Endurance Kootwijkerbroek

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

biancavos

Re: Endurance Kootwijkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 22:29

de tijden staan in het programmaboekje, lijkt me handig om door te lezen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 22:31

Aan alle menners, veel succes en plezier morgen.

Ik neem wel mijn grooms mee. Mijn vader en ipv mijn vaste groom mijn zusje. Die heeft al helemaal bedacht over hoe en wat ze moet doen. :) Waarschijnlijk staan ze alleen op de p/a eventueel met deken als de wind guur is. Durf het wel aan om voor de rest zonder grooms te rijden. Dus misschien dat ze op de p/a nog wat helpen.

Heb er zin in. :)

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 22:35

biancavos schreef:
de tijden staan in het programmaboekje, lijkt me handig om door te lezen..

Dank je wel voor deze behulpzame opmerking.

Ik dacht dat ik hier iets las over een tweede voorbespreking, maar kon dit niet in het boekje vinden. Vandaar dat ik er nog eens naar vroeg.

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 22:38

even gekeken, is om 9:15 11:15 en 12:30

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 22:46

Ah, ik snap de verwarring al, de voorbespreking is natuurlijk apart voor de mendurance, en die is wel alleen om 10:15.

Gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 08:39

Ik baal zo, ik zou samen met iemand rijden, laat degene niks meer van zich horen, grrr het is de eerste wedstrijd voor mijn paardje. En ik dacht samen rijden met iemand geeft vast wat meer rust in de tent.... maar goed het is niet anders, ik ga er niet voor afzeggen...

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 08:45

Kan je niet samen starten met iemand die voor of na jou start?

Gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 08:57

Ja dat kan ik misschien nog wel vragen ja.... en ik dacht ook, stel ze is echt knetergek. Dan kan ik vast bij iemand aansluiten... Maar daar ga ik gewoon niet vanuit. Ik wil gewoon een leuk rustig buitenritje maken... met die instelling ga ik rijden

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 09:48

Heb je niet dezelfde starttijd als die persoon gekregen met wie je zou starten? En anders inderdaad misschien even overleggen met degene die na je start of je even aan kan haken?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 09:51

Je start echt op een totaal ander tijdstip dan ik, dus dat wordt lastig.

Maar ik rij hem gewoon alleen (met super leen groom :D ) is misschien niet zo gezellig,
maar je kan dan wel het voor je paard ideale tempo aanhouden.
(niet dat ik weet hoe hard of langzaam dat is, maar ik weet wel het tempo wat ze
het makkelijkst loopt en volhoudt)

Ach en wie weet kan je inderdaad met iemand voor of na je mee rijden.

Hoop dat mijn bolle zich gedraagt morgen, heeft van de week een ik doe lekker alles wat niet mag week
en demonstreer zijgangen waar ze niet kunnen week, en remmen nooit van gehoord week.
Terwijl ze woensdag nog poeslief een rondje dorp heeft gedaan.
Mijn conclusie is in ieder geval, dat ze dan conditioneel in iedergeval goed in haar velletje zit.

Mochten jullie morgen dus een beige (ex pluis) stuur en remloos zijwaarts de sloot in zien verdwijnen, dat was ikke.

Succes in ieder geval aan alle menners die vandaag op stap gaan, hier is het weer in ieder geval zonnig en droog.

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 10:06

Gracia schreef:
Ja dat kan ik misschien nog wel vragen ja.... en ik dacht ook, stel ze is echt knetergek. Dan kan ik vast bij iemand aansluiten... Maar daar ga ik gewoon niet vanuit. Ik wil gewoon een leuk rustig buitenritje maken... met die instelling ga ik rijden

Is ze thuis wel gewend aan alleen buiten rijden?
Hihi, toen ik je in Ermelo weg zag rijden vond ik je in ieder geval al heel dapper ;) Was echt dolblij dat die van mij niet zo rond aan het hupsen was :D

Je start helaas ook een stuk later als wij, anders had je met ons nog mee gekund..

Sjolvir, ik had er ook erg veel last van deze week. Mevrouw heeft besloten om net nu hengstig te worden en om als ongeleid projectiel over de (drukke) weg te dansen.. Hopelijk vandaag weer wat tot rust gekomen!

Heerlijk weer zeg!! Op naar morgen!! :)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 10:09

Leuk he? soms! -:(- hengstige merrie's en dan prijs ik me altijd nog gelukkig dat ik zeker niet de vervelendste heb.

