Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Citaat:Ik train mijn paard een aantal dagen in de week dressuurmatig en heb ook 1x per week priveles, longeer, daarnaast spring ik 1x per week en train ik buiten. Mijn paard heeft die afwisseling ook echt nodig. Omar start met een goede vriendin/stalgenootje dressuurwedstrijden en ik start zelf endurance met hem. Dressuur is de basis van alles en ik vind het belangrijk dat hij dressuurmatig ook goed voor elkaar is.
Net als Griebels laat ik Omar soms ook even een sprintje trekken omdat hij dat gewoon weg nodig heeft en het zijn lust in zijn leven is. Hij weet ook precies wanneer het wel en niet kan/mag. Omar is niet te genieten als hij af en toe niet even voluit mag. Omar weet na 2 seizoenen al precies wanneer hij een wedstrijd loopt en wanneer het training is. Op wedstrijd wil hij vaak niet eens galopperen en gaat alleen harder draven als ik hem aanspoor tot een galopje, zelfs in KatwijkHij heeft namelijk bij zijn 1e wedstrijd dit seizoen de fout gemaakt door heel hard van start te gaan en was niet te houden... na de p/a schrok hij zich rot dat we verder moesten en sindsdien spaart hij zichzelf op wedstrijden
Ik zie klasse I dan ook als als een echt leerproces voor zowel paard als ruiter.
Verder heb ik geen persoonlijke ambities om de 160 km te gaan rijden met Omar, ik denk dat ik het bij klasse II of misschien klasse III zal houden maar wie weet in de toekomst als hij het goed oppakt allemaal

De discussie wat betreft het voer ga ik verder niet met je aan omdat dit op DA advies is en Omar een achtergrond heeft wat betreft zijn ziekte. Ik voel mijn paard goed aan en ik luister naar ieder signaal die hij mij geeft. Als ik denk dat iets te veel is voor Omar dan kies ik voor mijn paard. Jouw manier en mijn manier zijn nu eenmaal totaal anders, ik laat jou in je waarde en zal dus ook verder geen kritiek leveren, ik verwacht dat jij mij ook in mijn waarde laat. Ik heb nu eenmaal andere amibities, ook op endurance gebied dan jij
Omar blaakt idd van gezondheid en daar ben ik uitermate trots op. 2 kg 5 granenmix van Havens is prima voor Omar en daarnaast krijgt hij enkel nog droog hooi te eten. Laag Eiwit dieet dus
Omar was trouwens ook een bom toen hij niets te eten kreeg toen hij spierbevangen was, het is gewoon een erg energiek paard
Zoveel mensen zoveel meningen en zolang mensen de achtergrond niet kennen... Jammer dat je mij niet in mijn waarde liet Willem. genghiskhan schreef:Ik steek telkens mijn nek uit met eerlijke verslagen, trek het boetekleed aan door mijn fouten ook te vermelden. De graagte waarmee op mij ingehakt wordt verbijsterd mij. Nu ook weer door Grethal.
genghiskhan schreef:AnneOmie, we hebben vorige week een rit gemaakt en ik wilde tijdens de rit er niets over zeggen om toch te kunnen genieten van de rit en de natuur. Maar nu in deze discussie wil ik graag zeggen hoe ik het aan zou pakken met jouw paard.
Omar is een pracht paard in hele goede conditie die veel krachtvoer krijgt. ook al is dat homeopatisch maar als je de granenmix bekijkt schat ik 30 % tarwe, 20 % gerst, en veel andere granen. Heel goed voer maar ook zeer veel energie en dat liet Omar dan ook zien. Hij blaakt ervan!
Omar is moeilijk te houden, vind het erg leuk om hard te gaan.
mazzeltje schreef:Omar is een pracht paard in hele goede conditie die veel krachtvoer krijgt. ook al is dat homeopatisch maar als je de granenmix bekijkt schat ik 30 % tarwe, 20 % gerst, en veel andere granen. Heel goed voer maar ook zeer veel energie en dat liet Omar dan ook zien. Hij blaakt ervan!
Omar is moeilijk te houden, vind het erg leuk om hard te gaan.
Ik moet hier toch echt even wat zeggen, ik weet niet of het een uitspraak is van Willem of van Anneomie, herhaald door Willem, maar homeopatisch voer bestaat écht niet.
