Banholt 2009

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Monatoetke

Re: Banholt 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 14:02

ik vind 30 euro eigenlijk helemaal niet duur, zeker niet vanwege al het geregel en de locatie e.d.

Gezien ik maar 3 wedstrijden per jaar wil rijden ongeveer vind ik het reuze meevallen hihi

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 14:22

Monatoetke schreef:
ik vind 30 euro eigenlijk helemaal niet duur, zeker niet vanwege al het geregel en de locatie e.d.

Gezien ik maar 3 wedstrijden per jaar wil rijden ongeveer vind ik het reuze meevallen hihi

Ja is ook zo, maar ik betaal bij 2 organisaties lidgeld + licentiegeld in Belgie. (ik denk samen rond de 140 euro per jaar? LRV + VLP)
De wedstrijden bij de VET2000 zijn 15 euro en bij de VLP 20. Ik weet zo niet of daar nu 5 euro borg van het hesje bij in zit.
Als je gewend bent bovenstaande bedragen te betalen voor een wedstrijd dan is de wedstrijd in Banholt het dubbele. Dan is het wel duur ;)

Monatoetke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 14:45

ja daar kan ik me wat bij voorstellen dan, maar toch valt het reuze mee ;)
Het leuke van endurance is is dat je het zo duur kan maken als je zelf wilt en ook zo goedkoop als je wilt ;) (keuze tuig e.d.)

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 14:49

Het is in Nederland inderdaad duurder dan in België (vergeleken met Duitsland is Nederland dan weer spotgoedkoop ;) , daar betaal je gemiddeld 1 euro per wedstrijdkilometer!), maar je moet als organisator ook veel meer geregeld hebben dan in België. Daar is het wat meer op z'n janboerenfluitjes :D , overigens geen waardeoordeel hoor want in België is het altijd hartstikke gezellig.

Daarbij is het in België zo dat een wedstrijd vanuit de bond (VLP of LRV) georganiseerd wordt, die draagt ook zorg voor de inkomsten en uitgaven, voor het verwerken van de inschrijvingen, het bemannen van het secretariaat, het printen van de routekaarten (aan boekjes doen ze sowieso niet), etc. In Nederland staat een organisatie op zichzelf, en moet daarom meer financiële armslag hebben; je bent afhankelijk van die ene wedstrijd om rond te kunnen komen. Heb je te weinig inschrijvingen, of gaat er iets mis (bijv. door regen veel schade aan het terrein, wat je moet vergoeden), dan moet je daar zelf voor opdraaien. En je wil als organisator naast alle moeite en kosten die je doet, natuurlijk niet ook nog uit eigen portemonnee geld moeten toeleggen.

De vrijwilligers krijgen bij ons geen kilometervergoeding, dat zou erg lastig worden, maar ze krijgen wel een uitgebreid lunchpakket, evt. de BBQ en kamperen de nacht vantevoren, en een leuk aandenken. Ook alle ruiters krijgen een aandenken (dus nog los van de prijzen, minimaal 1 prijs per 4 deelnemers!) wat een paar euro per stuk kost. De veterinairen worden inderdaad door de vereniging betaald, maar je betaalt aan de KNHS wel een afdracht per deelnemer (iets van 10 euro). De vergoeding die de veterinairen krijgen staat trouwens in geen verhouding tot een normaal salaris :D , dus ga er maar vanuit dat ze daar puur voor hun plezier staan!
Bij een langere afstand heb je inderdaad meer vrijwilligers nodig, meer vergunningen (langere route, in ons geval bijv. door 2 extra gemeenten), meer route markeren (benzine), vaak een extra locatie voor de vetgate met bijbehorende kosten (zoals toiletten huren), meer keuringsartsen en ga zo maar door.

Als ruiter met ervaring in beide landen kan ik zeggen dat het in Nederland wat duurder is, maar ook een heel andere ervaring dan een wedstrijd in België. Beide hebben hun charme. :)

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 18:41

Nina_rex schreef:
Als ruiter met ervaring in beide landen kan ik zeggen dat het in Nederland wat duurder is, maar ook een heel andere ervaring dan een wedstrijd in België. Beide hebben hun charme. :)

:j dat is ook de reden dat ik eindelijk eens in NL wil rijden.
Op zich dat het duurder is kan ik nu wel begrijpen. Ik dacht dat het in Nederland ook via 1 organisatie ala VLP of een Team Elite (club) of zo geregeld was. Maar dat is dus niet zo.
Inderdaad, ook je tuig kan je zo duur maken als je zelf wilt. Mijn zadel was 2e hands 100 euro, en mijn nieuwe oranje Goedhard uitrusting 165 :P Daarvoor reed ik met een endurancehalster van 17 euro :P Tja, ben een echte Hollander, t mag niks kosten, whahahaha :D
Nee ik had al een paard gekocht en een trailer gekocht, soms moet je even wachten met dingen aanschaffen.

Jantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 20:34

En in Frankrijk kosten de wedstrijden evenveel als in Belgie maar is een licentie bijna het dubbele (70EUR)

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-09 07:55

Hierbij omdat mijn mederuiter toch niet mee gaat een oproep:

Is er iemand die mij en mijn pony vanuit Landgraaf naar Banholt en terug kan meenemen in de trailer??

