Endurance 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jazzejam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 21:10

Herkenbaar Sandrawierda, hier ook een pony met een dubbele manenkam. Altijd ruzie met de teugels en de manen. Maar ik durf nog niet het apparaat er over te halen. :')

Hier vandaag tussen de hagel buien door gauw een ritje gemaakt. Pony moet hengstig worden en was wat gevoelig op de buik. Dus moest opletten niet teveel of op de verkeerde plek been tegeven of het werd ook vliegen. Onderweg was het druk met verkeer en zandwagens. Uiteraard op smalle weggetjes met twee kant prikkeldraad en sloten. Pony deed het braaf maar was toch een keer too close for comfort. Ben blij dat ze ondanks haar soms gekke buien wel nuchter blijft en zelfbehoud heeft (meestal dan).

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 06:40

@galaobdolon 23 km lopen, mij niet gezien hoor :') knap!

@jazzman ik denk dat ik gewoon een blinddoek opdoe als het uit gaat groeien :') en leuk merries :') gelukkig alles goed afgelopen!

@sandra
Ik hoop ook zo’n mooie boog te krijgen! En wat een lekkere hals heeft ie gekregen <3 het is inderdaad echt absurd nat. Hier ook overal

@miriam sonde van de zoolkneuzing! Hopen dat dat het is!

Wij zijn er weer vroeg uit voor de kader training in Ermelo. Ivm andere verplichtingen pak ik alleen de dressuur/vaardigheid les mee en de keuring en niet de galop training op de hei. Heb er weer zin in!

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 09:36

Als het nodig is is het nodig vind het bij veel paarden wel heel mooi staan.
Mijn eigen merrie heeft lange manen daar zou ik toch even moeten slikken omdat er af te halen.
Hoewel ze gevoelig is voor kriebels zijn ze dus heel kwetsbaar.

Water in het bos is echt verschrikkelijk wij hebben nog droge stukken dat wel maar de bodem is verraderlijk.

23 km lopen is een flink stuk respect hoor.

Veel plezier vandaag Billy dat is niet ver bij mij vandaan.
Hoe leren jullie die paarden in een treintje galopperen?

Dit weekend niet veel tijd om te rijden helaas.
Druk met heel veel andere dingen die ook echt moeten gebeuren.
Woensdag wel rondje bos dan het weekend een bloktraining en dan zou ze wel ok genoeg moeten zijn.

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 14:42

Het treintje galopperen ansich is niet moeilijk. Ga 38 km galopperen en hou hem op zijn plaats. Vanzelf settelen ze wel een keer :+

Nee zonder gein, het aller belangrijkste is tempo controle. Dus in je galop 17-18-19 km/u (etc) kunnen galopperen in een constant tempo. En dan verder heb je een goed koppaard nodig. Als die de rust in de groep brengt gaat het wel lekker. Ik heb tot op heden nog niet echt treintje getraind met Arie. Wel in de bak of in oefening maar geen galop training oid. In Fontainebleau heb ik mijn eerste treintje gereden met hem. Zeker zo’n Franse groep trekt wel lekker mee, merkte wel dat in die trein Arie beter liep als 3de als wat verder naar achter

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 15:56

Hoi, ik meld mij nog graag in dit topic om mee te kletsen :)
Ik heb al een aantal jaren endurance gereden met mijn draver Casanova (2016 t/m 2019).
De ambitie en motivatie werd wat minder, daarom ben ik een tijdje gestopt.
Vorig jaar heb ik het weer opgepakt, omdat het na een wedstrijd als vrijwilliger toch wel weer ging kriebelen. Vorig jaar heb ik maar 2 wedstrijden gereden: Klasse 1 in Grolloo en klasse 2kort in Ermelo.
Die laatste wedstrijd verliep helaas een beetje anders dan gehoopt. Mijn paard kreeg na de finish moeite om zijn hartslag naar beneden te krijgen. Veel eten, koelen en tussendoor stappen heeft hij helaas ook niet goed kunnen helpen, waardoor hij toch een infuus nodig had.
Na deze wedstrijd was mij het plezier in wedstrijden al weer diep in mijn schoenen gezakt. Daarom niet meer gestart vorig jaar.

Dit jaar kunnen we hopelijk weer met frisse moed starten! :D
Mijn planning is:
21 april Buinen kk2
9 -11 mei Veluwe Marathon (dit lijkt mij ontzettend gaaf om eens te doen! )
25 mei Grolloo kk2
21 september Montferland kk2
Of 28 september Drents Friese Wold kk2

De training is al enigszins in de soep gelopen :+
Wij zouden vandaag meedoen aan de oefen endurance van Cool Runnings Endurance in het Drents Friese Wold, maar helaas trof ik paard vrijdagochtend aan met een dik been en liep hij ook niet zuiver.
De training pakken we maar weer op als hij hersteld is.

