Endurance Holterberg (4/9)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Heleen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 15:49

Hoi! Lineke, Iris, mijn vriend en ik zijn er ook al op vrijdag. We slapen in bus en tent op het parkeerterrein. Ik heb er erg veel zin in!!! En het weer lijkt nog steeds goed voor het weekend. Weet iemand ook tot hoe laat de hele dag duurt? Dat kon ik zo gauw niet vinden. Ik heb zondag namelijk een mensport clubdag in Groningen met mijn andere paard en moet zaterdagavond de koets vast opladen.

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 16:01

17.00 hopen ze de prijsuitreiking te doen. Lachen

Heleen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 16:52

O, da's mooi. Zijn we niet zo gek laat thuis. Zondag moet ik ook weer vroeg op en de boer is niet zo heel blij als we steeds heel laat op stal terug komen.

horssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 17:33

*hoopt ooit een keer een wedstrijd te starten*
haha,ik vind het wel grappig zaterdag wedstrijd endurance
zondag wedstrijd met glod Tong uitsteken
neem glod anders mee op het dak in zo;n dakkoffer Tong uitsteken
gaan we met zen alle naar jou menwedstrijd toe om je aan te moedigen

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 18:21

Vippie schreef:
Ohhhh nou dan zie ik je daar wel, hihihii
Idd fjord met oranje gear, kan niet missen.....
Vrijdagavond ga ik nog ff lekker dressuren in de luxe binnenbak, even genieten hihihii
Sie joe vrijdag/zaterdag!!!

OK dan! Leuk!

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 18:22

Caro schreef:
He wat jammer joh! Scheve mond
Ik had al zitten zoeken op de startlijst...

Veel beterschap voor Mariska Ach gut

Volgens mij staan er al wel een hoop vrijdag bij Olthuis?
Wij komen ook vrijdag's daarheen!

Ik zal de beterschapjes doorgeven Haha!

Gezellig! Ik ga vrijdagoverdags daarheen, dus ik zal je daar zeker zien

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-04 18:59

Vippie schreef:
Ohohhhhhh gelukkig is Johan niet zo moeilijk toch?

Haha nee idd, en hij is het van ons wel gewend. De keren dat wij om 6 uur van huis moesten zijn al niet meer te tellen. Haha!

Zijn reactie was net trouwens 'Dan voer ik mooi vroeg en dan duik ik daarna m'n bed weer in!' Goed geregeld dus. Knipoog

Ik loop vrijdag zo'n beetje de hele dag op stal rond, dus ik zal de logees wel zien aankomen. Knipoog

Prinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 19:09

Ik heb zo'n zin, ik heb zo'n zin. Ik ben weer de lastige die als enige in de kennismakingsklasse de 38 km ga rijden. Mijn startnr is ook lekker al twee keer veranderd. Nu heb ik startnr 31. allemaal zwaaien dus Haha!.

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 19:57

Ik ga mensen misschien nog lastigvallen met hun voorkeuringen / starten, aangezien ik las dat de tenten om 8 uur moeten zijn opgeruimd, en ik moet om 10 uur pas voorkeuren...

Moet ik nog foto's van bepaalde mensen maken? Als ik weet wie jullie zijn natuurlijk...

horssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 20:15

*uche* Tong uitsteken dan al Knipoog
haha komt helemaal goed,heb je me pbtje al gehad

Maarten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 20:19

Merens schreef:
17.00 hopen ze de prijsuitreiking te doen. Lachen

Dat hopen we idd, maar neem het ons niet kwalijk als het iets later wordt. Zo'n dag valt nooit helemaal goed te plannen Haha!

goed gelezen trouwens, dat de tenten om 8 uur weg moeten zijn Knipoog De reden daarachter is dat er zodoende weer meer ruimte ontstaat voor belangrijkere zaken zoals trailers en auto's Tong uitsteken

Heleen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 20:53

Hoi, kan je je paddock dan wel laten staan en je trailer erbij? Of moet alles voor 8 uur weg zijn. En ik maar denken dat ik uit kon slapen.... Lachen

Manon 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 21:17

Aha ik heb weer een vraag ontdekt Lachen.

