr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 20:19

ik zei niet dat ik heel veel heb gedaan. Ik zei dat ik genoeg heb gedaan, dat is wat heel anders.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 20:35

Moderatoropmerking:
Kunnen jullie de discussie algemeen houden?
Joelle, ik krijg van jou de indruk dat je dingen te persoonlijk neemt, selectief leest/reageert en (te) veel de kant van de organisatie kiest omdat je daar ervaring mee hebt.
Ruud, ik krijg van jou de indruk dat je iets te dicht op het geheel zit en (te) veel de kant van bestuur kiest omdat jíj daar ervaring mee hebt.
Graag wél objectief discussieren, of het anders per PB uitpraten.

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 21:00

Mwoah valt denk ik wel mee, maar punt is duidelijk.

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 21:49

Gelukkig was er tenminste één deelnemer die even de moeite nam om de fotograaf af te bellen.....ik vond het al zo lang duren Knipoog

chipie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 22:32

Citaat:
Gelukkig was er tenminste één deelnemer die even de moeite nam om de fotograaf af te bellen.....ik vond het al zo lang duren

ROFL ROFL

bedankt voor deze droge opmerking tijdens deze verhitte discussie Haha!

Ik vind het wel jammer dat ik nu een mooie foto van je ben misgelopen!

Verder baalde ik ervan dat dit juist bij deze organisatie moest gebeuren. Oke, vorig jaar liep niet goed en nu hadden ze juist zo hun best gedaan om het wel allemaal goed te laten verlopen en dan lukt het weer niet! Tuurlijk weten we van de moeite die het kost veeartsen te regelen, maar als dit bij een andere wedstrijd zou gebeuren, was het anders gelopen (dwz nu kan het zijn dat Appelscha volgend jaar niet door gaat, terwijl het zo'n mooie wedstrijd is. Andere organisaties zouden er makkelijker overheen stappen. Voor Appelscha is het de druppel) In ieder geval, ik hoop dat de organisatie volgend jaar de moed heeft het toch weer te proberen!

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 22:41

Ach, een beetje humor kan geen kwaad Knipoog Ook volgend jaar zal ik er weer zijn als het doorgaat en ook volgend jaar zal ik weer foto's belangeloos aan de Friesland Post geven voor promotie van jullie sport, als alles doorgaat tenminste....... Ik hoop dat alle betrokkenen de leerpunten er uithalen en na het galspuien toch weer de koppen bij elkaar steekt om er volgend jaar wat moois van te maken Cool Ons bos is te mooi om het links te laten liggen en we kunnen er trots op zijn dat Staatsbosbeheer dit allemaal toestaat..........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 23:08

Pannenkoek, dat is waar. Het gebied daar is prachtig. Ik zou het jammer vinden (ondanks dat het voor mij erg ver weg is) als deze wedstrijd niet meer georganiseerd zou worden. Ik hoop toch ooit in de gelegheid te zijn daar te starten!

Enne... Drie keer scheepsrecht??

stresskip

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 11:26

Beste lezers van dit forum

Ik wil even melden dat ik als mede-organisator van endurancedfw.nl het fijn vind dat als we door zouden gaan volgend jaar jullie weer van de partij willen zijn. Pannekoek nog bedankt namens de Friesland post voor de foto's. Het heeft weinig zin de schuld ergens neer te leggen. Ik zou het dan ook fijn vinden om de schuld vraag tussen de organisatie dfw en bestuur te houden.

wel bedankt voor de steun. Het doet de meiden van endurancedfw wel goed om positieve dingen te lezen over HUN wedstrijd.

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 14:42

De omgeving is mij super goed bevallen. Zo goed zelfs dat ik vaker langskom voor een trainingsrondje!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 14:59

Ik ben blij dat het volgend jaar wel weer georganiseerd wordt, wie weet kan ik eens een keer meedoen en anders ga ik m'n zus groomen volgend jaar. Knipoog