Mongol Derby - Één van de extreemste paardenraces ter wereld

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Re: Mongol Derby - Één van de extreemste paardenraces ter wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 08:19

Catharine G. is nu op 15 te traceren.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 09:14

Op naar 16!

Dat is dan wel een heel groot verschil in navigeren dit jaar wat inderdaad een stukje van de uitdaging weg neemt. Anders kun je jezelf ook nog onderscheiden door betere/andere keuzes te maken met het navigeren.

Op Catharina's facebookpagina stond nog wel een update van gisteren, de 2e etappe was een nachtmerrie door haar pokkeknol.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 09:41

Ook zonder navigeren (b)lijkt het nog een enorme uitdaging.
Ik snap heel goed dat de organisatie risico's inperkt, aangezien zij toch verantwoordelijkheid dragen. De (verzekerings)wereld is niet meer zo 'aardig' dat een ondertekend briefje dat je zelf instaat voor de risico's voldoende is.
Als ze werkelijk een ruiter verliezen... dan is de wereld te klein, zo ongeveer. De moderne versie van de aventurier zoekt graag grenzen op, maar wil wel weer over een weekje weer gezellig thuis op de bank zitten... zoiets.

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 09:59

Het lijkt er nu op dat 'onze' Cath de andere Cath achter laat? Of in ieder geval een stuk voor is...

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 10:08

Ja he, 'onze' Cath heeft ook een hogere snelheid nu dan de andere Cath. Misschien een pony die gewoon graag wilt, terwijl de andere wat slomer is?

Jenna Carr, is ook weer vertrokken te pony en rijdt mee buiten het klassement begreep ik. Zij zit nu bij U17. Devan was ook weer goed opgeknapt. Zou zij ook nog verder gaan buiten het klassement?

Ik wist trouwens niet dat dat mocht, verder rijden als je weer medisch fit bent ook al is het buiten het klassement om. Ik dacht dat als je uit de race stapt/gehaald wordt het dan definitief klaar was.
Wel fijn voor Jenna, want zij lag er al wel heel erg snel uit. Al zul je zeker met een ander gevoel rijden...

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 10:14

Cath C staat is nog steeds op hetzelfde punt... Cath G lijkt lekker op weg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 10:36

De tracker van CC is volgens mij ook al meer dan een uur geleden voor het laatst getraceerd? Wellicht heeft het daarmee te maken?

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 10:37

Senna, je zal mij niet horen zeggen dat het geen enorme uitdaging blijft. Zoveel kilometers in korte tijd onder deze omstandigheden roept bij mij al veel respect af.
Maar in een wedstrijd spelen verschillende factoren mee om te kunnen winnen en ik kan mij voorstellen dat bij de eerdere derby's het navigeren/het inzicht hebben welke route te kiezen, juist in deze omgeving, ook een belangrijk aspect was waarin je jezelf een voorsprong (of juist achterstand :+ ) kon geven. En dat is nu dan minder.

Maar voor mij blijft de race even mooi om te volgen en het zal zeker goede redenen hebben om het nu zo te doen, daar twijfel ik niet aan.

Catharina G gaat echt lekker de laatste dagen, dat zal een goed gevoel geven.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 10:41

Olina schreef:
De tracker van CC is volgens mij ook al meer dan een uur geleden voor het laatst getraceerd? Wellicht heeft het daarmee te maken?

Ik zie het nu ook. Er zit ruim een uur tussen dus grote kans dat ze gewoon samen zullen rijden. Zou mooi zijn als ze samen over de finish komen.

Moragh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 10:54

Ze gaat als een malle vandaag! Al 3 etappes en 100 km tot nu toe! Nu ff doortrekken en die 4e meepakken!!!!
GOGOGO!!

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 11:36

:( De stipjes staan stil! Bij mij laat hij geen updates zien van de stipjes. Verzenden de trackers/satteliet gewoon niet, of doe ik iets verkeerd?