Is het verplicht om op de prijsuitreiking te wachten? Ik vind het zo sneu om Maddox zo lang te laten wachten en mijn groom heeft 's avonds een feestje. Het is voor ons 2,5 uur rijden.

Andere vraag, je moet toch rijdend de P/A binnenkomen? Dus als je afstapt en een stukje meeloopt moet je er vlak voor de P/A weer opklimmen?

Zitten er bij de 28 km Klasse 1 ook controleposten?

Oh ja, vandaag de Polar van een vriendin geleend en die doet t super, ga er dus binnenkort ook eentje kopen. Maddox had echt nette waarden vond ik en was snel terug tot net boven de 60, even ernaast lopen en het was binnen no time 46. Ik heb wel t idee dat al stappend ik moeilijk onder de 60 kom maar zodra hij heel even stil staat dan daalt de hartslag heel snel.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-04 21:22

Verplicht is het niet, maar voor de organisatie is het wel zo netjes om op de prijsuitreiking te wachten. Aan de andere kant kan ik me heel goed voorstellen dat mensen direct na de rit naar huis willen om hun paard daar te verzorgen en om hun grooms (die de hele dag voor hen in touw zijn geweest) thuis af te leveren. Tja, ik heb makkelijk praten, ik ga in dit geval 'even tussendoor' naar huis en dan weer terug. Knipoog

De P/A hoef je niet rijdend op te komen. Wel moet je te paard over de finish.

Klasse 1 heeft idd ook controleposten. Het is niet zo dat je paard daar een veterinaire controle krijgt, het zijn gewoon administratieve posten die controleren of jij de route niet hebt afgesneden.

Wat doe je nou zaterdag met je hartslagmeter? Leen je die van die vriendin of ga je toch je eigen meter meenemen?

Heleen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 21:29

Over hartslagmeters gesproken.... Waar kun je die kopen en wat kost een beetje simpele die wel goed werkt? Ik heb nu een beetje op de gok getraind eerlijk gezegd. Ik heb vooral naar de flanken van mijn paard gekeken of hij niet erg stond te panten, maar dat heeft meer met ademhaling dan met pols te maken. Ik heb zelfs geprobeerd om met de hand de hartslag te voelen, maar heb het op meerdere plekken geprobeerd en niets gevoeld. Ik ben benieuwd hoe vooral mijn paard het vind, maar zelf heb ik al het idee dat ik het leuker vind dan de gangenwedstrijden. Mijn paard is nogal temperamentvol en wordt kwaad als hij al te veel wordt ingehouden. Tijdens het trainen heb ik gemerkt dat ik een half uurtje kan draven en dan een stuk kan stappen. Ik zit alleen nog met de snelheid, want hij draaft in een rustig tempo toch nog 14,4 km per uur. Dat wordt dus regelmatig even stappen en goed op de tijd letten.

horssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 21:51

whaha heleen ik plak wel een zender lynvi's kont
dan kan ik je volgen op de kaart en stiekem zeggen of je langzamer of sneller moet,haha Tong uitsteken altijd handig als je alsnog verkeerd rijd Knipoog
*heleen,nog plaats voor een computer in je bussie:P*

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 22:04

Heleen, je kan waarschijnlijk beter die 2 km voor de p/a controle of eerder gaan stappen, en dan een groter stuk draven. Het is geloof ik beter voor een paard om een constant stuk te draven en vervolgens weer te gaan stappen een langer stuk, dan de hele tijd afwisselend... Als Lyng in noodtempo gaat dan blijf ik mooi achter... Bloos Maar ik laat Roskur wel doorstappen, hij moet helaas nog leren om ECHT grote passen te nemen... Lips are sealed Maar gelukkig heeft hij een goede conditie, dus echt grote zorgen maak ik me niet echt als ik eerlijk ben... (*kuch kuch* dat was dus alleen de conditie, nu de rest van de zorgen nog Haha!.) Wel balen dat ik nu minder kan rijden met deze buien... Frusty (en andere omstandigheden zondag Scheve mond)
Laatst bijgewerkt door Mews op 31-08-04 22:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Kaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 22:06

Roskur schreef:
Moet ik nog foto's van bepaalde mensen maken? Als ik weet wie jullie zijn natuurlijk...

