Endurance Holterberg (4/9)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Irsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 07:02

Nog even een vraagje: Hoe doen jullie dat, gaan jullie allemaal een paddockje neerzetten? Of zijn er ook mensen die dat niet doen?

Maarten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 07:22

Nog even een opmerking over de paddock en de tent: de paddock mag de hele dag blijven staan, de tent moet voor 8 uur afgebroken zijn Knipoog

Kaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 07:47

Irsa schreef:
Nog even een vraagje: Hoe doen jullie dat, gaan jullie allemaal een paddockje neerzetten? Of zijn er ook mensen die dat niet doen?

De meesten maken een paddockje, ja. Dan kun je je paard iig los laten en hoeft hij niet de hele verdere dag op de trailer of eraan gebonden. Als je meteen weer naar huis gaat is dat natuurlijk niet nodig, maar de meesten blijven toch wel even.
Ik vraag me weleens af hoe dat zit als je met 2 paarden komt - mag hij dan groter of maak je er twee??

Maarten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 07:51

als hij groter wordt dan mag je er 1 maken van bijvoorbeeld 5 bij 10 meter of je maakt er 2 van 5 bij 5 meter. Je betaalt dan echter wel gewoon voor 2 paddocks Lachen Maar dat lijkt me logisch Haha! Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om ze gewoon in een kleine paddock te zetten als ze goed met elkaar overweg kunnen Lachen

Irsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 07:52

Ik vraag het omdat ik even in dubio zit, mijn merrie is nl een paar maanden geleden hoefbevangen geweest en heeft sindsdien geen gras meer gehad. Ik las dat er daar nogal vet gras staat en durf haar daar dus niet zo goed op te zetten, aangezien ze mega snel last heeft van het gras.
Aan de andere kant, ik weet ook niet helemaal wat ik dan met haar moet, aangezien ik na de rit nog wel even wilde blijven

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 07:57

Tjo krijgt ook geen paddockje, maar wij staan vlak in de buurt dus ze kan meteen vanaf stal door naar de voorkeuring en na de rit weer lekker terug naar stal, in de tussentijd staat ze gewoon aan de trailer of is mn vriend ermee aan de wandel.

Maarten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 08:01

Irsa, ik ga even proberen om wat voor jou te regelen: ik zoek voor jou een stuk op met zo min mogelijk gras, staat hier echter nog vrij veel gras dan ga ik er even met de rugmaaier overheen om te zorgen dat het gras lekker kort is zodat je een paddock neer kunt zetten Knipoog Trouwens: dit doe ik bij hoge uitzondering (een paard wat hoefbevangen is geweest en geen gras meer heeft gehad sindsdien vind ik een zeer bijzonder geval), dus ga nou niet allemaal aan mij vragen of ik hun stukje voor de paddock ook wil maaien Knipoog

Irsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 08:12

Maarten, je bent geweldig! OK dan! Echt heel fijn!
Ik vind het nl zoo eng om d'r op gras te zetten. Heb nogal wat moeite moeten doen om d'r na d'r hoefbevangenheid weer in conditie te krijgen. Ze mag moet dus gewoon echt zo weinig mogelijk vet gras binnenkrijgen.
Nu even ergens leuren om paaltjes te lenen en dan kan ze gewoon op een paddockje. Kun je me even laten weten hoe ik weet waar het Irsa plekje is Haha!

Manon 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 08:14

Karin, ik leen de hartslagmeter van mijn vriendin voor deze keer en bestel zelf ook een polar. Bij haar zaten er trouwens hele handige rubberbandjes bij met gaatjes erin waarmee je m aan de singelstoten kunt vastzetten, ik zag dat bij jou niet. Klopt dat?

Waarden gisteren in stap rond de 65, in draf (aan het werk, dressuur in de bak) rond de 110 en in galop in de bak 144. Ik was wel tevreden.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-04 08:19

Die rubber bandjes heb ik ook, maar die heb ik er meteen afgesloopt. Ik gebruik er eentje om de zender vast te zetten aan een ring voor aan mijn zadel. Maar voor de singel gebruik ik liever klittenband aan de achterkant van de electrode. Dat rubber ding past niet om mijn dikke neopreen singel, daar krijgt Ret vervelende plekken van.

Ik heb net de weersverwachting voor de komende dagen bekeken: het wordt tot na het weekend steeds 23/24 graden en de kans op regen is 10%!
Laatst bijgewerkt door Karin op 01-09-04 08:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Maarten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 08:19

Als je vrijdag-avond al aan komt reizen dan is het vrij makkelijk om je je plekje te wijzen pb maar even voor mijn telefoonnummer. Als je dan in de buurt bent en je belt zorg ik dat ik naar het parkeerterrein kom. Op zaterdag wordt het iets lastiger, maar lijkt me niet echt een probleem. Ik zorg dat de parkeerwacht weet welk plekje hij bezet moet houden (denk dat ik het even afzet met lint ofzo). Als je dan even je naam en de naam van je paard aan hem doorgeeft kan hij zorgen dat je op de juiste plaats komt te staan Lachen

Nogmaals beste mensen, dit gebeurt slechts bij hoge uitzondering en ik ga er geen gewoonte van maken! Haha!

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 08:27

Maarten je bent weer een topgozer!!!!
Dus voor de rest van de mensne: gewoon zelf grasmaaiertje meenemen, hihihihi Haha!

