Beginnen met endurance

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wijslander

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 22:13

Haha ja toen ik begon met trainen vond ik een ritje van 15 km al best ver en 30 klonk als een dagtocht, wat dat betreft rek je je eigen grenzen ook flink op met deze sport. :P

Smart lief dat je het vraagt, zo aan de hand en longe zie ik er eigenlijk niks bijzonders meer aan, dus dat is al een verbetering t.o.v. het extreme hoofdknikken en op 1 been vallen. Nu twijfel ik alleen wanneer en hoe ik kan opbouwen, denk maar even rust houden tot het weekend en dan een keer wandelen ofzo... Heb zoiets nog nooit aan de hand gehad, dus is even aankijken hoe en wat.

Hilli wat fijn dat het met een sisser af lijkt te lopen bij jullie!

Charlottemv

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 21:01

Wat balen zeg wijslander maar hopelijk knapt ie snel op! Hopelijk kan je starten binnenkort, welke ging je ook alweer doen? Ik heb jou laatst uitgebreid gesproken in Hoog Soeren (ik was degene met de witte Spanjaard, denk dat iedereen die op wedstrijd wel herkend hahaha)

Ik ben wel jaloers op de km die jullie maken allemaal zeg! Ik ben zoooo blij als ik de tijd heb om 2 keer per week te rijden en dan is dat alleen nog maar in de bak. De verzorgsters zorgen er ook voor dat hij 1 of 2 keer per week beweging krijgt en verder probeer ik 1 keer per maand een buitenrit te maken of een training op de renbaan te doen.
Hopelijk gaan we komend voorjaar verhuizen naar een plekje aan het (balij) bos en kunnen we meer gaan trainen. Dan is misschien zelfs klasse 3 nog wel een optie die ik voorheen nooit had bedacht.
Als iemand nog tips heeft voor een goede plek aan het balij bos hoor ik het graag!!

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 22:34

Ohhh leuk om jou hier tegen te komen! En wat heb ik onwijs veel respect voor jullie dat je met zo beperkt trainen toch zoveel bereikt. Het Balij bos zegt mij niks, maar hoop dat je een mooie plek kunt vinden. De Veluwe is iets te ver weg zeker? :D

Vandaag kon ik op de zachte en harde volte niks bijzonders meer zien. Nu even bedenken hoe ik verder ga, want om er nu meteen weer op te gaan zitten lijkt me link. Misschien zaterdag maar eens beginnen met een wandelingetje en dan zien hoe die zondag weer is.

Montferland stond op ons programma de 15de...

Charlottemv

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 11:58

Oké ik hoop voor je dat hij dan weer fit is! Zijn hier nog meer mensen die volgende week in Otterlo gaan starten (op de korte klasse 2)?

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 12:00

Wijslander, fijn dat je niet zoveel meer ziet, maar ik zou inderdaad Montferland nog even aankijken (of een kortere klasse starten). Zou zonde zijn als je daardoor te maken krijgt met een fikse blessure, ook al is wedstrijd rijden nog zo leuk :j

Otterlo wordt korte klasse 1 hier.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 13:30

Een kortere klasse starten kunnen we niet, want we zouden voor de impuls gaan. Maar als ik twijfel dan gaan we die kant niet op. Eerst maar eens zien dit weekend hoe hij een wandelingetje oppakt en daarna een keer longeren voor ik erop stap.

Otterlo ben ik waarschijnlijk als groom aanwezig. :)

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 13:34

Aaahhhh, ik dacht dat je k2 wilde starten maar dan heb ik niet opgelet. Sorry.

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 17:18

Ik ga Otterlo de lange klasse 1 starten. Weet iemand toevallig al wanneer de startlijsten online komen?

Charlottemv

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 20:57

_mjwb schreef:
Ik ga Otterlo de lange klasse 1 starten. Weet iemand toevallig al wanneer de startlijsten online komen?

Ik gok op maandag, maar zou ook morgen kunnen.

