eind van het endurance seizoen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Djilna

Re: eind van het endurance seizoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 14:39

Dank je Willem Ja

genghiskhan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-06 14:53

Citaat:
Ik train mijn paard een aantal dagen in de week dressuurmatig en heb ook 1x per week priveles, longeer, daarnaast spring ik 1x per week en train ik buiten. Mijn paard heeft die afwisseling ook echt nodig. Omar start met een goede vriendin/stalgenootje dressuurwedstrijden en ik start zelf endurance met hem. Dressuur is de basis van alles en ik vind het belangrijk dat hij dressuurmatig ook goed voor elkaar is.

Net als Griebels laat ik Omar soms ook even een sprintje trekken omdat hij dat gewoon weg nodig heeft en het zijn lust in zijn leven is. Hij weet ook precies wanneer het wel en niet kan/mag. Omar is niet te genieten als hij af en toe niet even voluit mag. Omar weet na 2 seizoenen al precies wanneer hij een wedstrijd loopt en wanneer het training is. Op wedstrijd wil hij vaak niet eens galopperen en gaat alleen harder draven als ik hem aanspoor tot een galopje, zelfs in Katwijk Haha! Hij heeft namelijk bij zijn 1e wedstrijd dit seizoen de fout gemaakt door heel hard van start te gaan en was niet te houden... na de p/a schrok hij zich rot dat we verder moesten en sindsdien spaart hij zichzelf op wedstrijden Knipoog Ik zie klasse I dan ook als als een echt leerproces voor zowel paard als ruiter.

Verder heb ik geen persoonlijke ambities om de 160 km te gaan rijden met Omar, ik denk dat ik het bij klasse II of misschien klasse III zal houden maar wie weet in de toekomst als hij het goed oppakt allemaal Verward

AnneOmie, we hebben vorige week een rit gemaakt en ik wilde tijdens de rit er niets over zeggen om toch te kunnen genieten van de rit en de natuur. Maar nu in deze discussie wil ik graag zeggen hoe ik het aan zou pakken met jouw paard.

Omar is een pracht paard in hele goede conditie die veel krachtvoer krijgt. ook al is dat homeopatisch maar als je de granenmix bekijkt schat ik 30 % tarwe, 20 % gerst, en veel andere granen. Heel goed voer maar ook zeer veel energie en dat liet Omar dan ook zien. Hij blaakt ervan!
Omar is moeilijk te houden, vind het erg leuk om hard te gaan.

Ik zou dus met Omar oefenen om aan de lange teugel rustig te worden en te leren zijn energie te verdelen. Zolang je daar mee bezig bent nooit sprintjes trekken. Ook en zeker niet in volle galop de heuvel op! Je maakt daardoor het paard explosiever en traint die capaciteiten en niet de duur capaciteiten. Ook wordt je paard nog heter in zijn hoofd.
Je zegt dat Omar zo graag draaft maar ik zie dat het paard uit elkaar gereden wordt. Daardoor kunnen blessures optreden. Ik zou iets verzamelen en hem eerder in een rustige galop te zetten.
Dat lijkt misschien tegenstrijdig met wat ik zeg; 'het paard zelf leren lopen' maar dat is het niet. Ook tijdig leren schakelen naar een ander gang hoort daarbij.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 14:56

Het enige wat Anouar krijgt aan eten is gras en een pavo koek

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 15:01

Willem, je hebt eigenlijk niets over mijn voeren gezegd, was dat goed?

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 15:03

En ik heb niet genoemd wat ik voer Clown
Maar dat is op zich nu niet relevant...

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 15:04

Zoals je misschien gezien hebt Willem, loopt Omar zelfs als ik op het strand in rengalop ga aan een losse teugel Knipoog De discussie wat betreft het voer ga ik verder niet met je aan omdat dit op DA advies is en Omar een achtergrond heeft wat betreft zijn ziekte. Ik voel mijn paard goed aan en ik luister naar ieder signaal die hij mij geeft. Als ik denk dat iets te veel is voor Omar dan kies ik voor mijn paard. Jouw manier en mijn manier zijn nu eenmaal totaal anders, ik laat jou in je waarde en zal dus ook verder geen kritiek leveren, ik verwacht dat jij mij ook in mijn waarde laat. Ik heb nu eenmaal andere amibities, ook op endurance gebied dan jij Knipoog Omar blaakt idd van gezondheid en daar ben ik uitermate trots op. 2 kg 5 granenmix van Havens is prima voor Omar en daarnaast krijgt hij enkel nog droog hooi te eten. Laag Eiwit dieet dus Knipoog Omar was trouwens ook een bom toen hij niets te eten kreeg toen hij spierbevangen was, het is gewoon een erg energiek paard Haha!