Zie jou al dansend voor me op de drukke weg, automobilisten die proberen hun auto veilig te stellen voor je paard. (en chagerijnig kijken)

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 13:23

Nou ik ben er morgen ook!
Ik zal er rond half 11 - 11 uur zijn met een vriendin.
Weet niet hoe en wat want ik ben nog nooit op een endurance wedstrijd geweest...maar ik maak wel foto's....dus misschien vliegt een van jullie nog wel voorbij :+

Iedereen heel veel succes!!

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 13:56

Ik rij toch niet mee morgen :)

We hebben ons in alle bochten gewrongen om toch iets rijdends voor elkaar te krijgen, en dat is min of meer gelukt, maar de hele week vind ik mijn paardje al niet lekker lopen. Hij heeft/had last van een soort van chronische spierbevangenheid, die leek verdwenen te zijn, maar deze week werd hij steeds stijver en onwilliger dat ik iets had van tja...

Dierenarts was er vandaag toevallig ook en heb het evn voorgelegd, maar heb besloten niet te rijden. Niet omdat hij nú spierbevangen is, maar omdat ik bang ben dat hij na deze rit + trailerrit net ietsteveel over zich heen krijgt.

Dus, omdat ik de gezondheid (never :D) niet wil riskeren, laat ik het dit keer schieten. :)

Ga morgen wel buitenrijden ofzo. Hij blij ik blij :)

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 18:20

Sjolvir schreef:
Leuk he? soms! -:(- hengstige merrie's en dan prijs ik me altijd nog gelukkig dat ik zeker niet de vervelendste heb.

Zie jou al dansend voor me op de drukke weg, automobilisten die proberen hun auto veilig te stellen voor je paard. (en chagerijnig kijken)

Denk de auto weg en maak daar een quad van en HOP, je hebt mijn woensdagmiddagrit ;) :D
Ik heb ook altijd heel hard geroepen dat ik geen merrie wilde, en geen witte ook trouwens.. Duuuuus.. :)

Jij start wel laat zeg! Vind je dat niet vervelend?
Wij moeten morgen ongeveer (uiterlijk) toch wel om kwart voor 9 weg rijden van stal :j

Roane, goed besluit :j veel plezier met je 'gewone' buitenrit :)
Annemiekbram, met of zonder paard?

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 18:49

komt nu toch wel erg dichtbij.. tot morgen voor sommige..

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 19:13

Sjolvir schreef:
Je start echt op een totaal ander tijdstip dan ik, dus dat wordt lastig.

Maar ik rij hem gewoon alleen (met super leen groom :D ) is misschien niet zo gezellig,
maar je kan dan wel het voor je paard ideale tempo aanhouden.
(niet dat ik weet hoe hard of langzaam dat is, maar ik weet wel het tempo wat ze
het makkelijkst loopt en volhoudt)

Ach en wie weet kan je inderdaad met iemand voor of na je mee rijden.

Hoop dat mijn bolle zich gedraagt morgen, heeft van de week een ik doe lekker alles wat niet mag week
en demonstreer zijgangen waar ze niet kunnen week, en remmen nooit van gehoord week.
Terwijl ze woensdag nog poeslief een rondje dorp heeft gedaan.
Mijn conclusie is in ieder geval, dat ze dan conditioneel in iedergeval goed in haar velletje zit.

Mochten jullie morgen dus een beige (ex pluis) stuur en remloos zijwaarts de sloot in zien verdwijnen, dat was ikke.

Succes in ieder geval aan alle menners die vandaag op stap gaan, hier is het weer in ieder geval zonnig en droog.

gelukkig dat je toch nog mee rijdt :D en fijn dat ze dus weer helemaal beter is ;) veel plezier en rustig aan he :P

Troelaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 19:26

Ididit schreef:
Sjolvir, ik had er ook erg veel last van deze week. Mevrouw heeft besloten om net nu hengstig te worden en om als ongeleid projectiel over de (drukke) weg te dansen.. Hopelijk vandaag weer wat tot rust gekomen!

Heerlijk weer zeg!! Op naar morgen!! :)

heej ben ik dus niet de enige..... Ro heeft vandaag wel 2 keer tijdens het opzadelen staan piesen, onderweg nog een keer en bij het afzadelen weer. en onderweg heerlijk proberen te plakken bij mn trainingsmaatje.... :o
hopen dat ze morgen een beetje bij de les blijft..... hormonen.... ;)

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 20:52

Ik ben terug van mendurance.. Rowan heeft lekker gelopen en had een hele nette kaart. Hartslag 40 bij de voorkeuring, 60 bij de P/A (hij stond na 2 minuten met 45 maar zag net iemand's grooms achter de struiken, super spannend natuurlijk). Finish met 48 (na 1 minuut aangeboden), nakeuring 36 en allemaal 1en en een A.
Ik had met endurance rijden altijd problemen met het direct aanbieden - Rowan stapt met hartslag 80/85, en die is 30 seconden na het afstappen meestal nog niet onder de 56. Het was dus altijd weer spannend bij de P/A en finish. Het systeem van de mendurance dat je binnen tien minuten aan mag bieden werkt super bij hem - hij heeft maar 1 of 2 minuten stilstaan nodig om ruim binnen de marge te zitten. Dat wil zeggen, als hij niet net iets heeeeel interessants ziet, want toen we op de nakeuring stonden te wachten (met hartslagmeter nog om, ik was benieuwd) vertrok z'n stalgenootje en klapte hij echt in 10 seconden van 56 naar 115! Om daarna net zo snel weer terug te zakken.. raar paard.

