endurance met je koudbloed.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

annebe

Re: endurance met je koudbloed.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 08:49

Wat betaal je nou voor zo'n dagje paardentaxi?

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 12:08

Ligt aan de afstand en de paardentaxi zelf. "Die van mij" rekent geen start- en wachttarief. :)

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 09:13

Dat scheelt natuurlijk al enorm!
Fijn zo'n taxi :)

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 17:37

Jaa! :)

Pff morgen komt de dierenarts voor Cas. Hij is al 1.5 week wisselend onregelmatig met steeds een ander been. Niet kreupel maar hij trekt wat ermee als het achter is en als het voor is, zet hij het 'aangedane' been minder ver naar voren dan het gezonde been. Alleen te zien in een (versnelde) draf... Had vanmorgen de dierenarts gebeld om het telefonisch uit te leggen, maar ze wilde het toch wel even bekijken...

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 17:49

Sterkte Jorinda, niet leuk! Hopen dat je weet waar het vandaan komt.

Hier vandaag heuveltjes gestapt, lekker 3 uur in de zon gereden in een mooi, lente-achtig bos! Wel een zere reet nu..stappen is niet echt mijn ding maar soms wel even goed! :P

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 18:43

Nouja ik ben ergens ook wel blij dat hij er nu last van heeft en niet op 10km van DFW bijvoorbeeld. :')
Dan is het nog een gedoe om hem terug te krijgen bij de start/finish, haha.

Haha en dan heb je nog wel zo'n luxe zadel! Alleen maar stappen krijg ik rugpijn van. :\

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 18:45

Jaa, ik vind het ook niet heel lekker hoor..alhoewel de zon en de vogeltjes het wel heeeerlijk maakten!

Hopen dat ze wat vinden dan. Kan het ook uit zijn rug komen? Kan je DA dat zien of doet hij/zij niets met botten/spieren verder?

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 12:41

Ja zou kunnen :j De osteopaat komt 13 maart, die afspraak stond al eventjes, had haar ook gemaild maar zij kon helaas niet eerder komen... Heb er een niet-pluis gevoel bij, dus in overleg met de osteopaat toch ook maar de dierenarts ernaar laten kijken. Het voelt voor mij in ieder geval niet goed om tot 13 maart te wachten. Dus nu wachten op een telefoontje dat ze eraan komt haha. Heel fijn is dat altijd.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 19:04

Pff opluchting: niks met de benen! Ik zag mezelf al staan in de kliniek om foto's te maken van zijn benen... en dan vervolgens de uitslag dat hij artrose zou hebben of iets dergelijks. Maar hij liep vandaag weer zuiver op hard en zacht en de buigproef is hij ook op goedgekeurd. Wel gevoelig in de rug en heel stijf in de hals, dus maar een semi-vakantie tot de osteopaat. Lekker wandelen en rustige stapritjes, rechtuit. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 19:40

Fijn dat mee valt. Hopelijk kan osteopaat er veel in betekening. Ik heb naast osteopaat ook zeer goede ervaringen met paarden masseuse wanneer het om een spierprobleem gaat.

Nou toevallig heb ik ook hele meevaller.
Na bezoek van osteopaat kwam er uit dat zadel moet worden aangepast, dat baat zal hebben met andere voer en supplement speciaal voor verteringsstelsel, en voor de zekerheid wil ik nog bloed onderzoek doen en mogelijk komt daar een behandeling uit voor wat ook geld kost.
Gelukkig blijk uiteindelijk wel meel te vallen en heb ik genoeg financienen om ook nog KWB te starten. Ben erg blij mee :)

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 20:06

Dat is fijn!

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 20:57

Mariekyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 21:32

Jorinda, echt super goed dat je gevoel hebt gevolgd! Dat zouden meer mensen moeten doen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 08:36

Fijn Jordina dat probleem bij Caspian zijn opgelost, al wel jammer dat niet in eerste instantie aan licht was gekomen.

Tobbe doet ondertussen heel goed om zijn nieuwe voer. Sinds hij pavo care 4 life krijgt heeft hij veel minder last van gras en hooi tussen zijn tanden en conditie van zijn tandvlees lijkt te verbeteren. Na KWB zal ik nog beginnen met een kuur probiotica.

sanowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 14:55

ik meld mij hier ook!!

A.s zondag gaan wij KWB rijden klasse 1.
Na een aantal jaren eruit te zijn geweest, gaan we het weer proberen, nu wel met een andere haflinger!
Die andere haflinger heb ik nog wel, maar die is er minder geschikt voor.
Heb er echt zin aan, we hebben goed getraind afgelopen periode, en nu maar hopen dat ze zich niet te druk gaat maken om alles, want daar maak ik mij nog het meeste zorgen over.

Gaan er nog meer van jullie volgende week zondag?

brechtje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 05:42

hier een nieuweling. ga als het goed is 12 april voor de allereerste klasse 1 rijden met mijn fries. ben erg benieuwd hoe ze het gaat doen. leuk om te lezen dat er best veel koudbloeden in de endurance meelopen.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 06:30

Sanowa@ Leuk dat je ook met een haf rijd!!
ik ga ook met mijn haflinger.. Een kleine geschoren haf.

Edit: Je woont nog om de hoek ook!

sanowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 07:02

ja idd!
Waar heb jij je haflinger ergens gestald staan?

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 21:16

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 22:23

Het was toch maar twee daagjes slecht weer?

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 22:54

Genoeg voor mij om er klaar mee te zijn haha. Wind en regen hou ik helemaal niet van :P

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 07:25

Jaaaa, wij zijn sinds gisteren klasse III startgerechtigd..wauw! Beer deed het supergoed, de afstand hadden we in de training al vaker gereden alleen door alle indrukken was Beer toch anders dan anders..zelfs na alles wat hij gezien heeft intussen.

Denk dat ie mijn spanning dan ook wat voelt. Hij was aan de schijt voor de keuring en zijn hartslag was 48, supernetjes voor een koudbloed maar later in het seizoen zit is vaak rond de 32/38, dus hij vond het wel een beetje spannend weer denk ik. In de 2de lus, na de vetgate had ie weer mooie vaste keutels haha en hartslagen en locomotie allemaal in orde.

Gelukkig had ik veel dekens mee want het was ijzig koud in de wind dus Beer is ook niet stijf geworden, had dikkere dekens als anders mee en ook extra fleece om natte dekens te kunnen wisselen. Hij at goed en was na een half uurtje dommelen bij de traiiler na de nakeuring weer fris. <3

nikkielvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 09:47

Gaaf Kristel las het gister al op facebook. Gefeliciteerd *\o/*

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 10:11

Kristelhans: gefeliciteerd! Heeft Beer lange manen? Zo ja, dan heb ik jullie nog gespot op het terrein :)

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 10:12

sanowa schreef:
ja idd!
Waar heb jij je haflinger ergens gestald staan?

In diepenveen.

Wat een hoop hafjes waren er aanwezig, leuk zeg!!