Beginnen met endurance

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 07:40

Leuk Bo dat je al k2 gaat starten, gaat hard ;). Arme grooms :(:), die van mij schrikken ook altijd van de vertrektijd.

Ik kan helaas niet meerijden in Ermelo, wilde eigenlijk de 60km starten maar ik ben een beetje blutjes -O-.

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 08:25

Gaat zeker erugh hard hoor haha

Jammer! Hoopte je zondag te zien, rij je in surea wel mee?

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 08:41

S_imonee schreef:
Wat apart nessa! Mijn oude paard deed dat ook wel eens, maar dan kreeg ik haar dan wel weer terug. Hopelijk doet ze het niet weer.

Ik rijd Ermelo ook. Wij starten om 10.18. Ik heb al met een andere bokker afgesproken om te meeten!
Ik heb er super veel zin in.

Zondag in Ommen ging ook goed, helaas waren we 40 seconden te vroeg binnen. Maar dat mag de pret niet drukken, we hebben een super fijne en gezellige rit gehad!

Dan zie ik jou onderweg wel! Ik start vlak voor jou, om 10:16. Mijn eerste keer lange klasse 1. Vorige wedstrijd in Leersum liep hij helaas halverwege niet zuiver en heb ik hem terug moeten trekken. Hopelijk deze keer meer geluk! *\o/*

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 08:42

Ik twijfel tussen Surea en Lille, hangt een beetje af van de vrijdag ervoor ennnn het terrein in Lille, vind Surea hier en daar ook behoorlijk wat steenslag hebben, maar volgens mij is dat in Lille niet veel beter...

Succes Unseen, hopelijk loopt hij nu wel goed ;)

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 09:33

Veel plezier alvast allemaal!

Hoe ver voor de starttijd zijn jullie aanwezig en hoe ver van te voren worden de dieren gekeurd?

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 09:38

Je mag je paard op een zelfgekozen tijdstip aanbieden voor de keuring, daar is geen vooraf bepaalde volgorde voor. Je moet daarna uiteraard nog wel terug naar je trailer, opzadelen enzovoort, dus je hebt daar wel wat tijd voor nodig. Meestal heb je met 1,5 uur aanwezig voor je starttijd genoeg tijd om je hesje op te halen, even wat te wandelen met je paard en naar de voorkeuring te gaan.

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 09:46

Ik pak meestal ruim 2 uur. Omdat ik meestal erg vroeg van stal vertrek heeft hij nog niet gegeten. Kan ik hem als ik aankom nog voeren (15 min) en 15 min stappen. Daarna ga ik m'n hesje halen en laat ik mama richting voorkeuring stappen terwijl hij onderweg wat gras eet. Maar ik ben liever overal te vroeg en rustig aan dingen doen dan stress en haast :')

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 09:49

Wat trainen jullie bijvoorbeeld een maand van te voren. En wat doen jullie een week voor de wedstrijd? Ik doe 29 mei on Wateren de impulsklasse

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 12:13

De maand van de tevoren zorg ik dat ik elke week minstens de wedstrijdkilometers maak. Dus als ik een 20 km wedstrijd heb ga ik bv 2x pw. naar buiten, ongeveer 15 km. Dat wissel ik dan af met ook wel eens een rondje van 25 en verder vul ik het aan met gewoon bakwerk. De week voor de wedstrijd maak ik vaak nog een klein, technisch staprondje met veel heuveltjes, en nog wat bakwerk, dagen ervoor heeft hij vaak vrij (maar ook afhankelijk van zn bui).

Dit alles gaat trouwens niet met veel snelheid, ik oefen op langere stukken achter elkaar draven/galopperen waar het mogelijk is, en dan gerust ook lange stukken stappen tussendoor ;). Probeer te oefenen op een constant tempo.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 12:27

De week voor de wedstrijd doe ik niet zoveel meer: trainen heeft dan geen zin meer (of zelfs een negatief effect) en het is dan een beetje beweging geven. Vaak heb ik dan een keer les en ik ga een keer op het gemakje naar buiten. De rest van haar energie mag ze mooi op de wedstrijd gebruiken.

Een week of 3 voor de wedstrijd geef ik de laatste trainingsprikkel. Voor een klasse 1-wedstrijd hoef ik nog niet zoveel extra te doen, voor een klasse 2-wedstrijd zorg ik dat ik 1,5 keer de wedstrijdafstand in een paar dagen tijd rij (bijv. 1x30, 1x20, 2x15 = 80 km). Dat is dan meestal wel voldoende.

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 12:32

Wij houden ook altijd 1,5 uur van te voren aan.
Ik zorg ook altijd dat ik voldoende gereden heb. Een dag voor de wedstrijd doe ik niks.
Ik heb nu voor het eerst twee weekenden achter elkaar een wedstrijd. Ik ben heel benieuwd hoe hij het zondag gaat doen. Helaas heb ik de rest van de week nog niet echt wat kunnen doen, behalve wandelen. Ik heb geen bak, dus longeren kan vaak ook niet.. op het land longeren vind ik alles behalve ideaal.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-16 10:58

Nessa schreef:
Ze schrok ook niet, ze ging gewoon... -O-
Hopelijk blijft het bij mij ook bij 1 keer, heb haar ook nog niet zo lang
Heb vandaag maar weer bit erin gedaan en gaan longeren (nog even niet erop, ivm de hersenschudding).
Gelijk maar mijn hartslagmeter getest, en die werkt :D Echt keileuk!

