Katwijk. Eerste keer!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Fareeh

Re: Katwijk. Eerste keer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 21:22

wat is dat op die 2e foto?

pjotrg

Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 21:26

Dat is de klok op de waalsdorpervlakte die ieder jaar met de dodenherdenking wordt geluid. Ben daar ook wel eens langs gereden. Imposante plek!

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 21:34

Apple schreef:
Ik had jou bij nader inzien al wat vaker gespot Haha!. Je hebt wel eerder meegereden met Murph, maar als je te paard zit in Endurance outfit dan is dat toch een ander gezicht Haha!.

Tja, door een cap blijft wel je haar beter zitten natuurlijk!! Dat woei nu elke keer voor mijn gezicht!! Haha!

Katwijk heb ik 3x met Lady gereden en 2x met Murphy. Een lustrum dus, vandaar dat ik vond dat ik nu maar eens moest gaan helpen!!

IngridL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 21:46

Daar is al vaker verwarring over geweest. In het verleden is de minimale snelheid wel eens verlaagd omdat de omstandigheden in Katwijk zwaar (kunnen) zijn.

Maar het is gewoon zo dat de snelheid vast ligt in de reglementen. Deze kan op de dag zelf worden aangepast door de jury in overleg met veterinairen en organisatie. Gisteren was er geen aanleiding om de minimum snelheid te verlagen: geen extreem heet weer of zo (ik was één van de juryleden) dus de minimum snelheid was die uit de reglementen. Uiteindelijk is één van de essenties van endurance dat je leert om in allerlei verschillende omstandigheden je wedstrijd te rijden. Die omstandigheden kunnen heel gunstig zijn maar ook echt tegenwerken.

Kortom: de snelheid is altijd die van de reglementen, TENZIJ de jury op de dag zelf beslist dat die zal worden aangepast.

En bij onduidelijkheden: gewoon even de jury aanschieten. Daarvoor lopen ze daar rond!

pjotrg schreef:
Hoe zat dat nou met de toegestane snelheid?

Het vraagprogramma op www.endurancekatwijk vermeldt:
"Minimale snelheid:
Kennismakingsklasse : 8 km/uur
Klasse I en II : 9 km/u
......
Deze snelheden staan nog niet vast. Dit omdat er nog geen offidiele toestemming is van Hoofd Veterinair en Jury"

Het programmaboekje op diezelfde site vermeldt:
"Voor Klasse 0 is de minimumsnelheid 8 km/u en maximumsnelheid is 12 km/u.
Klasse I min 9 km/u en max 13 km/u.
Klasse II min 9 km/u.

en op het vraagprogramma op www.deronline.nl staat:

"Kennismakingsklasse: 8 km/u (mendurance: pony's 6 km/u, paarden 8 km/u).
Klasse 1: 8 km/u
Klasse 2: 8 km/u "

Ik zie dus dat alleen op het vraagprogramma op www.deronline.nl de minimumsnelheid klasse 1 en klasse 2 lager is dan op de de andere plaatsen. Wat is nu de waarheid, kortom: waarop moet ik rekenen als deelnemer?

Junk was vlot en fris vanochtend. Rustig aan gedaan, mijn dochter van 7 lekker laten stappen, daarna zelf nog effe rustig aan gereden. We hebben het nieuwe barebackpad uitgetest dat ik gisteren bij Equestrian Nomads gekocht heb. Zit prima!

romsaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 21:49

Ik heb ook een geweldige rit gehad. Mijn lieve groom heeft nog wat foto's genomen. Niet zoveel maar misschien leuk voor degenen die er ook op staan.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

majijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 21:58

@romsaf; Wie ben jij op de 3e foto? De voorste grijze?
Ik rijd dan achter je. Leuke foto weer!

romsaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 22:13

@majijke: nee ik ben degene met dat kleine koffievosje. Ik loop ernaast...

Josfoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 22:27

Dealer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 23:35

Josfoto schreef:
Hey Frank, wanneer doe jij een keer mee? Haha! Haha! Ikk hoop je nog steeds in een echte wedstrijd te Cheese! Cheese!

Hoi Jos, we hebben elkaar weer gemist he.
Ik doe de lintjes en controlepost op Meyendel en dat is een eind uit de richting. Jammer.

Met Dealer loop ik geen wedstrijden meer en mijn nieuwe aanwinst moet nog een poosje groeien.
Dus als je over een paar jaar nog fotos van Katwijk maakt dan ontmoeten we elkaar wel Haha!

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 04:01

Dealer schreef:
Josfoto schreef:
Hey Frank, wanneer doe jij een keer mee? Haha! Haha! Ikk hoop je nog steeds in een echte wedstrijd te Cheese! Cheese!

Hoi Jos, we hebben elkaar weer gemist he.
Ik doe de lintjes en controlepost op Meyendel en dat is een eind uit de richting. Jammer.

Met Dealer loop ik geen wedstrijden meer en mijn nieuwe aanwinst moet nog een poosje groeien.
Dus als je over een paar jaar nog fotos van Katwijk maakt dan ontmoeten we elkaar wel Haha!

He Frank je hebt mij ook gemist Knipoog

Ik heb trouwens een mailtje met vragen gestuurd naar de organisatie en kreeg echt de meest vage antwoorden en op mijn eigen vragen bv waarom ik niet in de uitslag sta hoewel ik helemaal goedgekeurd was werd helemaal niet beantwoordt Boos!