Mijn paard zit idd heel erg goed in zijn vel en voelt zich helemaal happy, daar ben ik ontzettend blij om omdat hij op het randje van de dood heeft gezweefd voor ik bij mijn huidige veearts uitkwam! Omar is niet echt geschikt om in een grote groep te rijden omdat hij dan helemaal hieperdepiep is en gewoon extreem druk. Ik rij het liefst alleen of met max 3 anderen en dat gaat prima. Jij hebt dus ook een totaal ander beeld van mijn paard gezien. Voor mij was dat ritje ook niet voor herhaling vatbaar omdat het ook niet goed voor hem is zich zo ongelooflijk op te fokken Knipoog

Ik had je trouwens per pb al kenbaar gemaakt geen zin te hebben in een discussie op bokt over Omar Knipoog Zoveel mensen zoveel meningen en zolang mensen de achtergrond niet kennen... Jammer dat je mij niet in mijn waarde liet Willem.

Grethal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 16:35

genghiskhan schreef:
Ik steek telkens mijn nek uit met eerlijke verslagen, trek het boetekleed aan door mijn fouten ook te vermelden. De graagte waarmee op mij ingehakt wordt verbijsterd mij. Nu ook weer door Grethal.

Willem, ik ben niet het type die met volle graagte ergens op in hakt; denk meestal eerst tien keer goed na voordat ik een reaktie zal geven. Wel heb ik een duidelijke mening vanuit mijn gevoelens die ik rustig ter discussie durf te stellen. Het boetekleed aantrekken door fouten te vermelden is bewonderenswaardig. Als daarnaast ook gekeken wordt hoe deze fouten gemaakt zijn en in de toekomst voorkomen kunnen worden, zou ik het echt toejuichen! Dat is mijn instelling; niet om iemand onderuit te halen, maar om iemands gedachten/gevoelens te prikkelen.

Ook ik maak fouten tijdens trainingen, wedstrijden maar ik kijk altijd heel eerlijk naar mezelf "waarom doe ik dit". Heb ik het voor mezelf gedaan of in het belang van het paard, wat kan ik verbeteren om dit in de toekomst te voorkomen, moet ik misschien mijn doelstellingen bijstellen etc.

Je weet vast wel wie ik ben. Je hebt in Ommen-Vilsteren een dikke 8 km achter mij gereden. Omdat ik de verkeerde weg gekozen had bleek bij de groompost dat we (jij dus ook) verkeerd gereden waren. Omdat mijn paard zo zalig liep, net als de week daarvoor in Groesbeek, heb ik mijn doelstelling gewijzigd en er een trainingsrit van gemaakt om het zalige gevoel te behouden en geen stress op mijn paard over te brengen (want dat was ongetwijfeld gebeurd). Voor mij zou dit oneerlijk zijn naar het paard (omdat ik een fout had gemaakt) en ben dus gewoon met het zalige gevoel en een ontspannen paard verder gegaan om ons enduranceseizoen positief af te sluiten.

Dit is wat ik bedoel om iemand te prikkelen. Je geeft aan dat je eigenlijk had moeten gaan stappen in Wanroij, toch ga je met de groep in galop mee. Kijk dan even bij jezelf naar binnen waarom je dat gedaan hebt en hoe je dat in de toekomst, als je dat gevoel weer hebt, zo kunt oplossen dat het in het belang van het paard is.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 16:55

amen Grethal!

Dat is ook mijn manier van paardrijden, de belangen van het paard staan ten alle tijden voorop.

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 18:42

genghiskhan schreef:
AnneOmie, we hebben vorige week een rit gemaakt en ik wilde tijdens de rit er niets over zeggen om toch te kunnen genieten van de rit en de natuur. Maar nu in deze discussie wil ik graag zeggen hoe ik het aan zou pakken met jouw paard.