Manon 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 08:42

Karin schreef:
Die rubber bandjes heb ik ook, maar die heb ik er meteen afgesloopt. Ik gebruik er eentje om de zender vast te zetten aan een ring voor aan mijn zadel. Maar voor de singel gebruik ik liever klittenband aan de achterkant van de electrode. Dat rubber ding past niet om mijn dikke neopreen singel, daar krijgt Ret vervelende plekken van.

Ik heb net de weersverwachting voor de komende dagen bekeken: het wordt tot na het weekend steeds 23/24 graden en de kans op regen is 10%!

Ik heb m dus met dat rubberbandje net boven de singel aan de singelstoten vastgezet en dat werkte erg goed, hij had er gisteren ook helemaal geen last van (Maddox is niet zo gevoelig) dus ik probeer t van de week nog een keer.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-04 08:58

Hmm, als ik 'm daar vastzet, krijg ik geen signaal. Nou ja, klittenband aan de achterkant van de electroden helpt ook prima bij een neopreen singel. Haha!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 09:02

Ik ben er als groom van Manon, maar ben er tevens als het weer meezit als fotograaf... Knipoog Als mensen een foto'tje willen........just ask me !
Ook als je me niet kent, oefenmateriaal is welkom !!!

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 09:14

Hmm, volgens mij zijn koelflessen voor de paarden wel nodig om mee te geven aan de grooms denk ik?

Kaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 09:17

Karin schreef:
Dan ga ik geloof ik toch op zoek naar iemand die koelwater voor me voor de p/a wil zetten... Een groom is niet echt nodig voor 28, maar wat water om te koelen wel met dat weer. Niet voor mijn arabier, maar wel voor mijn IJsWalker denk ik.
Mijn hartslagmeter gaf overigens nagenoeg dezelfde waarden aan als die van Manon 2, alleen de draf (maar buiten, tempo ca. 14 km/uur) was ietsje minder. Het duurt alleen zo lang eer die zelf gefabriceerde hartslagmeter van waarde verandert. En ik kreeg bijvoorbeeld een keer na een half uur draven en daarachteraan een stukje stevige tolt (ca. 15 km/uur) een waarde van 76... Dat lijkt me erg weinig.

Manon 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 10:42

Ik heb net de band van Polar besteld omdat ze aangaven dat die werkt met elk hartslaghorloge. Nu hoop ik maar dat het horloge dan niet het probleem is maar alleen de plaatjes en anders moet ik alsnog een los horloge kopen. Wat een gedoe!

Tovatsj ik heb dus nu ook een zelf gefabriceerde maar die werkt echt niet. Ik kan er helemaal niks mee, vandaar nu toch maar een Polar Equine.

Navy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 10:48

Ooow, mensen ik ben toch zo zenuwachtig.. Deze week is meer killing dan de week voor de Fasna, kan je nagaan! Terwijl dit 56km is.. Verward Vreemd. Nog een paar daagjes, en heerlijk dat we weinig/geen regen krijgen. Een flink briesje erbij zou lekker zijn, en de zon mag van mij ook achterwege blijven
Ik heb gister trouwens eindelijk felblauwe effen sokken gevonden. Die verkopen ze namelijk niet bij een reguliere ruiterzaak Lachen Nu van een of ander klein lingeriewinkeltje. Ik ben er blij mee Haha!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 11:01

Ik ben startnummer 127 in de kennismakinsklasse. zadelbontje voor mijn achterste en 2 grooms (vriend + Thirza) zijn geregeld. Of ik vanwege mijn slechte knieen daarna nog kan lopen zie ik na de rit wel weer. Knipoog

Maarten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 11:03

geweldig dat je ook mee doet Merilyn!! Haha! Heel veel succes! OK dan!

Kaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 11:38

Merilyn schreef:
Ik ben startnummer 127 in de kennismakinsklasse. zadelbontje voor mijn achterste en 2 grooms (vriend + Thirza) zijn geregeld. Of ik vanwege mijn slechte knieen daarna nog kan lopen zie ik na de rit wel weer. Knipoog

Ha Merilyn,
Weleens verende beugels geprobeerd? Ik gebruik aan mijn ROC zadel al een jaartje of 7 de kunststof beugels met korfje (tsss, Karin, hoe heten ze ook weer?) en aan mijn Torsion heb ik EZride beugens, die zijn groter, mijn bergschoenen zijn te hoog voor die andere beugels. Beide bevallen uitstekend en ik mankeer ook nogal wat Knipoog)
Succes en veel plezier zaterdag en remember: to finish is to win! en als het lekker gaat word je gewoon ter plaatse lid en dan telt-ie nog mee ook. Mits je boven de 9 km hebt gereden. Kennismakingsklasse is minimaal 8, maar als je boven de 9 zit en je wordt lid dan telt-ie als klasse 1 en heb je een winstpunt.

Ganna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 11:45

Wat ook erg fijne beugels zijn zijn die GSP dingen, enorm duur maar super. Zit een 'koker' bovenaan de stijgbeugel en daar zit een veer in. WOrdt in de eventing aardig wat mee gereden.

Ganna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 11:47

Afbeelding
Met dank aan Divoza, ik heb ze met een ijslande slag erin.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 12:09

Kaya schreef:
(tsss, Karin, hoe heten ze ook weer?)

Flexrides Haha! heerlijke beugels waarmee enkel en knieproblemen snel tot een verleden behoren!