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 11:38

Soms helpt het om de pagina even helemaal opnieuw te openen. Tenminste dat doe ik als hij niet meer update. Echter, volgens mij lopen de trackers nu ook weer achter van sommige deelnemers. Sommige zijn een uur geleden voor het laatst geüpdatet.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 11:38

Ha ik dacht al ik zie nergens wat over de derby! Alleen updates via Twitter.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 11:44

Helaas Eliine, het werkt niet. Misschien heb ik nog wel een andere browser op deze laptop, zo eens kijken of het daarmee lukt.

Van de cath's zie ik als laatste updates van de 1e een update van zeker 2,5 uur geleden en de andere cath ruim een uur geleden :( ik vond het net zo spannend, de stipjes volgen xD

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 11:52

mirriezz schreef:
Helaas Eliine, het werkt niet. Misschien heb ik nog wel een andere browser op deze laptop, zo eens kijken of het daarmee lukt.

Van de cath's zie ik als laatste updates van de 1e een update van zeker 2,5 uur geleden en de andere cath ruim een uur geleden :( ik vond het net zo spannend, de stipjes volgen xD

Maar dat laatste heb ik ook en meerdere bokkers geloof ik. Het lijkt of de trackers weer niet goed contact maken.

Moragh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 11:53

Snert satelliet! Net nu het zo spannend is!

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 12:32

Balen! Ik zie nu helemaal niets meer.
Wat goed dat ze nu zo vooruit gaat! Knap !

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 13:30

Volgens mij heeft CC opgegeven. Haar stipje ziet er verdacht doorzichtig uit.

__laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 13:34

Denk het ook.. Erg jammer!

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 13:36

Hmm... goed punt Lindy, ik ben het met je eens.
Aan de andere kant: er is veel regen, GPS doet het dan vaak minder goed (zeker in die gebieden), dus misschien ligt de sattelietverbinding er gewoon uit door de regen en bewolking. Dat hoop ik althans.

(en ik wil zo graag weten waar ze nu zijn! (nu weer gestopt toch? of mogen ze nog een uurtje door?)

Alvaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 13:47

De meeste trackers hebben de laatste update rond 10:50 onze tijd gegeven. Die van CC om 09:09. En die staat naast een nederzetting Teel. Zou dus best kunnen dat zij gestopt is.
Overigens heeft Byeronie Epstein aan kop een mooie inhaalmaneuvre gedaan door van de uitgezette route af te wijken en haar eigen route uit te zetten.
En Elise Poitrinal is ook alweer flink ingelopen op de voorsten. Spannend!

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 14:01

Hmm, CC staat nu gewoon weer samen met CG op HS16.

Of ze is vooruit geplaatst of misschien met de 'bezemwagen' naar HS16 gereden.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 14:03

Ik heb al eerder een keer bij CG of CC een doorzichtige tracker gezien, en daarna bleken ze alsnog gewoon in de race te zitten. Volgens mij heeft het internet het pittig daar in van die afgelegen gebieden- de GPS'en zijn daar an sich natuurlijk minder gevoelig voor gezien het feit dat het een satelietsysteem is.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 14:04

Yeey *\o/* updates :) dankjewel lindy! Toch had ik vanmorgen wel gedacht dat ze nog wel tot HS 17 zouden kunnen komen. Jammer dat dat niet gelukt is.

Trouwens: er viel me nog iets op. Ze rijden elke keer 40 km te paard, en dan moeten ze wisselen he? En t totaal is 1000 km. de Cath's zijn nu op HS 16 en hebben maar net 500km gereden. Is dat omdat de etappes in het begin korter zijn dan 40 km, of zijn de latere etappes gewoon stiekem langer dan 40 km?

Moragh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 14:09

De etappes zijn niet allemaal 40 km, is net waar een HS (oftewel een "boerderijtje of andere plek op te gebruiken) is dus in praktijk zullen de etappes tussen de 35 en 40 km zijn lijkt me.
Daarnaast hebben de 2C's niet elke dag 100 km gedaan dus ook daarom lopen ze wat achter op schema.

En ja, de 2C's op 16... Neem aan dat ze toch niet doorgaan vandaag... Had gehoopt op 4 etappes vandaag om toch die kans op uitrijden te verhogen...