Mongol Derby - Één van de extreemste paardenraces ter wereld

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-15 08:20

Nieuwe update!!

Laatste etappe gisteren was vreselijk.
Mijn paard stortte zowat in. Hulp ingeroepen. Satelliet down.

Hebben uiteindelijk 4 uur moeten wachten op hulp. Was al donker. Verhalen volgen nog.

Net eerste etappe van vandaag gereden. Ging super. Zo tweede etappe... Willen er 3 doen vandaag.

Moragh

Re: Mongol Derby - Één van de extreemste paardenraces ter wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 08:37

Oef, dat was gister dan nog pittig!
Birthday girl doet het goed, ondanks die grote bruut waar ze vanaf was gevallen.

Ze weet hopelijk dat met elke dag 3 legs ze het niet gaan halen? Aangezien men all over the place zijn zullen de de 2C's misschien naar voren plaatsten morgen?

En Devon eruit, heftig hoor!

Milkberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 09:04

Ja dat bedacht ik me ook net. Ze moet nog de helft! En nog maar 2 dagen. Lijkt me niet dat ze dit gaat halen zo.

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 09:05

Hier nog een stille meelezer :-) Hoe is het geëindigd met die gene die barback op zijn paard gestapt is nadat het paard met zadel er vandoor is gegaan?

Novalues

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 09:07

Klinkt als een naar einde van de dag! Ze heeft iig goed gehandeld. :) Idd Esther, zat ook al te rekenen. Maar inmiddels komen ze wel dichter bij de rest van de groep al heb ik het idee dat de etappe tussen 12 en 13 niet makkelijk is want iedereen gaat daar relatief traag over heen. Is natuurlijk ook naast een meer dus dat kan marshy ground betekenen oftwel heel nat met hobbels: onmogelijk om te draven laat staan galoperen. Ben benieuwd want als het terrein het wél toe laat kunnen ze makkelijk nog vertrekken van hs13 gezien de tijd.

En Catherine is vandaag jarig! Ze heeft mooi haar verjaardag gevierd op een van de mooiste plekken waar je kunt zijn samen met Erik en vet Anna. Dat zijn wel echt hele leuke mensen dus ik weet zeker dat ze een mini feestje gehouden hebben!

Milkberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 09:27

kimmie1 schreef:
Hier nog een stille meelezer :-) Hoe is het geëindigd met die gene die barback op zijn paard gestapt is nadat het paard met zadel er vandoor is gegaan?

Dat was William. Die heeft zijn zadel opgehaald en zit weer vol op in de race :)
Helaas wel zijn goede plek kwijt.

mamajolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 09:41

Milkberry schreef:
Ja dat bedacht ik me ook net. Ze moet nog de helft! En nog maar 2 dagen. Lijkt me niet dat ze dit gaat halen zo.

Dit is dag 5, en ze mogen er in totaal 10 dagen over doen. Ze verwachten alleen dat de winnaar ongeveer op dag 8 aankomt. Ze is nu dus qua tijd halverwege en heeft nog 5 dagen om te rijden. Leuk dat ze jarig is!

Vorig jaar idd meer uitvallers, ik had verwacht dat op dag 2 er al meer zouden uitvallen vanwege de hitte, maar dat valt mee. Maar volgens mij liggen er wel meer aan het infuus dan vorig jaar. Alleen zijn de meeste in staat verder te rijden.

Jammer van Devon, die zal best wel de pest in hebben.

Milkberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 09:43

Oht wist ik niet! Ik dacht dat ze dit in 7 dagen moesten doen. Whoops!

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 10:22

Cath gefeliciteerd!

Weer een dag mee kunnen doen, dat is alweer mooi meegenomen.

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 10:40

Bijzonder om dit te doen op je verjaardag, ik had geen idee dat dit topic bestond, ik volg wel via twitter (@mongolderbylive voor de geïntresseerden).
Catherine: van harte gefeliciteerd en nog heel veel succes en uiteraard plezier gewenst!

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 11:00

Dat is een hele bijzondere verjaardag!

En erg sneu voor Devan.

