Trainingsschema's vergelijken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 15:04

Hey leuk Femke!

Zou jij mij tegen die tijd even willen PBen of via FB een berichtje willen sturen hoe jij dat gaat aanpakken, ik ga namelijk in dezelfde situatie zitten en ben wel benieuwd hoe jij dat gaat doen. :)

Al zal ik je wel in Renesse spreken? :D

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 15:06

Wij hebben ook een groflijnige jaarplanning gemaakt, maar mijn indeling loopt voor deze week even in de soep... Ik heb al heel lang spit in mijn nek en rug en elke keer komt dat toch weer terug. Vanmiddag tilde ik mijn dekje op en whoppaaaaa, daar ging ik weer.
Weer naar de dokter, maar het enige wat ze voorschrijven is rust... Ik ben inmiddels gaan geloven dat er meer is, dus ik ga de volgende x gewoon direct naar het ziekenhuis voor een onderzoekje. Dit werkt niet.

Hierdoor kom ik dus nooit op mijn paard vandaag en zal ik het moeten uitstellen tot morgen.. Altijd vervelend, dat uitstellen.. Vooral als het zulk mooi weer is als vandaag :D

Somebitch

Re: Trainingsschema's vergelijken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 15:15

Al eens aan fysio gedacht Jolinda? :) Kan je heel goed helpen, mijn vriend zit er ook nu ivm rugklachten (heeft een erg holle rug van zichzelf) en merkt al verbetering :)

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 15:18

Zit erover te denken ja... Ook al zitten denken aan een kraker oid, ik ben alleen best wel bang :o Mijn huid doet alleen al pijn als je het aanraakt en als ik dan denk aan mensen die me van alles gaan laten doen..... Brr.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 15:44

Ik heb goede ervaringen met een chiropractor. Zeker in combinatie met slapende voeten.
Helpt zeer goed :j

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 15:47

Top! Bedankt. Ga zeker even op zoek naar dergelijke mensen :j

_Maart_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 15:49

Dank je! :D Dan blijf ik dit schema gewoon aanhouden, zover het me gaat lukken. Ben altijd goed in plannen maar een planning nakomen, pfoee....

Vandaag westernlesje gehad, en het was warm! Helemaal kapot gewerkt, pony was ook helemaal kapot. Morgen maar een dagje vrij voor haar denk ik zo haha.

Aileen_Noël

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 18:15

Hè getver Jolin, je bent veel te jong voor dat soort dingen!

@_Maart_ leuk te horen dat er meer mensen western met endurance combineren!

_Maart_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 18:27

@Aileen_Noël, ik ben pas net begonnen met endurance, maar western kan (naar mijn mening) net zo goed als dressuur, alleen is western gewoon leuker voor mij en Roos :D

Rij jij een bepaalde discipline binnen de Western of ..?
Edit: Altijd eerst een profiel checken, ik rij ook reining! Heb net mn tweede lesje achter de rug echt reining gericht (Western wel al langer, maar eerst plessuere/horsemanship gericht), maar het is nu al zo gaaf!

Aileen_Noël

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 18:47

Yup, ook reining.

Ben erg tevreden over mijn instructrice. Ze geeft gewoon onwijs goed les!
Heel duidelijk en aangezien ik een controlfreak ben tijdens het rijden, "pakt" zij mij daarop en corrigeert mij.
Daarmee bedoel ik teugel vast blijven houden wanneer ik moet loslaten etc.
Hele nare eigenschap haha.
Wij doen wat stopjes in draf, rollbacks etc. maar niet het zware werk hoor, dat doe ik mijn NRPSje niet aan!

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 19:05

Ik ben ook sinds kort bij dezelfde instructie als Aileen aan het rijden, dus volgens de ''reining'' discipline, haha. Alleen rijd ik met een Massimo Trail :+ Ik vind het de omgang met paard en niet alleen de uitrusting. In de dressuur wordt naar mijn mening teveel een plaatje nagestreefd en als eerste aan de aanleuning gewerkt, alvorens het paard uberhaupt leert te lopen... Dat is wat ik tot nu toe in dressuurlessen heb gehad en geloof mij, ik heb wat instructrices gehad :j
Punt is dat mijn paard er geen meter mee vooruit kwam en zodoende ben ik blijven zoeken, tot nu dan, want nu EINDELIJK heb ik iemand (de instructrice van Aileen dus) die werkt aan kracht en soepelheid, alvorens je aan aanleuning kunt denken... Is heel fijn :j