Monatoetke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 09:44

he s h i t zeg, hoop dat je nog een oplossing voor het vervoer vind!

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-09 15:37

Het zou natuurlijk perfect zijn als iemand met een 2 paards mij kon oppikken als ze toch in de buurt zijn met hun paard :)*
Shy is heel makkelijk op de trailer :j

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-09 09:15

Nou nog 1 poging om vervoer te vinden en dan hoe ik ermee op, ben het zat :(
Kan ik verdorie weer alles afzeggen, vorig jaar ook al niet gelukt |(

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 07:02

Kun je niet iets huren? Ik kan je helaas ook niet helpen...

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 08:33

Ik heb gisteren een mail gestuurd (met aanmeldingsformulier) of ik me nog kon aanmelden. Heb nog geen antwoord, maar hoop dat het nog kan.

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 08:52

Het kan nog, mijn moeder is gisteravond niet aan de computer geweest, maar ze zal het vandaag wel zien. :)

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 09:37

M'n vader had het geld al over gemaakt voor ik de mail goed en wel kon versturen. Dus het geld hebben jullie ook al :+

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 10:27

Nina ik wil mee doen ik klasse III (90km) heb je nog ruimte?

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 13:29

Nou na de teleurstelling van gister, dat we de Drentsche Loo-rit op het allerlaatste moment moesten afzeggen vanwege een geblesseerd paard, wagen we in Banholt een nieuwe poging in de kennismakingsklasse.

Uiteraard hebben we ons ook opgegeven voor de bbq :D en overnachten we daar dus, aangezien we vanuit friesland moeten komen.

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 14:30

Ik heb inmiddels al wel een trailer kunnen regelen, nu nog de chauffeur met E-rijbewijs ;)

Gisteren trouwens 28km gereden met een gemiddelde van 9,4km per uur.
Shy was lekker fris toen we terug kwamen en ik ben benieuwd hoe ze er vandaag bij staat.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 14:33

Lenneke_ schreef:
M'n vader had het geld al over gemaakt voor ik de mail goed en wel kon versturen. Dus het geld hebben jullie ook al :+

Goed dat je het zegt, moet nog even snel het geld overmaken :+
Ik heb ook erg veel zin!

Hoe laat begint de BBQ eigenlijk Nina? Moet ik wel rekening mee houden ivm het afreizen naar het zuiden ;)

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 14:38

Wij komen ook barbequen :9

Misschien een gekke vraag. Maar is er iemand die een Podium met een brede boom heeft en die ook in Banholt komt? Ik wil graag eens kijken hoe dat op Anouar ligt, maar weet niemand in de buurt die er een heeft.

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 14:40

Ik :D!

Monatoetke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 15:27

Shyla25 schreef:
Ik heb inmiddels al wel een trailer kunnen regelen, nu nog de chauffeur met E-rijbewijs ;)

Gisteren trouwens 28km gereden met een gemiddelde van 9,4km per uur.
Shy was lekker fris toen we terug kwamen en ik ben benieuwd hoe ze er vandaag bij staat.

Ah das al een stap de goede richting in!

Fijn dat het met Shy zo goed ging! Ben heel benieuwd naar jullie :)

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 19:51

Fijn dat je toch kan Shyla25! :)
Het gaat nog even hard met de inschrijvingen, poeh. Maar goed natuurlijk! :D

De BBQ zal denk ik om een uur of 6 beginnen, gewoon op het terrein bij de tent van het secretariaat. :)

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 20:00

Nina_rex schreef:
Fijn dat je toch kan Shyla25! :)
Het gaat nog even hard met de inschrijvingen, poeh. Maar goed natuurlijk! :D

De BBQ zal denk ik om een uur of 6 beginnen, gewoon op het terrein bij de tent van het secretariaat. :)

Hoho ik kan nogsteeds niet komen :n wel een trailer maar geen auto met chauffeur :(

Shy had iets vocht net boven de kogels maar niet meer dan normaal na een harde training.
Is alweer een tijd geleden dat we echt zo hadden gereden, normaal rij ik max 20km met veel mul zand.
Nu dus 28km met veel hardere paden, schinveldse bossen zijn heel anders van paden dan de andere 2 stukken waar ik normaal rij.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 22:33

heb nina net een pb gestuurd met de vraag of zij iets weet want zit met het dilemma dat ik splash eigenlijk niet 2 nachten op stal wil hebben maar in een paddock. Normaal is dat geen probleem maar wij hebben geen tent spullen etc en slapen vlakbij in te bannet. Heeft iemand een idee als alternatief? Nu ze een maand buiten moest blijven van de DA wil ze niet meer op stal en had dat eigenlijk niet van haar verwacht.

Esther91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 07:33

Als je niks kunt vinden splash dan moet je mij maar even pb'en.
Mijn paard staat hier bij een boer. Ik zou wel iets voor je kunnen regelen. Of dat ze de hele nacht op de wei mag blijven of dat je haar in onze binnen paddock zet.