Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
MyrtheJ schreef:Hoe bedoel je Karrimh?
Vandaag een trainingsrit gemaakt. Een van de eerste, helaas door het slechte weer alleen nog maar stapritten gemaakt en in de binnenbak gereden.
Volgens afstandmeten ruim 12 km en 8,25 km per uur gereden. Valt me nog niets tegen
griebels schreef:Ik ben vooral benieuwd naar de nieuwe kl4 afstanden...
Karrimh schreef:vergis je niet met de afstand en de gem.snelheid in je trainingsrit ten opzichte vd wedstrijd, vaak rijd je op de wedstrijden (veel) langzamer dan je denkt (alhoewel dit niet ligt aan de snelheid die je rijdt maar aan overige bijkomstigheden).
Karrimh schreef:vergis je niet met de afstand en de gem.snelheid in je trainingsrit ten opzichte vd wedstrijd, vaak rijd je op de wedstrijden (veel) langzamer dan je denkt (alhoewel dit niet ligt aan de snelheid die je rijdt maar aan overige bijkomstigheden).
), er zijn hier maar een paar paadjes waar je lang achter elkaar kan galopperen, en dan bedoel ik 2 minuten ofzo. We hebben 1 pad dat in 2 km in totaal zo'n 100 meter omhoog gaat, heel geleidelijk. Dat is wel lekker om naar boven te galopperen, dan moeten ze op het laatst echt wel aanpoten.
kim345 schreef:@ karrimh
Ik weet wel dat de fasna doorgaat dat had ik gisteren van iemand gehoord.
Dus vandaar dat iedereen er een beetje aan twijfelt. En natuurlijk wordt er gezégd dat hij doorgaat, anders gaan mensen andere plannen maken. We zullen zien, hopelijk krijgen ze alles rond! 

dat is mooi.
)
griebels schreef:Nina, mijn paard heel houden heeft ook voor mij prioriteit!
En ik vind wel dat elk (endurance)paard dat moet leren, dat hij zijn fijne tempo leert zoeken en niet alleen maar zo hard als hij zelf wil. Maar als je daar eenmaal bent dan blijft het natuurlijk dat elk paard een ander fijn tempo heeft.

. Wachten, hindernis komt vanzelf dichterbij 
Ruud_O schreef:gut klinkt als een sgw/spring ruiter. Wachten, hindernis komt vanzelf dichterbij
Maar idd, gasgeven is makkelijker aan te leren dan wachten.
kim345 schreef:Maar wel goed dat ze dan een snelheidslimiet hebben!
Ik ga moet nog maar goed oefenen voor ik me wedstrijd heb ;p
Smurf wil ook alleen maar sneller, of ze staakt xd