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 11:44

Ik lees hier al langere tijd mee maar post heel weinig, maar nu toch een vraagje omdat ik op zoek ben naar een fijne endurance pad. Ik vind ze allemaal echter zo dik en mijn zadel ligt nu juist zo fijn, dat ik bang ben dat het ten eerste niet onder mijn zadel past en ten tweede dat het gaat knellen of schuiven.

Ik heb nu een Wintec Endurance Pro op een Engels volbloed met hoge schoft. Hiervoor reed ik met een Australisch stock zadel en daaronder een Burioni Sympanova, maar ik heb liever wol oid aan de onderzijde en deze Burioni past ook sowieso niet onder mijn Wintec :Y)

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 11:50

De pads met bont van Gaston mercier zijn niet dik. Maar denk ook niet dat dat past als een buorini ook niet past...

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 11:53

Ik zal de Burioni er vanavond eens opleggen, heb het ook nog niet geprobeerd met dit zadel omdat het een western-maat is. Maar het lijkt mij zo dik aangezien ik nu met gewone zadeldekjes rijd en dat heel goed ligt. Bedankt voor de tip!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 11:58

Afbeelding
Voorbeeld van de Gaston mercier veeel dunner dan de biorini overigens ;) die past nl ook niet onder dit zadel
Laatst bijgewerkt door Somebitch op 02-09-18 11:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 11:58

Ik had laatst een manmat dekje in handen en werd er blij door verrast. Het is niet te dik en wel zacht. Geen bont. Maar bont is ook wel heel snel dik is mijn ervaring.

Ik wil dus graag een manmat proberen. Ik kan alleen nog geen kleurkeuze maken...

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 12:02

Bedoelen jullie bont of wol?

Die Mercier van hierboven ziet er wel super goed uit!

De manmat ben ik ook tegengekomen inderdaad, zou ook een goede optie kunnen zijn. Maar inderdaad geen wollen onderkant.

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 12:45

Die Gaston Mercier dekjes zijn heel fijn.
Ik heb nog een bruine met bont ( te koop) past niet fijn onder mijn reactor namelijk.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 14:41

Nou, daar heb je het al. Paard waarmee we samen zouden starten loopt onregelmatig en ik heb vanmorgen vliegles gehad en hard ook. Stuitje flink gekneusd. Eens zien hoe dat gaat over 2 weken :')

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 17:06

Oh die GM ziet er wel heel fijn uit!

Wij rijden al een tijd rond met alleen een gelpad onder het zadel, niet bevorderlijk voor het zadel zelf maar paardje vindt dat verreweg het fijnst. Misschien maar eens naar zo'n GM kijken. Welke maat heb jij te koop Scooby?

Ah da's wel erg balen black_kelpie. :n Met endurance blijft het tot 't laatste moment spannend... Hopelijk herstelt je stuitje snel, lijkt me erg pijnlijk.

Mijn blondie loopt onbelast weer helemaal goed op het harde en zachte, hoop woensdag een klein stukje te rijden om te kijken hoe dat gaat.

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 21:53

Oei Kelpie dat is niet fijn zeg... :(:)

Yelizaveta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 22:01

Iemand die weet welke pads lang genoeg zijn voor onder mijn dressuur zadel? Het is een passier optimum.
Lemieux dekjes bv zijn lang genoeg, eskadron niet..

Afbeelding

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 22:03

Polypads?

Yelizaveta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 22:12

Oh super die zijn ideaal! Bedankt

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 08:35

Ze komen as. zaterdag in Otterlo nog vrijwilligers tekort, voor wie tijd heeft!

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 13:34

Mijn stalgenoot heeft me aan het twijfelen gemaakt. Zij zegt dat je met een boomloos zadel met zichtbare pommel (voorboogje) niet officieel mag starten. Klopt dit? En geldt dit voor de endurance?

Zaterdag start ik de lange klasse 1 in Otterlo, bij twijfel gebruik ik het dressuurzadel maar zou graag met mijn Ghost willen rijden.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 13:35

In de endurance is dat geen probleem.