Omar is een pracht paard in hele goede conditie die veel krachtvoer krijgt. ook al is dat homeopatisch maar als je de granenmix bekijkt schat ik 30 % tarwe, 20 % gerst, en veel andere granen. Heel goed voer maar ook zeer veel energie en dat liet Omar dan ook zien. Hij blaakt ervan!

Ik moet hier toch echt even wat zeggen, ik weet niet of het een uitspraak is van Willem of van Anneomie, herhaald door Willem, maar homeopatisch voer bestaat écht niet.
Homeopathie is een geneeskunde en maakt gebruik van homeopatische middelen, genéésmiddelen, dus absoluut géén voer!

genghiskhan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-06 19:41

mazzeltje schreef:

Ik moet hier toch echt even wat zeggen, ik weet niet of het een uitspraak is van Willem of van Anneomie, herhaald door Willem, maar homeopatisch voer bestaat écht niet.
Homeopathie is een geneeskunde en maakt gebruik van homeopatische middelen, genéésmiddelen, dus absoluut géén voer!

dat is een misverstand. Het is zover ik begrepen heb door een homeopatische arts voorgeschreven. Mij viel alleen het zeer hoge energiegehalte op en als ik een paard rustig wil hebben moet ik hem dat niet voeren.

genghiskhan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-06 20:11

Beste Djilan,

De klap van de post van Greta gonst nog na in mijn hoofd. Kennelijk wordt niets er meer beter van in deze discussie en wordt ik als een kop van jut gebruikt. Dit ondanks alle pogingen uitleg te geven. Door de klap van Greta ben ik knock-out.
Ik heb een, denk ik, leuke analyse van Lightning Rose's pedigree, en daarop gebaseerd advies. Als je wilt kan je een verzoek naar mij mailen met je mail adres dan zal ik je hem toesturen. Zonder toestemming tot verdere publicaties. Overigens verschijnt er binnenkort een artikel van mij in het AVS en daar staat een deeltje in wat ook voor jouw paard opgaat.

genghiskhan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-06 20:17

Grethal schreef:
In je verhaal zeg je dat je je doelstelling om in één jaar klasse 3 te halen gehaald hebt. Sorry hoor, maar in mijn ogen heb je dit niet gehaald. Je lag er uit met een fiks metaboolprobleem. En wat ik uit je verhaal begrijp had je dit kunnen voorkomen als je het belang van je paard meer boven je eigen ego had gezet.

Je voelde aan dat Tempter niet goed meer ging. Waarom stel je dan je doelstelling tijdens de rit niet bij. Je wilde wel langzamer maar niet in je eentje; bang om weer verkeerd te rijden (ego). Je geeft aan dat je wist dat je moest stappen, maar dat je Tempter toen iedereen er in galop vandoor ging toch maar liet gaan. (sorry hoor paard als ik je gezondheid in gevaar breng). Ook al kost het veel moeite om je paard terug te nemen, maar zeker als je voelt en weet dat het voor je paard het beste is, zul je alles uit de kast moeten halen om je paard te beschermen. Je paard weet niet wat er nog volgt!

Je geeft aan dat je de regels niet goed kent; niet wist of je er naast mocht blijven lopen naar de vetgate dus bent er weer opgegaan; wanneer en aan wie te melden?
Als je dit zo op te site zet krijg je dan niet het schaamrood op je wangen! Na drie klasse 2 wedstrijden met diverse vetgates mag toch zeker verwacht worden dat je de regels kent.

Je wilde je terugtrekken en zo de gelopen km bij klasse 2 bijschrijven maar wistniet hoe?
Was het niet beter geweest om eerst aan het belang van je paard te denken en daarna pas aan de bijtelling van de gemaakte km's?

Foutjes zijn er gemaakt maar waar gehakt wordt vallen spaanders. Ik hak nu eenmaal graag, soms zelfs als de bijl al bot is en dat is nog een leerpuntje.
Jammer, dat een dergelijke houding ten koste kan gaan van ......