Aileen_Noël

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 19:08

Jolindaa schreef:
Ik ben ook sinds kort bij dezelfde instructie als Aileen aan het rijden, dus volgens de ''reining'' discipline, haha. Alleen rijd ik met een Massimo Trail :+ Ik vind het de omgang met paard en niet alleen de uitrusting. In de dressuur wordt naar mijn mening teveel een plaatje nagestreefd en als eerste aan de aanleuning gewerkt, alvorens het paard uberhaupt leert te lopen... Dat is wat ik tot nu toe in dressuurlessen heb gehad en geloof mij, ik heb wat instructrices gehad :j
Punt is dat mijn paard er geen meter mee vooruit kwam en zodoende ben ik blijven zoeken, tot nu dan, want nu EINDELIJK heb ik iemand (de instructrice van Aileen dus) die werkt aan kracht en soepelheid, alvorens je aan aanleuning kunt denken... Is heel fijn :j

Maakt geen bal uit waar je mee rijdt toch? Het gaat om de oefeningen. En als dit is waar jij en Daya je goed bij voelen ben ik blij dat ik je daar dan een beetje bij heb kunnen helpen.
Ik moet ook afwachten hoe het gaat in de hogere klasse met mijn zadel... misschien moet ik tzt ook wel een ander zadel hebben, dat zit er wel in.
Maar voorlopig gaat het goed, dus liever even niet :=

_Maart_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 19:26

Leuk! Welke instructie hebben jullie?

Ik krijg gewoon les van een oud stalgenootje, die al jaren reining heeft gereden. Bevalt me goed en ze komt aan huis, wat zeldzaam is in de kop van Noord-Holland, westernles opzich al zeldzaam..

Inderdaad maakt het geen bal uit met wat je rijdt, het gaat om de methode/manier en niet om de uitrusting. ik vind persoonlijk de uitrusting zo gaaf dat ik er wel mee rijd, rij met het oude Billy Cook Reiningzadel van mijn oom, toevallig past het goed op mijn pony :D

Aileen_Noël

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 19:30

Weet niet of ik zomaar namen mag noemen, dus doe ik het maar niet.. hahaha iig staat onze instructrice in A*dam en ze komt aan huis. Ze rijdt zelf ook al jaren reining en heeft ook in Amerika gewoond.

Ik heb zelf een Continental

sandyjorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 19:57

pam15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 17:08

Attitude schreef:
Ik heb goede ervaringen met een chiropractor. Zeker in combinatie met slapende voeten.
Helpt zeer goed :j

Sluit ik me helemaal bij aan. Ik heb grote lichamelijke voortuitgang geboekt na behandelingen van een manueel arts.

_Maart_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 22:44

Wat doen jullie op dagen met veel wind, veel regen, typisch Nederlands herfstweer? Gewoon naar buiten?
Hier langs de polderwegen vang je altijd erg veel wind en meestal blijf ik dan in de bak, maar heb wel kriebels om naar buiten te gaan...

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 23:11

_Maart_ schreef:
Wat doen jullie op dagen met veel wind, veel regen, typisch Nederlands herfstweer? Gewoon naar buiten?
Hier langs de polderwegen vang je altijd erg veel wind en meestal blijf ik dan in de bak, maar heb wel kriebels om naar buiten te gaan...

Gewoon naar buiten of in de bak. Wij doen dan niks anders, maar kleden ons wel naar het weer :+
Alleen met gladheid/sneeuw doen we niks vanwege de ijzers.

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-13 08:55

Idd, gewoon gaan. Tenzij het KNMI slecht weer codes afgeeft, of het onweert, dan blijf ik wel thuis. Trainen in de regen is zo erg nog niet, gewoon daarna droge kleren aan doen op stal...

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 09:01

Mijn merrie heeft een gruwelijke hekel aan dit weer, dus ik rij niet of ik probeer op een droog moment iets met 'r te doen.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 09:13

prutsmuts is het droog afentoe een buitje. Wel heel veel wind maar vanmiddag ga ik gewoon een ritje buiten doen :)

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 09:40

Met dit weer zo in oktober rijd ik niet, slecht he ;)

Training ligt nu sowieso helemaal helemaal stil. Die kleine lala rondjes die ik doe is echt allee voor de leuk. Pas in december ga ik weer wat serieuzer bezig.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 09:43

Mijn merrie heeft nu nog vrij, dus ik wandel nu alleen een keer of 2 per week met 'r. Ik ga denk ik half november weer wat doen, dat zal dan met name dressuurwerk zijn.

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-13 09:44

Pony heeft ook vrij en ik ben nog niet opgeknapt, dus ik heb ook makkelijk praten vandaag met dit weer :D

Maar goed, als we in januari weer gaan kilometervreten zal het ook niet zulk mooi weer zijn...

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 09:54

Een echte training doe ik nu ook niet. Pony heeft wat dat betreft even een makkie deze maanden. :) ga maar circa 7 km naar buiten denk ik. :)