Afbeelding
Een fotootje van blije oortjes van Cas bij de Sahara in Ommen

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 16:01

S_imonee schreef:
Die laatste wedstrijd verliep helaas een beetje anders dan gehoopt. Mijn paard kreeg na de finish moeite om zijn hartslag naar beneden te krijgen. Veel eten, koelen en tussendoor stappen heeft hij helaas ook niet goed kunnen helpen, waardoor hij toch een infuus nodig had.
Na deze wedstrijd was mij het plezier in wedstrijden al weer diep in mijn schoenen gezakt. Daarom niet meer gestart vorig jaar.

Heftig, heb je toevallig afgelopen donderdag de online seminar van de endurance vereniging ook gevolgd? Die ging hierover en hoe te voorkomen en hoe te signaleren.

Ging de oefen endurance wel door? Ik ben daar gisteren nog geweest in Appelscha en was meer een aqua training dan endurance rit. :D

S_imonee

Re: Endurance 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 16:31

Ja, die heb ik gevolgd. Floor heeft mijn paard toen ook geholpen. Ik ben toen ook al veel te weten gekomen. Tijdens de lezing ging het nog een stapje verder. Erg interessant was het.

Ja, de oefen endurance ging wel door :)

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 16:40

S_imonee schreef:
Ja, die heb ik gevolgd. Floor heeft mijn paard toen ook geholpen. Ik ben toen ook al veel te weten gekomen. Tijdens de lezing ging het nog een stapje verder. Erg interessant was het.

Ja, de oefen endurance ging wel door :)

Ja vond de lezing ook erg interessant. Was voor mij ook fijne bevestiging dat ik op 1 detail na eigenlijk heel goed voer. Nu vond ik dat zelf ook want mellow loopt op het moment erg fijn. Maar ook fijn om het zo onderbouwd te zien.

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 16:54

Bevestiging dat je iets goed doet, is altijd fijn!
Ik ben inderdaad ook op de goede weg qua voeding :D

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 17:07

Voor mij viel de lezing helaas precies in mijn vakantie dus die heb ik gemist. Andere keer beter :-)

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 17:32

Hilli schreef:
Voor mij viel de lezing helaas precies in mijn vakantie dus die heb ik gemist. Andere keer beter :-)

Als je een mail stuurt, kun je misschien de link nog krijgen om hem terug te zien.

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 18:51

Hebben jullie gezien trouwens dat ons topic in uitgelicht staat? Zag ineens knappe billen voorbij komen :+

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 18:57

billy3105 schreef:
Zag ineens knappe billen voorbij komen :+

_O-

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 19:49

billy3105 schreef:
Hebben jullie gezien trouwens dat ons topic in uitgelicht staat? Zag ineens knappe billen voorbij komen :+

En ik bekende oortjes :')

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 20:15

Hoi Simone!!

Verder beetje bijgescrolled. Had me verheugd op een lekker ritje dit weekend met dit weer, maar een flinke (buik)griep gooide roet in het eten. De paarden an sich zijn deze dagen al een uitdaging genoeg :=

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 20:33

Hoe kun je je aanmelden voor die webinars van de endurance vereniging? Ik zag laatst ook een interessante mail voorbij komen, maar kon geen aanmeldknop oid vinden

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 20:43

Mail sturen naar de vereniging op hun facebook pagina staat het ook vaak.
Die lezing was echt interessant had moeite met ingelogd blijven maar dat lag aan thuis dus begin gemist.

Haha Als ik nu achteraan galoppeer en het gaat haar wat te hard dan gaat ze aardig stuiteren .
Dat went dus :P
Ze is voorop wel heel stabiel in haar tempo trouwens.

Simone dat is nooit een fijne afsluiting gewoon dit jaar weer beginnen. :j
Hopelijk is hij snel herstelt.

Wat leuk dat dit topic zo leeft.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 21:14

Wat leuk die lezingen. Zal eens kijken naar een lidmaatschap van de vereniging zonder dat ik verder ga starten. Geen idee wat dat kost verder, maar wel leuk als je dan mee kan doen met dat soort dingen.

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 21:34

Beterschap manzano!

@scooby, fijn dat ze voorop in haar ding het prima vind! Zit dus nog wat uitdaging in de rest van de tempo controle, gecontroleerd harder gaan is heel lastig voor veel paarden

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 21:55

billy3105 schreef:
@scooby, fijn dat ze voorop in haar ding het prima vind! Zit dus nog wat uitdaging in de rest van de tempo controle, gecontroleerd harder gaan is heel lastig voor veel paarden

Ja dat mag beter gelukkig heb ik geen kader wensen maar een fijn en chill paard is wel altijd fijn :j

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 13:50

Hier nog iemand opzoek naar een hartslagmeter/ band paard? Kennis heeft er eentje te koop op FB

Afbeelding

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 15:53

Heeft iemand ervaring met bestellen bij Green Distance?

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 11:13

Holy crap..... een endurance 2024 topic :D

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 11:43

Miriam91 schreef:
Heeft iemand ervaring met bestellen bij Green Distance?

Ik niet maar volgens mij is ze heel betrouwbaar.

miepmier26

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 14:19

Ik heb regelmatig besteld bij greendistance. Altijd goed geregeld.