Er staan leuke updates in Twitter, ondanks dat het een race is, is er veel steun en vriendschap voor elkaar.
En flink duimen dat het veld niet verder uit elkaar valt en de Catharina's de kans krijgen om de hele 1000 km uit te rijden.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 11:04

Proficiat!!
Blijkbaar ben ik niet zo handig want ik kan de twee Catharines niet meer vinden verdikkeme. Weet iemand waar ze nu zijn?

Novalues

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 11:09

Op horsestation 12. :)

Oh.. ineens voel ik wat jullie vorig jaar de hele dag door deden: iedere minuut twitter/bokt/live-tracking refreshen. Ondertussen ook facebook openen want misschien post een van de vets/medics/the chief ook wel wat op hun persoonlijke account. ;)

Overigens zitten de frontrunners nu op 2000m hoogte. Ben heel erg benieuwd naar het terrein daar. Wij zijn vorig jaar tot op 2200 meter gekomen, maar al snel ook weer lager omdat dit slechts 1 berg was waar we overheen moesten.
Laatst bijgewerkt door Novalues op 09-08-15 11:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 11:11

Wat zonde van Devan , heeft ze teveel haar lichaam gepushd? . Cath en Cath rijden hem wel uit :j

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 11:17

Ach ik dacht dat ze daar al weg waren en begon steeds wat verder vooruit te zoeken. Dus dan liggen ze vrij ver achteraan. Dat is toch wel jammer, ook al is het uitrijden op zich al een enorme prestatie en hoor je bij de winnaars.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 11:25

Novalues schreef:
Oh.. ineens voel ik wat jullie vorig jaar de hele dag door deden: iedere minuut twitter/bokt/live-tracking refreshen. Ondertussen ook facebook openen want misschien post een van de vets/medics/the chief ook wel wat op hun persoonlijke account. ;)
Kreeg je er iets van mee tijdens jouw Derby, dat je eigenlijk elke kilometer werd gevolgd en de volgers zich afvroegen waar je zat, hoe het ging, waarom je tracker niet bewoog enz.

Eigenlijk is het ergste van achteraan liggen, dat het risico er kan zijn dat je vooruit gezet kan worden, omdat alle stations wel volledig bemand moeten kunnen zijn. Tenminste zo heb ik dat begrepen, klopt dat?
En ik kan mij voorstellen dat als het fysiek mogelijk is, je ook de 1000 km wil rijden.

Moragh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 13:26

mamajolijn schreef:
Milkberry schreef:

Dit is dag 5, en ze mogen er in totaal 10 dagen over doen. Ze verwachten alleen dat de winnaar ongeveer op dag 8 aankomt. Ze is nu dus qua tijd halverwege en heeft nog 5 dagen om te rijden.

Correct, dus ze zit nu op 400 dus nog 5 dagen om 600(!!) te doen!
Dus gaat krap worden!

Novalues

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 13:35

Grit schreef:
Novalues schreef:
Kreeg je er iets van mee tijdens jouw Derby, dat je eigenlijk elke kilometer werd gevolgd en de volgers zich afvroegen waar je zat, hoe het ging, waarom je tracker niet bewoog enz.

Eigenlijk is het ergste van achteraan liggen, dat het risico er kan zijn dat je vooruit gezet kan worden, omdat alle stations wel volledig bemand moeten kunnen zijn. Tenminste zo heb ik dat begrepen, klopt dat?
En ik kan mij voorstellen dat als het fysiek mogelijk is, je ook de 1000 km wil rijden.

Ik kreeg dat op de steppe helemaal niets mee van wat er zich waar dan ook afspeelde. Het was al moeilijk om erachter te komen waar bijvoorbeeld nummer 1 zich bevond, ook al heeft de gehele crew een sateliet telefoon bij zich.
Ik denk dat dat wel klopt wat je zegt ja: het ergste van achteraan liggen is dat je vooruit geplaatst kan worden. Het is heel frustrerend als je door eerdere tegenslagen nog niet zo ver bent als de rest, maar het inderdaad fysiek wel mogelijk was geweest. Maar zoals ik het lees van twitter hebben ze dit jaar de zaken beter voor elkaar en doen ze er werkelijk alles aan om de race niet stil te leggen. Misschien leent dit terrein zich er ook wel meer voor om je snel te verplaatsen, zowel de ruiters als de crew. Ik heb het idee, maar ik weet dus niet of dat klopt, dat het veld verder uit elkaar ligt dan vorig jaar. Desalnietemin denk ik dat ze wel geleerd hebben van vorig jaar.