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 21:06

Veel plezier en success allemaal morgen :-)

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 21:14

Tegenwoordig mag je bij de klasse 1 ook binnen 10 minuten aanbieden Arwen!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 21:59

@Karrimh, heb gisteren 4 emmers met deksel gekregen, handig! en precies op het goede moment ;)

@ArwinLune, lekker jij hebt het al gehad, inclusief het mooie weer.

@Iditit, beter laat dan nooit, voordeel: hoef pas om ongeveer 8.30 uur naar stal en dan ben ik nog hopeloos te vroeg.
(kan paard uitrusten, ik rondkijken, foto's maken, hond uitlaten etc. etc. )

@troelaatje, jouwe ook al, zal wel aan het mooie weer liggen.
Ik lig morgen op de loer met fototoestel en alles wat op een fjord lijkt gaat zeker op de foto!
(mits ik zometeen even mijn batterijen oplaadt, anders gaat er niets op de foto!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 22:00

Ligt aan mij of komt deze menwagen mij wel heel bekend voor ?

Voor negetieve reacties als men die wilt geven, dit doen we anders nooit. Heb enkel filmpje gemaakt om te laten hoe ontspannen de ponys voor de kar staan en dat is juist weer een goed ding ;)

Tja, wij hadden namelijk vandaag erg veel pech gehad. Vanwege de wegwerkzaamheiden hadden we een vertraging opgelopen van meer dan een uur we zouden net redden, en toen op al laatse stuk ging de auto van Bart(de eigenaar) stuk, wie ook de menwagen trok. Balen :( , wat er gebeurt is dat er in zijn aangepaste auto er een kabel is beschadigt waardoor die gesleept moest worden en Nicolette heeft toen Bart samen en zijn menwagen terug naar huis gebracht.
Maar daar stonden we toen met zijn 3en en 3 ponys waarmee we toch goed wouden maken dat ze zo lang in de trailler hebben gestaan door toch een ritje te maken.

En toen kwam ik Napie tegen wie zo aardig was om hara kar aan ons uit te lenen. Hartelijk dank.
Wel erg spannend, want ik ben nog nooit met J &J op pad geweest zonder de eiegnaar.
J & J pasde gelukig erg goed voor de kar nadat we de strengen op de kar hadden afgesteld. En toen zijn we met de GPS op pad gegaan waarbij ik ook nog van Hanneke les heb gehad in de Achenbach systeem :) wat mij erg goed bevalt :D

Het was een heerlijk ritje en J & J vonden ook heerlijk, ze waren zelfs zo ontspannen waardoor stilstaan opeens super goed ging. Was echt verbaast, vandaar ook dat filmpje. We hebben in totaal 13,6km afgelegd met gemiddelde van van 8,4km/h terwijl de paardje voor hun doen erg rustig hebben gelopen. Jammer dat we geen puntjes hebben kunnen scoren mara voor rest was hele leuke rit en volgende keer beter.
En hier nog de andere fotos. Al zie ik dat Hanneke er aleen niet op staat.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Voor foto ben ik even rechts gaan zitten maar voor rest heb ik steeds link gezet :p . Komt doordat ik zo gewend bent en doordat ik niet zulke lange benen heb waardoor ik daar maar niet kon blijven zitten :=
We hebben zo toch nog hele leuke dag gehad en Napie super wat we je kar mochten lenen en als J & J konderen praten hadden ze zelfde gezegd want we merkte aan hun dat ze er ook heel veel plezier in hadden. En als we keertje is terug kunnen doen laat maar even weten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 22:08

ArwenLune,
Super dat zo goed ging met Rowan :) .
Onze Shet hebben ook altijd wel halve a 1 minuut nodig. Goed dat toch net ging bij de P/A ondanks die verstopte groom :+

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 22:10

Jeetje wat een pech en wat een geluk, dat je van Napie haar wagen kon lenen!

Toch nog kunnen mennen. En dat zonder eigen kar.

Verstopte grooms, hmmm hoop dat ze morgen de foezels en woezels thuis laten.