Enjoy the Endurance 12 aug te Kootwijkerbroek

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 14:43

Ciskelover, als je aanbiedt wordt je tijd genoteerd, dus dat de keuring dan iets langer duurt maakt weinig uit, tenzij je moet herkeuren. Beter een gezond paard over de finish dan super snel en een kreupel paard.

Ik was ook net een paar seconden te laat, maar heb op groompunten te lang getreuzeld, weet ik weer voor de volgende keer :D. Was al ontzettend blij dat ik de rit met een gezond paard heb uitgereden, ben zo trots op hem.

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 18:59

Even zonder iemand aan te vallen: Daar is toch juist de impulsrubriek voor? Om te kijken of het wat is, om te ervaren hoe het gaat, en om nieuwe dingen te leren. Soms moet je eerst een foutje maken voor je iets nieuws leert; de tijdfout ga je nu voorlopig niet meer maken. Het is nu toch nog niet voor het 'echie", je kan geen winstpunten behalen. En als je paard verder de rit super heeft uitgelopen, dan is dat toch het belangrijkste?

vanessakusje

Re: Enjoy the Endurance 12 aug te Kootwijkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 19:49

Volgens mij viel ciskelover niemand aan maar gaf ze juist dr eigen fouten toe waar de ze de volgende keer op kan verbeteren!

Jammer dat er een paar mensen net buiten de tijd vielen. Volgende keer beter!
Zo leren we allemaal als het goed is allemaal nog steeds dingen erbij! Of zien we verbeter punten.

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 19:51

Sorry, misschien verkeerd verwoord. Ik bedoelde juist dat ik zelf niemand aan wilde vallen. Ciskelover geeft inderdaad aan niemand de schuld!!!

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 20:26

Ik snapte je prima MJ, je wil zelf iets zeggen zonder dat iemand zich aangevallen voelt.

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 21:05

Top! :) Dat is het inderdaad.

willemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 21:14

Mocht iemand de organisatie kennen?

Heel leuk dat jullie allemaal een fijne wedstrijd hebben gehad, maar het zou ook fijn zijn als alle wegwijs lintjes weer uit het bos verwijderd worden...

Dit is niet om iemand aan te vallen, maar ik hoop wel dat mensen zich bewust worden dat het elk jaar een bende in het bos is na deze wedstrijd.Niet door de deelnemers maar door de organisatie. Maanden lang slingeren er nog rood/witte slierten door het bos. ;(

Niet goed voor de wilde dieren en de natuur..

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 21:16

De website van de organisatie is www.endurancekwb.nl . Hier zijn ook contactgegevens beschikbaar.

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 21:18

Zijn dat echt dat lintjes in 1 kleur?
Er hangen namelijk ook heel veel rood-witte lintjes en die zijn niet van de endurance..

willemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 21:18

beide

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 21:22

Apart.. tijdens de wedstrijden daar (ook die in kootwijk) viel het me vooral op hoeveel er van die 2kleurige lintjes hingen, was soms als je niet goed keek wel verwarrend..

willemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 21:26

Is het ook, endurance is niet de enige die dit doet hoor, maar na dit weekend is het wel heel extreem. Ik kom meer malen per week in dat bos, zowel kootwijk als kootwijkerbroek, maar nu pff.. Zit me ff hoog.

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 23:33

Ik bedoelde het ook helemaal niet aanvallend!! Sorry als het zo overkwam. Ik ben een beetje de dressuurkakker en heel pietluttig denk ik na over alle kleine puntjes -_- en misschien iets te fanatiek in de impuls haha.
Maar even voor de duidelijkheid we waren gefinisht dan heb je dacht ik 10 minuten de tijd om je paard voor het eerst aan te bieden. Wij deden er 10 minuten en 10 sec over. Daarvoor was ik uitgesloten regels zijn regels en ik heb er van geleerd volgende keer als ik finish gaat de stopwatch aan en doe ik er max 9 minuten en 59 sec over voordat ik me aanbied.
Ik was ook heel trots op mijn paard hij is pas een half jaar onder het zadel vorige maand stilgestaan door een blessure van mezelf en heb hem sinds een week weer opgepakt. Hij was zo fris als een hoentje toen we klaar waren. Waar ik vooral trots op was was de opmerking van de DA dat die makkelijk nog een rondje erachteraan kon lopen en hij er absoluut niet moe uitzag.
Super braaf gedaan en hij staat nu al de hele tijd helemaal happy in het land

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 08:11

willemieke schreef:
Mocht iemand de organisatie kennen?