Novalues

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 13:37

Afbeelding

Foto van de Catherines en Sian, waarschijnlijk van dag 1 of 2. Geplaatst op James' persoonlijke fbpagina. Hij is een van de medicals en tevens de vriend van Sian.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 13:43

Leuk!

Ik zie dat de kopgroep aan t opsplitsen is.. de franse en zuid Afrikaanse zijn doorgereden en de rest is nog op 19..

De catherine's zijn wel goed op weg! Fijn om te zien dat het hun beter gaat nu..

Is Ian inmiddels uitgevallen? Hij blijft zo achter en bloed plassen klinkt niet echt goed..

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 13:47

Ian zijn signaal is ook gestopt om 9:53, grote kans dat hij gestopt is.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 18:44

Ian zit nog in de race volgens het eindverslag, hij voelt zich beter. Wel heeft hij, samen met Jennifer van wie haar paard niet verder kon, een penalty van 3 uur, omdat ze zich beide naar het volgende station hebben laten vervoeren.

De twee jongste deelnemers hebben nu de kopplaats. Maar op de een of andere manier gaat de voorhoede aan mij voorbij :D , ik ben toch vooral geinteresseerd in Catharina's en ik hoop van harte dat ze het ritme van de laatste twee dagen volhouden en kunnen finishen.

Milkberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 07:29

De achterhoede komt wat meer bij elkaar nu. Met zijn 5en op U15.

Oeh en de jonge Franse moet haar penalty uitzitten. Dus de zuid afrikaanse ligt nu op kop.

Ik moet serieus afkicken van stipjes volgen als de mongol derby over is ;)

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 07:44

:wow: Zijn de Cathrine's nu vanochtend al van 12 naar 15 gereden ?!

Haha inderdaad Chris refresh refresh refresh :D
Dacht dat het vorig jaar toch nog wel wat meer uitelkaar lag, maar zeker weten doe ik dat ook niet meer :o ze zullen er idd ook vast iets van geleerd hebben :)
Las op twitter bv dat de te navigeren route dit jaar wat makkelijker recht toe recht aan is dan voorgaande jaren om te voorkomen dat men verdwaald/ rondjes blijft rijden en zo ver achter komt en paarden oververmoeid raakten e.d....
en ook dat ze de route van HS12 naar 20 strategisch neergelegd hebben, zodat als ze bij 12 klaar zijn snel door kunnen naar 20, zodat hopelijk race niet still hoeft 8-)

Gister veel buiten geweest, dus eigenlijk vrijwel niks kunnen volgen... S'avonds alles bijgelezen := 8-)

Novalues

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 08:03

@ Grid: nee ze zijn niet van 12 naar 15 gereden. Volgens het leaderbord eindigde ze gister tussen 12 en 13. Echter heb ik gister tussen 13.30-15.00 uur onze tijd haar stipje nog zien bewegen. (Dat is daar dus buiten de rijtijd!) Uiteindelijk stond ze dus op 13 op mijn tracker.. Ben heel benieuwd hoe dat zit!

En inderdaad: ze hebben het idee van navigeren veranderd. De groene lijn die wij hier ip de tracker zien, hebben zij ook in hun gps staan. Hierdoor is het praktisch onmogelijk om te verdwalen. Persoonlijk vind ik dat heel jammer. Voor mij zat de uitdaging er ook in zelf je weg te vinden. Nu kunnen ze net zo goed vlaggetjes uitzetten die iedereen moet volgen. Ik denk eigenlijk dat voor Frederique het navigeren nog puurder was dan voor mij afgelopen jaar. Maar het zal wel om veiligheidsredenen zijn denk ik.