Ook spreekt iedereen elkaar tegen, bv op het keerpunt zeiden ze dat de borden verkeerd stonden en nu stond in de mail dat die goed waren, korte 2km dan.

Ik ga het ooit wel weer eens proberen maae zeker geen Katwijk meer

Josfoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 07:39

pjotrg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 08:02

Citaat:
Ik ga het ooit wel weer eens proberen maar zeker geen Katwijk meer

Hoi, ik vind het wel jammer dat je dat zo ervaart. Ik heb de dag als prima en goed georganiseerd ervaren. Dat er bij een dergelijk groot evenement af en toe wat zaken misgaan is niet helemaal te voorkomen enne..... vergeet alstjeblieft niet: het zijn allemaal vrijwilligers die het doen, voor een groot deel enduranceliefhebbers die op zo'n dag (door hun betrokkenheid) zelf niet mee kunnen rijden!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 08:23

hee op die foto's naast die bonte.. rechts.. meisje met blauwe helm das me vriendin Haha! Reijer hier op bokt Knipoog mischien wel leuk als ze het ziet?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 08:33

Nog meer foto's van Katwijk: > KLIK HIER <.

Ik heb 's morgens de start van klasse 2 gezien op het strand en vanaf een uurtje of 12 was ik bij de start- en finishtrailer te vinden. Heb dus een hoop ruiters voorbij zien komen. Was weer een leuke wedstrijd, wel met erg veel wind! *LOL*

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 09:04

romsaf schreef:
Ik heb ook een geweldige rit gehad. Mijn lieve groom heeft nog wat foto's genomen. Niet zoveel maar misschien leuk voor degenen die er ook op staan.

Afbeelding

Hmm hier zie ik iets waar ik niet vrolijk van wordt. Het is niet toegestaan buiten de ruiterpaden te komen, dus op het fietspad lopen is niet de bedoeling. Als een official het had gezien had deze persoon het risico op diskwalificatie gelopen...

Verder was het inderdaad een gezellige en winderige wedstrijd Haha! Je zult weten dat je een dagje aan het strand bent geweest Tong uitsteken

Tinuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 09:09

Ik heb de hele dag op het keerpunt gezeten en wat een wind stond er zeg

Vond het erg leuk om te doen en volgend jaar ben ik zeker weer van de partij.

Ook leuk dat Pjotr mij even begroette Haha! Haha!

Dealer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 13:34

Shyla25 schreef:
Ik heb trouwens een mailtje met vragen gestuurd naar de organisatie en kreeg echt de meest vage antwoorden en op mijn eigen vragen bv waarom ik niet in de uitslag sta hoewel ik helemaal goedgekeurd was werd helemaal niet beantwoordt Boos!

Jammer Randy, dat je je eerste endurance zo ervaren hebt.

Het is toch helemaal niet belangrijk of je geklasseerd bent, zeker niet in de kennismakingsklasse. Het gaat erom of je een fijne rit hebt gehad en hebt genoten samen met je paard. Dat is het wezen van endurance en daarvoor spannen al die vrijwilligers zich in Knipoog

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 14:19

Precies... Je kunt toch geen punten rijden in de kennismakingsklasse... Je paard is toch in goede conditie over de finish gegaan en je hebt toch vast wel genoten onderweg of niet?

Fareeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 17:00

Heeft iemand nog een andere site met foto´s?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 17:36

Deze al gezien? Knipoog

Karin schreef:
Nog meer foto's van Katwijk: > KLIK HIER <.

Fareeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 17:49

ja;)

pjotrg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 17:55

Ik heb alle sites bekeken, maar helaas nog geen foto's van mij en mijn spikkel Verdrietig

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 18:30

Shyla25 schreef:

Ook spreekt iedereen elkaar tegen, bv op het keerpunt zeiden ze dat de borden verkeerd stonden en nu stond in de mail dat die goed waren, korte 2km dan.

Om me er even mee te bemoeien, zei jij een paar pagina's terug niet dat je wat te langzaam had gereden?
Dan is het normaal dat je niet in het klassement staat namelijk Knipoog

Goh, ik word toch wel érg jaloers hoor, al die foto's op het strand! Haha!
Jammergenoeg voor ons te zwaar, en ook nogal ver weg Knipoog

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 18:45

Randy, ik heb hier de officiële uitslagenlijsten liggen en daar staat idd op dat je net geen 8 km/u gemiddeld hebt gereden. Voor de kennismakingsklasse is 8 km/u de minimaal vereiste snelheid. Vandaar dat je niet in het klassement staat. Kan gebeuren, geen man overboord, volgende keer rijd je vast sneller dan 8 km/u en dan word je wél genoemd.

Je paard had mooie hartwaarden, waaronder 52 bij de finish en 40 bij de nakeuring. Stond hij er na de wedstrijd nog fris en vrolijk bij? En de volgende dag? En heb je alles bij elkaar een leuke rit gehad? Dat zijn de dingen waar je IMO naar zou moeten kijken na een wedstrijd. Het is leuk als je wordt genoemd in de uitslagenlijst op internet, maar een gezond paard en een goed gevoel over de rit zelf is IMO van groter belang. Zeker bij een allereerste keer, als je nog niet weet wat je allemaal kunt verwachten.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 18:48

Ik was tijdens m'n eerste kennismakings rit helemaal verdwaald Haha!