Endurance Holterberg (4/9)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-04 12:14

De FlexRide-beugel, verkrijgbaar met en zonder korfje. Ik heb die met korfje, dan mag je ook met schoenen zonder hak rijden.

Afbeelding

Kaya schreef:
...en als het lekker gaat word je gewoon ter plaatse lid en dan telt-ie nog mee ook. Mits je boven de 9 km hebt gereden. Kennismakingsklasse is minimaal 8, maar als je boven de 9 zit en je wordt lid dan telt-ie als klasse 1 en heb je een winstpunt.

Is dat tegenwoordig ook nog zo? 'Vroegah', voor de invoering van de 'één-rit-per-seizoen-in-de-kennismakingsklasse'-regel, toen kon je idd ter plekke lid worden en dan telde je kennismakingsrit nog mee. Maar volgens mij is dat niet meer zo. Wie zoekt het even op in het reglement? Knipoog

BTW Karin, je naam is veranderd!! Bloos! *LOL*

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 12:22

Mijn flexrides komen vandaag met de post als het goed is! (zijn maandag opgestuurd door Equestrian Nomads) Zonder korf!

Heleen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 13:59

Hee Karin, ik zag dat jij ook 14 km per uur draaft... Lyngvi draaft dus helemaal niet zo erg hard of te hard? Hij loopt 14,4 km per uur als ik hem bij me houd. Als ik hem zelf laat draven gaat ie zo hard dat ik niet meer kan lichtrijden...

Navy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 16:21

Voor de liefhebbers (ik zie dat het over beugfels gaat..): ik heb nog nieuwe Podiumbeugels te koop. Zaten bij mijn nieuwe zadel, maar hou liever mijn Flexjes Lovers

Wel interessant trouwens; hoe snel/langzaam zijn jullie van plan te rijden en waarom (terrein, weer, afstand, training, etc)? Of zien jullie wel hoe het schip strandt? Ik ga nog even aan het rekenen zo..

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 16:49

Kaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 17:04

Merens schreef:
Hier kan je je min en max tijd berekenen:

http://www.xs4all.nl/~efu/rijtijd.htm

Scheelt een hoop gereken!
Ik zie alleen een lege pagina met een dobbelsteentje met een vraagtekentje er in... Huilen

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 17:24

ohw raar zeg.... het is in excel gemaakt volgens mij...

Navy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 21:40

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-04 21:46

NaVy! schreef:
Wel interessant trouwens; hoe snel/langzaam zijn jullie van plan te rijden en waarom (terrein, weer, afstand, training, etc)? Of zien jullie wel hoe het schip strandt?

Dat laatste hoop ik toch niet, dat het schip strandt. Mijn schip iig niet. Haha!

Het scheelt dat ik dit gebied op mijn duimpje ken en er eigenlijk altijd train. Normaal rijd ik hier zo'n 14 km/u tijdens trainingen. Laatst nog bij vrij warm weer dat rondje van 22 km in precies 1.5 uur gereden in een lekker constant tempo en dat was dus met zo'n 14.5 km/u. Omdat we 82 km te gaan hebben, zet ik iets langzamer in. Ik denk dat 13 wel haalbaar is, maar ik ga mezelf er niet op vastpinnen. Wordt het 11, dan wordt het 11 en wordt het 15, dan wordt het 15. Ik zie wel wat mijn scheepje doet - zolang het maar niet strandt. Tong uitsteken

Caro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 22:09

Wij hebben er iig veeeel zin in!!

Mijn startnummer is 118. En ik ben te herkennen aan een groot paard. Je ziet me vast wel Knipoog

Vorige week zaterdag even een generale repetitie gehouden Tong uitsteken
26,5 km in ruim 3 uur.

Met hartslagmeter gereden en na dik een kilometer stappen zakt Mack zijn hartslag onder de 60. Dus ik ga gewoon 2 km voor de P/A (die ligt toch op de helft? Zo heb ik tijdens onze reptetitie tenminste wel geoefend) stappen en dan komt het vast goed (hoop ik... Nagelbijten / Gniffelen )

Mack was in ieder geval nog fris en fruitig na de rit en ik kon ook nog wel effies mee eigenlijk. Maar ja, we waren al bij de auto...

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 06:23

Caro, ik ben super benieuwd naar jouw paard!!! Ik wil hem echt effe zien hoor. Ik ben nummero 163 trouwens.

Ik rij gewoon en zie wel hoe hard we gaan. De wedstrijden van afgelopen seizoen heb ik in ongeveer 14 km/u gereden. Dus daar ga ik nu ook weer vanuit. Zo niet, dan niet.

Maarten, kan ik na de wedstrijd nog beslissen of ik mijn wijffie terug breng naar stal of nog effe in een paddockie gooi? Natuurlijk betaal ik daar gewoon voor, maar mag het??

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 06:30

Hoe hard/langzaam ik ga rijden? Geen idee ik hoop tussen de 9 en de 13km/h Haha!. Vorig jaar dus door wat oponthoud en denk teveel stappen binnengekomen met 8.88km/h baal baal..... dus dat moet zeker beter kunnen....

