Dank Miriam! Ik heb een 9 jarige Franse draver (en nog 2 paarden
). Hij wil heel graag weer lekker aan het werk ook. Komende week weer rotweer zag ik. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ik ben al in lente stemming nu de narcissen boven de grond zijn, maar moet blijkbaar toch echt nog geduld hebben...manzano schreef:Hoi!! Mag ik me hier melden? Ik rij (nog) geen endurance. Paard dat ik vorig jaar heb gekocht heeft wel ervaring en ik wil vooral lekker veel buiten rijden. Merk dat het huidige weer en extreme werkdrukte al mn motivatie de kop in drukt, dus hoop dat ik hier weer wat motivatie, inspiratie en trainingstips kan vinden.
De andere paarden zijn allemaal wat robuuster (en dik
) dus voor hen is het geen probleem, maar mijn dame is zo gevoelig! Ze slaapt ook elke nacht helemaal languit in haar box, ze was de avond er na zoooo moe. Gister ochtend haar hele manen en staart vol met zaagsel en ze had net 1/3e van haar hooi gegeten, dus ze heeft geloof ik de hele nacht liggen slapen
Gelukkig al en al goed afgelopen.
Piekosjj schreef:maar mijn dame is zo gevoelig! Ze slaapt ook elke nacht helemaal languit in haar box, ze was de avond er na zoooo moe. Gister ochtend haar hele manen en staart vol met zaagsel en ze had net 1/3e van haar hooi gegeten, dus ze heeft geloof ik de hele nacht liggen slapenGelukkig al en al goed afgelopen.
Hij begon hier met een ‘achterstand’ en trok binnen no time naar voren. Berg op vind hij zo leuk
Super fijn dat je erbij was Bo! Heel veel van jou mogen leren en ik ben stiekem een beetje verliefd geworden op jouw witje
Ik hoop zo dat hij snel opknapt. 

die heeft mij vannacht uit bed gegooid. Hij ging wel zo hard te keer op de track dat ik er wakker van werd
Maar bij haar zal dat wel een combinatie zijn van een miljoen dingen die in haar leven verandert zijn waardoor ze daarna geen mok meer heeft gekregen.
Daarnaast is mok/kloven vaak een bacteriële infectie waar het ene paard sterker op reageert dan de andere. Het kan helpen om het immuunsysteem op te krikken met bijv vit E of natuurlijke kruiden als kurkuma, rozenbotel (super popi in zweden
), rode bieten, groene groentes en zo nog wel veel meer. Ok, nu is m'n praatje als feed advisor wel weer lang genoeg geworden haha. Maar laat 't horen als je ergens over twijfelt voeding-gerelateerd
tijd voor droog weer!
, maar hopelijk helpt dit bij Arrdie goed tegen de kriebels!
oftewel een fjorden boog, die naar beide kanten wat blijft uithangen. Maar wauw wat ben ik ontzettend blij dat ik het gedaan heb. Behalve dat het natuurlijk veel praktischer is met trainingen staat het ook echt veel mooier. Ze was echt een raar propje zonder hals, nu komt de halslijn echt heel mooi uit. Zelfs op de haflinger dressuur wedstrijd kreeg ik complimenten en werden we 2x eerste in de L1 met mega hoge punten 

dus daar mag niemand aankomen. Maar snap het bij jou als het een medische reden heeft.