Ik ben er zondag bij de finish als vrijwilliger! Ik zal je dus zeker weten wel zien, maar weet niet of ik je ga herkennen :+

Ponylief haha
Afbeelding

Mijn groom heeft een slijptol in zijn hand gehad gisteren en is 3 hechtingen rijker. Wordt dus een beetje lastig maar gaat vast goedkomen.

Deze week heb ik eigenlijk alleen wat in de bak gereden, heb er alle vertrouwen in dat het zo helemaal goed gaat komen. Zaterdag nog even 10min erop, dan is ze de dag erop vaak wat fijner te rijden. Ik zie haar alweer lekker druk zijn namelijk :+

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 19:44

Welk nummer had je Unseen? Dan heb ik je vast wel gespot vandaag hihi.

xxVon welk nummer had jij? Ik heb je niet gezien, denk ik :P

Leuke dag gehad als vrijwilliger Nessa? Wij hebben elkaar vast wel gezien bij de finish :=

De rit ging wel lekker, alleen zijn we weer te vroeg binnen gekomen. We hebben op de hei nog even genoten van een heerlijk galopje. Ik denk dat die ons de das om gedaan heeft, we liepen zo lekker op schema hahaha.

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 20:03

S_imonee schreef:

xxVon welk nummer had jij? Ik heb je niet gezien, denk ik :P

Leuke dag gehad als vrijwilliger Nessa? Wij hebben elkaar vast wel gezien bij de finish :=

De rit ging wel lekker, alleen zijn we weer te vroeg binnen gekomen. We hebben op de hei nog even genoten van een heerlijk galopje. Ik denk dat die ons de das om gedaan heeft, we liepen zo lekker op schema hahaha.

Nummer 49, heb nog even rondgekeken maar heb je inderdaad niet gezien. Volgende keer beter. Wij zijn 4e geworden:) super tros op m'n pony. <3

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 20:37

Ja was leuk dagje. Ik zat in het hokje alle finish tijden te schrijven. Dus ik heb alle deelnemers wel gezien :+

Welk nummer had je Simone?

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 20:53

Inderdaad!
Wij waren ook al weer vlot weg. Mijn rijmaatje was niet helemaal fit na de rit.

Fijn dat je een leuke dat gehad hebt! Ik had nummer 109.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 20:57

Dat is balen van je rijmaatje.
Dacht wellicht was je 132. Die had echt heeeuwl snel gereden! (Te snel ook)

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 20:58

Hoe veel te snel was die dan? hihi, wij waren maar 3 minuten. Vond ik al minder erg dan de 40 seconden van vorige week :+

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 21:03

We hadden uitgerekend dat die gemiddeld 19 km/h zat.
Weet niet meer de afstand enzo. Kunnen we checken bij de uitslagen :D

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 21:12

Hihi oeps.. die heeft flink doorgereden dan :+

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 21:12

Hier ook fijn uitgereden! Nr 239 helemaal blij, was wel wat blubberig onderweg en best warm op de hei :')

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-16 21:35

Hier goed uitgereden! Gem snelheid van 11,5 km/h en na finishen direct aangeboden met een hartslag van 48. Helaas wel een B op locomotie op de nakeuring, ze was nogal druk en dan zet ze linksachter soms wat vreemd weg. Jammer maar gelukkig de rest ruim voldoende :)

Heb sommige nog wel gezien, maar vooral lekker op mezelf gereden. Was erg lekker :)

Weet iemand of er nog foto's zijn gemaakt trouwens? Heb niemand gezien maar heb er om eerlijk te zijn slecht op gelet :')

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 21:39

Ik heb er wel een paar foto's zien maken, die zien we vast wel verschijnen een dezer dagen op Facebook hihi.
Ik had zelf de camera mee onderweg, ook grappig om een keer gedaan te hebben haha.

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 22:51

Kruipt uit de meeleeshoek. Mijn vriend heeft vandaag foto's gemaakt. Ze zijn hier te vinden.

https://m.facebook.com/PhotoHanke/album ... 353921401/

Ik rij nu trouwens zelf 1 jaar endurance en het is leuk om alles hier te lezen. Veel van jullie vragen had ik vorig jaar ook.

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 09:12

S_imonee schreef:

108! Je hebt ons ingehaald onderweg in het bos :) Ik reed op een bruine, samen met nr 107 op een vosarabier.

Ik heb lekker gereden! Fijne tijd (12,47km/h geloof ik) en mooie vetkaart. Helaas niet direct kunnen aanbieden, laatste 3km op de heide was hij niet te houden zo sterk omdat hij moest stappen en zijn nieuwe vriendinnetje voor hem uit reed, dus galopperend op de plaats over die heide gestuiterd. Hartslag was 96 toen ik de finish over kwam := Gauw koelen en na 4 minuten gezakt en aangeboden met 59 *\%/*