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 07:38

ik doe de klasse 2, en normaal gesproken in eentijd rond de 12.00km p/u!
Maar ik wil em gewoon weer goed uitrijden en dan ben ik blij!
Zowiezo had ik vorig jaar noveember niet eens durven hopen dat Latoy ooit weer een endurance zou lopen (ze was zwaar geblesseerd aan haar rug) en we waren er zelfs alweer in Maart KWB bij!
We hebben dit seizoen echt rustig aan gedaan, toch wel 6 wedstrijden gedaan en we hebben nu dus Holten nog de 58 en Ommen de 74 in de planning!
En volgend jaar hoop ik toch weer een klasse 3 te gaan doen!
Maar zoals ik al zei, eerst maar deze klasse 2 goed uitrijden!!

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 07:40

Caro, ik ben ook benieuwd naar je paard in het echt!
Eindelijk kan ik me dan eens klein voelen! Latoy is wel 1.76, maar vergeleken bij die van jou dus een ukkie, en ze is ook smal gebouwd dus dat toont ook al minder groot!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-04 07:45

Caro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 10:25

Jorie schreef:
Caro, ik ben super benieuwd naar jouw paard!!! Ik wil hem echt effe zien hoor. Ik ben nummero 163 trouwens.

Ik rij gewoon en zie wel hoe hard we gaan. De wedstrijden van afgelopen seizoen heb ik in ongeveer 14 km/u gereden. Dus daar ga ik nu ook weer vanuit. Zo niet, dan niet.

Maarten, kan ik na de wedstrijd nog beslissen of ik mijn wijffie terug breng naar stal of nog effe in een paddockie gooi? Natuurlijk betaal ik daar gewoon voor, maar mag het??

Jij moet denk ik eerder starten? Misschien aan het einde van de rit?

Kunnen we ergens afspreken met alle bokkers?

Caro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 10:26

mazzeltje schreef:
Caro, ik ben ook benieuwd naar je paard in het echt!
Eindelijk kan ik me dan eens klein voelen! Latoy is wel 1.76, maar vergeleken bij die van jou dus een ukkie, en ze is ook smal gebouwd dus dat toont ook al minder groot!

Nou, het scheelt dan nog maar een cm of 10. Dus dat klein voelen zal wel meevallen hoor Knipoog

Er staat nu een shet bij ons op stal. Da's wel grappig als die naast Mack staat *LOL*

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 10:28

Caro schreef:
Kunnen we ergens afspreken met alle bokkers?

De prijsuitreiking is in de binnenmanege bij het secretariaat dus daar zullen we iedereen wel tegenkomen. Ik loop in oranje shirt rond dus kan niet missen. Haha! heb startnr 40 (38km)

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 11:12

Ik denk dat ik het boktlogo maar ergens op ga plakken (staan mooie grote logo's bij Bokt internationaal) Haha!

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 11:53

NaVy! schreef:
Wel interessant trouwens; hoe snel/langzaam zijn jullie van plan te rijden en waarom (terrein, weer, afstand, training, etc)? Of zien jullie wel hoe het schip strandt? Ik ga nog even aan het rekenen zo..

Tussen de 11 en 13 km/uur. Het wordt warm zaterdag en het is natuurlijk weer onze eerste start na 11 maanden, dus wil ik haar in een ontspannen, relatief rustig tempo rijden.
Ze is echter super hengstig en dan werkt Salty niet altijd even goed mee. Gisteren heb ik ook aardig op de rem moeten trappen om te voorkomen dat we in een maisveld belandden. Scheve mond Hoop dus dat ze zaterdag wat beter te hanteren is...

Overigens heb ik startnr. 29. Mijn groom (lageveld) is ook wel makkelijk te herkennen aan de reclame op de auto ( van de paardenweegschaal ).

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 12:03

Heeej leuk zien we lageveld ook eens in het wild, hihihihi

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 13:16

@ Maarten: Irsa komt pas op zaterdag.
Ik heb ook geen idee hoe hard ik rij; ik rij altijd wat, hier in de buurt. De laatste keer kon Roskur Lyngvi belachelijk goed bijhouden (hij was eerder altijd veels te korte pasjes en te langzaam, ben ik dus wel blij mee Lachen ), als Glod en Lucky niet de hele tijd zo half in draf hadden gezeten die rit. Nagelbijten / Gniffelen In m'n eentje moet ik hem wel vaker aansporen, maar dit komt vooral omdat ik het zelf nauwelijks merk als hij langzaam loopt of korte pasjes maakt, met anderen erbij merk ik het tenminste wat meer. Bloos Ik maak best vaak langere ritten, maar ik weet niet van hoe lang die zijn. Verward

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 14:15

Ik weet ook niet hoe hard we gaan. Geen idee hoeveel km onze rondjes zijn... Verward

Ehm mijn streefdoel is tussen de 8 en 12 km/u haha! Knipoog

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 14:45

Merens schreef:
Ik weet ook niet hoe hard we gaan. Geen idee hoeveel km onze rondjes zijn... Verward

Ehm mijn streefdoel is tussen de 8 en 12 km/u haha! Knipoog

Wow wat toevallig zeg... De mijne ook al! Haha!

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 15:28

Zal het nodig zijn om de paarden extra te koelen met water? Naast het normale drinken?

Ik heb daar nl nog geen ervaring mee Haha!