Als je me toevallig ziet: ik heb nr 87, rijd met Kaya, IJslander X Tennessee Walker, min of meer zwart. Ik rijd samen met nr 132, Wyanda Yap - de eigenaresse van Domi's moeder. Zij rijdt mijn arabier, Tovatsj. En mijn man heeft de Pinzgauer van jouw vader gekocht, de wereld is klein

Groet, Karin Schouwenburg

Kaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 22:10

Heleen1 schreef:
Ik heb zelfs geprobeerd om met de hand de hartslag te voelen, maar heb het op meerdere plekken geprobeerd en niets gevoeld.
Met de hand kun je het beste een ader pakken net aan de binnenonderkant van de kaak. Anders is een stethoscoop ook een prima hulpmiddel.
Fijne wedstrijd!

Heleen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 22:11

Hoi Karin, wat leuk dat je ook mee rijd. In welke klasse start je? Ik zie je vast wel daar....

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 22:12

Haha, ja, mijn moeder zei al, dat dat de mensen van de pinzgauer waren, dacht ze, haha. Echt grappig inderdaad! Haha! Ik zal kijken of ik foto's van jullie kan schieten, maar jullie zijn ook 28 km, net als ik, toch? Dus ik kan dan niks garanderen, aangezien ik zelf ook moet starten. Haha! Als ik jullie of andere bokkers nog zie zal ik kijken, maar ik denk dat ik fototoestel mee ga geven aan horssie op bokt, dus Lineke, mijn groom, aangezien ik zelf in mijn buideltasje na een flesje water echt geen plek meer heb. (en ik haat buideltasjes sowieso al, dus laat staan met allemaal troep erin... Knipoog)

Mijn vader is nu trouwens nog in IJsland, weer met zo'n monsterlijk groot ding, nu een ex-leger truck. Tong uitsteken Maar die gaat wel weer weg, als hij terug in Nederland is. Lachen

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-04 22:12

Jaaa, ik ga Karins IJswalker eindelijk in actie zien! Cool

Navy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 22:21

Ik wil graag tot de uitreiking wachten. Met name benieuwd naar de NRPSuitreiking (nee, ik doe niet mee Tong uitsteken ), en de lange afstanden uiteraard. Ik ben alleen wel van plan wat vroeger te finishen, wat inhoud dat ik misschien 4 uur lang moet wachten.. Dilemma dilemma.. Heen en weer rijdne is helaas ook geen optie (is een rit van zeker 1,5 uur)..
Ik ga nu mijn bedje in. Net terug van (avond)school, en morgen om half 9 weer les. Gaaaaap Tong uitsteken

Kaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 22:23

Heleen1 schreef:
Hoi Karin, wat leuk dat je ook mee rijd. In welke klasse start je? Ik zie je vast wel daar....

Ha Heleen,
Ik start in klasse I, doe ik al een jaar of 7 Haha!
Eerst met mijn arabier Tovatsj, maar ik was dan helemaal kapot na 30 km. omdat mijn rugprobleem en zijn gangen (hij is een Gomel-zoon) neit bij elkaar passen. Nu heb ik comfy-Kaya en mag in de herkansing. Vorig jaar was haar debuut in Onstwedde, maar onbeslagen op die stenige paden brak er een flink gat in haar hoefwand en moest ik stoppen. Dit jaar is dit de eerste wedstrijd die ik mee kan rijden en ik wil dus met haar starten in een 'kleintje'. Als we ons beiden goed houden rijden we Ommen ook, meteen een stukje meer, 37. Ik vind het fijn dat ik Wyanda heb om Tovatsj te rijden op die wedstrijd, hij is mijn oogappel en heel stoer en lief, maar ik heb er geen ruiter voor, stom he? Nou ja, iedereen heeft hier zelf een paard, Wyanda natuurlijk ook.
Ja Karin, en duim meteen even dat we dit keer ook goed finishen! Dat zou ik toch wel heel leuk vinden. De teleurstelling was wel groot toen.

horssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 22:38

succes iedereen Tong uitsteken
hé jammer dat ik Duncky en zijn bijrijdertje niet mee mocht nemen van Heleen,was een goede combi geweest of niet heleen Tong uitsteken
*sorry lachbui coming up Bloos!)