Je mag ongelooflijk trots zijn op Tempter! Dat paard is een kanjer!
Helaas kan ik dat van zijn berijder niet zeggen.

ik ben er stil van. Ziek

Navy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 20:46

Willem, wij, of laat ik alleen voor mezelf spreken, ik wil je absoluut niet de grond in boren, ik kwaad daglicht zetten, als kop van jut gebruiken. Ik geloof namelijk dat je wel echt verstand van zaken heb, bv. op de diverse bloedlijnen en pedigrees. Maar wat veel mensen niet begrijpen is waarom jij bepaalde keuzes gemaakt heb in je wedstrijdplanning en laatste wedstrijd. Een antwoord hierop zal veel meer opheldering bieden dan iedereen tips geven.

nikki160287

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 20:49

De ene traint nu eenmaal anders dan de ander dat is in het begin van dit topic al uitgebreidt besproken. Vervolgens vragen veel mensen willem om advies end. Willem stopt hier energie in door bijvoorbeeld ook de afstamming endergelijke uit te pluizen (wat ik overigens erg interessant vind) en wordt vervolgens door verscheidene weer aangevallen om zijn advies. Vind dit nou niet echt eerlijk en netjes.
Bijv. @ griebels. Je was duidelijk erg tegen zijn trainingsmethode, waarom vraag je dan aan hem moeite voor je te doen om vervolgens hem weer de grond in te boren.

Sorry beetje off topic, maar vind het niet echt sociaal. Ik zeg niet dat ik het overal mee eens ben, maar ik heb er ook niet zoveel vestand van. (zit niet echt, naja helemaal niet, in de endurance)

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 21:46

Ik moet toch ook even zeggen dat ik vind dat Willem erg veel moeite doet voor een ieder die een trainingsadvies gevraagd heeft. Daar kun je het dan wel of niet mee eens zijn, en er uiteraard mee doen wat je zelf wil.
In het geval van Tempter zou ik het persoonlijk ook anders gedaan hebben.
Maar het grappige is dan wel weer dat hij, nadat ik hem per PB, een advies vroeg voor Jip (ik was nl heel benieuwd hoe hij dat aan zou pakken) hij mij eigenlijk adviseerde te doen wat ik nu ook doe en van plan ben in de toekomst te gaan doen.
Ik had eigenlijk wat anders verwacht!
Ik vind niet dat Willem wordt aangevallen zoals als hij zelf denkt dat hij wordt, maar ik lees wel duidelijk een bepaalde tendens in bepaalde berichtjes die ook ik niet altijd even leuk vind.
Die tendens vind ik overigens zowel in Willem's als in sommige andere berichten terug.
Dat is jammer ,want op zich is hier toch ook wel een interessante discussie aan de gang. Laten we het ook zien als een discussie, je kan door andere, eventueel omstreden, methodes te horen ook weer je eigen conclusie's trekken en het kan geen kwaad dat iedereen gewoon naar elkaar luistert.

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 21:49

Ennuh Willem, ik vind het wel erg dat je de reglementen niet kent! Die hoor je gewoon als ruiter te weten.

Prinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 21:59

Ik hoop ook dat deze discussie gewoon een discussie over meningen blijft. Ik lees in sommige berichten ook een tendens.
Willems trainingsmethodes zijn controversieel, dan is het logisch dat daar discussie over ontstaat. Je hoeft het ook niet altijd met elkaar eens te zijn, maar voel je niet aangevallen als een ander een andere mening heeft, en val ook niet iemand op de persoon aan.

Verder vind ik de dicussie interessant. Uit alle dingen die gezegd worden haal ik mijn ding, zodat ik dus weer een gefundeerder trainingsschema kan gaan maken. Ondanks dat ik geen ultiem endurance paard heb, heb ik toch de ambitie om in de toekomst een 100+ en mss meer te gaan rijden. Dus ik kan wel wat fundatie gebruiken.

genghiskhan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-06 22:43

mazzeltje schreef:
Ennuh Willem, ik vind het wel erg dat je de reglementen niet kent! Die hoor je gewoon als ruiter te weten.

Beste Saskia, weet je wat nou de grap is? Op het wedstrijd terrein ben ik direct naar de wedstrijdleiding gelopen om te vragen hoe dat precies zat en die wisten het niet! En weet je wat dan helemaal grappig is? Gretha zat daarbij! Dan hier nog eens mij om de oren te slaan....ik ben verbijsterd!

