wedstrijdschema 2011?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kim345

Re: wedstrijdschema 2011?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 18:50

Ja dat wist ik, dat ga ik ook zeker doen, ik denk de laatste 2 km stappen, maar zag ook dat mensen dan in galop gingen finishen ( dit waren wel klasse 4 rijders) maar in klasse 1 is dat dus niet nodig,

VD_NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 19:31

oke afstappen 2 km van te voren na een KM lopen er weer op zodat je te paard finisht? bijv.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 20:05

Ik oefen dat thuis ook. Na een training werk ik altijd het zelfde ritueel af zodat ze weten dat daarna de rust volgt. In een wedstrijd helpt dat heel goed om de rust erin te krijgen voor een vetgate.

Het hoeft helemaal niet ingewikkeld te zijn. Ik ga alleen maar zo'n 500 meter heel rustig draven, niet meer actief, alleen een beetje joggen. Het allerlaatste stukje stap ik er dan af en maak de singel wat losser.
Maar je kan ze natuurlijk alles leren. Rust is voor de meeste paarden een goede beloning, dus ze zullen het snel doorhebben. Je moet kijken wat bij je paard past.

Met Jewel heb ik zowiezo alle rust genomen tijdens z'n eerste wedstrijdjes. Niet meteen aangeboden, ik wil dat hij goed leert dat de vetgate (of finish) rust betekend en niet een gehaast en gestresst iets.
Het is zo lekker als ze dat goed doorhebbben.

VD_NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 20:54

oké dan ga ik dit ook oefenen dankjewel

GAM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 08:53

Ik zie dat ik maar weer mazzel heb met buitenrijmogelijkheden.
Ik rij 1km langs de weg me brede berm en daarna alleen maar bossen. Ik woon bij de loonse en drunense duinen ideaal.

Ik stap tijdens het trainen de laatste km er wel altijd af voor paard en om mijn knieën weer wakker te maken, zou dat dus ook in moeten brengen tijdens de wedstrijden.
Ik ga vandaag weer eens proberen met hartslag meter te rijden!

Ik heb er onwijs veel zin in

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 10:00

Ik heb ook geluk, kan zo de bossen in alleen moet dan wel eerst over 2 bruggen en onder de snelweg door,

Gisteren gereden ging heel goed, tot we terug gingen toen alleen maar steigeren, achteruit lopen, vervelend doen, toen maar weer eventjes klein stukje richting het bos gereden gelijk oortjes naar voren en lopen, tot ik weer terug wilde over de brug en weer steigeren, ben behoorlijk lang bezig geweest maar uiteindelijk erover heen ;p

VD_NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 11:31

haha handig,
je hebt paarden die juist terug willen maar jouwne niet geloof ik :P

GAM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 15:40

is wel lastig als ze dat doet het steigeren. dan heb je toch een bepaalde stress met rijden.
Misschien proberen met een ander paard te gaan zodat ze rust vind. Is ook voor de wedstrijden belangrijk rust in het hoofdje

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 16:02

Ja steigeren is wel lastig, gelukkig ging vandaag al een stuk beter, beetje lastig in het begin maar zodra we in het bos zijn is ze helemaal niet meer gestresst! Ze geniet er wel van lekker in het bos,
In de westrijd kotm het hopelijk wel goed, en met martingaal rijdt echt zoveel beter!

wph1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 15:25

Ja ik ben er ook weer bij dit jaar :D .
Als ik al jullie snelheden lees,dat ga ik niet redden rij met mijn fries rond de 10 km p/u.
Dat komt omdat ik altijd bij de p/a een te hoge hartslag heb.( :o sorry mijn paard).
Maar wat ik wel heb en jullie niet is dat ik op de VELUWE woon en dus wel hele lange zandpaden heb waar je lekker kan galopperen :j .
Voor mijn fries is draf zijn beste gang moet ik zeggen maar als hij zijn friesedraf erop zet dan gaan veel paarden al galopperen := .
Ik heb er weer zin in.
Ben het alweer aan het opbouwen.

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 15:27

Lol, dan overtreffen wij weer, snelheid en veluwe ;-)
Wij hebben 8 endurance wedstrijden in de planning en 13 sgw (tja verschil moet er zijn, maar qua afstand wint de endurance het dan ruim :P )

wph1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 15:56

Ruud_O schreef:
Lol, dan overtreffen wij weer, snelheid en veluwe ;-)
Wij hebben 8 endurance wedstrijden in de planning en 13 sgw (tja verschil moet er zijn, maar qua afstand wint de endurance het dan ruim :P )

ja dat is dat baas boven baas he :(

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 19:55

ik zal niet zeggen wat wij in totaal in de planning hebben Ruud :P

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 19:56

Pff dat zijn er veel ruud!