Heel leuk dat jullie allemaal een fijne wedstrijd hebben gehad, maar het zou ook fijn zijn als alle wegwijs lintjes weer uit het bos verwijderd worden...

Dit is niet om iemand aan te vallen, maar ik hoop wel dat mensen zich bewust worden dat het elk jaar een bende in het bos is na deze wedstrijd.Niet door de deelnemers maar door de organisatie. Maanden lang slingeren er nog rood/witte slierten door het bos. ;(

Niet goed voor de wilde dieren en de natuur..

Zou toch verwachten dat de die avond of de dag erna verwijderd wordt?. Is idd niet netjes.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 08:52

Rood/witte slierten zijn idd niet van deze wedstrijd, maar volledig gele, rode of witte tape & lintjes wel. Normaal halen wedstrijdorganisaties dat inderdaad direct na of de dag na de wedstrijd uit de route (is ook afspraak met de terreineigenaren). Als er 1 over het hoofd gezien wordt kan ik me dat nog wel voorstellen, maar mag hopen dat het niet zo erg is als je zegt Willemieke. Dat is niet netjes nee..

Pendurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 09:11

Citaat:
Maanden lang slingeren er nog rood/witte slierten door het bos.

Wij halen dezelfde dag nog de markering uit het bos. Ik doe dat niet zelf, dus kan niet met 100% zekerheid zeggen dat alles weg is. Maar ik heb nooit klachten gehad van de boswachter. Zal de route binnenkort narijden.
Willemieke, zou je me een bericht willen sturen met korte uitleg waar markering is achtergebleven? Het gaat om geel, wit en rood tape, niet om rood/wit plastic lint, dat is van iemand anders.

Pendurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 17:01

De achtergebleven linten blijken inderdaad niet van deze wedstrijd!

Mandy92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 17:13

Ik heb verder geen foto's gemaakt. Had mijn camera wel mee, maar vond alles te leuk om te zien en ben het helemaal vergeten! Haha. Ik vond het goed georganiseerd en alles was voor ons duidelijk! Volgend jaar hoop ik er zelf met Porsche aan mee te doen!

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 22:45

Hippogriff schreef:
De achtergebleven linten blijken inderdaad niet van deze wedstrijd!

Weet Willemieke dit nu ook? Wel goed dat je er achteraan gegaan bent en dat blijkt dat de linten van de endurance er goed zijn uitgehaald.

Pendurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 09:22

Ja, dat weet ze, maar de beloofde rectificatie heeft ze nog niet geplaatst |(

Priyanka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 09:11

ivonne85 schreef:
Vanavond telefoon gehad...
Weten we waaraan we moeten denken en wat we nog moeten oefenen.

Voor ons de 1e keer...
Erg veel zin in.. hoop op een droge niet al te hete dag.
:D

Hoe gaat het nu met Maccie en haar Fjord?

kimberley23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 14:39

Wanneer is de eerst volgende Endurance? Kon het namelijk nog niet zo snel vinden

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 14:56

kimberley23 schreef:
Wanneer is de eerst volgende Endurance? Kon het namelijk nog niet zo snel vinden

De volgende endurance in Kootwijkerbroek is op 11 augustus (zie: http://www.endurancekwb.nl/), voor andere wedstrijden en de wedstrijdkalender kun je op www.endurancevereniging.nl kijken.

Aileen_Noël

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 16:11

Sinds kort een eigen pony Dushi, dus wij willen ook voor het eerst meedoen 11 augustus. Wel lekker, want we gaan 9 augustus naar het Caitwickerzand , vlakbij Koot dus ;-) Wel spannend hoor pfffff

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 16:12

Ik kom waarschijnlijk ook 11 augustus! :)