Wees jij nou eens eerlijk weet jij precies hoe het met die nieuwe regel is? waar je je moet afmelden? Hoe je je terug kan trekken en onder welke voorwaarden? Niet gelijk opzoeken in de regelementen want die heb je in de wedstrijd, als je je zorgen maakt, ook niet bij je. Ik dacht dus bij de wedstrijdleiding maar had het mis.

Overigens doet de discussie niet ter zake omdat Tempter's hartslag niet zakte maar dat staat ook allemaal al in mijn verslag.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 22:55

genghiskhan schreef:
mazzeltje schreef:

Wees jij nou eens eerlijk weet jij precies hoe het met die nieuwe regel is? waar je je moet afmelden? Hoe je je terug kan trekken en onder welke voorwaarden? Niet gelijk opzoeken in de regelementen want die heb je in de wedstrijd, als je je zorgen maakt, ook niet bij je. Ik dacht dus bij de wedstrijdleiding maar had het mis..

Hier heeft Willem wel een punt! In Holten moesten ze het ook even navragen en wisten ze het ook niet!
Het enige wat je er als ruiter over terug kunt vinden is zoiets als dat je het moet melden vooor dat je de vetgate in gaat. Maar als je je daar dan meldt, dan moet het eerst weer even nagevraagd worden. In elk geval is er een hoop onduidelijkheid over.

Normaal gesproken vind ik ook dat je de reglementen moet kennen, maar het gaat wel van beide kanten! Dus ook de wedstrijdorganisatie.

Alvaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 22:56

Tja,het moet mij van het hart dat ik mij toch ook wel hogelijk verbaasd heb over het gebrek aan kennis van o.a. de regelementen. Je geeft aan dat je niet wist of je naast je paard lopend de VG in mocht. Stel dat je dat niet mag: dan stap je dus vlak voor de VG-lijn op, rijdt 1 meter en stapt weer af. Als dit het verschil uitmaakt dat de hartslag van je paard 20 minuten later nog niet beneden de 60 is gedaald, dan had je dat zonder afstappen ook niet gered. M.i. zit er dan dus fundameneel iets mis in je manier van rijden voor die tijd.

En eigenlijk geef je dat dus ook al aan op de momenten dat je zegt dat je toch maar achter de inhalers aangegaan te zijn i.p.v. te zijn blijven stappen.

Ook verbaas ik mij over je opmerkingen dat je je paard moet leren aan een loshangend teugeltje in alle tempi te moeten kunnen lopen. M.i. kan je dat dus zelf ook niet als je je paard toch maar met de inhalers mee laat gaan.
Let wel, ik kan mee heel goed voorstellen dat je dat niet kunt, maar probeer dan niet roomser dan de paus te zijn door anderen voor te houden dat ze dat wel moeten kunnen.

Verder valt het mij op dat je jezelf steeds opnieuw "verdedigt" door te stellen dat je je fouten open en bloot toe te geven. Doch in de toonzetting van je berichten komt bij mij nooit het idee op dat je je werkelijk openstelt voor de meningen van anderen. Ondanks dat je de woorden wel gebruikt, lees ik in al je berichten desondanks verontwaardigde verdediging. Heel erg jammer, omdat ik denk dat je best wel kennis van zaken hebt, maar -wat mij betreft- de indruk wekt, niet open te staan voor meningen van anderen, noch er voor open te staan om van anderen nog wat te kunnen leren.
Laatst bijgewerkt door Alvaron op 10-11-06 23:10, in het totaal 1 keer bewerkt

joelledsr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 23:08

Zo, dan ga ik op pagina 13 ook maar weer eens wat zeggen Lachen

Ten eerste valt me aan deze hele discussie ook inderdaad die vreselijk vervelende tendens op! Ben blij dat dat nu ook door anderen gezegd wordt en ik dan niet in mijn eentje als "het vriendinnetje van..." dat kom vertellen.

Ten tweede, misschien moet er is gelezen worden!!!
Alvarond, te beginnen bij jou, ga eerst het stuk nog is lezen, en kijk dan nog is naar wat je geschreven hebt...
Je leest niet wat er staat, haalt er wat uit en begint commentaar te geven.
Hoop dat je zometeen je post herziet met dingen die er wel staan.