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 21:11

Karrimh schreef:

met maar 2 paarden dan vergelijken. Niet met allemaal natuurlijk :P

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 15:53

jeetje elke weekend weg haast xd
Ik heb tot nu toe 8 endurance voor me eerste seizoen...
Heb er wel heeeeeel veel zin in,!
Ben benieuwd hoe ik het doe, en hoe de wedstrijd nou allemaal is :D Masar denk als we eenmaal rijden dat het dan wel goed komt (hoop Ik)

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 19:51

CoriienRN schreef:
Pff dat zijn er veel ruud!

vind je hihi... wij komen met 8 paarden aan de start in de endurance en zullen bij (bijna) elke wedstrijd aanwezig zijn :P SGW starten doe ik voorlopig maar even niet meer, trainingen wel

Ruud_O schreef:
Karrimh schreef:

met maar 2 paarden dan vergelijken. Niet met allemaal natuurlijk :P

ok dan vergelijk ik wel met....... uuuhhhh, wat zullen we doen...... Karrimh en Sera... :P hoeveel endurance wedstrijden? ben inmiddels de tel ook kwijt geraakt :+

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 19:53

En hoeveel weekenden zijn jullie gewoon niks aan het doen? :D

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 09:59

kim345 schreef:

euh ........... 0, nul, geen, nada, nakkes, nopes :P

want ik rij ook nog gewone dressuur en springwedstrijden, doe nog wat trainingen her en der. Gosh niks doen, dat is ook saai :P
En dan vinden we nog tijd voor honden uitlaten, tuin bijhouden, weide onderhoud en partner onderhoud :P

En.... we hebben allebei een full time baan van 4 dagen ;-)

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 10:26

Mijn endurance planning blijft steken op 3 / 4 wedstrijden, maar het is meer dan afgelopen jaar (1) :D
2 juli Laag Soeren
10 september Ginkelse Heide
24 september Etten-Leur

En ik wil heel graag UHR rijden, maar mijn nicht trouwt dan, dus dan moet ik andere grooms zien te regelen dan mijn ouders.
GAM schreef:
Ik rij 1km langs de weg me brede berm en daarna alleen maar bossen. Ik woon bij de loonse en drunense duinen ideaal.

Hier nog zo'n mazzelkont. :D
Over 3 weken staat Nuut weer 2 km van de Loonse en Drunese duinen af, ik kan niet wachten om daar weer te gaan rijden.

GAM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 13:41

SplashIsLief schreef:
Mijn endurance planning blijft steken op 3 / 4 wedstrijden, maar het is meer dan afgelopen jaar (1) :D
2 juli Laag Soeren
10 september Ginkelse Heide
24 september Etten-Leur

En ik wil heel graag UHR rijden, maar mijn nicht trouwt dan, dus dan moet ik andere grooms zien te regelen dan mijn ouders.
GAM schreef:

Hier nog zo'n mazzelkont. :D
Over 3 weken staat Nuut weer 2 km van de Loonse en Drunese duinen af, ik kan niet wachten om daar weer te gaan rijden.

Misschien leuk om een keer samen te gaan trainen.
Ik maak elke week een rondje duinen om mijn km te maken, ik probeer wel elke week anders te rijden dat houd het leuk voor paardlief.
Maar dat is niet zo heel moeilijk in de duinen.

Ik wil minimaal 4 wedstrijden met goed uitrijden dit jaar!!

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 16:05

Ruud_O schreef:
kim345 schreef:

euh ........... 0, nul, geen, nada, nakkes, nopes :P

want ik rij ook nog gewone dressuur en springwedstrijden, doe nog wat trainingen her en der. Gosh niks doen, dat is ook saai :P
En dan vinden we nog tijd voor honden uitlaten, tuin bijhouden, weide onderhoud en partner onderhoud :P

En.... we hebben allebei een full time baan van 4 dagen ;-)

Haha ADHD?
Ik ben eerder lui dan moe, vind het heeel erg fijn lekker 's weekends eens thuis te zijn en niks te doen xd

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 17:02

Ik heb stille hoop dat ik kan starten in KWB, maar ik vermoed dat het te vroeg is. Hoewel die 26 km wel een leuke afstand is om mee te beginnen.

Sowieso start ik in Wateren, maar dat duurt nog wel even. Zuid veluwe en Sprengen zitten ook in de planning.
Alleen dus nog even in dubio waar het beste te beginnen. Ommen is relatief dichtbij en dan heb ik nog even de tijd om te trainen, maar ik vraag me af of de afstand niet te veel is.
Ik ben daar nog niet eerder gestart, weet iemand of het een zware wedstrijd is?

wph1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 18:52

En.... we hebben allebei een full time baan van 4 dagen ;-)[/quote]

hahaha is dat al full time tegenwoordig 4 dagen,of maak jij 10 uur op een dag want dat kan natuurlijk ook :o .
Maar ff zonder gekheid,wat doe je ontzettend veel leuk joh.
Wel een strak schema om je paarden ervoor te trainen.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 07:55

Ik heb geen idee hoe ommen is, nog nooit gestart (A)
Ik ga wel KWB als eerste doen, en idd niet zo heel erg ver,