Homeopathie is een geneeskunde en maakt gebruik van homeopatische middelen, genéésmiddelen, dus absoluut géén voer!
Grethal schreef:In je verhaal zeg je dat je je doelstelling om in één jaar klasse 3 te halen gehaald hebt. Sorry hoor, maar in mijn ogen heb je dit niet gehaald. Je lag er uit met een fiks metaboolprobleem. En wat ik uit je verhaal begrijp had je dit kunnen voorkomen als je het belang van je paard meer boven je eigen ego had gezet.
Je voelde aan dat Tempter niet goed meer ging. Waarom stel je dan je doelstelling tijdens de rit niet bij. Je wilde wel langzamer maar niet in je eentje; bang om weer verkeerd te rijden (ego). Je geeft aan dat je wist dat je moest stappen, maar dat je Tempter toen iedereen er in galop vandoor ging toch maar liet gaan. (sorry hoor paard als ik je gezondheid in gevaar breng). Ook al kost het veel moeite om je paard terug te nemen, maar zeker als je voelt en weet dat het voor je paard het beste is, zul je alles uit de kast moeten halen om je paard te beschermen. Je paard weet niet wat er nog volgt!
Je geeft aan dat je de regels niet goed kent; niet wist of je er naast mocht blijven lopen naar de vetgate dus bent er weer opgegaan; wanneer en aan wie te melden?
Als je dit zo op te site zet krijg je dan niet het schaamrood op je wangen! Na drie klasse 2 wedstrijden met diverse vetgates mag toch zeker verwacht worden dat je de regels kent.
Je wilde je terugtrekken en zo de gelopen km bij klasse 2 bijschrijven maar wistniet hoe?
Was het niet beter geweest om eerst aan het belang van je paard te denken en daarna pas aan de bijtelling van de gemaakte km's?
Foutjes zijn er gemaakt maar waar gehakt wordt vallen spaanders. Ik hak nu eenmaal graag, soms zelfs als de bijl al bot is en dat is nog een leerpuntje.
Jammer, dat een dergelijke houding ten koste kan gaan van ......
Je mag ongelooflijk trots zijn op Tempter! Dat paard is een kanjer!
Helaas kan ik dat van zijn berijder niet zeggen.
mazzeltje schreef:Ennuh Willem, ik vind het wel erg dat je de reglementen niet kent! Die hoor je gewoon als ruiter te weten.
genghiskhan schreef:mazzeltje schreef:Ennuh Willem, ik vind het wel erg dat je de reglementen niet kent! Die hoor je gewoon als ruiter te weten.
Wees jij nou eens eerlijk weet jij precies hoe het met die nieuwe regel is? waar je je moet afmelden? Hoe je je terug kan trekken en onder welke voorwaarden? Niet gelijk opzoeken in de regelementen want die heb je in de wedstrijd, als je je zorgen maakt, ook niet bij je. Ik dacht dus bij de wedstrijdleiding maar had het mis..

Alvaron schreef:Tja,het moet mij van het hart dat ik mij toch ook wel hogelijk verbaasd heb over het gebrek aan kennis van o.a. de regelementen. Je geeft aan dat je niet wist of je naast je paard lopend de VG in mocht. Stel dat je dat niet mag: dan stap je dus vlak voor de VG-lijn op, rijdt 1 meter en stapt weer af.
En eigenlijk geef je dat dus ook al aan op de momenten dat je zegt dat je toch maar achter de inhalers aangegaan te zijn i.p.v. te zijn blijven stappen.
Ook verbaas ik mij over je opmerkingen dat je je paard moet leren aan een loshangend teugeltje in alle tempi te moeten kunnen lopen. M.i. kan je dat dus zelf ook niet als je je paard toch maar met de inhalers mee laat gaan.
Let wel, ik kan mee heel goed voorstellen dat je dat niet kunt, maar probeer dan niet roomser dan de paus te zijn door anderen voor te houden dat ze dat wel moeten kunnen.
.
joelledsr schreef:Wohw! is dat een agering tegen mijn eerste of mijn tweede post?Alvarond, te beginnen bij jou, ga eerst het stuk nog is lezen, en kijk dan nog is naar wat je geschreven hebt...
Je leest niet wat er staat, haalt er wat uit en begint commentaar te geven.
Hoop dat je zometeen je post herziet met dingen die er wel staan.
. genghiskhan schreef:Ik kende de weg niet