Ik hoop verder echt dat mensen hier eens ophouden met door die zwarte bril te kijken en gal te spuwen.
Ik weet, dat Willem echt alles er voor over heeft om zo goed mogelijk voor zijn paarden te zorgen.
Dus opmerkingen als "niet aan je paard denken en egoistisch zijn" zijn gewoon hatelijk.
Denk eens na over de impact van een post voor je die plaatst.

Verder veel plezier met het voeren van een zinnige discussie over, training en wedstrijd opbouw, maar houd alsjeblieft op met elkaar onder de grond te willen schoffelen.

Forummen is een vrijetijds besteding en hopelijk ontspanning, geen strijd op leven en dood.

genghiskhan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-06 23:23

Alvaron schreef:
Tja,het moet mij van het hart dat ik mij toch ook wel hogelijk verbaasd heb over het gebrek aan kennis van o.a. de regelementen. Je geeft aan dat je niet wist of je naast je paard lopend de VG in mocht. Stel dat je dat niet mag: dan stap je dus vlak voor de VG-lijn op, rijdt 1 meter en stapt weer af.

En eigenlijk geef je dat dus ook al aan op de momenten dat je zegt dat je toch maar achter de inhalers aangegaan te zijn i.p.v. te zijn blijven stappen.

Ook verbaas ik mij over je opmerkingen dat je je paard moet leren aan een loshangend teugeltje in alle tempi te moeten kunnen lopen. M.i. kan je dat dus zelf ook niet als je je paard toch maar met de inhalers mee laat gaan.
Let wel, ik kan mee heel goed voorstellen dat je dat niet kunt, maar probeer dan niet roomser dan de paus te zijn door anderen voor te houden dat ze dat wel moeten kunnen.

.

Over op en afstappen of toch weer opstappen bij de grens van de vetgate; kennelijk weet je het zelf ook niet?

Dan over het achter de andere paarden aangaan en eventueel trekken aan de teugel; Nogmaals, hoevaak moet ik het herhalen, wanneer gaan jullie eerst lezen en dan pas commentaar geven?
Ik heb mijn twijfel in mijn verslag opgeschreven. Ik kende de weg niet en de groep ging er vandoor. Tempter heeft bijna geen hulpen meer nodig, geen druk van het been en geen ruk aan de teugel; hij voelde mijn twijfel en nam zelf een beslissing. Ik had maar even in het zadel hoeven te gaan zitten en hij had naar me geluisterd, daar is verder niets voor nodig.
Ik heb mijn twijfel en mijn fout duidelijk omschreven tot in den treuren en jullie blijven veroordelen, wie ben jij eigenlijk dat je mij nog verder door het stof wil laten gaan?

Alvaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 23:25

joelledsr schreef:
Alvarond, te beginnen bij jou, ga eerst het stuk nog is lezen, en kijk dan nog is naar wat je geschreven hebt...
Je leest niet wat er staat, haalt er wat uit en begint commentaar te geven.
Hoop dat je zometeen je post herziet met dingen die er wel staan.
Wohw! is dat een agering tegen mijn eerste of mijn tweede post?
Sorry Joelle, ik heb het artikel van Willem gelezen en herlezen, en blijf bij mijn mening. In beide posts.
Het is nog niet eens zozeer de dingen die worden geschreven, maar meer de toon die erachter zit. Het absoluut overtuigd zijn van Willem zijn eigen kennis en kunde. En die zal hij ook vast wel hebben. Maar als hij in de toon van zijn berichten wat meer de indruk wekt daadwerkelijk open te staan voor "kritiek" van de andere forumlezers dan zal de "kritiek" naar hem toe ook vast een stuk milder zijn.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 23:25

Is Endurance ook niet een leerproces waarbij je soms fouten moet maken om daarna beter voorbereid aan de volgende start te verschijnen?

Het zou toch wat saai worden als iedereen het gelijk goed zou doen Haha!.

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 23:36

genghiskhan schreef:
Ik kende de weg niet

Rood=rechts, wit=links, geel=rechtdoor.

Ten alle tijden mag je naast je paard lopen. Je moet alleen op je paard zitten als je over de startlijn gaat en over de finish lijn. De vet-gate mag je ernaast lopend binnenkomen.